Se indlæg
guld i thailand
|
|
pasha666 |
Lagt på d. 27/10-2013 18:45
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
hej alle, ville høre om der er nogen der har erfaring med at tage sit gamle guld med til thailand og få det smeltet om til et nyt smykke? Korte af det lange er at jeg har noget restguld jeg godt kunne tænke mig at få smeltet om til en ring af eget design. Er dette muligt efter som det ikke er thaiguld.? Håber i kan hjælpe mvh Patrick |
|
|
flyer |
Lagt på d. 27/10-2013 19:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
@Patrick Jeg har lidt erfaring, men slet ikke sikkert det er det samme andre har... Men det jeg har oplevet i Thailand ang. salg af DK guld (kongekæde 585, 120 gr.) var en særdeles ring pris selv om jeg købte extra, så jeg idag har en 4 bath thaiguldkæde Så det kan jeg ikke anbefale, tror ikke jeg blev snydt, men tænker det er bedst at holde DK guld i DK... Tørt og blæsende over de dansksydlige himmelstrøg Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
pasha666 |
Lagt på d. 27/10-2013 19:49
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Hej flyer tak for svar, jeg er heller ikke intereseret i at sælge vil bare gerne have dem til at lave en ring ud af mit gamle guld. Tror det burde kunne lade sig gøre i pattaya et sted. |
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 27/10-2013 19:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
jeg har såmænd også kun ringe erfaring MEN da jeg tog til Thailand første gang for at blive gift havde jeg et dansk halssmykke, broche og halskæde med - det var bestemt ikke med min hustrus bedste vilje at hun bar dem, men for ikke at tabe ansigt overfor mig (og fordi det faktisk var smukt) brugte hun det under brylluppet og et par gang mere men siden har det ligget i en skuffe! Lad dansk guld ligge i Danmark og thai guld i Thailand
- mai pen rai - tchun! |
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 27/10-2013 19:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Vær iøvrigt opmærksom på at guldsmedene i Thailand slet ikke vil røre ved "vores" guld, hverken reparationer eller forandringer!
- mai pen rai - tchun! |
|
|
Longway |
Lagt på d. 27/10-2013 20:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Man kan sagtens faa smeltet eks. ikke thai guld om til en ring her i landet, men der er ikke meget prestige i ikke thaiguld her i landet..vi taler jo om 14, eller 18 karat og en anden legering, jeg ville ikke goere det med mindre at du skal bruge ringen i danmark,. Her er guldet jo omkring 24 karat, min gifte ring er en 2 baht, ulempen er saa at man skal huske at tage ringen af inden man gaar en tur med hunden, det mindste ryk og ringen er skaev...alt for bloedt.. Her er min ring, nej finishen kan man ikke sige bravo til, jeg taenker paa det invendige, altsaa kanten, den kunne de godt have slebet lidt finere...men pyt med det.. :-) [img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/575801_291079261025172_432974914_n.jpg[/img] is not a valid Image. Der staar min kones efternavn... Det mest normale er jo at navnet staar inde i ringen, jeg er blot lidt anderledes, min kones ring er 1 baht. med mit efternavn skrevet paa dansk...man behoever jo ikke altid at foelge flokken.. hehehe... Redigeret af Longway d. 27/10-2013 20:19 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 27/10-2013 20:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Jeg har fået lavet ændringer på "Dansk" guld på Thaina Road, Kata Beach. Ingen problemer, de tager det arbejde, de kan få.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 27/10-2013 20:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
P.S. Jeg kender folk der har fået lavet smykker af eget guld og selv har designet smykket Flyver PE med THAI altid
|
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 27/10-2013 20:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 195 |
Longway skrev: Det mest normale er jo at navnet staar inde i ringen, jeg er blot lidt anderledes, min kones ring er 1 baht. med mit efternavn skrevet paa dansk...man behoever jo ikke altid at foelge flokken.. hehehe... Hej Longway Hvor kan man få lavet sådan en ring ? ... og hvad koster det oveni guldprisen ? vh Dan |
|
|
Longway |
Lagt på d. 27/10-2013 20:42
|
DeeJ. Vi fik lavet vores ringe i Nong khai...hvis du ved hvor bageren er, saa ligger der en guldsmed ca. 800. meter derfra...Det kostede et saa et lille beloeb ekstra saa jeg husker det ikke, det var omkring 1000. baht for begge ringe....de var blot glade for saelge. Men jeg er nu sikker paa at alle guldsmede vil goere det til en fair pris... Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/10-2013 21:14
|
Antal indlæg: 3779 |
Det er absolut ikke alle thai-kvinder, som vil bære "thai-guld"; og der er masser af guldsmede i Bangkok, som heller ikke sælger "thai-guld". Men folk fra en fattigere baggrund vil ofte se "thai-guld" som bedre, da det ofte har en større gensalsgværdi, og derved kan sælges i svære tider. Hilsen, Robert |
|
|
Longway |
Lagt på d. 27/10-2013 22:09
|
Robert. Det er dog det vaerste vroevl jeg har laest i mands minde. Der er saa visse kvinder som som faar det jeg kalder ballon-guld foraeret af manden, det vil sige at en 1 baht kaede mener manden ligner en 3 baht..det er pinligt, disse kaeder ses ofte i de roede kvartere... Her er et billede af min kones, kaeden, det er en 3 baht, hverken mere eller mindre....Ballonguld stinker........Ja, hendes Phra sidder i nakken, da hun er ved at goere sig i stand, vi skal til bryllup. [img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1380265_379964902136607_1826003395_n.jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af Longway d. 27/10-2013 22:23 Mvh. Chiliposen.
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/10-2013 22:24
|
Ved ikke, om jeg vrøvler, for jeg fortæller blot, hvad mange thai-kvinder har sagt til mig om "thai-guld". Men måske de vrøvler? Det ved jeg ikke. Hilsen, Robert Longway skrev: Robert. Det er dog det vaerste vroevl jeg har laest i mands minde. Der er saa visse kvinder som som faar det jeg kalder ballon-guld foraeret af manden, det vil sige at en 1 baht kaede mener manden ligner en 3 baht..det er pinligt, disse kaeder ses ofte i de roede kvartere... Her er et billede af min kones kaeden, det er en 3 baht, hverken mere eller mindre....Ballonguld stinker........Ja, hendes Phra sidder i nakken, da hun er ved at goere sig i stand, vi skal til bryllup. [img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1380265_379964902136607_1826003395_n.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 27/10-2013 22:27
|
Tror da nok lige at i alle vroevler........og en anstaendig kvinde vil aldrig saelge det guld hun har faaet af sin mand !
Mvh. Chiliposen.
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/10-2013 22:38
|
Det er jo heller ikke det, som jeg siger, men jeg siger, at det kan sælges i svære tider, og man kan også få svære økonomiske tider med sin mand. Hilsen, Robert Longway skrev: Tror da nok lige at i alle vroevler........og en anstaendig kvinde vil aldrig saelge det guld hun har faaet af sin mand ! |
|
|
sula |
Lagt på d. 27/10-2013 23:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
mrbfly skrev: Vær iøvrigt opmærksom på at guldsmedene i Thailand slet ikke vil røre ved "vores" guld, hverken reparationer eller forandringer! Det vil de godt i Udon Thani har fået lavet rep på et par halskæder der |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/10-2013 23:58
|
sula skrev: mrbfly skrev: Vær iøvrigt opmærksom på at guldsmedene i Thailand slet ikke vil røre ved "vores" guld, hverken reparationer eller forandringer! Det vil de godt i Udon Thani har fået lavet rep på et par halskæder der Naturligvis vil de det. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 28/10-2013 09:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
ah det er nu ikke helt sandt, min kone har fået lavet smukker af dansk guld. det var i Pattaya hos en lille guldsmed der. mrbfly skrev: jeg har såmænd også kun ringe erfaring MEN da jeg tog til Thailand første gang for at blive gift havde jeg et dansk halssmykke, broche og halskæde med - det var bestemt ikke med min hustrus bedste vilje at hun bar dem, men for ikke at tabe ansigt overfor mig (og fordi det faktisk var smukt) brugte hun det under brylluppet og et par gang mere men siden har det ligget i en skuffe! Lad dansk guld ligge i Danmark og thai guld i Thailand |
|
|
vandango |
Lagt på d. 28/10-2013 09:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Jeg tager noget af min mors gamle guld med, vi skal have lavet vielsesringe af det. Har tidligere takket nej til en guldring i gave, syntes at thaiguldet er alt for blødt. Ellers kan man forgylde smykkerne med 24 karats guld, det er ikke særlig dyrt. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 28/10-2013 09:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
vandango skrev: Jeg tager noget af min mors gamle guld med, vi skal have lavet vielsesringe af det. Har tidligere takket nej til en guldring i gave, syntes at thaiguldet er alt for blødt. Ellers kan man forgylde smykkerne med 24 karats guld, det er ikke særlig dyrt. Hvad med hvid guld ? Vores vielsesringe er hvidguld og helt aerligt saa synes jeg en guld ring ser billig ud. Min mening. Smag og behag er forskellig. |
|
Spring til debat: |