Se indlæg
 Udskriv debat
7-årige pige udvises
clydehaumann
Lad mig allerførst sige at jeg synes den behandling Im og hendes mor har fået er horribel, umenneskelig og uværdig. Jeg forstår også de følelsesladede angreb der har været mod justitsministeren for ikke at gribe ind, men som, jeg ser det blev den mulighed forspildt da man overlod det til retten i Hjørring at tage stilling til om de skulle have lov at blive eller ej. Justitsministeren kan ikke gå ind og ændre på hvad domstolen beslutter, havde justitsministeren sådanne beføjelser ville det jo være unødvendigt med domstole.
Justitsministeren kunne og skulle have grebet ind inden sagen gik i retten.
Jeg tror det helt store problem i denne sag er at den har været kørt af meget velmenende mennesker uden viden og erfaring på området. Min frygt kan selvfølgeligt skyldes at der er mange ting jeg ikke ved.

Har du tænkt over hvor din kone står hvis du dør i morgen?
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
maichai
clydehaumann skrev
Har du tænkt over hvor din kone står hvis du dør i morgen?

Nu lever jeg heldigvis her i Thailand Men jeg har virkeligt tænkt over hvad der er sket her
Mine 3 børn har alle DK pas & Dk personnumre Og så er det jeg har tænkt Hvis vi nu havde levet i Danmark
og jeg var død. Havde man så udvist min kone og ladet børnene blive,for jeg har ingen familie i Dk eller havde man Kynisk udvist hele bundtet 4 personer 3 børn på 1-3 & 5 år plus konen selv om at børnene er danske statsborgere og taler og forstår Dansk
Ja jeg kan kun sige så er jeg glad for at vi lever i Thailand Og at vende tilbage til DK med den frygt tror jeg ikke nogen vil udsættes for
Mvh. Maichai
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

thongsala
prøv, at læse artikel i dagens Den Korte Avis

johnhelt
@Maichai, lidt uden for traeden..sorry men hvordan har du faaet et Dansk personnummer til dine born?
Har selv en datter, som har Dansk pas, men de sidste 4 cifre er bare XXXX i hendes pas. Vil naturligvis gerne, at hun faa personnummer og "rigtig" Dansk statsborger?
Mange tak.

HCA
longway du skal ikke ligge mere i 555 end et lille smil ;-)

maichai
johnhelt skrev
@Maichai, lidt uden for traeden..sorry men hvordan har du faaet et Dansk personnummer til dine born?
Har selv en datter, som har Dansk pas, men de sidste 4 cifre er bare XXXX i hendes pas. Vil naturligvis gerne, at hun faa personnummer og "rigtig" Dansk statsborger?

Mange tak.

Meget enkelt Johnhelt De 2 første blev født her i Thailand og jeg fik lavet danske pas på ambasaden med ganske rigtigt xxxx i stedet for personnr. Så søgte vi visum til konen tog til DK og søgte familiesammenføring det fik vi så og alle 3 fik fik det gule sygesikringbevis bagefter fødte min kone så min søn i Danmark og det var jo meget nemt med ham at få Dansk pas og sygesikringskort, så tog vi på den Thailandske ambasade og fik lavet thaipas til ham Så nu har mine 3 børn både Thaipas & Danske pas. Og efter vi flyttede tilbage til Thailand måtte min kone naturligvis opgive sin opholdstilladelse

Read the rules Noget helt andet er at det jo helt klart er en fordel med hele personnr. bla. har både min kone og mine børn nemkonto i en dansk bank Det er ikke noget de bruger nu Men man ved jo aldrig Alt kan jo ændre sig med tiden både livet i Thailand og i gamle Danmark Angel
Mvh.Maichai
Redigeret af maichai d. 12/11-2013 10:05
Phone......

waree
fra den korte avis

collage

12. Nov 2013

Danmark til grin: Nye tal afslører voldsom vækst i hård kriminalitet blandt asylansøgere

Tophistorier

Det rekordstore antal asylansøgere, der nu strømmer mod Danmark, er godt på vej til at udgøre et uoverskueligt kriminalitetsproblem. Ikke alene for befolkningen, men også for politi, domstole og fængsler, hvor de beslaglægger stadigt større ressourcer.

I august i år offentliggjorde Udlændingestyrelsen og Rigspolitiet således alarmerende tal, der viste, at ud af 6.184 asylansøgere i 2012 blev 1.767 sigtet for lovovertrædelser. Det svarer til, at lidt over hver tredje asylansøger i 2012 var i konflikt med loven mod hver sjette året før i 2011.

Dertil kommer, at det for en stor del af dem drejer sig om omfattende narkotikakriminalitet.

Over 600 domme efter den hårde narkotikaparagraf

Fra perioden 2011 og til og med 31. august i år har således i alt 621 asylansøgere fået en narkodom efter straffelovens hårde narkotikaparagraf 191 om særligt skærpende omstændigheder.

Også her viser antallet af domme år for år en alarmerende stigning.

Således blev 150 asylansøgere i 2011 dømt efter den hårde narkotikaparagraf. Det antal steg i 2012 med over hundrede til 262 afsagte narkodomme, og alene i årets første ottemåneder er der til og med 31. august blevet afsagt 209 hårde narkodomme over asylansøgere.

Men kun en brøkdel bliver udvist
Tallene, der stammer fra Rigspolitiet, fremgår af et svar, som Dansk Folkepartis udlændingeordfører, Martin Henriksen, i går modtog fra justitsminister Morten Bødskov (S)

Ud over, at Martin Henriksen havde ønsket at få oplyst antallet af narkodømte asylansøgere i de pågældende perioder, ville Martin Henriksen også have tal på, hvor mange asylansøgere, der var blevet udvist efter at have fået en narkodom.

Af svaret fremgår det, at kun en brøkdel bliver udvist.

I 2011, hvor 150 asylansøgere blev dømt efter den hårde narkoparagraf, blev 13 af dem udvist, hvoraf den ene udvisning var administrativ, medens de øvrige 12 var udvisning ved dom. Det svarer til, at det kun var omkring hver 11., af de narkodømte asylansøgere, der blev udvist.

For 2012, hvor 262 asylansøgere som nævnt blev dømt efter den hårde narkoparagraf, blev i alt 53 udvist og heraf de to administrativt. Det svarer til, at cirka hver femte blev udvist.

Hvad angår 2013, altså i år med 209 narkodømte per 31. august, er der indtil nu foretaget ni administrative udvisninger. På grund af manglende opdateringer i Udlændingestyrelsens database har det ikke været muligt at få oplyst antallet af de hidtil domfældte udvisninger for i år.

Vil have en forklaring på de få udvisninger

Dansk Folkepartis Martin Henriksen undrer sig over de få udvisninger, og vil nu have årsagen belyst.

”Jeg synes, tallene ser foruroligende ud, og det undrer mig meget, at der ikke er flere, som er blevet udvist. Det forstår jeg simpelthen ikke, da en administrativ udvisning burde ligge lige til højrebenet og ellers udvisning ved dom,” siger Martin Henriksen til Den Korte Avis og fortsætter:

”Dansk Folkeparti har tidligere stillet forslag om, at det skal være nemmere at udvise og alternativt frihedsberøve asylansøgere, når de én gang har været involveret i kriminalitet. Desværre afviste alle andre partier vores forslag, men jeg håber, at de vil genoverveje. Vi vil i hvert fald presse på,” understreger Martin Henriksen.

Han er af den opfattelse, at en af løsningerne til at begrænse den omkring sig gribende kriminalitet, der udgår fra landets asylcentre, vil være at stramme op på asyllovgivningen.

”Det bedste er naturligvis at begrænse tilstrømningen via asylsystemet, så tror jeg også, at antallet af kriminelle asylansøgere vil falde, men det ser jo ikke ud til at ske lige foreløbigt, siger Martin Henriksen, som frygter, at tallene reelt er langt højere, da det tidligere er blevet dokumenteret af blandt andet TV2, at det ikke er alle hændelser, politiet reagerer på.

Politiet lukkede øjnene: narkohandlere fik frit spil på Vesterbro

I løbet af sommeren sidste år afslørede TV2, hvordan narkohandlere havde fri spil i både Sandholmlejren og på blandt andet Vesterbro, og på den vaggrund er det uden tvivl korrekt, som Martin Henriksen antyder, at narkodommene over asylansøgere i 2012 kun repræsenterer toppen af isbjerget.

På Vesterbro foregik salget af narko således helt åbenlyst. Politiet havde af ledelsen fået besked på at fange lommetyve, og det medførte, at især tunesiske narkohandlere, der officielt var asylansøgere og indlogeret på sandholmlejren med lommepenge, havde frit spil.

Blandt andet beslaglagde de den kommunale Café Dugnad, som det koster Københavns Kommune ni millioner kroner om året at drive, og som er et værested for narkomaner, og omdannede helt åbenlyst cafeen til en narkocentral med alt, hvad det indebar af vold og trusler med videre.

Men ingen myndighed. Man lod bare stå til, og overlod stedet til narkokriminelle tunesiske asylansøgere.

Politiet udpegede syv narkohandlere uden at gribe ind

På et tidspunkt var forholdene så grelle, at politifolk på Station City over for TV2 udpegede otte narkohandlere, som alle var asylansøgere, men som man lod være i fred efter ordre fra politiledelsen, som havde beordret alle mand ud og fange østeuropæiske lommetyve.

Det var jo turistsæson, og imens var beboere, hotelejere og andre på Vesterbro fortvivlede over den lovløshed med slagsmålene i gaderne, som de narkokriminelle asylansøgere fra Sandholmlejren helt åbenlyst og uden indblanding fra myndighederne fik lov til at skabe.

Og imens strømmer asylansøgere i dette øjeblik ind i landet. Rygterne om et politi, der på grund af nedskæringer efterhånden står helt magtesløse, breder sig lynhurtigt langt ud over de grænser, som Danmark engang havde til sin beskyttelse.
///////////////////////////////////////////

hvad fanden er det for et samfund vi laver?? det var sku ikke det, jeg havde regnet med, er glad for at bo I thailand
Angry

johnhelt
Hej Maichai, mange tak for svaret. Jeg er ikke i stand til at flytte til DK for at soge familiesammenforing da jeg har fast arbejede her osv, saa jeg maa prove med en anden model...men igen tak for svaret!

maichai
waree
hvad fanden er det for et samfund vi laver?? det var sku ikke det, jeg havde regnet med, er glad for at bo I thailand

Du har RET men lad være med at skrive samfund vi laver Jeg har meldt mig ud af det system Det er jo helt til grin at man som asylansøger kan gøre som man vil uden konsekvenser i stedet udviser man velfungerende 7 årige piger og deres mor som har arbejde bare fordi de er asiater og ikke muslimer eller asylansøgere
Ja KLAPHATTE som nogen skrev er de sku på Christiansborg

johnhelt jeg tror desværre ikke du finder andre modeller end den jeg nævnte Så måske må du engang spendere en ferie på datteren og evt. konen
Mvh. maichai
Phone......

Thomas72
Im og Suthida er i Thailand

http://www.tv2nor...autoplay=1

50.000 imod udvisning af Im

http://www.tv2nor...kel/281265

Bødskov har så travlt med at skamrose den argentinske fodboldspiller på sin fb side, derfor skrev Jeg igår aftes følgende:

Jeg har "hørt en fugl synge om" den argentinske fodboldspiller er skadet og ude i otte uger. Så hvad med at bruge tiden på rettet op de fejl i loven, der har medført Im og hendes mor Suthida er blevet udvist og det SKAL være med tilbagevirkende kraft og det kan kun gå for langsom. Alle dine undskyldninger om du ikke kan gribe kan du godt "ligge på hylden", fordi du kan og skal gribe ind. Im og Suthida skal hjem inden jul. Der er også sagerne fra Århus og Bornholm, så bare kom i sving.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

mobbe
Med hensyn til asylansøgere, som har fået afslag hvilket kun er er et fåtal,
mener jeg, at der er lavet et specielt center, for dem som ikke ønsker at rejse
tilbage.

Det ville jo også være dumt at rejse herfra, selvom man kan få en rimelig sum penge
med tilbage. Det er bedre at blive og få lejlighed og alle mulige former for hjæp uden at yde noget
til gengæld.

Bare man ikke er familiesammenført fra Thailand og iøvrigt passer sin skole for at lære sproget
og få et arbejde, uden nogen form for hjælp. SÅ ER DER INGEN HJÆLP AT HENTE

jh
Bødskov og Helle vil jo ikke gøre noget men det er der heldigvis andre politikkere der vil, for at få Im og Sunitra tilbage til Danmark.

http://nyhederne....il-danmark

http://www.b.dk/p...il-danmark

http://www.skrivu...start/3110
Redigeret af jh d. 12/11-2013 17:49

fckguld
Thomas72 skrev:

Jeg kan ikke gøre noget for Im

SAGEN OM IM: Syvårige Im og hendes mor Suthida tabte kampen om at få lov til at blive i Danmark, og søndag rejste de til Thailand. Der er ingen hjælp at hente hos statsministeren.

Statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) vil nu endelig kommentere på den ulykkelige sag om Im og Suthida Nielsen, der er udvist fra Danmark efter Suthida Nielsens danske mand døde af kræft.

Men det er ikke opmuntrende ord, der kommer fra statsministeren.

- Det er en utrolig sørgelig sag for alle involverede, men vi laver ikke love med tilbagevirkende kraft, siger Helle Thorning-Schmidt. ..

http://www.tv2nor...get-for-Im

Vores statsminister er åbenbar ikke bedre ens klaphatten Morten Bødskov. Sad
Nej det de samme røde lejesvende der hellere vil blive ved holde lågen åben for kriminelle, og andre der kun vil belaste Danmark.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

fckguld
Longway skrev:

Hvad folk synes om min retorik i forhold til MB, det er jeg saadan set kold overfor, for et par mdr. siden havde han naer taget livet at en kvinde fra vietnam, og nu splitter han endnu endnu en familie ad...saa i mine oejne er han en fucking nar, laengere er den saamaend ikke !

Folk som er uartige, de bliver behandlet som uartige.

Jeg kalder en spade for en spade, jeg pakker intet ind, og hvorfor skulle jeg dog ogsaa det.

Og hvad jeg faar af penge og hvorfra, det skal du THansen bare blande dig uden om, ligesom du skal blande dig uden om hvad jeg mener om danmark, eller thailand for den sags skyld kan du forstaa det ?

Men du kan jo gi' dig til kende paa FB. siden du har saa travlt med at snuse og plapre loes....faa dig en hobby.

Det er underligt at et par medlemmer har saa ondt i roeven over mig, min fortid og mine penge..pas jer selv !!!

Men der maa jo vaere noget der knager et eller andet sted.

Er der andre som har lyst til at snage, saa er mi FB. ID : Jimmy O-Neg Rasmussen...Jimmy er mit mellemnavn, O-Neg er min blodtype i saafald folk skulle faa brug for den, det er haendt.
Flot skrevet
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Thomas72
De seneste nyheder, bla. et TV indslag.

http://www.tv2nor...n.php?q=im

Thomas72
Nu ser der ud til at lys for enden af tunellen, klaphatten kunne åbenbart ikke klare presset længere.

Bødskov åbner for redning af 7-årig Im Nielsen

Men kriteriet er, at der skal være fuld tilslutning fra hele Folketinget til en sådan lovændring

Justitsminister Morten Bødskov (S) erklærer sig for første gang parat til at at diskutere en lovændring, der kan få direkte betydning for den 7-årige Im Nielsen og hendes mor fra Aalborg-egnen, der netop er rejst til Thailand som konsekvens af udlændingereglerne. Det skriver Politiken onsdag.

Men kriteriet er, at der skal være fuld tilslutning fra hele Folketinget til en sådan lovændring, lyder det fra regeringen, der dermed skifter kurs i sagen. ...

http://www.mx.dk/...y/14416422

Men presset skal fastholdes.

maichai
Dette fra TV 2 viser hvilken syg retning Danmark og den regerende magt er på vej mod Udvise velfungerende 7 årige og folk der har arbejde det er det loven siger Men så må de ansvarlige sku lave den lov om og sende en idiot som ham her for min skyld til helvede

Danny Abdalla er udvist fra Danmark på grund af vold, afpresning og narkokriminalitet. Men han er her stadigvæk, for myndighederne kan ikke sende ham ud, da han risikerer at blive dræbt, hvis han bliver sendt hjem til Libanon. Det oplyser TV 2 Nyhederne.
Artiklen fortsætter under annoncen...

- annonce -

Han blev udvist efter otte års fængsel - men er nu på såkaldt tålt ophold med krav om overnatning i Center Sandholm. Her har han dog fortsat kriminaliteten med blandt andet røveri og besiddelse af en skarpladt pistol.

Frygten for ham er derfor så stor, at der konstant er to vagter til at beskytte personale og de andre beboere. Det koster samfundet 19.000 kroner i døgnet og samlet set, har ordningen med de to vagter indtil videre kostet cirka 2,5 millioner kroner siden januar i år.

Danny Abdalla arbejder selv på at få ændret udlændingestyrelsens krav til hans ophold i Center Sandholm, så han kan slippe for de to personlige vagter. Det tager en dommer i Københavns Byret i øjeblikket stilling til.

- Det, jeg har begået, er jeg dømt for, og jeg har afsonet. Jeg har ikke nogen aktivitet mere i det kriminelle miljø, siger Danny Abdalla til TV 2 Nyhederne.

Der er omkring 60 kriminelle udlændinge på tålt ophold i Danmark. Ingen af dem har vagter som Danny Abdalla.

UD MED SÅDAN EN IDIOT OG IND MED IM OG HENDES MOR
Mvh. Maichai

Phone......

maichai
FANTASTISK SOM DEN MINISTER HAR PROBLEMER HVAD MED AT GÅ AF BØDSKOV

Udvisningen af den syvårige pige Im Nielsen og hendes mor til Thailand søndag har bragt sindene i kog på Christiansborg.

Justitsminister Morten Bødskov (S) beskylder Venstres leder, Lars Løkke Rasmussen (V), for »totalt hykleri«, efter Løkke har peget på, at reglerne skal ændres, så pigen og hendes mor kan vende tilbage til Danmark.

Tirsdag skrev Venstres leder på Facebook:

»Venstres Inger Støjberg (V) har kaldt justitsministeren i samråd om udvisningen af Im og hendes mor. Inger siger (og jeg er enig): Vi skal have ændret loven, så velintegrerede ikke sendes ud af landet i tilfælde af dødsfald, som det netop er sket for Im og hendes mor. Derudover skal vi have fundet en løsning på, hvordan Im og hendes mor kan komme tilbage til Danmark igen,« lød meldingen fra Løkke.

Den syvårige pige Im Nielsen og hendes mor, Suthida Nielsen, blev udvist som følge af, at Suthida Nielsens mand, Johnny Nielsen, døde af kræft i 2012.

Efter Johnny Nielsens død afgjorde både Udlændingestyrelsen og Udlændingenævnet, at Suthida Nielsen havde størst tilknytning til Thailand, og efterfølgende afgjorde retten i Hjørring, at Im ikke kunne blive i Danmark, da hun ikke havde været i Danmark i mere end seks år, som loven kræver det.

Justitsminister Morten Bødskov kalder det »en meget ulykkelig sag«, og han understreger, at »regeringen har sagt, da vi så konsekvenserne af de her regler, at vi er klar til at se på at ændre reglerne, således at ingen kommer til at stå i en lignende fremover.«

Han langer ud efter Venstres formand og peger på, at Venstre tidligere har stemt imod de mere lempelige regler for familiesammenføring, som regeringen har indført.

»De regelændringer, som regeringen har lavet på familiesammenføringsområdet, har betydet, at flere nu får lov til at bo i Danmark, og at vi får flere familiesammenføringer til Danmark. Det har den tidligere regering med Venstre, de Konservative og støttepartiet Dansk Folkeparti stemt imod i Folketinget, og det er det, der får mig til at sige, at det er totalt hykleri fra Lars Løkkes side,« siger han.

Spørgsmål: Morten Bødskov, når du siger, at regeringen reagerede med det samme, da man så konsekvenserne af lovgivningen, så er det vel også en erkendelse af, at det er den lovgivning, der har medført den situation, vi står med nu. Hvorfor så ikke lovgive med tilbagevirkende kraft?

»Fordi det er et princip, som vi ikke benytter os af nu. Men jeg kan konstatere, at Lars Løkke Rasmussen mener, der skal laves en særlov, og derfor mener jeg, det er rimeligt at bede ham forklare, hvad det er for en særlov, der skal laves. Hvad skal rækkevidden være? Skal den også rumme sager under den tidligere regering og den tidligere regerings familiesammenføringsregler? Det er de spørgsmål, der rejser sig,« siger han.

Ifølge Inger Støjberg er det ultimative mål at få Im Nielsen hjem til Danmark. Det kan ske enten ved at lovgive med tilbagevirkende kraft eller lovgive, så man kan søge tilbage til Danmark igen, forklarer hun.

Inger Støjberg kritiserer Morten Bødskovs håndtering af sagen.

»Det er Morten Bødskov, der som justitsminister kan løse sagen, men han vil hellere lave polemik mod Venstre. Det forstår jeg ikke, for jeg synes, han i stedet skulle bruge kræfter på at finde en løsning, så Im kunne komme hjem igen,« siger Inger Støjberg.

Hun understreger også, at det ikke er den tidligere borgerlige regering, der står bag reglerne, som har sendt Im og hendes mor ud af landet.

»VK-regerinegn har aldrig vedtaget lovgivning, der handler om, at folk skal udvises i tilfælde af ægtefællens dødsfald. Det regelsæt og hul har mig bekendt været gældende siden Nyrups tid,« siger Inger Støjberg.
Phone......

Boes
Nogen der har adr til Facebook støttesiden ?
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Leif56
Nu sker der vist noget

http://ekstrablad...147180.ece

Spring til debat: