Se indlæg
Hvad eller hvordan kommer jeg i kontakt med...
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/11-2013 15:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
hugoboerge skrev: @DK - jeg glemte at naevne at det er meget relevant at sammenligne priser Danmark vs Thailand. Hvad betaler du selv for din bolig i DK ? Det vil saa have indflydelse paa hvor meget du har raad til en anden bolig i Thailand. Jeg flyttede fra DK i 1998 og solgte mit hus i Stor Koebenhavn. Med den himmelflugt som priserne har taget i DK, saa no way at jeg vil vaere i stand til at koebe det tilbage i dag. I dag har jeg et boligareal som er dobbelt saa stort som det havde jeg i DK, omvendt er grundarealet halvt saa stort. Igen det afhaenger af hver enkelt persons oekonomi isaer hvis man bor i DK og oensker et "sommerhus" i Thailand. En sammenligning af huspriser Thailand/Dk, er kun relevant, hvis man som i dit tilfælde realiserer i Dk og køber i Thailand. Måske, en ny tråd med eksempler (og evt. foto's) på medlemmers huspriser, forskellige steder i Thailand, kunne være interessant. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/11-2013 15:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
DK skrev: hugoboerge skrev: @DK - jeg glemte at naevne at det er meget relevant at sammenligne priser Danmark vs Thailand. Hvad betaler du selv for din bolig i DK ? Det vil saa have indflydelse paa hvor meget du har raad til en anden bolig i Thailand. Jeg flyttede fra DK i 1998 og solgte mit hus i Stor Koebenhavn. Med den himmelflugt som priserne har taget i DK, saa no way at jeg vil vaere i stand til at koebe det tilbage i dag. I dag har jeg et boligareal som er dobbelt saa stort som det havde jeg i DK, omvendt er grundarealet halvt saa stort. Igen det afhaenger af hver enkelt persons oekonomi isaer hvis man bor i DK og oensker et "sommerhus" i Thailand. En sammenligning af huspriser Thailand/Dk, er kun relevant, hvis man som i dit tilfælde realiserer i Dk og køber i Thailand. Måske, en ny tråd med eksempler (og evt. foto's) på medlemmers huspriser, forskellige steder i Thailand, kunne være interessant. @DK - du glemte (maaske nonchalant) at svare paa spoergsmaalet omkring hvor i havde koebt hus henne og til hvor meget ? Det kunne som naevnt vaere interessant at oprette en ny traad omkring huspriser osv. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/11-2013 15:51
|
hugoboerge skrev: DK skrev: hugoboerge skrev: @DK - jeg glemte at naevne at det er meget relevant at sammenligne priser Danmark vs Thailand. Hvad betaler du selv for din bolig i DK ? Det vil saa have indflydelse paa hvor meget du har raad til en anden bolig i Thailand. Jeg flyttede fra DK i 1998 og solgte mit hus i Stor Koebenhavn. Med den himmelflugt som priserne har taget i DK, saa no way at jeg vil vaere i stand til at koebe det tilbage i dag. I dag har jeg et boligareal som er dobbelt saa stort som det havde jeg i DK, omvendt er grundarealet halvt saa stort. Igen det afhaenger af hver enkelt persons oekonomi isaer hvis man bor i DK og oensker et "sommerhus" i Thailand. En sammenligning af huspriser Thailand/Dk, er kun relevant, hvis man som i dit tilfælde realiserer i Dk og køber i Thailand. Måske, en ny tråd med eksempler (og evt. foto's) på medlemmers huspriser, forskellige steder i Thailand, kunne være interessant. @DK - du glemte (maaske nonchalant) at svare paa spoergsmaalet omkring hvor i havde koebt hus henne og til hvor meget ? Det kunne som naevnt vaere interessant at oprette en ny traad omkring huspriser osv. Nej, det gjorde jeg IKKE.! Har lige, sådan nonchalant, sendt dig en PB. |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 09/11-2013 15:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Nu ved trådstarter da noget om huspriser når / hvis han får kontakt med en Thai kvinde .. Jamen så er han jo klædt på og klar til begynde et eventyr i Land Of Scams ... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/11-2013 15:58
|
taxidriver990 skrev: Nu ved trådstarter da noget om huspriser når / hvis han får kontakt med en Thai kvinde .. Jamen så er han jo klædt på og klar til begynde et eventyr i Land Of Scams ... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/11-2013 16:03
|
Anita skrev: Jørgen, suk rang ning og nu Longway og hvad du ellers har kaldt dig gennem tiden, jai yen yen. vi ved alle at du er suk. Jeg gav dig en mavepuster for et par måneder siden der som ønsket gav det resultat jeg var ude efter, du holdt øjeblikkeligt op med at underskrive dig med: Med Venlig Hilsen Henrik Jensen. Du har stor respekt fra min side for at du er hvor du er nu, du har til alles morskab og forundring fortalt om mange af dine oplevelser i thailand gennem flere hvis ikke mange år uden at lægge fingre imellem fortalt om dit liv og hvad fulgte med det der til tider var grænseoverskridende. men ud kom de. altså historierne. Longway kan vel oversættes til, lang vej. og den tid har du haft brug for for at nå der til hvor du er i dag hvor du er faldet til ro og måske hviler i dig selv. Prøv at bruge søgefunkionen her på siden og læs hvad du skrev for ikke så mange år siden, meget af det kan ikke bruges til noget som helst. men du har en viden efter deine mange år herude der er værdifulde for læsere og nysgerrige. og der vil jeg hen. derfor fik den så før oppustede plastikting en over nakken- han har ikke kun her men på flere andre websider vidt og bredt fordtalt og forklaret hvordan ting hænger sammen i thailand. og det er sku ikke særligt smart hvis nogen tror på oraklet- for virkeligheden er jo en anden en den man ser fra et højhus i bangkok eller et klasseværelse på en sprogskole. dtw nu thailand portalen var før omdrejningspunktet for folk der var intresseret i at enten rejse til eller forstå thailand. der skal vi hen igen uden alle de dummernikker der med et par år på bagen tror de ved alt uden nogensinde at have været uden for storbyen- ingen nævnt ingen glemt, der er så megen god information omkring livet i thailand man kan finde her på siden- al den information skal stilles til rådighed som før. Tyv som jeg er og altid på tærene -har jeg stjålet en sigende signatur, At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. Jeg kender hverken "Anita" eller "Longway" selv om "Longway" bor lidt taettere paa Samutprakan end jeg goer. Men nu synes jeg vi er roeget totalt af sporet med de personlige angreb paa Longway. Her paa det seneste har "Longway" da forklaret helt realistisk omrking leje af raekkehus, han har uploaded diverse fotos omkring livet i Thailand, saa helt galt kan det da ikke vaere. Hvad han har begaaet i sit "tidligere" liv under andre signaturer som jeg overhovedet ikke har nogen ide om er vel ligegyldigt. Vi har hoert lidt omkring groenthandel som er meget profitabel og havde jeg vidst det noget tidligere ville jeg have ladet konen klare den forretning i stedet for at "slave" for et lokalt Thai firma for et betydeligt mindre beloeb (efter skat) og saa ville jeg have vaeret i stand til at fylde poser op med chili. (@Longway, just joking) og ellers hygge mig resten af tiden. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 09/11-2013 17:52
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
taxidriver990 skrev: Wow, der røg den tråd .... Hold K... hvor er det kedeligt at fordi folk har forskellige meninger / holdninger så skal der gås efter manden §11 - Ingen personangreb. Personangreb hører ikke hjemme i en seriøs diskussion. Du må gerne være uenig med andre, men gå efter bolden ikke spilleren. http://www.thaila...ost_205432 Anita eller hvad personen som gemmer sig bag profilen hedder har hermed fået 30 dages udelukkelse pga. personfnidder. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 09/11-2013 18:15
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
HugoB. Nej, det er slet ikke saa galt. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/11-2013 00:51
|
Hvad er nu det Longway...? https://www.faceb...1313514857 |
|
|
Longway |
Lagt på d. 10/11-2013 01:47
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Hahahaha, jeg er helt uskyldig, jeg kommer ikke saa fine steder mere. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 10/11-2013 14:04
|
Lung Yao skrev: Det er dog utrolig som denne her tråd har kørt: << Hvad eller hvordan kommer jeg i kontakt med... >> DTW medlemmernes svar : 150. Thor72 : 4 . Døm selv. (jeg mener : Troll ) . Vi er da kommet vidt omkring saa som huspriser, leje priser og meget andet plus et medlem har faaet karantaene i 30 dage, plus at der har vaeret mange kliks. |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 11/11-2013 07:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
DTW medlemmernes svar : 150. Thor72 : 4 . Skær de indlæg fra der ikke handler om det han spørger til, at det kommer nok til at se en del bedre ud, tro i ikke ? Kan jo være han har fulgt de råd om andre side som han har fået pb omkring. Der er en del på siden her der anbefale andre side, helst vil snakke over pb, mail og ikke i forum da de bare ikke gider det der kan komme i følgevandet der fra, hvorfor mon !!! Kunne det ikke være rart at hvis folk fra siden sagde til folk, velkommen til den bedste forum side på nettet omkring Thai, Dansk liv med mere. Ok nok ønsketænkning fra min side. Til dem der Tro mit bruger navn betyder "jeg har ingen bolleven/bolleveninde" Så er det ikke er korrekt. Men betyder et brugernavn nu så meget ? Ang troll, er det ikke en der lave en forum post, forum svar for at lave bøvl, ballade med mere ?? Er det det, Så er der hvis kun en troll i denne tråd, prøv selv at gæt hvem... Longway det sker fra tid til anden at folk hive din fortid ind, du er godt nok et stærkt, god person at du bliver ved med at give til forum, og på samme tid dem der er efter dig, INTET give forum. Selv om jeg ikke altid er enige med dig, synes jeg nu du viser styrke der. Til slut det her som jeg læste idag, og som jeg synes godt om: “Vær blød. Lad ikke verden gøre dig hård. Lad ikke smerte skabe had. Lad ikke bitterhed stjæle din sødme. Vær stolt, selvom resten af verden er uenig. Uanset set hvad, så tro stadig på at verden er et smukt sted.” Kurt Vonnegut. |
|
|
johnhelt |
Lagt på d. 11/11-2013 08:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 118 |
Mai Mii Gik, med mindre du skrive paa Thai helt praecist hvad dit nickname er...jaa saa betyder det, at du ikke har nogen "veninde"...og saa er den historie ikke laengre! |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 11/11-2013 10:19
|
johnhelt skrev: Mai Mii Gik, med mindre du skrive paa Thai helt praecist hvad dit nickname er...jaa saa betyder det, at du ikke har nogen "veninde"...og saa er den historie ikke laengre! For nu at snakke om "Giks" og det er da muligt at traadstarter aldrig har hoert om det faenomen. Vi var engang nede ved Marriott Riverside (nu er det Anantara Riverside) og ventede paa baaden op til Taksin Bridge. Hotellet har en bar taet ved landgangen saa vi fik en drink mens vi ventede. En af pigerne bag baren udfoldede sig rigtig med at fortaelle om hendes "Giks" saa jeg kunne ikke lade vaere med at spoerge om hvor mange hun havde. Svaret var 5. Saa spurgte jeg om hun havde en boyfriend og jo det havde hun da. Kun 1 som hun saa en gang om ugen og resten af ugen saa hun saa sine 5 giks, paa naer een dag og det var saa den dag hun holdt fri. Ordet "Gik" anvendes til kald det loese seksuelle forhold, men der behoever heller ikke at vaere noget seksuelt, det kan ogsaa vaere en ven man gaar ud og spiser sammen med, hygger sig sammen og det er saa det. Uden at gaa tilbage til traadstarters foerste indlaeg, saa havde det lidt med langtidsplanlaegning at goere plus budgetlaegning for hvor mange penge han ville faa brug for osv. Traadstarter naevnte ogsaa at han ingen problemer havde med at faa noget paa den dumme i DK. Saa nu undrer det mig lidt hvorfor der ikke er nogen der har anbefalet "Giks" loesningen til traadstarter ? Traaden kunne ogsaa have vaeret lukket paa et tidligere tidspunkt eftersom traadstarter fik et meget relevant svar: "Tag herud" og saa ville den potte vaere ude af verden. Som sagt vi er kommet vidt omkring, huspriser, lejepriser (@Longway, det lyder som en rigtig god deal til THB 15,000.-) saa nu har vi et eksempel paa at man evt ikke behoever at bo inde i Bangkok men kan faa billige boliger i Metropolitan Area selv om det er i en anden provins. Eksempelvis, saa gaar Skytrain til Soi Bearing (Sukhumvit 107) og saa er det nemt at komme videre derfra. Og nu ville det vaere rart hvis traadstarter ville give lidt lyd fra sig evt for at takke om alle de gode oplysnnger han nu har faeet. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 11/11-2013 10:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Mai Mii Gik skrev: .................................... ........................................... Ang troll, er det ikke en der lave en forum post, forum svar for at lave bøvl, ballade med mere ?? Er det det, Så er der hvis kun en troll i denne tråd, prøv selv at gæt hvem... ..................................................... ............................................................. Idet jeg gå ud fra at bemærkningen her var møntet på min kommentar, så vil jeg sige at for mig er en Troll, det som måske ligger under :"med mere", fx. nogen som billede agtigt : En der kaster en sten i "andedammen" bare for at se hvor mange ringe han/hun kan få frem. Og jeg kan konstatere at det er lykkedes for vedkommende. Pudsigt at DU skulle tage hans forsvar, kan han ikke svare for sig selv ? Men meget "ridderlig" af Dig. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 11/11-2013 10:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
hugoboerge skrev: ................................................................. ....................................................................... Og nu ville det vaere rart hvis traadstarter ville give lidt lyd fra sig evt for at takke om alle de gode oplysninger han nu har faeet. Nemlig rigtigt H-B, Fx : << Da nu tråden er røget ud af sporet, og jeg kan desværre ikke bruge mange svar til noget konstruktivt, vil jeg søge hjælp andet sted. Tak til de andre >> . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 11/11-2013 11:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Ordet "Gik" anvendes til kald det loese seksuelle forhold, men der behoever heller ikke at vaere noget seksuelt, det kan ogsaa vaere en ven man gaar ud og spiser sammen med, hygger sig sammen og det er saa det. Det var da godt at se at andre kende til at ordet har multi betydning, det er jo derfor det ikke er korrekt at bare antage det betyde det ene eller andet.. Kan der nævne oven i dem der er nævnt her, er der er også: Venner fra barnsben der hjælpe og støtte op, ingen sex Venner fra senere i livet der hjælpe og støtte op, ingen sex. Venner af samme køn der hjælpe og støtte op , ingen sex. Og har ladet mig fortælle at ordet har endnu flere betydning end dem der er givet her, så at man straks siger bollevenner er bare ikke korrekt.. Lung Yao det var nu ikke dig jeg mente var en troll, det var nu mere den sure "Dame". * host host* |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/11-2013 15:10
|
Antal indlæg: 3779 |
Mai Mii Gik skrev: Ordet "Gik" anvendes til kald det loese seksuelle forhold, men der behoever heller ikke at vaere noget seksuelt, det kan ogsaa vaere en ven man gaar ud og spiser sammen med, hygger sig sammen og det er saa det. Det var da godt at se at andre kende til at ordet har multi betydning, det er jo derfor det ikke er korrekt at bare antage det betyde det ene eller andet.. Kan der nævne oven i dem der er nævnt her, er der er også: Venner fra barnsben der hjælpe og støtte op, ingen sex Venner fra senere i livet der hjælpe og støtte op, ingen sex. Venner af samme køn der hjælpe og støtte op , ingen sex. Og har ladet mig fortælle at ordet har endnu flere betydning end dem der er givet her, så at man straks siger bollevenner er bare ikke korrekt.. Nu er det vanskelig at snakke om, hvad et slangudtryk konkret betyder, og det kan sikkert svinge fra sted til sted, fra sociale baggrunde til andre sociale baggrunde, og fra alder til alder. Dog har jeg aldrig hørt "gik" blive brugt om en nær ven. Måske kan man kalde vedkommende for bror eller søster. Faktisk vil jeg mene, at thaiere altid småfniser, når ordet "gik" benyttes, og at det ikke er udtryk for noget seriøst, men at det er blevet lidt "fashion" at fjolle lidt rundt, før man bliver gift. Hilsen, Robert |
|
|
milex |
Lagt på d. 11/11-2013 16:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
gig/gik er vel blot en thai-kvindes modsvar på en Mia Noi |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 12/11-2013 00:08
|
@Milex - du misforstaar vist noget her. En Mia Noi er = minor wife og det er mandens pligt at forsoerge hende samt eventuelle boern som kommer ud af det. I nogle tilfaelde er Mia Luang (hustru) godt klar over at hendes mand har en Mia Noi, men hun affinder sig som regel med situationen og maaske finder hun sig saa en gik. |
|
Spring til debat: |