Se indlæg
"Vi ved ikke, om vi er købt eller solgt"
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/11-2013 15:56
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Klokken 09 mandag morgen skal den 54-årige Henrik Larsen og hans ældste søn med flyet fra Kastrup Lufthavn til Oslo, hvor fra de skal flyve videre til feriedestinationen Bangkok. Med under 24 timer til afgang ved Henrik Larsen dog endnu ikke, om de faktisk kan komme af sted. Turen er nemlig booket med flyselskabet Norwegian, der netop nu forhandler med sine godt 600 danske, svenske og norske piloter om en lønaftale, der - hvis den ikke falder på plads før midnat - vil føre til en strejke blandt piloterne. Læs nærmere på: "Vi ved ikke, om vi er købt eller solgt" Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
kanut |
Lagt på d. 03/11-2013 21:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Hvis i læser aviser eller bare holder jer lidt orienteret om hvad der sker i rejsebranchen,så vil have vidst at i var solgt.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
kanut |
Lagt på d. 03/11-2013 21:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Jeg tænker at det er det gamle Island Expres om igen.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
kiml |
Lagt på d. 04/11-2013 08:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Norwegian=varm luft lige i øjebliket har jeg søgt billeter til Bangkok, de popper op hos de fleste søgemaskiner med den billigst billet under total pris men når du går videre til betaling, stiger prisen drastisk,1 stk Baggage 600 kr og så skal man have lidt og spise, og så får du herligheds værdien af dreamliner som så viser sig at være en gammel airbus 330 fordi dreamlineren ikke kan flyve.Men Thai flyver direkte billigere. så er der igen til at se hverken Oslo eller Stokholm |
|
|
maichai |
Lagt på d. 04/11-2013 08:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Der forhandles tilsyneladende stadig mellem piloter og flyselskabet Norwegian. Men nu har selskabet netop meddelt, at flyene letter og lander til tiden mandag morgen. x Sådan lyder det på Norwegians Facebook-side nu: 'Godmorgen. Alle vores flyvninger går foreløbig som normalt, da mæglingen stadig er i gang.´ Gør som normalt Norwegians informationschef, Lasse Sandaker-Nielsen, oplyser at forhandlingerne fortsat er igang. - Vi beder passagerne om at forholde sig til afgangene som normalt, indtil der eventuelt bliver givet en ny besked, siger informationschefen. Tidligt i morges var der ellers stadig vild forvirring blandt kunderne om, hvorvidt de kunne komme afsted. På Facebook På Facebook stod der følgende besked: 'Mæglingen mellem Norwegian og Norwegian Pilot Union (NPU) er fortsat i gang. Norwegian håber, at mæglingen fører til enighed, så flytrafikken går som normalt i morgen. Vi forstår, at mange er bekymrede og har behov for information, og vi lover at komme med dette, så snart vi ved mere. I tilfælde af strejke vil det ramme dele af vores program, som drives fra Danmark, Norge og Sverige. Langdistanceruterne til USA og Bangkok vil afgå som normalt.' Så er problemet jo kun mellem DK og Sverige/Norge og det må kunne blive klaret billigt MVH.Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
waree |
Lagt på d. 04/11-2013 09:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 304 |
strejken afblaest iflg. tv2 news |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/11-2013 09:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
kiml skrev: Norwegian=varm luft lige i øjebliket har jeg søgt billeter til Bangkok, de popper op hos de fleste søgemaskiner med den billigst billet under total pris men når du går videre til betaling, stiger prisen drastisk,1 stk Baggage 600 kr og så skal man have lidt og spise, og så får du herligheds værdien af dreamliner som så viser sig at være en gammel airbus 330 fordi dreamlineren ikke kan flyve.Men Thai flyver direkte billigere. så er der igen til at se hverken Oslo eller Stokholm Jeg har selv prøvet det samme de da kom frem med deres påstande om billige priser. Men når man lægger alt det til som er nødvendigt på sådan en tur, så er det ikke så billigt længere. Jeg prøvede lige at lave en søgning på en periode hvor jeg var ret sikker på der ikke var mange der flyver og dermed burde være sikret billige biletter. fra CPH til Bangkok 8. maj 2014 og hjem igen 14 dage senere d 22 maj. Norwegian kommer på momondo ud med en billigste pris på 4262 kr og Thai kommer med billigste pris på 5114 kr. Men da jeg vil have en kuffert med og også lidt og spise tager jeg deres plus pakke til 497 kr pr vej og så er prisen med Norwegian 5261 kr. Det er allerede billigere med Thai men husk at de 2½ time i en lufthavn ofte medfører lidt ekstra omkostninger til forplejning mv. Dertil kommer at Thai plejer at sænke deres priser på flyvninger i maj måned engang i Januar så de falder nok en 5-700 kr i pris. Dertil kommer at både Arlanda og Gardermoen lufthavne ikke er særligt interessante og der er ikke meget at få tiden til at gå med. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 04/11-2013 10:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
maichai skrev: Der forhandles tilsyneladende stadig mellem piloter og flyselskabet Norwegian. Men nu har selskabet netop meddelt, at flyene letter og lander til tiden mandag morgen. x Sådan lyder det på Norwegians Facebook-side nu: 'Godmorgen. Alle vores flyvninger går foreløbig som normalt, da mæglingen stadig er i gang.´ Gør som normalt Norwegians informationschef, Lasse Sandaker-Nielsen, oplyser at forhandlingerne fortsat er igang. - Vi beder passagerne om at forholde sig til afgangene som normalt, indtil der eventuelt bliver givet en ny besked, siger informationschefen. Tidligt i morges var der ellers stadig vild forvirring blandt kunderne om, hvorvidt de kunne komme afsted. På Facebook På Facebook stod der følgende besked: 'Mæglingen mellem Norwegian og Norwegian Pilot Union (NPU) er fortsat i gang. Norwegian håber, at mæglingen fører til enighed, så flytrafikken går som normalt i morgen. Vi forstår, at mange er bekymrede og har behov for information, og vi lover at komme med dette, så snart vi ved mere. I tilfælde af strejke vil det ramme dele af vores program, som drives fra Danmark, Norge og Sverige. Langdistanceruterne til USA og Bangkok vil afgå som normalt.' Så er problemet jo kun mellem DK og Sverige/Norge og det må kunne blive klaret billigt MVH.Maichai Norwegian aner åbentbart intet, og i stedet for at lukke intetsigende 'oplysninger' ud i sådan en situation, så kunne de ligesågodt benytte lejligheden til at ønske deres kunder en rigtig glædelig jul. M.v.h. Fotofreak |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 04/11-2013 13:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Fotofreak skrev: .................................................. ..................................................................... Norwegian aner åbentbart intet, og i stedet for at lukke intetsigende 'oplysninger' ud i sådan en situation, så kunne de ligesågodt benytte lejligheden til at ønske deres kunder en rigtig glædelig jul. M.v.h. Fotofreak Intet nyt fra "østfronten" og de kunne lige så godt have tilføjet følgende Citat: http://youtu.be/Z...zSTI?t=19s . Ingen selskaber har tidligere indrømmet "blankt" at de var i vanskeligheder eller konkurs truet. De påpegede allesammen at alt var så "rosenrød", og at de truende mørke skyer kun var forbigående. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 04/11-2013 15:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Oplyst i radioen i morges, at der blev fløjet mens der var forhandlinger i gang. Nu hvor strejke truslen er afblæst, må man formode alle er kommet af sted. Men uvisheden er ikke til at bære før en længe ventet ferie.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 04/11-2013 16:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
birkedhoj skrev: Oplyst i radioen i morges, at der blev fløjet mens der var forhandlinger i gang. Nu hvor strejke truslen er afblæst, må man formode alle er kommet af sted. Men uvisheden er ikke til at bære før en længe ventet ferie. Jeg håber at alle, der har glædet sig en ferie og skulle rejse med Norwegian (uanset hvorhen i verden deres rejsemål er), at de er kommet af sted som planlagt. Jeg har ingen dårlige erfaringer med Norwegian, men jeg har heller aldrig sat mine ben i et af deres fly. Og så længe man ikke selv har fløjet med selskabet, så kan man jo ikke udtale sig om forholdende. Pressen + div. kommunikationsmedarbejdere stoler jeg efterhånden ikke på. M.v.h Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 04/11-2013 16:19 |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 04/11-2013 18:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
Det ser ud til at problemerne for Norwegian ikke er ovre endnu Det amerikanske transport forbund er ikke så glade for den norske model. http://epn.dk/bra...norwegian/ Dalton |
|
|
Jonas22 |
Lagt på d. 05/11-2013 00:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 146 |
Emirates.com kan anbefales. Var 60 dage afsted til en tur/retur pris på ca 5700. Ja, det er måske ikke det billigste, men set ud fra at jeg var afsted så længe og at billetten skulle være gyldig i så lang tid, så var det det billigste jeg kunne finde. Og så er der gratis mad og drikke på flyet, en skærm foran en som man kan spille og se film på, og så er bagagen gratis, op til et bestemt antal kilo, men hvor de fleste kan være med. Det gælder både båndbagage og almindelig bagage. Jeg skulle så et smut til Dubai og være i 4-5 timer på vej derned, men det er jo så lige til og leve med, da jeg aldrig havde været der og kunne tage rundt og kigge på en masse ting i lufthavnen imens. Havde så kun thailandske penge på lommen og intet kort med, så jeg fik hverken noget og spise eller drikke i lufthavnen, men det er jo ikke andres skyld end min egen ;-) Det i hvert fald ikke sidste gang at jeg flyver med Emirates. Med Thomas Cook Airlines (via www.spies.dk) fik jeg en flybillet (tur / retur) til 2699 da jeg skulle afsted første gang. Det var så med mad på flyet men uden noget og drikke, og med xx antal kilo i bagagen og xx antal kilo i håndbagagen, men det var DIREKTE flyvning til phuket airport. Da jeg tog afsted få måneder senere så lykkes det mig også og finde en billig flybillet igen (selvfølgelig begge afbudsrejser) til knap 4000 kr, for også 14 dage. At man så kan finde hotel + fly tur / retur for ikke så meget mere, er så en anden sag, men jeg ønskede ikke og binde mig til et sted. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 05/11-2013 13:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Jonas22 skrev: Emirates.com kan anbefales. Det i hvert fald ikke sidste gang at jeg flyver med Emirates. Enig med dig . Med Thomas Cook Airlines (via www.spies.dk) fik jeg en flybillet (tur / retur) til 2699 da jeg skulle afsted første gang. Det var så med mad på flyet men uden noget og drikke, og med xx antal kilo i bagagen og xx antal kilo i håndbagagen, men det var DIREKTE flyvning til phuket airport. Da jeg tog afsted få måneder senere så lykkes det mig også og finde en billig flybillet igen (selvfølgelig begge afbudsrejser) til knap 4000 kr, for også 14 dage. At man så kan finde hotel + fly tur / retur for ikke så meget mere, er så en anden sag, men jeg ønskede ikke og binde mig til et sted. Desværre de to sidste tilbud Du fandt er "blår i øjnene" for børnefamilier, gode nok og reelle for dig og andre der rejser alene og er flexible m.h.t. afrejse datoen. (ikke nogen kritik af Dig). Der er desværre ofte nogle som slyngler om sig: << Jeg fandt/købt en retur billet til under 4000kr >> men ofte glemmer de at tilføje :<< JEG rejser alene eller det var en 14 dages billet (afbud)>> P.t. averteres t/r billet til 4775 for 30 dages (faste datoer og sikkert kun få stykker) hos TT på Halm Torvet. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
leoedgar |
Lagt på d. 07/11-2013 04:39
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Lung Yao skrev: Jonas22 skrev: Emirates.com kan anbefales. Det i hvert fald ikke sidste gang at jeg flyver med Emirates. Enig med dig . Med Thomas Cook Airlines (via www.spies.dk) fik jeg en flybillet (tur / retur) til 2699 da jeg skulle afsted første gang. Det var så med mad på flyet men uden noget og drikke, og med xx antal kilo i bagagen og xx antal kilo i håndbagagen, men det var DIREKTE flyvning til phuket airport. Da jeg tog afsted få måneder senere så lykkes det mig også og finde en billig flybillet igen (selvfølgelig begge afbudsrejser) til knap 4000 kr, for også 14 dage. At man så kan finde hotel + fly tur / retur for ikke så meget mere, er så en anden sag, men jeg ønskede ikke og binde mig til et sted. Desværre de to sidste tilbud Du fandt er "blår i øjnene" for børnefamilier, gode nok og reelle for dig og andre der rejser alene og er flexible m.h.t. afrejse datoen. (ikke nogen kritik af Dig). Der er desværre ofte nogle som slyngler om sig: << Jeg fandt/købt en retur billet til under 4000kr >> men ofte glemmer de at tilføje :<< JEG rejser alene eller det var en 14 dages billet (afbud)>> P.t. averteres t/r billet til 4775 for 30 dages (faste datoer og sikkert kun få stykker) hos TT på Halm Torvet. . Ja det er en jungle at finde de billigste billetter, og ganske rigtig så glemmer man at tage de ekstra udgifter med, som opstår hvis man skal mellemlande. jeg bor i Thailand, og tager til DK et par gange om året, men da jeg aldrig er sikker på hvor længe jeg bliver i DK, køber jeg altid enkelt billet. Har de sidste par gange fløjet med Nprwegian, og det er udmærket service. Har nu booket hjem d. 26 Nov. for DKK 2412 incl. pakken med mad og bagage. De 4 gange jeg har fløjet med dem har det været en Dreamliner vi fløj med, og ikke som en sagde Airbus. Blev iøvrigt opgraderet sidste gang jeg fløj herud til premium class. Ok det kostede så lidt penge at vente 4 timer i Gardemoen |
|
|
vandango |
Lagt på d. 07/11-2013 17:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Checkede lige på momondo, den rå pris er 1915 kr. Det er dælme da også billigt. |
|
|
HCA |
Lagt på d. 08/11-2013 13:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Jeg har lige fløjet med Norwegian BBK til Billund til 2022 dkr. Om jeg sidder 4 timer i Oslo med gratis wifi, eller bruger 4 timer med DSB i transport er mig ligegyldig. Bestemt ikke sidste gang jeg rejser med dem. Næste gang vil jeg dog ikke have en kuffert med koster den nette sum af 319 kr. det er lige i overkanten. Man må trods alt have 10 kg håndbagage med. Maden vil jeg nok også fravælge de 300 dkr vil jeg hellere lave mig en sandwich for, og så købe drikkevarer enten ombord til en 20er eller købe i lufthavnen. Norwegian opkræver heller ikke gebyr for brug af visa/dankort som mange andre gør. Godt underholdningsystem i sæderne med USB stik og minijack stik til højtaler, hvor man bruger sin medbragte høretelefoner til mobilen. |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 08/11-2013 14:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Hvordan er sidde pladsen og afstanden til sædet foran på Norwegian ?
Kim
|
|
|
HCA |
Lagt på d. 08/11-2013 17:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Kro90 Jeg synes siddepladsen er den samme som andre fly, dog forekommer afstanden til sædet foran længere, for jeg kunne i al fald have bordet slået ned, uden det gik imod bugen, som i andre fly. |
|
Spring til debat: |