Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Kreativitetsskolen
|
|
Frank |
Lagt på d. 21/02-2006 01:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Øvelse 1: Du arbejder på et teglværk, som går dårligt. Det er svært at sælge tegl til byggeri. Direktøren beder dig om at komme med forslag til, hvad man kan sælge teglsten til udenfor byggebranchen... Nogen forslag? mvh Frank |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 21/02-2006 02:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
Tja, der er jo mange ubekendte faktorer i "øvelsen" 1. Er der 1 eller flere typer tegl? 2. Kan man evt. omstille produktionen til andet? - f.eks. mursten? 3. Ved bygge branchen forstås da direkte salg til f.eks. entreprenører o.l. 4. Hvordan styres salget i dag? er det aktivt eller passivt salg? Men ok, her et par forslag. 1. Lav direkte lagersalg til private 2. Lav en hjemmeside og sælg fra den 3. Prøv at få gang i noget eksport hvis produktet har en unik kvalitet og en fornuftig pris |
|
|
prasat |
Lagt på d. 21/02-2006 06:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
det er vel fordi produktet er for dårligt eller også er det for dyrt. hvis det var et ok kva<litetsprodukt til den rigtige pris ville det også sælge sig selv prasat |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 21/02-2006 09:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Hmm. Nu der snakkes om fremtiden for DTW, hvad har dette lige med Thailand at goere. For mig er det ok, hvis i ikke har andet at skrive om, men er dette det rigtige sted. Mr Tirak |
|
|
Frank |
Lagt på d. 21/02-2006 10:08
|
Hej Tirak Tak din mening. mvh Frank |
|
|
Frank |
Lagt på d. 21/02-2006 10:28
|
Baggrunden for kreativitetsskolen er - ud over lidt sjov - at webmaster efterlyste forslag og ideer til fremtiden på dtw. "Skolen" er således ment et middel til at for løsne lidt op for de små grå, så ideerne kan begynde at strømme ind. Jeg har tidligere anvendt øvelsen i forbindelse med mit arbejde - og hver gang med forbavsende stor effekt. mvh Frank |
|
|
Lagt på d. 21/02-2006 11:37
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Øvelse 1: Du arbejder på et teglværk, som går dårligt. Det er svært at sælge tegl til byggeri. Direktøren beder dig om at komme med forslag til, hvad man kan sælge teglsten til udenfor byggebranchen... Nogen forslag? mvh Frank men hvad har det med dtw og thailand at gøre , jeg tror du skulle havde fundet et andet emne |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 21/02-2006 15:13
|
Antal indlæg: 1145 |
Oevelsen har vel dette med DTW at goere at uanset hvilket produkt man "saelger" er det noedvenfigt med posetiv markedsforring hvis man skal saelge et produkt til andre end de der er noedt til at koebe produktet. DTW har idag over 1200 medlemmer men kun en meget lille del af disse et aktive. Hvad skal der til for at goere den store gruppe som aabenlyst er intereserede ( ellers havde de vel ikke meldt sig til ) aktive paa siden. Det er vel egentligt dette spoergsmaalet gaar paa. Hvordan saelger vi mursten til nogen der egentlig ikke har brug for mursten lige i oejeblikket. Loesningen ligger i at folk for det meste ikke ved hvad de har brug for inden reklamen forteller dem det.Det vi skal er at oplyse om at det produkt som de soeger allerede findes og at vi er det produkt. Alle der er medlem paa DTW har brug for DTW. Hver eneste en. Jeg foreslaar derfor at der laves en nyhedsmail som sendes til alle medlemmer paa DTW med info om hvad der sker paa siden. Maaske en lille quiz hvor folk er noedt til at lokke paa for at kunne svare. Der er mange muligheder. Kom med ideer og lad os faa solgt de satans mursten inden ovnen maa slukkes. Redigeret af clydehaumann d. 21/02-2006 15:19 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/02-2006 15:38
|
Antal indlæg: 3779 |
Jo, DTW kunne sendes en nyhedsmail ud hver måned med status og indlæg siden sidst - oh, så bliver der mange. I postnuke kan de genereres automatisk, så Admin blot skal taste send. Måske kan det også ordnesmed php-vision?
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lagt på d. 21/02-2006 15:42
|
|
Jeg forstod godt indlægget clyde hvorfor jeg sagde et andet emne kommer du så selv med nu ideen er skam udmærket fra franks side , misforstå endelig ikke det . |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 21/02-2006 16:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
clydehaumann skrev: DTW har idag over 1200 medlemmer men kun en meget lille del af disse et aktive. Hvad skal der til for at goere den store gruppe som aabenlyst er intereserede ( ellers havde de vel ikke meldt sig til ) aktive paa siden. Alle der er medlem paa DTW har brug for DTW. Hver eneste en. Jeg foreslaar derfor at der laves en nyhedsmail som sendes til alle medlemmer paa DTW med info om hvad der sker paa siden. . Nyhedsmail forefindes jo i forvejen, det er blot at tilmelde sig på forsiden. Det er iøvrigt mit indtryk at en stor del af de passive medlemmer har tilmeldt sig for at få svar på et par specifikke spørgsmål, og når de så har fået dem, ser de ingen grund til at komme tilbage. Det ser man hele tiden. Altså en simpel informationssøgning. rinpoche |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 21/02-2006 16:17
|
Rinpoche skriver: Det er iøvrigt mit indtryk at en stor del af de passive medlemmer har tilmeldt sig for at få svar på et par specifikke spørgsmål, og når de så har fået dem, ser de ingen grund til at komme tilbage. Det ser man hele tiden. Altså en simpel informationssøgning. Det det drejer sig om er saa at faa dem til at stille de sp[orgsmaal de endnu ikke ved de havde. Nyhedsmail??? Ok der er en knap, men kommer der nogert naar du trykker??? Det er ikke nok med reklame, produktet skal ogsaa findes. Ioevrigt synes jeg at de forslag du er kommet med i traaden " Fremtiden" er helt fine og noget af det der skal til. MVH Clyde privatmand Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 21/02-2006 17:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Det det drejer sig om er saa at faa dem til at stille de sp[orgsmaal de endnu ikke ved de havde Hehe, du har ret, det gælder om at sælge opad Og der er jo heller ingen tvivl om, at når de pågældende nu har været i Thailand eller fået et visum igennem eller whatever, har de jo også noget at bidrage med selv. Jo større medlemsskare jo bedre, sådan ser jeg absolut også på det. Ang. nyhedsmail, jeg mener at erindre, at jeg har modtaget lejlighedsvise nyhedsmails fra dtw, men sandt at sige kan jeg ikke huske hvornår jeg har fået den sidste. mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 21/02-2006 17:16 |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 21/02-2006 19:37
|
For at Frank ikke skal helt fortvivle over ikke at kunne faa sine mursten solgt saa vil jeg da gerne komme med en lille ide. Faa kunstnere til at lave forskellige designs som kan braendes ind i stenene saaledes at de fremstaar som smaa individuelle kunstvaerk. Stenene vil nu kunne bruges som brevvaegte, bogstoetter eller almindelige dekorationsgenstende. Det er nok ikke det helt store antal sten der kan saelges paa denne maade, men den merverdi stenene vil faa vil muligvis kunne opveje nedgangen i kvantitet. Det er bedre med lidt af stor verdi end meget af ringe verdi og der er nok vaerd at taenke paa naar man skriver indlaeg til denne side. Clyde Privatmand. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/02-2006 02:59
|
Antal indlæg: 3779 |
Ved et tempelbyggeri på Samui (Big Buddha), kunne man donere byggesten, man skrev så sit navn på engelsk på den ene tegnsten og på Thai på den anden. Når templet er rejst vil der så være to sten begge med navnene: Piyatida & Robert. Vi er uden for byggebranchen, men vi købte to sten... Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Frank |
Lagt på d. 22/02-2006 08:54
|
Øvelse 2: Du er bruger på dtw. Hvad skal dtw ikke bruges til? Nogen forslag? mvh Frank Redigeret af Frank d. 22/02-2006 08:59 |
|
|
Lagt på d. 22/02-2006 10:11
|
|
den var svær |
|
|
Lagt på d. 22/02-2006 10:13
|
|
for man kan næsten finde alt muligt her lige fra gode informationer og til mudderkastning |
|
|
danthai |
Lagt på d. 22/02-2006 10:58
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Ja den var lidt svær Men min første tanke var at pleje sit eget ego. at lade være med at hjælpe at komme med små tomme bemærkninger at bruge replikboksen som chat yam yam bangkok er dejligt,pattaya er bare bedre, phuket endnu bedre,og ja thailand er bare bedst
|
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 22/02-2006 13:54
|
Siden boer ikke bruges til at propagandere for egne politiske synspunkter. Hverken af den ene eller anden art. Siden boer heller ikke bruges til at slaa sin egen kedsommelighed ihjel med.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |