Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Andet familieliv
 Udskriv debat
Kommende valg / stemme ret / afgive stemme i DK
vakse_vigo
Fruen spøger om der er nogen der ved hvordan man gør, hvis man ønsker at stemme til det kommende valg og opholder sig her i DK. Vi skal først rejse i Marts og valget er sat til Februar.
Det skal formentlig gøres på den Thailandske ambassade, men skal man registreres først og hvor lang tid før.
Er der nogen der ved noget så skriv bare.
Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik.
Er i dag lykkelig Thai gift.
At tage til Thailand er som at rejse hjem.

Lung Yao
Din kone skal "Brevstemme" her i DK.
Hvis din kone er registreret på den Thailandske Ambassade så har hun eller vil snart modtage et brev fra dem (der er kommet 2 her i "huset"= til konen og papdatter). Og har hun stemte ved tidligere valg så er hun højt sandsynligt registreret.
Brevet indeholdte:
Diverse valg materiale, to "smørbrøds" valglister og to kuverter (formoder at den ene skal indeholde stemmesedlerne, som vil så blive sendt videre til TH). Den anden til Ambassaden er frankeret.
MEN :
Jeg skal lige oplyse at den medarbejder der har sendt materialet har åbenbart ikke opfundet den dybe tallerken: Modtagerens navn er skrevet på................. Thai, men heldigvis adressen på engelsk.
Så man da håb på at jeres postbud enten kan læse thai (højt usandsynligt) eller kender jer godt. Så måske derfor at I ikke har modtaget brevet.

-
Redigeret af Lung Yao d. 17/01-2014 15:46
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Webmaster
vakse_vigo skrev:

Fruen spøger om der er nogen der ved hvordan man gør, hvis man ønsker at stemme til det kommende valg og opholder sig her i DK. Vi skal først rejse i Marts og valget er sat til Februar.
Det skal formentlig gøres på den Thailandske ambassade, men skal man registreres først og hvor lang tid før.
Er der nogen der ved noget så skriv bare.

Få din kone til at læse denne information på thai:
- ประกาศเรื่อง วัน เวลา ที่เลือกตั้งและวิธีการลงคะแนนเลือกตั้งนอกราชอาณาจักร
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Lung Yao
Hvor mange af jer i DK som har modtaget den "famøse" brev fra Ambassaden hvor fruens navn er skrevet på Thai ?
Og til dem som ikke har modtaget noget endnu, kan det godt skyldes at enten post sortering eller postbuddet har returneret brevet til ambassaden.

Jeg håber ikke at det skyldes en "lille sabotage" for at forhindre folk i DK (majoriteten fra Isaan) til at stemme til den kommende valg.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

fckguld
Lung Yao skrev:

Hvor mange af jer i DK som har modtaget den "famøse" brev fra Ambassaden hvor fruens navn er skrevet på Thai ?
Og til dem som ikke har modtaget noget endnu, kan det godt skyldes at enten post sortering eller postbuddet har returneret brevet til ambassaden.

Jeg håber ikke at det skyldes en "lille sabotage" for at forhindre folk i DK (majoriteten fra Isaan) til at stemme til den kommende valg.

.
Min kone intet modtaget endnu.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Philo
Min hustru modtog brev indeholdende blanket til at brevstemme sidste uge.
Men hvis ikke alle modtager et sådant brev fra ambassaden er det faktisk meget forståligt, idet vores vejnavn og bynavn var stavet temmelig meget forkert. Til alt held var postnummer og vejnummer korrekt, så vores postbud var åbenbart kvik nok til at finde frem til os. Jeg tvivler på, at jeg havde været i stand til det samme.

Mvh. Philo

Lung Yao
Philo,

Hvad så med hendes navn ? Var den også skrevet på Thai ?
Og nok derfor at mange måske ikke har modtaget brevet, da man kan ikke forvente at Postmand Jens (endnu mindre hvis det er Piotr) kan læse thai.

.

Philo
Yep, det var skrevet på thai, man må undres over postbuddets ihærdighed 555

Mvh.

Philo

Spring til debat: