Se indlæg
 Udskriv debat
Strandene i Hua Hin
Miss B
Jeg vil rigtig gerne vide hvordan strandene er i Hua Hin. Skal jeg ud på øerne for at få klar turkis farvet vand.
Venligst Miss. B

buick
I mine øjne er hua hin kedelig og strandene langt fra hvad man forventer og ser på nettet.
Hvis du vil have Bounty strande og turkis vand så skal du ud på en af thailands mange øer

Lung Per
Strandene er som regel pæne, især de strækninger hvor man betaler for strandsengene. Der er pænest et godt stykke syd for Hilton-stranden, på den anden side af Kao Takiap.

Men VANDET - det er en anden historie. Renheden veksler gerne med tidevandet, men ofte er vandet beskidt og fuld af affald der skylles op fra fiskerbådene. Jeg bader der ikke længere ved Hilton stranden eller deromkring.

Jeg har endnu ikke fået opklaret hvor spildevandet fra de store hoteller bliver ledet ud. Skal man have rent badevand skal man et stykke syd for Hua Hin, til stranden syd for Kao Takiap (godt syd for flod-udløbet), eller endnu længere mod syd. Jo længere mod syd, des renere vand.

God fornøjelse.
Cool
Redigeret af Lung Per d. 16/01-2014 19:55

Miss B
Tusinde tak for svar. Så skal vi bestemt til Øerne. Det er vel muligt at der er små øer man kan sejle ud til hver dag, ligesom der er fra Pattaya til Koh Larn. Er Koh Talo tættest på Hua Hin??
:-)
Redigeret af Miss B d. 16/01-2014 20:43

natty
Det er godt nok en del år siden, at jeg var i Hua Hin, men stranden der var ikke hvad jeg opfatter som en tropisk en af slagsen. Hvordan vandet var husker jeg ikke.

Til gengæld spillede jeg fodbold med en elefant :-)
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

John
Efter min mening er stranden syd for Hua Hin by, ok. Men det er ikke en exotisk palmestrand. Blot en bred sandstrand uden palmer, med en del Kite surfere.

Ang. Koh Talu:
så ligger den 1-1½ times kørsen fra Hua Hin. Jeg har tidligere lavet et indlæg om øen: http://www.thaila...ost_190772
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
kiss
cirka 1,5 time syd for Hua Hin ligger der er dejlig strand Bang Krut hvis du Google det ser du billeder af stranden med masser af palmer , ikke langt der fra sejler man ud til ø koh talu

Miss B
Sidder og overvejer meget kraftigt om vi ikke bare skal flyve direkte fra Bangkok og til Koh Samui, for at få det turkis farvede vand, som vi så gerne vil have.:-)

buick
Hvis du gerne vil et mindre dyrt og turistet sted så prøv den "anden" side Koh Chang er rimeligt prissat og har masser af fede strande med skønt vand

vandango
Miss B skrev:

Sidder og overvejer meget kraftigt om vi ikke bare skal flyve direkte fra Bangkok og til Koh Samui, for at få det turkis farvede vand, som vi så gerne vil have.:-)

Fly er skide dyrt, og mange strande er stenede. Men hvis du er frisk på at sidde overskrævs på en motorcykel, er Koh Samui lige sagen, og i kan køre til de fedeste strande.

Skal i op og bade i vandfaldene skal i lige op i min en 400 cm3 motorcykel/scooter, min 125/150 gav op når vejen gik stejlt opad.

Et must er, kør de små veje i smadder i den syd og syd vestlige del af øen, der er masser af små ukendte resorter under palmetræerne, se om der er noget i kan lide. Hvis det er det i vil.

Skal der være lidt mere gang i den, er det øens nord - nord østside der rykker.

Fed ø. Wink

Miss B
Ja, fly er dyrt, men det blev løsningen. Ca. 4000,- tur/retur for 2 pers. Sådan er det med meget baggage og øv. helbred. Nu ser vi vild meget frem til at vi skal ned at slappe a i 10 dage på Koh Samui. Tak for Jeres hurtige svar og hjælp. 😊😊😊

Conrad
Miss B,

Er det beloeb i dkk eller i baht?

God tur

Conrad

John
vandango skrev:

Skal i op og bade i vandfaldene skal i lige op i min en 400 cm3 motorcykel/scooter, min 125/150 gav op når vejen gik stejlt opad.

Hmmm Vandango hvad vejer du???? LOL LOL

Der har været noget galt med den MC du har kørt på

Jeg har kørt øen tynd adskillige gange, selv over toppen ved Bird eye og Secret/ Magic garden på øens top med 2 personer (150 kg.) på forskellige mc'er 110 cm3
Sågar en tur hvor vi kørte op syd for Nathon og ned i Lamai på 2, 110 mc'er.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Miss B
Danske kroner Conrad 😊

Conrad
Det var godt nok dyrt, for saa kort en flyvetur.

Conrad

Kim Ludvigsen
Alle de billige billetter var udsolgt på turen til Samui, da jeg var inde og tjekke i går. Man skulle nok have bestilt noget tidligere, omend det stadig ville have været dyrt.

Fly til Samui er generelt meget dyre i forhold til resten af Thailand. Lufthavnen ejes af Bangkok Airways, og discountselskaberne har ikke adgang. Nok Air tilbyder en kombineret fly- og færgebillet, men det er drønbesværligt og tidskrævende at tage den vej.

(Conrad, du har sikkert tjek på dette, mere som forklaring til andre som finder tråden via Google)
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
vandango
John skrev:

vandango skrev:

Hmmm Vandango hvad vejer du???? LOL LOL

Der har været noget galt med den MC du har kørt på

Jeg har kørt øen tynd adskillige gange, selv over toppen ved Bird eye og Secret/ Magic garden på øens top med 2 personer (150 kg.) på forskellige mc'er 110 cm3
Sågar en tur hvor vi kørte op syd for Nathon og ned i Lamai på 2, 110 mc'er.

Hmmm over 150 kilo. Sad

Den gamle Honda Click jeg havde lejet, havde gået 48.000 km.

Lejede så en ny Honda PCX 150 Esp, ligner en ladyboy scooter, fortrækker så min egen. Vi tog ikke på flere vandfaldsture.

Min egen Honda Click Forward med Esp motoren, havde nok kunnet klare det, idet motoren er meget stærkere.

Har i øvrigt haft læsset Honda'en med 225 kilo, det klarede den fint - utroligt, min pap svigersøn vil købe én magen til. Wink
Redigeret af vandango d. 18/01-2014 11:03

fckguld
Miss B skrev:

Ja, fly er dyrt, men det blev løsningen. Ca. 4000,- tur/retur for 2 pers. Sådan er det med meget baggage og øv. helbred. Nu ser vi vild meget frem til at vi skal ned at slappe a i 10 dage på Koh Samui. Tak for Jeres hurtige svar og hjælp. 😊😊😊
Fløj phuket-samui sidste måned 2 personer retur 2500 kr
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

vandango
Kim Ludvigsen skrev:

Alle de billige billetter var udsolgt på turen til Samui, da jeg var inde og tjekke i går. Man skulle nok have bestilt noget tidligere, omend det stadig ville have været dyrt.

Fly til Samui er generelt meget dyre i forhold til resten af Thailand. Lufthavnen ejes af Bangkok Airways, og discountselskaberne har ikke adgang. Nok Air tilbyder en kombineret fly- og færgebillet, men det er drønbesværligt og tidskrævende at tage den vej.

(Conrad, du har sikkert tjek på dette, mere som forklaring til andre som finder tråden via Google)

Vi tog turen med Air Asia, sparede 10.000 baht ca.

Vi nød turen til Koh Samui, især færgeturen.

Air Asia havde arrangeret alt lige til ankomsten på hotellet.

Da vi skulle hjem, måtte vi dog selv finde frem til den rette Pier og færge.

Spring til debat: