Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Restauranter og spisesteder i Thailand
 Udskriv debat
Stable Lodge - BKK - Fy for den lede noget dårlig mad.
Funnyboy
Hej

Er lige kommet hjem efter en lille uge i BKK for at besøge kæresten.
Havde søndag været på JJ market og gik lidt rundt på Shukumvit da det var ved at blive spisetid.
Vi havde egentlig ikke nogle planer for at spise noget bestemt sted men kom ned af Soi 8 og faldt over Stable Lodge som havde både dansk og thai mad.
Vi havde været der for et par år siden men jeg havde egentlig glemt alt om den i mellemtiden.
Og det var først da vi kom ind at vi kunne se at vi da havde været der før.

Nå men blev budt velkommen af en yngre pige og fandt et bord. Fik bestilt drikkevare og mad. Havde kærestens søn med på knap 2 og spurgte om man kunne få en halv portion eller noget i mindre portioner på nogen måde da han jo ikke lige kan spise så meget som os andre.
Men bestemt nej det kunne man ihvertfalde ikke og de var heller ikke interesserede i at gøre et forsøg på nogen måder.

Nå nå er det med den på så er det da iorden tænkte jeg. De 70-80 kr for en ret skal da ikke skille os ad. Jeg tænkte bare mere på madspild. Men sådan er det jo.

Så var det jo bare at vente på drikkevare og maden. Har i nogensinde smagt en køleskabskold rødvin? Heller ikke her. Men det har jeg nu. Den var ny. Jeg kunne forstå hvis det var højt sommer om 35 grader. Men der var altså kun 20+ grader dernede.

Skidt. Den bliver nok varm med tiden. Og den smagte egentlig også OK. Skulle bare lige vænne sig til at den var kold.

Så var det tid til maden.
Min kæreste syntes hendes thai mad smagte godt og var veltilberedt. Så det var jo fint nok.

Jeg havde selv bestilt en bøf med fried potatos. Havde egnetlig regnet med at få pommesfritter til. Men nej sådan skulle det ikke være. Det var nærmest brassede kartofler jeg fik istedet for. De var bare ikke brassede som man ville gøre i danmark. Men mere bare lige en tur på panden med en gang smør så de blive smattede i kanten.
Bøffen var gennemstegt som jeg havde ønsket. Men jeg har altså aldrig fået en bøf med skorpe på før. Og når jeg siger skorpe så mener jeg sådan en tyk kant på hele oversiden som var tør og nærmest umulig at skære igennem.

Til sønnen havde jeg bestilt boller i karry.
Nu kender jeg selvfølgelig ikke alle opskrifter på boller i karry. Men jeg er da næsten helt sikker på at der ikke skal være 2 cm revet/fint snittet rå løg i bunden af et fad med sovs og de 4 boller som også var der i.
Måske man kunne komme en sjat løg i for at give lidt smag. Men så meget. Og jeg syntes da jeg havde gjort det tydeligt for tjeneren at det var til sønnen.
Jeg skulle da lige smage for at finde ud af om det var sønnen der var vanskelig eller.... Og fy for den lede siger jeg bare. Det smagte seriøst at LORT. Ja der var karry i og masser af det. Og der var da også nogle boller men så var det også det tætteste det nogensinde kunne komme på en ret vi kan kalde boller i karry.

Ja indrømmet at fordi det er en dansk restaurent så forventer man måske at det smager lidt hen af hvad vi får her hjemme. Men jeg er godt klar over at ting smager forskelligt fra landsdel til landsdel og endnu mere fra land til land da man ikke altid kan få de rette inredienser osv.
Men aldrig i mit liv har jeg fået så dårlig noget mad tror jeg.
Jeg ved ihverfalde at det er sidste gang jeg har sat mine ben på Stable lodge og jeg vil ikke anbefale andre at tage der hen også spise. Der finde så mange andre steder i BKK der servere endnu bedre mad end dette og til langt billigere penge.

cali111
Ja hvad kan man lære af det. Spis Thaimad når man er i Thailand, hvis der ikke er en dansk kok i køkkenet. Ligesom hvis man er på Thairestaurant i danmark. Er der ikke en Thaikok i køkkenet, kan det nemt blive en blandet fornøjelse.
Alle kokke kan lave fejl, og er maden ikke i orden, bør den sendes tilbage i køkkenet igen, så der bliver rettet op på fejlen.

http://www.aseanmctour.dk
kanut
HO HO HO så er jeg på banen igen !! Pibe

Jeg har i de sidste mange maange år spist På Stable Lodge.Cheers

vi spiser udelukkende Thaimad hele ferien (skønt) Men den sidste dag i Bangkok inden hjemrejsen spiser vi altid et overdrevent lækkert måltid Dansk mad, og vi er aldrig blevet skuffet, så det må være en enlig svale i er røget ind i.

Og nej jeg får stadig ikke provision for at skrive dette, selv om det måske snart var på tide at det skete.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

maik
Jeg har flere gange spist på Stable Lodge og har heldigvis ikke været lige så uheldig som Funnyboy - heller ikke da jeg fik boller i karry.

Dansk mad i Thailand smager selvfølgelig ikke som det gør her hjemme. Men når jeg endelig skal have dansk mad i Thailand synes jeg Stable Lodge er et af de bedre steder.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Anonym Bruger
Hverken hotel eller mad, lever op til deres pris niveau...!

Theobald
Det var dog et forfærdeligt surt opstød der kom fra Funnyboy. Der må være nogen der har spist din sukkermad. - Jeg er selv kommet på Stable Lodge gennem snart 15 år og mindst 2 gange om året og har ALDRIG været ude for at skulle klage over maden der. De er netop berømte for deres køkken og har endda leveret mad til det danske kongehus sidst de var i Thailand. Boller i Carry, der forøvrigt skal indeholde løg, er en af de mest efterspurgte danske retter hotellet laver, kun overgået sf stegt flæsk med persillesovs og masser ef mennesker kommer igen og igen for at nyde dem.
Hilsen TheobaldSmile

handy
synes også deres mad smørrebrød bliver det som reglen til altid er god og deres kolde bord...ligger måske lidt i den dyre ende men er altid der forbi når jeg er i Bangkok nu ikke så ofte mere......overvejer at tage ind og nappe pokalen i agurk den 4.....sss godt nytår når det bliver den tid....
Redigeret af handy d. 26/12-2013 13:10

lek
Jeg har spist på Stable mange gange.
Men stoppede fordi kvaliteten simpelhen nåede under hvad jeg vil betale for.
Når man vil have top pris for sine varer, må man også forvente nogen mennesker klager når der serveres noget som burde være endt i skraldespanden.

Selvfølgelig kan man lave god mad hvis man vil også I thailand, så glem nu det med at tingene smager anderledes i Thailand.
Det smager præcis som kokken vælger det skal.
Eller hvad han bliver pålagt af chefen.
Redigeret af lek d. 26/12-2013 13:10

zapper
Stable Lodge forlanger alt for meget for både mad og ophold.
Hotellet har ganske enkelt ikke niveau til det prisniveau. Så kun naive og gæster som vil at alting skal være som sidste ferie vender tilbage til stalden.
Vi andre kommer der kun 3 gange nemlig FØRSTE - SIDSTE og ENESTE gang.

Bjarne
Jeg skal ikke fælde nogen "dom" over stedet. Jeg har kun besøgt Stable Lodge samme antal gange som Zapper: Første, sidste og eneste.
Havde en enkelt overnatning i Soi 8 (ikke på Stable Lodge) i juli og faldt naturligt ind for lidt aftensmad, da jeg alligevel kom forbi. Det var ikke "value for Money".
Kvaliteten kan man altid diskutere. Men prisniveauet er simpelthen for højt.

moerk5002
lek skrev:

Jeg har spist på Stable mange gange.
Men stoppede fordi kvaliteten simpelhen nåede under hvad jeg vil betale for.
Når man vil have top pris for sine varer, må man også forvente nogen mennesker klager når der serveres noget som burde være endt i skraldespanden.

Selvfølgelig kan man lave god mad hvis man vil også I thailand, så glem nu det med at tingene smager anderledes i Thailand.
Det smager præcis som kokken vælger det skal.
Eller hvad han bliver pålagt af chefen.

Præcis, dansk mad i Thailand er nøjagtig ligeså godt som vi kan lave det i Danmark. Det vigtige er om man køber de rigtige råvare og tilbereder som vi gør i Danmark. Gør man det, smager det som i Danmark. Har selv aldrig været på 'stalden', men skal til Bangkok efter nytår og vil nok aflægge det et besøg.

God week end til alle her på DTW

Funnyboy
Om maden vil kunne smage som her hjemme tror jeg nu ikke. Varene er ikke 100% de samme og kødet smager lidt anderledes end her hjemme. Men dermed ikke sagt at man ikke kan få det til at smage 90% som her hjemme. Og en restaurant burde nok kunne ramme endnu bedre end en alm. uuddannet gryde jungler kunne.

Om prisen er for høj eller lav på stable lodge skal jeg ikke kunne sige. Jo for høj i forhold til den kvalitet jeg fik ihvertfalde. Havde maden været super syntes jeg nu egentlig den er OK. Den ligger måske lige i den dyre ende men på den anden side så ligger den jo også et rimelig centralt sted i BKK og det koster.

Om boller i karry skal indeholde løg eller ej er der åbenbart delte meninger om. Min mor siger nej og Theobald siger der skal.
Jeg selv bruger ikke løg når jeg laver det. Hverken i kødet eller i sovsen. Men hvor om alting er så skal der ikke ligge et tyk lag af løg i bundet af det fad der er serveret sovs og boller i.

Men det her er bare min mening og oplevelse med stedet og den syntes jeg at jeg ville dele med jer andre.
Andre der har været på stedet har måske fået en anden oplevelse end mig og sådan er livet.
Den første gang jeg var der fik vi flæskesteg og det var rigtig godt uden at ramme over toppen på karakterskalaen. Men det ville vel ha været til et 7tal på den nye skala og det er helt sikkert bestået.
Man kan jo heller ikke forvente at tage til et andet land og så få "mors" mad.
Mors mad er altid den bedste. Men min mors mad smager nogle gange bare ikke som jeres mors mad og derfor er det ikke sikkert at jeg syntes det smager godt. Sådan er det jo og det må vi acceptere.

Jeg valgte at besøge en restaurant der servere dansk mad og havde måske sat forventningerne højrere. Efter min mening dumpede stedet denne gang total og kommer kun op på et 1tal på den nye skala. Det er en total ommer.

Om i andre så vælger at besøge stedet når i rammer Soi8 eller ej er jo op til jer. Men er maden dårlig eller ikke lever op til jeres forventninger så kom ikke og sig at i ikke var blevet advaret.

sula
De gange jeg er kommet og spist på stalden har jeg været ganske tilfreds smørrebrødet ok, wienersnitzel perfekt, konen og sønnens thaimad fint prisen lidt i top men ok for mig den ene eller 2 gange om året.
Og når jeg/vi laver boller i karry er der også revet løg i sovsen og nej skal ikke sejle af løg men give lidt ekstra smag.

Og ellers glad baghjul og godt Nytår til alle

bannok
Jeg har boet og spist på Stable lodge utallige gange og aldrig blevet skuffet, det er et lille hotel, men deres gårdhave er skam noget at det hyggeligeste sted om aftenen, jeg har også vaeret der med mine thai venner for at spise og de nød det fuldt ud.
Nu ved jeg ikke hvor velbevandret i Bangkok alle er som har kommenteret indlaegget, men jeg er velbevandret i bangkok, og jeg synes ikke at 1500 bath for et vaerelse er for meget, og maden, den koster lidt mere når den ikke er thailandsk, sådan er det, og nu har de også den ude bar ved vejkanten og det er også dejligt at sidde der, og så har de svømmingpool også, så jeg synes du får valuat for pengene.
Man skal også taenke på at Sukumvit Soi 8 er midt i et turist område, så priserne er lidt højere end hvis stedet var mere afsides.

Robert Kronberg
Jeg kender ikke til, at Stalden har dårlig mad, og jeg har vist været der en hel del gange - den er jo blot et stenkast fra mit hjem.

Dog kan det ske alle steder, at noget går galt, og når noget går galt, så synes man ofte, at alt er galt.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
juj
Har også boet der og spist der flere gange, samt haft gæster med til middag der, og har været ok tilfreds, ja i den dyre ende, men synes det er en hyggelig oase midt i Bangkok, ikke sidste gang jeg kommer der.

Anonym Bruger
har været der een gang, første og sidste, et opreklameret hul med elendig service og middelmådeig mad til overpris, og en helvedes ventetid maden selvom der ikke var mange menesker i restauranten den dag, så op i røven med stalden, der findes mange andre steder i bangkok hvor får bedre mad og service, dog ikke lige dansk smørrebrød, men hvis staldens smørrebrød sætter standarten er det så også ligegyldigt

handy
Skulle også være åbnet noget i soi 24 synes jeg har hørt at hotel Mermaid har droppet det Danske koncept og vedkommende der stod det før har åbnet nyt sted der.....der skulle også være koldt bord lørdag eller søndag .men der er nok andre der ved mere om dette en jeg...god weekend alle....

kanut
Hold da op number1kk, du har vist taget den forkerte farve pille her til morgenHeadbangerprøv med en grønCheers, så måske humøret bliver lidt bedreYo baby.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

sony
kanut skrev:

Hold da op number1kk, du har vist taget den forkerte farve pille her til morgenHeadbangerprøv med en grønCheers, så måske humøret bliver lidt bedreYo baby.

hvad så kanut de grønne har du fået mange af siden du er så glad for stedet. Man har vel lov at ytre sin mening om stedet ligesom du altid skal skamrose stedet
Redigeret af sony d. 28/12-2013 10:59
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Spring til debat: