Se indlæg
 Udskriv debat
hus i thailand
1viggovax
er der nogen som har købt isolering f.eks. rockvol i thailand jeg kan se der er en afdelig-fabrik i ma ta put mellen sattahip og rayong men kender ikke prisen på f eks 100 mm a-bats
hygge fra sattahip

jens
Jeg ved ikke om du kan få bats, men der er glasuld i ruller her.
http://www.direct...on-p213896

1viggovax
tak for det jens og homepro butikker er der jo i alle byer næsten og det er jo ca samme pris som i dk

Poul Jensen
Jeg har fået lagt 150 mm glasuld op. Købte det i Thai Watsadu det koster ca 419 pr. rulle ca 4m2

Anonym Bruger
DO-HOME og HOME-HUB har glasuld i måtter, jeg husker ikke priserne men jeg brugte det på mit loft sammen med et varmeafvisende film under teglene, alle ydermure er dobbelte men uden isolering jeg har uden brug af af aircon ca 10 grader lavere temp, inde i huset end udenfor, så den investering er ok, og jeg sparer en masse strøm da jeg sjældent bruger mine aircons.

1viggovax
det lyder godt selv om konen ikke helt forstår det for der er ingen deroppe der bruge isolering men jeg tro også at det er vigtigt især da der er typist 3-5 grader mere i isan end her i sattahip

Lung Yao
1viggovax skrev:
det lyder godt 1)selv om konen ikke helt forstår det, 2) for der er ingen deroppe der bruge isolering men jeg tro også at det er vigtigt især da der er typist 3-5 grader mere i isan end her i Sattahip

1) Måske skulle du visse hende reklame klip fra DK :"Det er meget som kvinder ikke kan forstå" . Grin
Spøg til side:
2) Du kunne forklare hende at det er nok fordi, IKKE mange har råd til sådan omgang og der er ikke tradition for isolering (tør ikke prøve noget nyt).

Noget som undrede mig også meget var at der ikke fandtes Leca thermobloks, med polystyren. Almindelige Leca-alike blokke bruges meget i Thailand, og dem jeg henviser til skulle være ideelle som isolerende byggemateriale.

http://www.weber....okmure.pdf

Har nogle af jer set dem i LOS ?

:
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

1viggovax
har set nogle hvide blokke som skulle være en slags gasbeton men har fået at vide de ikke er så stærke men til en indvendig væg skule det være ok

Anonym Bruger
de hvide blokke gasbeton som viggo omtaler findes i flere kvaliteter, den bedste kvalitet er fuldt ud så stærke som gasbetonbkokke derhjemme, problemet er bare at hernede har håndværkerne ikke fået med sig at de skal limes sammen med gasboton lim (lip) og ikke mures op med mørtel som mursten, det tog mig en uges tid at få det ind i knolden på dem, men nu ser jeg at de mange steder har fået beton limen på lager, samme som vådrums behandling, det kender de ikke en skid til hernede og glor på en som om man er idiot når man forlanger det udført af entrepanøren, jeg endte op med selv at måtte behandle mine baderum, samme problem opstod da jeg ville have både koldt og varmt vand i huset, no hab mister, can not, can not do i thailand, så jeg endte op med at ligge og lave alt rørarbejde selv, mens byggefolkene stod og rystede på hovedet, for hvad skal man med varmt vand, farang ding dong.

iøvrigt er det ikke unrmalt at vi i khon kaen i perioden februar til juni har dag temp, på over 42 grader, og vindstille, og så er det sgu rart at hytten er dejlig kølig.

Spring til debat: