Se indlæg
Pas udløb
|
|
sula |
Lagt på d. 05/12-2013 15:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
Hej herinde her er jo mange der har en viden om både det ene og det andet. Har lige opdaget min søns pas udløber den 21 december 2013 ( thailandsk pas ) og vi skal afsted den 18-12-13. Kan han stadig komme aftsted selvom der ikke er mange dage til den 21 og så får vi fornyet hans pas i Thailand. Er der nogen der har et godt svar på det udover at jeg har været et fjols og ikke opmærksom på udløb af pas. |
|
|
dardi |
Lagt på d. 05/12-2013 15:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 109 |
Passet skal have gyldighed i 6 måneder regnet fra første indrejsedato .. så I har problemer. I kan blive nægtet indrejsetilladelse. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 05/12-2013 15:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
sula skrev: Hej herinde her er jo mange der har en viden om både det ene og det andet. Har lige opdaget min søns pas udløber den 21 december 2013 ( thailandsk pas ) og vi skal afsted den 18-12-13. Kan han stadig komme aftsted selvom der ikke er mange dage til den 21 og så får vi fornyet hans pas i Thailand. Er der nogen der har et godt svar på det udover at jeg har været et fjols og ikke opmærksom på udløb af pas. Skynd dig at kontakte Ambassaden i Hellerup, og sørge for at få et midlertidig pas(Temporary Passport) . (Måske kan der ikke nås tidsmæssigt) . http://thaiembass...-passport/ . Redigeret af Lung Yao d. 05/12-2013 15:34 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 05/12-2013 15:33
|
dardi skrev: Passet skal have gyldighed i 6 måneder regnet fra første indrejsedato .. så I har problemer. I kan blive nægtet indrejsetilladelse. Ja, på hjemmerejse I DK . Han kan måske være heldig at få lavet et pas i Thailand inden hjemmerejsen, det næste "problem" vil være evt. visa(opholdstilladelse) på det gamle pas. Håber det bedste og frygter det værste. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 05/12-2013 15:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Er ikke pas ekspert.. Men som jeg læser dit problem, så er der vel mere tale om at din søn rejser 'hjem' inden passet udløber... Og det kan vel næppe være et problem for udrejse af Danmark... Jeg tror ikke i har noget problem.. Men i kan jo kontakte politiet for at høre. |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 05/12-2013 15:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
Bare et gæt, men det er jo et Thailandsk pas, så mon ikke han får lov at rejse ind i Thailand.... Hvis der er ubrugt visa til Danmark eller opholdstilladelse bliver det overført til et nyt pas. Men som sagt bare et gæt. Jeg ville nok også kontakte ambassaden i Hellerup og bede om råd...... |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 05/12-2013 15:38
|
farao54 skrev: Er ikke pas ekspert.. Men som jeg læser dit problem, så er der vel mere tale om at din søn rejser 'hjem' inden passet udløber... Og det kan vel næppe være et problem for udrejse af Danmark... Jeg tror ikke i har noget problem.. Men i kan jo kontakte politiet for at høre. Som jeg skrev: problemet er NÅR han skal tilbage til DK, og Jeg går ud fra at han skal det. Ellers hvis ikke, så har du ret. (Har selv prøvet "miseren" med steddatterens pas og fik heldigvis klaret det med et Temporary Passport (så vidt jeg husker med 6 mnd gyldighed). Edit: 1 års gyldighed iflg. Google oversættelsen af siden fra Ambassaden, som annuleres ved erhvervelse af nyt Thai Pas: Case of expired or lost passport And Verification of passport required. And it is necessary to Travel as an urgent , Without waiting for a new passport on your behalf. You can contact the Embassy. Temporary passport is valid for 1 year for temporary use. Cancellation and return to When getting a new passport . Redigeret af Lung Yao d. 05/12-2013 15:47 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
dardi |
Lagt på d. 06/12-2013 10:51
|
Kære Lung Yao. På UM's side: http://um.dk/da/r...-og-visum/ står der HELT KLART: Passet skal være gyldigt i 6 måneder fra indrejsedatoen. Så jeg forstår ikke lige dit råd, når det er lodret forkert. Spørger pænt, hvor har du din oplysning fra, thi du plejer da at have styr på tingene. Venlig hilsen |
|
|
buffalo |
Lagt på d. 06/12-2013 12:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 148 |
de 6 mdr er vel kun når det er en farang der rejser ind i landet og ikke landets egne statsborgere . det er vel bare få et nyt pas i Bangkok og så ellers bare huske at medbringe det gamle ved tilbage rejse til DK , jeg kan ikke forestille mig det skulle gi problemer , jeg har hørt om en der har gjort det på den måde for 5 år siden. Det kan jo så være det bare er en and jeg er blevet bundet på ærmet Stol aldrig på en prut
] |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 06/12-2013 18:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
moerk5002 skrev: i får et notat i nyt pas at det erstatter pas nrxxxxxx , med gældende visaer, min kone har gjort det for nogle år siden.I thailand
Bare et gæt, men det er jo et Thailandsk pas, så mon ikke han får lov at rejse ind i Thailand.... Hvis der er ubrugt visa til Danmark eller opholdstilladelse bliver det overført til et nyt pas. Men som sagt bare et gæt. Jeg ville nok også kontakte ambassaden i Hellerup og bede om råd...... DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 06/12-2013 18:16
|
dardi skrev: Kære Lung Yao. På UM's side: http://um.dk/da/r...-og-visum/ står der HELT KLART: Passet skal være gyldigt i 6 måneder fra indrejsedatoen. Så jeg forstår ikke lige dit råd, når det er lodret forkert. Spørger pænt, hvor har du din oplysning fra, thi du plejer da at have styr på tingene. Venlig hilsen Dardi. Vi taler desværre forbi hinanden, selv om jeg forsøgte at skære det i pap for alle. Hvis du igen genlæser mine svar, vil du se at jeg henviser til Ambassadens hjemmesiden, og skrev senere at JA, vi har selv været igennem møllen med papdatterens pas der skulle udløbe. Jeg har ALDRIG skrevet eller påstået at Sulas barn skulle rejse Frem og Tilbage på den samme pas med udløbende gyldighed. Derefter pointerede jeg overfor Farao54 at hvis barnet skulle tilbage til DK (og formodede at han skulle) så vil han få problemer med de danske myndigheder. Og jeg skrev med rødt: EDIT.Rettelse : m.h.t. mit første udsagn om 6 mnd. gyldighed, og rettede det til 1 år. Så vil barnet være på den sikre side af loven , også den danske. Og selvfølgeligt Hvis/Når barnet har fået et Temporary Passport fra den Thailandske Ambassade i Hellerup. Jeg beklager hvis mine svar har været utvetydige og givet anledning til misforståelse/forvirring. Det vil være passende hvis Sula, som spørger kunne komme på banen igen og fortælle om han er tilfreds med svarene, og endnu bedre hvis han senere fortalte Hvordan han fik klaret "bylden". (hvis nogle andre skulle komme i samme kedelig situation også). . Redigeret af Lung Yao d. 06/12-2013 18:27 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
roald |
Lagt på d. 06/12-2013 20:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
Til Sula Jeg går ud fra i rejser direkte Danmark -Thailand, den dag i rejser er passet gyldig, det med de 6 mdr. gyldighed er for danske statsborgere med dansk pas. Jeg ville ikke være bekymret. Når i rejser tilbage tag da både det nye og gamle pas med i paskontrollen |
|
|
sula |
Lagt på d. 07/12-2013 05:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
Takker alle herinde for jeres respons og gode råd ringer til ambassaden mandag og ellers så må vi jo bare tage afsted og tage chancen og så få et nyt pas til sønnen når vi er kommet frem |
|
|
dardi |
Lagt på d. 07/12-2013 09:45
|
@Lung Yao .. jep jeg har læst SKÆVT .. og du har ret. (Jeg skal have nye briller). Mente nok at du var velvidende, som du plejer. Sorry, at jeg så det fra dansk side .. og ikke Thai. |
|
|
maichai |
Lagt på d. 07/12-2013 09:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
@Lung Yao .. jep jeg har læst SKÆVT .. og du har ret. (Jeg skal have nye briller). Mente nok at du var velvidende, som du plejer. Måske har du ikke læst dig skæv Måske har du røget dig skæv Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
Frank |
Lagt på d. 07/12-2013 19:02
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Vi har tidligere rejst fra Danmark til Thailand, hvor konens thai-pas var udløbet. Vi rejste direkte med Thai Airways. Ved paskontrollen i Kastrup var politimanden ikke helt sikker på om hun ville få lov til at flyve, men hun fik lov til at forsøge. Ved gaten kontrollerede de passet, og det viste sig ikke at være noget problem, at det var udløbet, når der var tale om et thailandsk pas. I Bangkok gav det lidt bøvl ved immigrationen, men det lykkedes at komme i gennem. Så når passet ikke er udløbet, så kan jeg overhovedet ikke se nogen problemer for din søn. God rejse. |
|
Spring til debat: |