Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Ægteskab (juridisk)
 Udskriv debat
Ægteskab i Danmark
Lung Per
Min thailandske kone og jeg er gift med thailandsk vielsesattest i Thailand. Hun har fast bopæl i Thailand, jeg i Danmark. Vi ses jævnligt på turistvisa i Danmark og Thailand.
Vi overvejer at gifte os på et rådhus i Danmark med dansk vielsesattest.

Hvilke dokumenter kræves der af min thailandske kone for at kunne indgå ægteskab i Danmark?

Read the rules

DeeJ
Hej Lung,

Du skal bare have legaliseret de thailandske papirer i Thailand og præsentere dem på ambassaden i Bangkok.

Herefter tager det 5 minutter på BorgerService at få ægteskabet registreret i DK.

Vi var igennem samme mølle.

vh Dan

Conrad
Hvis I er gift paa et Amphur i Thailand, kan I ikke blive gift paa et raadhus i Danmark, da I allerede er gift.

Men ellers goer som DeeJ skriver.

Conrad

Girobank
I kan tale med jeres lokale præst om det, tror han har en løsning på jeres problem!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Lung Yao
Girobank skrev:
I kan tale med jeres lokale præst om det, tror han har en løsning på jeres problem!

Eller Abbeden på Wat Pa Copenhagen, han har bemyndigelse til at vie folk i Templet og det er derefter anerkendt af de Danske myndigheder.
(Den 23-1 , skal Jeg være bisidder for ham ved et seminar i KBH, for alle "Forkynder" m.h.t. lovgivning vedr. ægteskaber ).

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Girobank
Hej PER

er jeres giftemål blevet registret i Danmark?

Hvis nej, så kan I måske blive gift én gang til i DK, det kræver dog lidt teknisk snilde!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

PeterS
Lung Per skrev:

Min thailandske kone og jeg er gift med thailandsk vielsesattest i Thailand. Hun har fast bopæl i Thailand, jeg i Danmark. Vi ses jævnligt på turistvisa i Danmark og Thailand.

Hvilke dokumenter kræves der af min thailandske kone for at kunne indgå ægteskab i Danmark?

Read the rules

Hvis i vil giftes i DK kræver det først en skilsmisse.

Man kan ikke have 2 vieslattester med forskellige vielses datoer. ( bigami ) selv om det er samme person.

Jeg tror ikke i får nogen præst eller borgmester til at overtræde loven.

Papa
Lung Per skrev:

Read the rules

http://thailand.u...alisering/

Min kone og jeg har bare vores vielseattest fra Thailand, med alle de nødvendige stempler Smile

I dag er det tre måneder siden vi søgte familiesammenføring....... og vi venter endnu hmmmm

Girobank
Peter det er ikke korrekt det du skriver.

Mit råd er stadig , kontakt den lokale præst.

Som jeg skrev i andet indlæg- er ægteskabet registret i DANMARK?

afventer tråd starters svar.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

PeterS
Det kræver nogle papirer at blive gift i danmark, og det er papirer på man, ikke er gift eller en skilsmisseerklæring.

Så girobank tro mig, man kan ikke have 2 vielsesattester.

Og hvad skal man med en præst hvis man vil borgerlig giftes?

Det er mulig, at få en præst til, at sige de bevingede ord,

i er kommet her i mit hus for at bevidne overfor gud, at i er rette ægtefolk.

Men præsten gifter ikke folk der er gift.

Lung Yao
PeterS,

Yderligere , Præsten vil kun gifte folk HVIS en af parterne er medlem af Danske Folkekirken. (egen erfaring i 1966 Wink ).

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

rinpoche
PeterS skrev:

Det kræver nogle papirer at blive gift i danmark, og det er papirer på man, ikke er gift eller en skilsmisseerklæring.

Så girobank tro mig, man kan ikke have 2 vielsesattester.

Og hvad skal man med en præst hvis man vil borgerlig giftes?

Det er mulig, at få en præst til, at sige de bevingede ord,

i er kommet her i mit hus for at bevidne overfor gud, at i er rette ægtefolk.

Men præsten gifter ikke folk der er gift.

Næ, og hvorfor skulle han det?

Det smager lidt af selviscenesættelse.
Jeg synes ikke at vielsesakten bør tages let på.

Der er nogle der ynder at "renew their wows".
Fint, men det bliver uden undertegnedes deltagelse.

Sidespor, beklager, og intet ondt ment overfor trådstarteren.

Girobank
Utroligt at trådstarter ikke har været herinde og besvare stillede spørgsmål!!!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Lung Per
Girobank skrev:

Peter det er ikke korrekt det du skriver.

Mit råd er stadig , kontakt den lokale præst.

Som jeg skrev i andet indlæg- er ægteskabet registret i DANMARK?

afventer tråd starters svar.

Hvis ægteskabet var registreret i Danmark ville det jo ikke være nødvendigt at gifte sig igen her.....
Read the rules

Lung Per
Takker iøvrigt for de mange velmenende svar.
Smile

Conrad
Hej Lung Per,

Jeg tror ikke du har laest de svar der er kommet paa dit spoergsmaal.

Naar I er gift med vielsesattest i Thailand, saa er I gift og hvis I vil giftes igen, saa skal i foerst skilles.

Som tidligere oplyst, saa skal du have vielsesattsten oversat til engelsk og begge udgaver verificeret hos Thailands udenrigsministerium og bagefter paa den danske ambassade.

Vi fik en "shop" ikke langt fra ambassaden til at foretage det for os, saa vi var fri for at koere rundt i Bangkok og kunne i stedet vaere turister.

Naar du kommer til Danmark, gaar du saa paa borgerservice og viser dem vielsesattesterne og de registrerer Jer saa som gift. Et par dage efter kan du gaa ind i Cpr. registeret og se at du staar som gift med din hustru.

Hilsen
Conrad

Webmaster
Omkring legalisering af thailandske attester, se nærmere på:
- Legalisering af thailandske dokumenter (Den danske Ambassade i Bangkok)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Bol
Min kæreste er i DK nu, frem til 9 marts(visa udløber) , vi agter at gifte os men mangler 2 stempler på hendes skilsmisse erklæring, kender i et "godkendt" firma der kan ordne det for os i Bangkok(mod betaling) har hørt vi kan sende org. dokumenter med fuldmagt .Håber i kan hjælpe vi er lidt i tidsnød ,alt tar' åbenbart langt tid hos det offentlige.
Jeg har talt med den danske ambassade i Bangkok og de sagde det var ok med fuldmagt, men kunne ikke henvise til et firma
Er der specielle krav til fuldmagt eller er det bare en alm. som vi skriver her i Dk.
Hilsen fra Bo

sudsakhon
Der er mange godkendte oversættere i BKK.
Jeg er sikker på, at Robert eller Clyde fra sprogskolerne kan give dig et godt link.

Det er en tillidssag at vælge en, idet man jo ofte ikke har brug for dem ret mange gange.

Jeg har henvist folk til:

http://ctapattaya...-services/

i de sidste 5-6 år, da jeg har rigtig gode erfaringer med dem.

Det er godt nok ikke BKK, men PTY.

Du skal tale med Carolin. Hun er ret skarp, og alt foregår med tysk grundighed ;-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Conrad
Hej Bol,

Jeg har proevet at svare dig paa PB, men de bliver ikke sendt, jeg tror der er noget galt med PB systemet pt., saa her faar du hvad jeg ville svare.

Jeg har benyttet foelgende, som giver fin service, til at oversaette og verificere vielsesattest, butikken ligger taet paa ambassaden:

The Holiday Shop
58 Soi Ngam Duphli
Rama IV Road
Yannawa
Bangkok 10120

tlf. 0-2286-1351
email

Ejeren, en vestlig kvinde, hedder Frances Ekasastr og har mobil 08-1828-6494, hun taler engelsk og thai

Conrad

Spring til debat: