Se indlæg
Stable Lodge - BKK - Fy for den lede noget dårlig mad.
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 28/12-2013 10:54
|
Antal indlæg: 1145 |
Ja dellerne er nu ikke som min mor lavede dem, men nu kunne hun heller ikke lave mad så måske er det derfor.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
OleH |
Lagt på d. 28/12-2013 11:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
Funnyboy skrev: Jeg havde selv bestilt en bøf med fried potatos. Havde egnetlig regnet med at få pommesfritter til. Men nej sådan skulle det ikke være. Det var nærmest brassede kartofler jeg fik istedet for. De var bare ikke brassede som man ville gøre i danmark. Men mere bare lige en tur på panden med en gang smør så de blive smattede i kanten. Bøffen var gennemstegt som jeg havde ønsket. Men jeg har altså aldrig fået en bøf med skorpe på før. Og når jeg siger skorpe så mener jeg sådan en tyk kant på hele oversiden som var tør og nærmest umulig at skære igennem. Til sønnen havde jeg bestilt boller i karry. Nu kender jeg selvfølgelig ikke alle opskrifter på boller i karry. Men jeg er da næsten helt sikker på at der ikke skal være 2 cm revet/fint snittet rå løg i bunden af et fad med sovs og de 4 boller som også var der i. Måske man kunne komme en sjat løg i for at give lidt smag. Men så meget. Og jeg syntes da jeg havde gjort det tydeligt for tjeneren at det var til sønnen. Jeg skulle da lige smage for at finde ud af om det var sønnen der var vanskelig eller.... Og fy for den lede siger jeg bare. Det smagte seriøst at LORT. Ja der var karry i og masser af det. Og der var da også nogle boller men så var det også det tætteste det nogensinde kunne komme på en ret vi kan kalde boller i karry. number1kk skrev: har været der een gang, første og sidste, et opreklameret hul med elendig service og middelmådeig mad til overpris, og en helvedes ventetid maden selvom der ikke var mange menesker i restauranten den dag, så op i røven med stalden, der findes mange andre steder i bangkok hvor får bedre mad og service, dog ikke lige dansk smørrebrød, men hvis staldens smørrebrød sætter standarten er det så også ligegyldigt Jeg synes ærligt talt, at ovenstående to indlæg er helt urimelige i tonen ! Den sjove dreng Funnyboy får serveret to retter, som han ikke bryder sig om, den ene ret betegner han oven i købet som LORT ! Og hvad gør han så ? Sviner restauranten til på nettet ! En normal reaktion. hvis man virkelig fik serveret så dårlig mad, ville da være at tilkalde tjeneren, klage over maden og bede dem om at servere noget ordentlig mad. Og hvis ikke tjeneren var lydhør, så bed om at tale med vedkommendes chef, det plejer at hjælpe. Og så er der ham "bonde....." fra Khon Kaen, der mener, at Stable Lodge er et opreklameret hul. Jeg synes, at indlægget indikerer, at n1kk måske havde fået for mange beer-lao den dag, - hvis han da overhovedet har besøgt restauranten ? P.S. Hvornår er man begyndt at stave pommes frites "fried potatos" ? |
|
|
John |
Lagt på d. 28/12-2013 11:36
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
OleH Dette er et debatforum og hvis du kun kan debatterer ved at blive personlig i dine indlæg, så bedes du finde et andet forum. Admin john@dansk-thai.dk
|
|
|
OleH |
Lagt på d. 28/12-2013 11:43
|
John skrev: OleH Dette er et debatforum og hvis du kun kan debatterer ved at blive personlig i dine indlæg, så bedes du finde et andet forum. Admin John, Man kan da ikke undgå at blive personlig i en eller anden grad, da indlæggene her på siden skrives af personer, de opstår ikke ud af den blå luft ! Og jeg synes, det er helt urimeligt at rakke Stable Lodge ned , som det er blevet gjort her. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 28/12-2013 11:49
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
OleH skrev: Man kan da ikke undgå at blive personlig i en eller anden grad, da indlæggene her på siden skrives af personer, de opstår ikke ud af den blå luft ! Og jeg synes, det er helt urimeligt at rakke Stable Lodge ned , som det er blevet gjort her. Fint nok med en anden mening, men at blande andre debattørers mulige alkohol-indtagelse ind i det hører ikke til. Debattere gerne, men debattere ordentlig. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/12-2013 11:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 257 |
kanut skrev: Hold da op number1kk, du har vist taget den forkerte farve pille her til morgenprøv med en grøn, så måske humøret bliver lidt bedre. piller trænger jeg nu ikke, med mindre jeg har spist på stalden, så kan man nok få brug for nogle imodium. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 28/12-2013 12:00
|
Webmaster skrev: OleH skrev: Man kan da ikke undgå at blive personlig i en eller anden grad, da indlæggene her på siden skrives af personer, de opstår ikke ud af den blå luft ! Og jeg synes, det er helt urimeligt at rakke Stable Lodge ned , som det er blevet gjort her. Fint nok med en anden mening, men at blande andre debattørers mulige alkohol-indtagelse ind i det hører ikke til. Debattere gerne, men debattere ordentlig. Det er selvfølgelig noteret, det med alkohol-indtaget, selv om jeg kun skrev "måske" Grunden til, at jeg nævnte det er, at manden selv i replikboksen har givet udtryk for sin glæde over denne drik, og så er det jo nærliggende, når man synes, det er noget sludder, der bliver skrevet, at kæde disse to ting sammen. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 28/12-2013 12:21
|
OleH skrev: Grunden til, at jeg nævnte det er, at manden selv i replikboksen har givet udtryk for sin glæde over denne drik, og så er det jo nærliggende, når man synes, det er noget sludder, der bliver skrevet, at kæde disse to ting sammen. Vi ved ikke om det er en glæde han dyrker samtidigt med sine besøg på omtalte spisested. Jeg har aldrig selv besøgt stedet så kan ikke selv udtale mig om stedet og kvalitet af maden og priserne. Men jeg har da bemærket at stedet flere gange har været oppe til debat herinde, og hver gang med nogle som er dybt utilfredse og aldrig ville sætte deres ben der igen og så med nogle som er yderst tilfredse og som ikke kan nikke genkendende til kritikken. Som udenforstående som ikke selv har noget at bygge en mening og nogle oplevelser på, så er jeg forundret over at de fleste enten er for eller imod stedet. Jeg kunne bedre forstå hvis alle var ellevilde med stedet eller alle var dybt kritiske. Selvfølgelig er folk forskellige, også herinde. Bare alligevel bemærkelsesværdigt at meningerne og oplevelserne er så langt fra hinanden som tilfældet er med dette sted. Her er én af de ældre tråde omkring stedet: - Hvad kunne jeg forvente Samme mønster som i denne tråd, nogle for, nogle imod. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 28/12-2013 12:39
|
Webmaster skrev: OleH skrev: Grunden til, at jeg nævnte det er, at manden selv i replikboksen har givet udtryk for sin glæde over denne drik, og så er det jo nærliggende, når man synes, det er noget sludder, der bliver skrevet, at kæde disse to ting sammen. Vi ved ikke om det er en glæde han dyrker samtidigt med sine besøg på omtalte spisested. Jeg har aldrig selv besøgt stedet så kan ikke selv udtale mig om stedet og kvalitet af maden og priserne. Men jeg har da bemærket at stedet flere gange har været oppe til debat herinde, og hver gang med nogle som er dybt utilfredse og aldrig ville sætte deres ben der igen og så med nogle som er yderst tilfredse og som ikke kan nikke genkendende til kritikken. Som udenforstående som ikke selv har noget at bygge en mening og nogle oplevelser på, så er jeg forundret over at de fleste enten er for eller imod stedet. Jeg kunne bedre forstå hvis alle var ellevilde med stedet eller alle var dybt kritiske. Selvfølgelig er folk forskellige, også herinde. Bare alligevel bemærkelsesværdigt at meningerne og oplevelserne er så langt fra hinanden som tilfældet er med dette sted. Her er én af de ældre tråde omkring stedet: - Hvad kunne jeg forvente Samme mønster som i denne tråd, nogle for, nogle imod. Der er vist ingen tvivl om, at Stable Lodge kan skabe debat. Hvis nogen skulle få det indtryk, at jeg er helt vild med stedet så kan jeg fortælle, at sådan er det ikke. Jeg har gennem de sidste 15 år besøgt stedet nogle få gange, senest for et års tid siden, hvor jeg var der sammen med en thai. Vi spiste thai mad, som smagte godt, men ligesom en del andre synes jeg også, at priserne er lidt for høje. Og så plejer de at have "vildledende" priser i menukortet, det er vist noget med service charge og VAT, som ikke er lagt til priserne. (med mindre det er ændret indenfor det seneste år) Jeg kan godt lide restauranten, der er hyggeligt synes jeg, værelserne kan jeg ikke udtale mig om, da det er 8 år siden, jeg har boet der sidst. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/12-2013 12:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Jeg skal ikke udtale mig om hverken maden eller overnatnings kvalitet da jeg aldrig har været der og næppe heller kommer til det. Men det lader til at stedet har en fast og meget begejstret fanskare af folk som i mine øjne lader til at ville holde fast i det samme og gode gamle. Hvis det er deres ønske så fred være med det. Personligt ville jeg nok nærmere høre til kritikerne da jeg synes det ligner noget gammel charterfere crap, hvor man kun møder andre danskere og spiser dansk mad. Ja det er sikkert en fordom der ikke helt holder men jeg foretrækker noget mere moderne og har ikke det store behov for at spise dansk eller omgås danskere når jeg er på ferie. Så jeg holder mig bare væk fra stedet. P.S. løg i sovsen til boller i karry? ja det er ikke det jeg har lært hjemmefra. |
|
|
kanut |
Lagt på d. 28/12-2013 12:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Jeg sidder og more mig lidt, for det var da ikke hensikten at hentyde til en grøn pilsner i mit indlæg, det kom ligesom af sig selv da jeg lage de to drikkende fyre ind, jeg så det godt, men mente at det var til at bære, jeg beklager hvis nogle føler sig støt, selv vil jeg ikke føle mig støt hvis nogle antydede at jeg en gang imellem snuppet en håndfuld pilsnere , for det gør jeg jo. Jeg syntes at det er ok at nogle ikke syntes om maden på Stable lodge, indlæget havde bare en meget hård tone, så jeg gav bare lidt igen, det gør jeg også på jobbet, når nogle bliver lige klare nok i spyttet. Nåmen lad os da for pokker nyde de dejlige julefridage, og åbne en julepilsner, god jul til alle i gamle brokkerøve derude ;-) MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 28/12-2013 13:05
|
Prøvede lige for sjovs skyld at google "opskrift boller i karry" og så kigge på de to øverste resultater. - Boller i karry fra Arla - Boller i karry fra Alletiders Kogebog Begge sider bruger løg i sovsen. Dog ikke et citat: "2 cm revet/fint snittet rå løg i bunden af et fad med sovs" som beskrevet i trådens første indlæg. Personligt havde jeg nok også selv brugt løg i sovsen hvis jeg havde lavet retten uden opskrift. Har i øvrigt oplevet et sted herhjemme i Danmark hvor jeg havde mistænkt kokkene for først at tilsætte karry i sovsen til sidst og ikke til at starte med for at brænde den af som jeg selv ville gøre. Der var tilmed sat en skål frem med ca. 1 kg karry i hvor man så selv kunne drysse karry ud over sin Boller i Karry-ret med en spiseske. Så selv i Danmark kan oplevelsen af en ellers simple ret svinge utroligt meget. Med venlig hilsen
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 28/12-2013 13:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
jeg har aldrig fået varmt mad på stable,men nyder gerne en frokost med smørrebrød og der kan ikke gå så meget galt andet end at det kommer på hvidt brød og den sag klares med at de checker hvad jeg har krydset af og det bliver rettet uden bøvl og sure miner,ja det er dyrt men også godt. Hvad angår værelserne mener jeg de ligger i den dyre ende for den standard,men er man til minibar ja så er det vildeste jeg har set med halve flasker spiritus,men det siger måske mere om gæsterne end hotellet. ja fint med en pool men prøv at sidde udenfor efter mørkets frembrud og man bliver ædt af myg og katte der render rundt om ens ben. Ja så kan man jo også være heldig at rende ind i nogle "kloge" hoveder også bliver frokosten jo meget sjovere at man er nødt til at tage en ekstra øl for at skylle det ned eller man får meget travlt med at komme videre hvis man render ind i perverse svin som sidder og praler med deres erobinger i soi nana eller cowboy eller hører hvordan en af ejerne tilbyder alt hvad de ønsker og det selvfølgelig bliver leveret på værelset diskret og afhentet ligeså. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/12-2013 13:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Webmaster skrev: OleH skrev: Grunden til, at jeg nævnte det er, at manden selv i replikboksen har givet udtryk for sin glæde over denne drik, og så er det jo nærliggende, når man synes, det er noget sludder, der bliver skrevet, at kæde disse to ting sammen. Vi ved ikke om det er en glæde han dyrker samtidigt med sine besøg på omtalte spisested. Jeg har aldrig selv besøgt stedet så kan ikke selv udtale mig om stedet og kvalitet af maden og priserne. Men jeg har da bemærket at stedet flere gange har været oppe til debat herinde, og hver gang med nogle som er dybt utilfredse og aldrig ville sætte deres ben der igen og så med nogle som er yderst tilfredse og som ikke kan nikke genkendende til kritikken. Som udenforstående som ikke selv har noget at bygge en mening og nogle oplevelser på, så er jeg forundret over at de fleste enten er for eller imod stedet. Jeg kunne bedre forstå hvis alle var ellevilde med stedet eller alle var dybt kritiske. Selvfølgelig er folk forskellige, også herinde. Bare alligevel bemærkelsesværdigt at meningerne og oplevelserne er så langt fra hinanden som tilfældet er med dette sted. Her er én af de ældre tråde omkring stedet: - Hvad kunne jeg forvente Samme mønster som i denne tråd, nogle for, nogle imod. Jeg kommer på stedet, men ikke så meget som jeg gerne ville, hvis de førte en fair pris politik. Det er ikke fair, at man iflg. menu kortet (uanset det som står med småt længere nede) skriver priser, som ikke er de priser, man senere bliver præsenteret for. En Hakkebøf, feks. som på prislisten figurerer med en pris på 350 bht. en høj pris i Thailand, bliver pludselig til 450 bht. når regningen, bliver serveret.! Det er ikke i orden.! Så er der kvaliteten. Thja, sidst jeg var der, fik jeg en Pariserbøf. Lad mig sige det på den måde: Den var bestemt ikke pengene værd. Deres værelses priser, uden morgenmad ligger også i den høje ende. Men stedet er hyggeligt, bestemt. Og hvis jeg var 14 dages turist, ville jeg nok ikke skænke de høje priser en tanke. Og netop det, kan være årsagen til at vandene og meningerne om stedet er så delte. Turister og de fastboende, har helt forskellig oplevelse af prisniveauet på Stable Lodge. |
|
|
lek |
Lagt på d. 28/12-2013 13:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
DK.. kan kun give dig ret... kvaliteten er ikke i orden. Men Steffen lever i en boble hvor engangs kunder og så den faste stab af røde næser styrer løbet. |
|
|
kanut |
Lagt på d. 28/12-2013 13:49
|
Nu er det jo sådan at jeg er kommet på Stable Lodge de sidste 25 år. Jeg rejser enten Thailand, Burma, Laos, Cambodia og Sri Lanka,flere gange om året, og har aldrig prøvet kun at være i Asien mindre end 6 uger 2 til 3 gange om året, for mange år side havde jeg fast arbejde i Bangkok i ca 2 år. så jeg er ikke helt uøvet udi det der med de varme lande. Så det kan ikke være det med 14 dage turist der gør sig gældne når jeg udtaler mig positivt om Stable Lodge. Og jeg har aldrig undladt at spise dansk den sidste aften inden hjemrejsen til DK.For sådan er jeg(og Fruen) Det er jo meget nemt for alle, at kan man ikke lide lugten i bagerier.(og er det for dyrt) så kan man jo bare blive væk. Jeg glemte lige at ønske godt Nytår til alle. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/12-2013 14:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
kanut skrev: Nu er det jo sådan at jeg er kommet på Stable Lodge de sidste 25 år. Jeg rejser enten Thailand, Burma, Laos, Cambodia og Sri Lanka,flere gange om året, og har aldrig prøvet kun at være i Asien mindre end 6 uger 2 til 3 gange om året, for mange år side havde jeg fast arbejde i Bangkok i ca 2 år. så jeg er ikke helt uøvet udi det der med de varme lande. Så det kan ikke være det med 14 dage turist der gør sig gældne når jeg udtaler mig positivt om Stable Lodge. Og jeg har aldrig undladt at spise dansk den sidste aften inden hjemrejsen til DK.For sådan er jeg(og Fruen) Det er jo meget nemt for alle, at kan man ikke lide lugten i bagerier.(og er det for dyrt) så kan man jo bare blive væk. Jeg glemte lige at ønske godt Nytår til alle. Nu er det jo ikke en konkurrence om hvem som er kommet der i flest år.! Jeg skal spare dig, for at fortælle hvor mange år, jeg er kommet der. Så stop det sludder med, at man kan blive væk, hvis....osv. Det er jo netop det jeg gør. På min måde. Kommer der af og til, men var kommet der mere, hvis pris og kvalitet, hang sammen. Det gør det ikke.! |
|
|
kanut |
Lagt på d. 28/12-2013 14:20
|
jamen du antyder at jeg er en 14 dages turist. men undskyld tilbagemeldingen. Og slut herfra MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
esanboy |
Lagt på d. 29/12-2013 01:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 74 |
Lorte mad, lorte service. Snobbet ejer. Priserne i forhold til hvad du får, holder ikke. Ej hellere værelserne. Kan ikke forvente mad som vores mor lavede det. Men når priserne er så høje og der foruden skal lægge plus plus, så kan man godt tillade sig at være en smule kristisk. |
|
|
lung |
Lagt på d. 29/12-2013 15:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
Nu har jeg på et tidspunkt selv drevet et madsted, og jeg satte stor pris på, at hvis der var nogen grund til kritik, så var det mig der fik krittiken som den allerførste. Så havde jeg mulighed for enten at rette evt. fejl, eller lade regningen glide i skraldespanden. at få den dårlige kritik serveret i køkkenet er endnu bedre end ros, for så ved man hvad der skal til for at forbedre stedet.. den mulighed syntes jeg faktisk også omtalte sted burde have haft, i stedet for at man bare går og så hænger stedet ud i et forum, det er ikke fair, jo hvis kokkens kommentar var fulgt med, men det er den ikke.. man skal lige huske på at det er deres levebrød man her krittiserer helt offentligt.... priserne kan man så ikke krittisere, for når man har studeret menukortet, og priser og tillæg ikke svarer til det man vil ofre, kan man jo vælge at forlade stedet.. lung |
|
Spring til debat: |