Se indlæg
Familie der skal flytte til Phuket ønsker hjælp til et par spørgsmål
|
|
victormikkel |
Lagt på d. 08/12-2013 23:00
|
Begynder Antal indlæg: 1 |
Hej Vi er en familie med 2 små børn der skal flytte til Phuket til august. Vi vil gerne bo i et område der ligger i god afstand til Patong (Fx. 15 min i taxa) Vi ønsker at bo et sted hvor der er fælles pool, evt. andre danskere. Og hvor huslejen ligger et sted mellem 3500 kr og 5000 kr om måneden. Det må gerne være i okay afstand til stranden... Er der nogen herinde der har gode ideer til hvor det er godt at kigge, evt. også link til gode bolig sider? Vi tager glad imod alle ideer |
|
|
Longway |
Lagt på d. 08/12-2013 23:11
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Wellta, hende har jeg lejet igennem foer... http://www.housei... Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
maichai |
Lagt på d. 09/12-2013 05:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Rafi nede i chalong taler perfekt dansk hans firma et-hus.phuket lejer alt ud http://www.house-...earch/sale Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
BettinaE |
Lagt på d. 09/12-2013 12:41
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Der er også phuketrenthouse.com De samler fra forskellige udlejere |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 09/12-2013 16:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
victormikkel skrev: Ville nok leje noget hjemme fra for 30 dage måske, så ville jeg undersøge markedet når jeg kom der ned, der er masser til leje - man skal selvfølgelig holde sig fra Patong-Karon-Kata .
Hej Vi er en familie med 2 små børn der skal flytte til Phuket til august. Vi vil gerne bo i et område der ligger i god afstand til Patong (Fx. 15 min i taxa) Vi ønsker at bo et sted hvor der er fælles pool, evt. andre danskere. Og hvor huslejen ligger et sted mellem 3500 kr og 5000 kr om måneden. Det må gerne være i okay afstand til stranden... Er der nogen herinde der har gode ideer til hvor det er godt at kigge, evt. også link til gode bolig sider? Vi tager glad imod alle ideer DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 09/12-2013 20:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
fckguld skrev: victormikkel skrev: Ville nok leje noget hjemme fra for 30 dage måske, så ville jeg undersøge markedet når jeg kom der ned, der er masser til leje - man skal selvfølgelig holde sig fra Patong-Karon-Kata .Hej Vi er en familie med 2 små børn der skal flytte til Phuket til august. Vi vil gerne bo i et område der ligger i god afstand til Patong (Fx. 15 min i taxa) Vi ønsker at bo et sted hvor der er fælles pool, evt. andre danskere. Og hvor huslejen ligger et sted mellem 3500 kr og 5000 kr om måneden. Det må gerne være i okay afstand til stranden... Er der nogen herinde der har gode ideer til hvor det er godt at kigge, evt. også link til gode bolig sider? Vi tager glad imod alle ideer Og hvorfor skal man så lige holde sig fra de tre områder...??? Bare et spørgsmål..... Jeg synes personligt det er de bedste steder på Phuket |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 11/12-2013 18:44
|
moerk5002 skrev: Det er de bedste områder, enig , men også de dyreste - det var det jeg mente. Bor selv i kata flere gange om året.
fckguld skrev: victormikkel skrev: Ville nok leje noget hjemme fra for 30 dage måske, så ville jeg undersøge markedet når jeg kom der ned, der er masser til leje - man skal selvfølgelig holde sig fra Patong-Karon-Kata .Hej Vi er en familie med 2 små børn der skal flytte til Phuket til august. Vi vil gerne bo i et område der ligger i god afstand til Patong (Fx. 15 min i taxa) Vi ønsker at bo et sted hvor der er fælles pool, evt. andre danskere. Og hvor huslejen ligger et sted mellem 3500 kr og 5000 kr om måneden. Det må gerne være i okay afstand til stranden... Er der nogen herinde der har gode ideer til hvor det er godt at kigge, evt. også link til gode bolig sider? Vi tager glad imod alle ideer Og hvorfor skal man så lige holde sig fra de tre områder...??? Bare et spørgsmål..... Jeg synes personligt det er de bedste steder på Phuket DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
Gamba |
Lagt på d. 12/12-2013 04:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 191 |
Tror også det må været stedet at kikke. Det svare til boliga.dk. Tror også det er bedst at først komme herned og kikke omkring hvad der faktisk er ledig til jeres ønsker/budget. Nok meget svært at finde hvis stranden skal god og være omkring patong. Redigeret af Gamba d. 12/12-2013 04:59 |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 12/12-2013 09:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Jeg bor paa Phuket og synes ogsaa I skulle komme her ned foerst inden I lejer noget for laengere tid. Jeg er dog ikke enig med de som mener at Patong, Kata og Karon er de bedste steder. Jo, hvis man vil bo hvor der er overfyldt af turister, saa er de steder sagen. Der er ogsaa steder nord for Patong, der kan naaes paa ca. 15 min i taxi. Med 2 smaa boern, hvorfor vil I saa bo i naerheden af Patong? Men der er andre dejlige steder paa Phuket, tag rundt og se. Naar I "flytter" hertil er det vel for laengere tid og saa vil jeg anbefale at I anskaffer Jer en bil, da jaevnlig brug af taxi - tuk tuk vil blive en bekostelig affaere. Phuket er en dejlig oe, saa I har noget at glaede jer til. Venlig hilsen Conrad |
|
|
kiml |
Lagt på d. 12/12-2013 11:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Prøv at kigge på Chalong der får du mere for pengene, og der er ikke så mange turister, mere fast boende. Der er godt nok lidt længere til Patong end 15 min men syntes det er et fint sted victormikkel skrev: Hej Vi er en familie med 2 små børn der skal flytte til Phuket til august. Vi vil gerne bo i et område der ligger i god afstand til Patong (Fx. 15 min i taxa) Vi ønsker at bo et sted hvor der er fælles pool, evt. andre danskere. Og hvor huslejen ligger et sted mellem 3500 kr og 5000 kr om måneden. Det må gerne være i okay afstand til stranden... Er der nogen herinde der har gode ideer til hvor det er godt at kigge, evt. også link til gode bolig sider? Vi tager glad imod alle ideer |
|
|
Longway |
Lagt på d. 12/12-2013 11:24
|
Chalong er et dejligt sted, vi boede der et par aar, og ja det er billigt. Vi lejede et hus. rimeligt nyt i et dejligt kvarter, stue, stort koekken, 2. sove, 2 bad, carpark, lille have..7500 B. + El. Ikke langt fra den lille havn, der er saa hyggeligt om aftenen, med masser af dejlige spisesteder og rare folk... Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
sairung |
Lagt på d. 12/12-2013 13:51
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
Longway de priser får du ik mere her på phuket.lad os sige 12 til 20 tusind baht så skal de nok finde noget' |
|
|
Longway |
Lagt på d. 12/12-2013 14:20
|
Okay Sairung, nu er det ogsaa ca, 7. aar siden vi boede der, ja alting stiger jo. Jeg husker ikke adressen hvor vi boede, men jeg poster den lige naar min kone kommer hjem... Vender tilbage.... Mvh. Chiliposen.
|
|
juj |
Lagt på d. 12/12-2013 19:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Flyttede fra Phuket i April, havde et dejligt sprit nyt hus 2 soveværelser aircon, stort køkken terrasse carport og have, 15000 BATH icl. vand og renovation. I Rawai udkant af byen, laekkert hus og sted. Mit råd er at bo på Hotel el. de første par uger, og så tage rundt og kikke på områder hvor i kunne tænke jer at bo, der er mange huse hvor der kun kommer et skilt op med hus til Leje. Lad evt folk i området hvide i er interesseret i et langtids lejemål, det har jeg brugt et par gange, med godt resultat. Held og lykke med det. |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 12/12-2013 19:33
|
juj skrev: ja rawai er et skønt sted, enig i fremgangsmåde.
Flyttede fra Phuket i April, havde et dejligt sprit nyt hus 2 soveværelser aircon, stort køkken terrasse carport og have, 15000 BATH icl. vand og renovation. I Rawai udkant af byen, laekkert hus og sted. Mit råd er at bo på Hotel el. de første par uger, og så tage rundt og kikke på områder hvor i kunne tænke jer at bo, der er mange huse hvor der kun kommer et skilt op med hus til Leje. Lad evt folk i området hvide i er interesseret i et langtids lejemål, det har jeg brugt et par gange, med godt resultat. Held og lykke med det. DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/12-2013 20:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
victormikkel, Hvis I følger rådet om et hotel i et par uger, så skulle motorcykeltaxierne være gode at spørge om lejemål. Det har ganske godt tjek på, hvad der er ledigt i det område, som I er interesseret i. Hvis I spørger lokale, uanset om det er motorcykeltaxierne eller nogle andre, så vær opmærksom på, at de sandsynligvis vil forvente betaling, hvis I lejer det foreslåede. De vil muligvis forsøge at agere mellemmænd, så de kan score lidt fra udlejer, og det kan have betydning for jeres pris. På den anden side, en mægler skal også have kommission. Med hensyn til mæglerne, så er det ikke kun phuketrenthouse.com, der samler fra forskellige udlejere. Det gør de alle. I modsætning til i Danmark, så har mæglerne ikke eneret her, så du kan sagtens risikere at finde den samme bolig udbudt hos fem forskellige mæglere - og ikke nødvendigvis til samme pris. |
|
Spring til debat: |