Se indlæg
Import af bil til Thailand
|
|
Max 123 |
Lagt på d. 23/03-2013 11:46
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Er der nogle herinde der har erfaring med at import af biler |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/03-2013 13:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Glem det Max, Det kan sgu ikke betale sig... |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 24/03-2013 08:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Man kan få en midlertidig importtilladelse ved landegrænsen. Det koster ikke noget. Thailand kræver heller ikke et "carnet de passage". Send bilen til Malaysia og kør ind i Thailand. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/03-2013 08:28
|
cali111 skrev: Man kan få en midlertidig importtilladelse ved landegrænsen. Det koster ikke noget. Thailand kræver heller ikke et "carnet de passage". Send bilen til Malaysia og kør ind i Thailand. Og så kommer der ikke en regning fra Thailand senere...? Er det sådan, at det skal forstås.? |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 24/03-2013 08:46
|
Midlertidig import betyder at den skal ud af Thailand igen når tilladelsen er udløbet. Overskrides denne dato skal der betales for overstay. Jeg får 3 mdr. tilladelse til min motorcykel på danske plader og når jeg er på visa run får jeg tre nye måneder til mig selv og cyklen. Hvis den skal blive permanent i Thailand skal der betales afgift. Man kan få nedslag i afgiften i forhold til værdi og hvor længe man har haft køretøjet, hvis det medbringes som personlig ejendom. har dog ingen personlig erfaring med dette endnu.l |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/03-2013 08:57
|
cali111 skrev: Midlertidig import betyder at den skal ud af Thailand igen når tilladelsen er udløbet. Overskrides denne dato skal der betales for overstay. Jeg får 3 mdr. tilladelse til min motorcykel på danske plader og når jeg er på visa run får jeg tre nye måneder til mig selv og cyklen. Hvis den skal blive permanent i Thailand skal der betales afgift. Man kan få nedslag i afgiften i forhold til værdi og hvor længe man har haft køretøjet, hvis det medbringes som personlig ejendom. har dog ingen personlig erfaring med dette endnu.l Ok, Så forstår jeg hvad du mener |
|
|
Chase |
Lagt på d. 24/03-2013 19:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 116 |
Cali Er det sådan det foregår i Thai og de omkring liggende lande, hvis jeg en dag får den sindsyge ide at gøre det samme som du også vil gøre |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 24/03-2013 23:36
|
Det er slet ikke så tosset en ide. Det er meget billigere end at leje en big bike og meget sjovere med dansk nummerplade. Jeg har ikke været i Burma og Viatnam endnu. Men til Laos, cambodia og Malaysia gælder samme regler. Her er blot et lille gebyr på 200 bath. Det var lidr besværligt de første par gange. Men nu går det som smurt. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker hjælp til projektet. |
|
|
Smart-iParts |
Lagt på d. 24/12-2013 12:53
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
Jeg vil gerne have min CLK med. (UK plader) kan den omreg?? Hvad koster dette eller kan jeg køre på grænseplader dernede. cali111 skrev: Det er slet ikke så tosset en ide. Det er meget billigere end at leje en big bike og meget sjovere med dansk nummerplade. Jeg har ikke været i Burma og Viatnam endnu. Men til Laos, cambodia og Malaysia gælder samme regler. Her er blot et lille gebyr på 200 bath. Det var lidr besværligt de første par gange. Men nu går det som smurt. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker hjælp til projektet. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 24/12-2013 14:01
|
Jeg er ikke bekendt med reglerne om grænseplader. Men tror ikke det er noget problem, hvis man har en form for registreringsattest. |
|
Spring til debat: |