Se indlæg
Stable Lodge - BKK - Fy for den lede noget dårlig mad.
|
|
Frank |
Lagt på d. 29/12-2013 16:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
lung skrev: Nu har jeg på et tidspunkt selv drevet et madsted, og jeg satte stor pris på, at hvis der var nogen grund til kritik, så var det mig der fik krittiken som den allerførste. Så havde jeg mulighed for enten at rette evt. fejl, eller lade regningen glide i skraldespanden. at få den dårlige kritik serveret i køkkenet er endnu bedre end ros, for så ved man hvad der skal til for at forbedre stedet.. den mulighed syntes jeg faktisk også omtalte sted burde have haft, i stedet for at man bare går og så hænger stedet ud i et forum, det er ikke fair, jo hvis kokkens kommentar var fulgt med, men det er den ikke.. man skal lige huske på at det er deres levebrød man her krittiserer helt offentligt.... priserne kan man så ikke krittisere, for når man har studeret menukortet, og priser og tillæg ikke svarer til det man vil ofre, kan man jo vælge at forlade stedet.. lung Det er langt fra alle som har lyst til at konfrontere ejer eller kok med en dårlig oplevelse. De stemmer med fødderne. Og nu om dage stemmer nogle også på fora som dette, og andre steder med karakterer osv. Det er lige for alle spisesteder. Det er et vilkår i branchen, og i øvrigt i mange andre brancher. Det bedste er nok at sørge for, at kunderne er tilfredse. Med hensyn til priser: Jo dem kan man da godt kritisere, selvom man har set menukortet. Nogen steder er en bøf 50 kroner værd, andre steder langt mere. Det finder man først ud af, når den indtages. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 29/12-2013 16:24
|
Min største anke mod Stable Lodge har altid været, at man ikke kan se prisen på kortet, men skal anvende en lommeregner for at regne den ud. Det er dårlig service. Ikke at de er alene om det, men det bliver det jo ikke bedre af. Jeg kan kun komme i tanke om én reel årsag til, at man ikke regner hele prisen ud. |
|
|
jens |
Lagt på d. 29/12-2013 16:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Frank skrev: Min største anke mod Stable Lodge har altid været, at man ikke kan se prisen på kortet, men skal anvende en lommeregner for at regne den ud. Det er dårlig service. Ikke at de er alene om det, men det bliver det jo ikke bedre af. Jeg kan kun komme i tanke om én reel årsag til, at man ikke regner hele prisen ud. De er jo efterhånden ved at være alene om det med at først lægge 7% moms til og derefter 10% service charge til Så skal man vel ikke give drikkepenge når de allerede er på regningen. Det er godt nok ved at være nogen år siden jeg har oplevet det i Thailand men for 20 år siden da jeg var der første gang var det normalt alle steder. Og jeg tror ikke vi har været på stable siden 98, så jeg skal ikke kunne udtale mig om kvaliteten af maden eller værelserne, men kan se at værelserne ser ud som dengang. Og ja jeg syntes absolut også priserne er i top og har heller ikke nogen planer om at besøge stedet igen. |
|
|
lung |
Lagt på d. 29/12-2013 17:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
Frank: Det bedste er nok at sørge for, at kunderne er tilfredse .Det er rigtig svært med mad at gøre alle tilfreds, smag er forskellig, men havde klagen nået kokken eller chefen, havde muligheden for at Funnyboy var gået fra stedet som en tilfreds mand været tilstede.. lung |
|
|
Frank |
Lagt på d. 29/12-2013 19:05
|
lung skrev: Frank: Det bedste er nok at sørge for, at kunderne er tilfredse .Det er rigtig svært med mad at gøre alle tilfreds, smag er forskellig, men havde klagen nået kokken eller chefen, havde muligheden for at Funnyboy var gået fra stedet som en tilfreds mand været tilstede.. lung Enig, men sådan går det sjældent, så det er det sidste en ejer/kok skal forvente. Det ser man fx. også i diverse restaurant-programmer i tv, hvor ejerne/kokken selv synes de leverer god kvalitet, idet de aldrig får klager.... |
|
|
vandango |
Lagt på d. 30/12-2013 01:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Mht. kvalitet har jeg spist dansk mad, også på anbefaling, mange steder i Pattaya. Foretrækker selv at købe ind og lave maden selv, det er 100 gange bedre. |
|
|
changnoi |
Lagt på d. 30/12-2013 01:56
|
Begynder Antal indlæg: 9 |
Det kan jo gå galt alle steder, med hensyn til smag og oplevelser, men har selv personligt spist på stalden flere gange - og aldrig været utilfreds med maden. Har selv drevet flere spisesteder og lavet mad til op til 2500 personer, selvfølgeligt med hjælp ( 42 personer) og var maden så god som jeg selv laver den hjemme....? Nej selvfølgeligt ikke. Og jeg sammenligner heller ikke. Prisen på Stalden er ganske vist høj - men det er et sted Jeg har valgt at komme på i ny og næ og jeg kender ikke den nuværende ejer, han hilste ikke, da jeg hilste på ham..Hmmm. Men resten af personalet har klaret alt til UG. Er selv kommet i smilets by siden Ib og Jørgen kørte Mearmaids Inn og senere Mermaids rest og efter de splittede op lidt hos begge og maden har altid været ok..ikke fænemonal, men ok til det formål jeg har skulle bruge det. Men jeg har fået betydligere dårligere europæisk mad i Thailand og til højere priser. Skulle jeg være utilfreds med maden, får køkkenet det høfligt af vide....både i Thailand som i Danmark, eller for den sags skyld i Kuallalumpur. Og hjælper det ikke, så finder jeg andre græsgange. Med hensyn til tonen i nogle af indlægene, giver jeg ret i at sproget nogle steder er under lavmålet. Man kan sagtens kritiserer, uden at bruge svinske udtryk, og til "admin" selvom det er et debat forum, bør tonen dæmpes når den bliver for hård. Den må gerne blive personlig, men i en sober tone. Jeg har spist meget forskelligt i Thailand..også mave og tarmindholdet fra en ko ( tror det var i Petchabun) men det smagte ikke som Pu-HA lugter og da jeg ikke har smagt samme, har jeg intet samlinings grundlag. Er jeg sart med tonen...nææ - jeg er fra Nørrebro/Albertslund, og snart 50 Vintre gammel. Men jeg mener at i stedet for at køre tonen op, så hold den på et niveau, hvor debatørerne holder sig til emnet, istedet for at pisse territorier af.. Med ønske om et godt 2014 til alle. Bo Needs Garlic
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/12-2013 03:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
lung skrev: Nu har jeg på et tidspunkt selv drevet et madsted, og jeg satte stor pris på, at hvis der var nogen grund til kritik, så var det mig der fik krittiken som den allerførste. Så havde jeg mulighed for enten at rette evt. fejl, eller lade regningen glide i skraldespanden. at få den dårlige kritik serveret i køkkenet er endnu bedre end ros, for så ved man hvad der skal til for at forbedre stedet.. den mulighed syntes jeg faktisk også omtalte sted burde have haft, i stedet for at man bare går og så hænger stedet ud i et forum, det er ikke fair, jo hvis kokkens kommentar var fulgt med, men det er den ikke.. man skal lige huske på at det er deres levebrød man her krittiserer helt offentligt.... priserne kan man så ikke krittisere, for når man har studeret menukortet, og priser og tillæg ikke svarer til det man vil ofre, kan man jo vælge at forlade stedet.. lung Jeg har fra venner, som til ejeren af Stable Lodge, har klaget over priserne og de skjulte tillæg,, fået oplyst at responsen fra ejer var flg. arrogante melding.: SÅ LÆNGE AT FOLK VIL BETALE PRISEN OSV. -det fremmer ikke ligefrem lysten, til yderligere dialog. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 30/12-2013 04:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
DK skrev: Jeg har fra venner, som til ejeren af Stable Lodge, har klaget over priserne og de skjulte tillæg,, fået oplyst at responsen fra ejer var flg. arrogante melding.: SÅ LÆNGE AT FOLK VIL BETALE PRISEN OSV. -det fremmer ikke ligefrem lysten, til yderligere dialog. Hvad står OSV for ? Er Du/I i Bangkok 1. januar, så prøv dette tilbud - Det kan da ikke gå helt galt - Og der er tilmed både 7-Eleven og MacDonalds i nærheden hvis maden/prislejet ikke behager dig/jer. Klik på foto for større billede [img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/935553_618781698159932_565871821_n.jpg[/img] is not a valid Image. M.vh. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 30/12-2013 04:56 |
|
|
OleH |
Lagt på d. 30/12-2013 04:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
DK skrev: lung skrev: priserne kan man så ikke krittisere, for når man har studeret menukortet, og priser og tillæg ikke svarer til det man vil ofre, kan man jo vælge at forlade stedet.. lung Jeg har fra venner, som til ejeren af Stable Lodge, har klaget over priserne og de skjulte tillæg,, fået oplyst at responsen fra ejer var flg. arrogante melding.: SÅ LÆNGE AT FOLK VIL BETALE PRISEN OSV. -det fremmer ikke ligefrem lysten, til yderligere dialog. Ja, det er da helt utroligt arrogant, at ejeren selv vil bestemme prisniveauet i sin restaurant, føj da ! Ironi kan forekomme i dette indlæg. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/12-2013 05:54
|
OleH skrev: DK skrev: lung skrev: priserne kan man så ikke krittisere, for når man har studeret menukortet, og priser og tillæg ikke svarer til det man vil ofre, kan man jo vælge at forlade stedet.. lung Jeg har fra venner, som til ejeren af Stable Lodge, har klaget over priserne og de skjulte tillæg,, fået oplyst at responsen fra ejer var flg. arrogante melding.: SÅ LÆNGE AT FOLK VIL BETALE PRISEN OSV. -det fremmer ikke ligefrem lysten, til yderligere dialog. Ja, det er da helt utroligt arrogant, at ejeren selv vil bestemme prisniveauet i sin restaurant, føj da ! Ironi kan forekomme i dette indlæg. Jeg tænkte såmænd bare på disse linier, fra dit indlæg: lung skrev: Nu har jeg på et tidspunkt selv drevet et madsted, og jeg satte stor pris på, at hvis der var nogen grund til kritik, så var det mig der fik krittiken som den allerførste. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 30/12-2013 06:01
|
Fotofreak skrev: DK skrev: Jeg har fra venner, som til ejeren af Stable Lodge, har klaget over priserne og de skjulte tillæg,, fået oplyst at responsen fra ejer var flg. arrogante melding.: SÅ LÆNGE AT FOLK VIL BETALE PRISEN OSV. -det fremmer ikke ligefrem lysten, til yderligere dialog. Hvad står OSV for ? Er Du/I i Bangkok 1. januar, så prøv dette tilbud - Det kan da ikke gå helt galt - Og der er tilmed både 7-Eleven og MacDonalds i nærheden hvis maden/prislejet ikke behager dig/jer. Klik på foto for større billede [img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/935553_618781698159932_565871821_n.jpg[/img] is not a valid Image. M.vh. Fotofreak Nej, det tilbud kan ikke gå helt galt. Redigeret af Anonym Bruger d. 30/12-2013 06:10 |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 30/12-2013 11:46
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Fotofreak skrev: Klik på foto for større billede [img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/935553_618781698159932_565871821_n.jpg[/img] is not a valid Image. Hvad betyder ++ efter mange af priserne ? Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 30/12-2013 11:50
|
Webmaster skrev: Fotofreak skrev: Klik på foto for større billede [img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/935553_618781698159932_565871821_n.jpg[/img] is not a valid Image. Hvad betyder ++ efter mange af priserne ? Mit gæt er, at ++ betyder plus service 10% og plus Vat 7 %. Så kan du selv finde regnemaskinen frem, hvis du vil kende prisen. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 30/12-2013 13:18
|
Frank skrev: Mit gæt er, at ++ betyder plus service 10% og plus Vat 7 %. Så kan du selv finde regnemaskinen frem, hvis du vil kende prisen. Ja ok... Utroligt at lade kunderne sidde og skulle udregne det mens de også skal tænke over hvad de har lyst til at spise og ikke bare i stedet inkludere det i prisen og lader kasseapparatet/personalet regne den anden vej så det fremgår på kvitteringen. Lidt ligesom moms er indregnet i danske detail-priser og hvor moms-beløbet alligevel fremgår på kvitteringen. Men ok, det lyder måske lidt billigere med et ++ end den for kunden reelle pris men men hvorfor så tage 10% i service hvis det er et gør-det-selv sted.... Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
sula |
Lagt på d. 30/12-2013 14:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
vandango skrev: Mht. kvalitet har jeg spist dansk mad, også på anbefaling, mange steder i Pattaya. Foretrækker selv at købe ind og lave maden selv, det er 100 gange bedre. Nu er det jo nok ikke så nemt hvis du nu er i Bangkok på besøg fra den ene ende af landet eller som turist og bor på hotel selv og stå og kokkerere. Og ja syntes da også den hjemmelavede mad er bedst men også rart at kunne komme ud og bare sætte sig ned uden at skulle tænke på andet end bare at bestille mad og indtage samme. Men som sagt det jeg har fået serveret på stable logde har jeg været ganske tilfreds med og syntes også det er dejligt med stk stykke smørrebrød eller 2 efter et par mndr herude. Men smag og behag heldigvis forskellig samt valg af spisesteder som står alle frit for. |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 30/12-2013 15:04
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
ang mad så prøv at se her det er gode priser og det er i hua hin http://huahinfrok...4579286012 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 30/12-2013 16:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Webmaster skrev: ......................................................... Lidt ligesom moms er indregnet i danske detail-priser og hvor moms-beløbet alligevel fremgår på kvitteringen. Men ok, det lyder måske lidt billigere med et ++ end den for kunden reelle pris men men hvorfor så tage 10% i service hvis det er et gør-det-selv sted.... Det var samme pris politik som METRO (varehus) brugte i "gammel davs", i dag kan du se prisen med/uden moms. Samt at det er også skrevet at prisen er stykvis, MEN ved fx køb af hele pakke/kasse. Til sammenligning, er jeg blevet bondefanget (føler jeg)hos Honda Amager. Jeg skulle bruge nogle reservedele til min bil, og får oplyst priserne mundligt. OK, so far, og da jeg henter varerne nogle dage senere betaler jeg bare regningen uden videre da det var også lukketid. Da jeg ankom hjem checkede jeg regningen da jeg synes at den var høj, og opdager at den ene reservedel som min svoger og jeg hørte angivet til 79kr+moms nu står den til 271kr +moms. Næste dag henvende jeg mig i forretningen for at få en forklaring, men værkfører som havde med det at gøre var ikke til stede og vil ikke komme tilbage før på næste tirsdag. OK, og igen senere opdager jeg at der står skrevet på regningen allernederste med småt : - Eventuelle reklamation skal indgives inden 8 dage. UPS. - Retur varer refunderes minus et gebyr på 25%. AV_av. Jeg skynde mig at indsende en indsigelse på deres hjemmeside da de 8 dage var snart over. Mailen kom tilbage med melding : "Nægtet modtagelse". Nåh nåh. Så om tirsdagen (sidste frist dag ) var jeg igen i forretningen. Nu påstår værkfører at han oplyste den "rigtig pris" til os (271kr+moms), og det hjalp intet at påstå noget andet. Så Nu fik jeg også at vide at de tog IKKE imod leveret varer, selv om den stadigt var i en forseglet pose og JEG var ikke blevet oplyst om den fremgangsmåde og at gebyr ikke var skiltet nogen steder. Summa summarum : Brodne kar alle steder . Åbenhed = Ærlighed. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 30/12-2013 17:59
|
Lung Yao skrev: Det var samme pris politik som METRO (varehus) brugte i "gammel davs", i dag kan du se prisen med/uden moms. Metro er en engros butik, ikke en detail butik - selvom man kan tvivle med alle de private kunder som efterhånden handler der på gæstekort (som lystigt udleveres i kundeservice) eller lånte kort. Med venlig hilsen
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 30/12-2013 19:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Metro mig her & Honda mig der ! Er vi ikke ved at fjerne os fra emnet ? M.v.h. Fotofreak |
|
Spring til debat: |