Se indlæg
overnatning på Phuket ind Koh Yao
|
|
BettinaE |
Lagt på d. 30/11-2013 15:32
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Hej. Vi er 2 voksne og 2 børn (4&10år) der ankommer til Phuket 18.20 01.01.2014 fra Danmark. Næste morgen skal vi videre til Koh Yao. Hvad hotel eller område kan anbefales til denne overnatning? Skal vi vælge tæt på lufthavnen hvor hotellet har lufthavnstransfer (i så fald hvilket hotel kan anbefales) eller skal vi vælge noget helt andet? Vi vil ikke bruge mange penge på denne overnatning da vi bare skal have noget at spise og så sove. Men det må gerne være i nærheden af en 7-11. Håber på en masse gode råd Bettina (for første gang til Thailand) |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 30/11-2013 17:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Hej Bettina Det ville måske hjælpe dem med kendskab til mulighederne, hvis du fortæller lidt mere, fx hvordan I kommer fra Phuket til Koh Yao og hvad tid. Det er ikke noget, jeg har styr på, men jeg vil tro, at hvis I skal videre fra havnen i Phuket Town, så er I bedst stillet med at tage til Phuket Town om aftenen. Hotellerne er sikkert billigere, indkøbsmulighederne sikkert bedre, og I har måske mindre travlt næste morgen, alt efter hvornår I skal videre. Uanset hvad, så vil jeg ønske jer en rigtig god tur. Og pas på med at fyre fyrværkeri af i flyet, det er vist ikke så populært |
|
|
BettinaE |
Lagt på d. 30/11-2013 18:01
|
Hej Kim Tak for dit hurtige svar og rådet. Så vidt vi har kunne læse os frem til går der båd til Koh Yao Noi hver time fra Bang Rong pier og kun et par gange om dagen fra Phuket by. Vi har ikke bestilt båd billet, men regnede med det var let at fange en båd i Bang Rong fra morgenstunden. Vi har booket et hus for 2 uger på Koh Yao Noi. Men som skrevet er det vores første gang i Thailand, så erfaringer og gode råd er meget velkomne, både ang. hotel den første nat og bådturen. På forhånd tak for hjælpen Bettina |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 30/11-2013 20:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Ah, jeg kan se, at færgelejet ligger et godt stykke nord for Phuket Town. Jeg har ikke personligt kendskab til hoteller i området, heller ikke i nærheden af lufthavnen, så der må vi have andre på banen. Men når jeg tjekker hos Agoda, så finder jeg ingen hoteller i nærheden af færgelejet, men der ligger en del tæt på lufthavnen, så det vil nok være en god ide at finde et der. Der er også nogle billige i området. Det vil nok være en god ide at bestille hurtigt, da I rammer i højsæsonen. Ellers er der ikke så mange råd til selve turen. Det er meget fornuftigt, at i ikke har bestilt transport på forhånd, for I ville alligevel ikke kunne regne med, at det ville holde. Når I ankommer i lufthavnen, så gå ud af udgangen og drej til højre, så finder i taxi'er der kører efter taximeter - i hvert fald nogle gange. De vil sikkert forsøge at aftale en fast pris, som du kan være sikker på er højere end den taximeteret ville vise. Prøv at komme derud hurtigt, så I når at få en vogn, inden de alle er taget af andre passagerer. Der er også andre transportmuligheder, og I vil garanteret møde flere, der vil forsøge at kapre jer, inden I når ud af bygningen. Priserne vil dog typisk være en del højere hos dem end hos taximetervognene. Med hensyn til anden planlægning eller oplysninger, så tjek evt. siden i min signatur. Og ellers vil jeg sige, at det er modigt at tage en ferie sådan lidt væk fra alfarvej, når det er jeres første tur. Jeg håber, at huset lever op til jeres forventninger, og ligeså omgivelserne. |
|
|
BettinaE |
Lagt på d. 30/11-2013 22:39
|
Tak igen Kim. Tak for dine gode råd. Vi har også checket diverse steder og så vidt vi kan se er der ingen hoteller i nærheden af færgelejet. Vi har tænkt på Phuket by som en mulighed da det er nemt at finde en billig overnatning og der så hverken er særlig langt fra lufthavnen eller til kajen. Men håbede på nogle konkrete anbefalinger. Vi er ikke nervøse for ikke at kunne finde et hotel da det kun er en overnatning og vi ikke stiller krav til beliggenhed i forhold til strand eller andet. latestays.com ser ud som at være en god mulighed i sidste øjeblik hvis vi ikke får nogle gode anbefalinger. Vi vil netop gerne lidt væk fra alfavej og har derfor valgt Koh Yao. Vi har i alt 6 uger i Thailand og de først to uger skal være til at komme ned i gear, vænne os til varmen, bade en masse og finde ud af hvordan tingene fungere. Derefter har vi 2 uger i hus på Phi Phi med snorkling direkte fra stranden og de sidste 2 uger har vi bevidst valgt ikke at planlægge så der er mulighed for at finde ud af hvad vi gerne vil have mere af (pool, snorkling, jungle, øde, natur, by, turistet eller hvad det nu måtte være) Vi har ikke givet særlig meget for huset på Koh Yao og har dermed ikke de store forventninger til det. Vi vil have et sted hvor vi kan slappe af og opleve Thailand. Og vi har valgt denne billige løsning så vi har luft i budgettet til at tage et par dage med en let rygsæk til steder vi gerne vil se/opleve uden at skulle slæbe rundt på al bagagen og rykke pigerne op hele tiden. Bettina |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 01/12-2013 16:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Hej Bettina, Jeg vil anbefale Jer at overnatte i naerheden af lufthavnen, naar I bare vil overnatte inden I skal til baaden fra Bang Rong Pier. I omraadet omkring pier'eren er der kun faa smaa "hoteller" og der kan man naeppe reservere vaerelse. Saa sparer i ogsaa paa taxi regningen. Bang Rong Pier ligger ca. midtvejs mellem lufthavnen og Phuket Town. Husk at der er 2 Koh Yao, saa naar I skal til Koh Yao Noi, saa brug hele navnet, saa I ikke havner paa Koh Yao Yai. God ferie Conrad |
|
Spring til debat: |