Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Turist visum til Thailand
 Udskriv debat
30 dages visa
krydolf
Jeg skal være 33 dage i Thailand. Af ovenstående kan jeg udlede, at hvis jeg forlader Thailand, f.eks. ta'r en tur til Cambodia, i løbet af de sidste 14 dage af mit ophold i Thailand, får jeg automatisk et 15 dages visum ved indrejse til Thailand - og behøver derfor ikke at ansøge Ambassaden i Danmark om visum. Er det rigtigt forstået?
Jeg mener også at kunne udlede, at jeg kan få forlænget mit ophold i Thailand ved at kontakte myndighederne? Det er trods alt kun 3 dage der er tale om.
Man kan godt drikke uden at more sig.

moerk5002
For at gøre det helt korrekt skal det nok lige påpeges at de 30 dage du får ved indrejse gennem lufthavn, ikke er et visa, men et indrejsestempel som giver dig ret til at opholde dig i Thailand i op til 30 dage, uden visa.......

Dalton
Jeg er lidt i samme situation som Krydolf, dog har jeg 50 dage på min billet til og fra Bangkok.
Som jeg har forstået det, skal man enten have visum (f.eks 60 dages turist)
eller kan dokumentere udrejse fra Thailand, inden for de 30 dage man bliver beviliget ved indrejse.
Dokumentation i form af flybillet, eller er det nok at man fortæller at man vil rejse med bus til f.eks Laos eller Cambodja.
Har man planlagt i detaljer er det jo ikke noget problem, også at købe flybilletten videre, men ellers er men jo mere fritstillet ved at købe turist visum til 200,- eller med 2 indrejser til 400,-

Dalton

Bjarke85
johnmc skrev:

Jeg flyver ikke til Cambodia,men kører til grænsen,og det samme tilbage til Thailand,hvor mange dage må jeg så blive i Thailand? Hele turen varer 30 dage.

Når du ankommer til Thailand med fly fra et andet land, så har du 30 dage du kan være i Thailand uden at skulle søge noget visum eller andet.

Hvis du kommer til Thailand via bil/bus osv. Altså en landegrænse, så har du 15 dage i Thailand.

Så for at svare på det første du spurgte om, så har du 15 dage i Thailand. Da du ankommer til BKK med fly, får du 30 dage i stemplet, men da du flyver videre til Cambodia, bliver du stemplet som forladt Thailand igen, dvs. de 30 dage er brugt og nu fortid. Så ankommer du til Thailand igen via en Landegrænse og der får du et stempel der giver dig ret til 15 dage.

milex
He he - ret kikset svar.

Vil tro johnmc's problem blev løst for ca. 4 år siden LOL LOL

Bjarke85
milex skrev:

He he - ret kikset svar.

Vil tro johnmc's problem blev løst for ca. 4 år siden LOL LOL

Haha, det havde jeg ikke engang lagt mærke til LOL LOL Ja så var det sku et ret kikset svar må man sige.

Spring til debat: