Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Nogle som kender dette Visa Bureau?
Anonym Bruger
Hejsa til jer derude, er her nogle som kender til dette Visa Bureau og kan tale positivt eller negativt?

http://www.speedy...-Visa.html

Robert Kronberg
Kender det ikke, men Retirement Visa er ekstremt nemt, hvis man opfylder betingelserne.

Hilsen, Robert

Rasaba skrev:

Hejsa til jer derude, er her nogle som kender til dette Visa Bureau og kan tale positivt eller negativt?

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
wilai
Kender dem ikke, men du behøver da ikke et bureau, som Robert siger, hvis man opfylder krav til Ret. Visa, så lav det dog selv, pærenemt.

moerk5002
Robert Kronberg skrev:

Kender det ikke, men Retirement Visa er ekstremt nemt, hvis man opfylder betingelserne.

Hilsen, Robert

Rasaba skrev:

Er alle visa ikke nemme, hvis man opfylder betingelserne.........

Anonym Bruger
Tak for svarerne men mit problem er, at jeg ikke har nogen fast indtægt hver måned, den svinger op og ned alt efter hvad der er af arbejde så umiddelbart kan jeg ikke fremvise hverken indtægt eller (som eksempel pension) fra Danmark. Jeg er godt nok over 50 men langt fra at gå på pension.

Der er også krav om et større indestående på sin bankkonto som jeg ikke har.

Anonym Bruger
Rasaba skrev:

Tak for svarerne men mit problem er, at jeg ikke har nogen fast indtægt hver måned, den svinger op og ned alt efter hvad der er af arbejde så umiddelbart kan jeg ikke fremvise hverken indtægt eller (som eksempel pension) fra Danmark. Jeg er godt nok over 50 men langt fra at gå på pension.

s¨du opfylder altså ikke betingelserne for et retirement visa og vil luske dig ind ad køkkendøren?

Longway
Koekkendoeren koster 15.000 hos emigrationen i PTY...ja det kan vaere dyrt at tage bagvejen, jeg har proevet det...FY FY..hehehe..

Et koekkendoers visa.......Grin
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Anonym Bruger
Longway skrev:

Koekkendoeren koster 15.000 hos emigrationen i PTY...ja det kan vaere dyrt at tage bagvejen, jeg har proevet det...FY FY..hehehe..

Et koekkendoers visa.......Grin

det var sgu billigt, de korrupte skiderikker i kk imigration forlanger vist 20-26000 baht men da er det for 15 mdr, 3 mdr, non 0 + 12 mdr retirement visa.

taxidriver990
Longway skrev:ja det kan vaere dyrt at tage bagvejen, jeg har proevet det

Er dette noget du har lyst til at uddybe ?
( Hvis det gaelder visa )
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Longway
taxidriver990 skrev:

Jeg kan da lige hurtigt skitsere op hvad jeg gjore.

Da jeg blev 50. der var jeg for sloev til at faa fat i div. papire fra danmark, hvilket reulterede i at lokummet begyndte saa smaat at braende, min viv tager saa knoglen og ringer til PTY. jamen i kommer bare...saa langt saa godt.

Vi ankommer saa til emigrationen og faa fat i Hr. Korrupt. han faar mit pas og beder os gaa hen i en bank som han havde kontaktet.....trylle trylle trylle, saa stod der 800.000 baht paa bogen, tilbage til Hr. Korrupt, han ordnede saa lige lidt stempler og lidt sager, vi betalte og koerte hjem med et retirement visa til mig..

Eftersom det ikke er helt efter bogen/loven kan jeg jo selvfoelgelig ikke opfordre folk til den slags.

Mht. til Khon kaen, ja jeg jeg ved at de er mere griske der, jeg har ogsaa laest her paa siden at en enkelt person har betalt mere i PTY end jeg gjore......her i Bkk ville de have 25.000 baht.
Redigeret af Longway d. 18/10-2013 07:51
Mvh. Chiliposen.

taxidriver990
Tak Longway...

Har det ikke givet dig lidt sved paa panden at have dette rigtige men alligevel forkerte visa ?

Staar selv og skal forlaenge mit visa, men det er heller ikke helt fint i kanten.
Venter paa svar fra ham der udstedte det, har dog ikke haft problemmer med at rejse ud og ind af thai paa dette visa ( Immigrationen skal altid kigge HELE passet igennem hver gang )

Det gaelder vel ogsaa om at det er "den" rigtige der tager telefonen paa immigration, der maa dog trods alt findes "rene" officere

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Longway
Selvfoelgelig er det jo ikke det smarteste man kan goere, men pga. min dovenskab havde jeg ikke andre muligheder, jeg vil jo helst ha' rent mel i posen, jo gu' var jeg nervoes, og isaer da jeg skulle til mit foerste '90 dages fremmoede, der havde jeg det da lidt skidt, men ingen problemer...jeg foelte mig jo dybt kriminel....hvilket jeg egentligt ogsaa var, det bryder jeg mig ikke om...

En ren officere ? kender du udtrykket om naalen i hoestakken ?

Surprise
Mvh. Chiliposen.

hugoboerge
Longway skrev:

taxidriver990 skrev:

Jeg kan da lige hurtigt skitsere op hvad jeg gjore.

Da jeg blev 50. der var jeg for sloev til at faa fat i div. papire fra danmark, hvilket reulterede i at lokummet begyndte saa smaat at braende, min viv tager saa knoglen og ringer til PTY. jamen i kommer bare...saa langt saa godt.

Vi ankommer saa til emigrationen og faa fat i Hr. Korrupt. han faar mit pas og beder os gaa hen i en bank som han havde kontaktet.....trylle trylle trylle, saa stod der 800.000 baht paa bogen, tilbage til Hr. Korrupt, han ordnede saa lige lidt stempler og lidt sager, vi betalte og koerte hjem med et retirement visa til mig..

Eftersom det ikke er helt efter bogen/loven kan jeg jo selvfoelgelig ikke opfordre folk til den slags.

Mht. til Khon kaen, ja jeg jeg ved at de er mere griske der, jeg har ogsaa laest her paa siden at en enkelt person har betalt mere i PTY end jeg gjore......her i Bkk ville de have 25.000 baht.

Ikke fordi jeg tvivler (jo det goer jeg), men den der med trylle, trylle, trylle og saa staar der lige pludselig THB 800,000.- paa en bank bog (skal vel staa der i minimum 3 - 4 maaneder ?) har jeg meget svaert ved at forstaa naar man er bekendt med det bureaukrati der hersker i nogle Thai banker. Eks. bare det at aendre ens e-mail adresse kraever en taabelig masse papirer plus der bliver taget kopi af pas, arbejdstilladelse osv.

Men Longway, jeg haaber du fik haevet nogle af de THB 800,000.- ?Smile

Longway
Mon ikke Hr Korrupt er i ledtog med banken........jeg ved det ikke, men vi fik instrukser om hvilken bank vi skulle henvende os i.

Saa det lugter en smule, eller ?

Hmmmmmm
Mvh. Chiliposen.

taxidriver990
555 H.B jeg kan godt forstaa din skepsis.
Jeg skulle have ny bankbog, glemt den gamle i DK, det kraevede jeg skulle forbi politi stationen og skriver under paa en tro o love erklaering derefter hele vejen til den afdeling der havde registreret mig som kunde. Og der skulle jeg endnu engang fremvise mit pas i original, kopi har de stadigvaek fra da jeg fik kontoen men det var ikke nok.

Men klart korrupten har mange veje.
Har selv betalt en bankdame for at speede en laane behandlingstid op.

Saa jeg lader tvivlen komme Longway tilgode, alt kan lade sig goere herude ( naesten )

Mai Mii Gik
Rasaba skrev:

Nu gøre det jo ikke noget din indtægter svinger fra måned til måned.
Hvis din års opgørelse fra året før er over over kravet, er det jo nok.
Så hvis du har mere på et helt år, så opfylder du jo kravene.

Nogle her nede bruger måneds bevise fra Udbetaling Danmark, andre bruger deres årsopgørelse og begge dele er godkendt til brug.

Ang at "låne" en bank bog går det jo nogle gange galt når Immigration bede personer om at indsætte 100 baht og hæve dem igen, og fremvise ny ATM slip, da mange af disse låne Bank bog, IKKE kan hæve på.

Ang Pattaya Immigration forstå jeg ikke man selv kontakte Immigration folkene, de tager jo 10.000 baht i fast pris for at klare problemet med at opfylde kravene. Og har gjort det længe, så at giver mere et andet sted, er jo penge ud af vinduet, er det ikke ?
MEn kan jo altid spørge dem her på siden der før har beskrevet at de netop betale 10.000 baht da de ikke kan klare kravet.

Husk også på at nogle gange arbejde de der "låner" en bank bog sammen med Immigration folk, og derved fortælle man kommer med en låne bog, Da man har betalt for den del, ja så afvise Immigration jo bogen, men tilføjer at man kan købe ved ham/hende, også må man betale igen.
Kan man ikke klare kravene, KAN man blive en nemt offer..

Longway
10.000,- kan du lige forklare det ?

Nemt offer, hvad mener du med det ?

At indsaette 100 baht ???????????
Mvh. Chiliposen.

wilai
@Mai Mii Gik: Har lidt svært ved at hitte hoved eller hale i dine indlæg, sorry..

Man får ikke nogen månedsudbetalingspensionsseddel fra Udb. DK, du får 1 styk først på året.

Du skal ha´ dokumentation for indtægt fra DK konsul, ell. Amba i BKK.

Alt det andet "hearsay" du nævner, er kun det...

At Longway har gået vejen og betalt under bordet, ja, fred med det, det virkede vel?
Redigeret af wilai d. 18/10-2013 19:36

Mai Mii Gik
wilai:
Måneds bevise fra Udbetaling Danmark, er den du får en gang om året hvis man får den, ikke alle her nede modtager den, den gælder jo ikke kun for en 1 måned, den fortæller jo hvad man får HVER måned, derved en måned seddel.

Om du bruger den "måned" papir eller en årsopgørelse skal begge dokumentation af Ambassaden eller konsulsat, det står der jo i kravet dertil, tro den var lige til højre benet.

Longway tjek andre tråde på siden her, og du kan se andre betale 10.000 baht når de ikke kan klare F.eks kravet til Married Visa-Ext, det er samme pris for Retirement Visa-Ext delen, Og hvis jeg husker rigtige, var det sidst gang jeg så det her på siden, skeptikeren der skrev han gjorde det selv på Immigration.
Eller tage en snak med dem i område der nede, der er mange der gøre det.
Jeg selv blev spurgt af Immigration om jeg ville betale 10.000 baht for at få lavet om til Retirement Visa-Ext, som jeg er alt for ung, Men takket pænt nej tak.

Hvis du ikke forstå man kan blive et nemt offer når man ikke kan opfylde kraver, og købe sig en F.eks en bank bog der ikke er din, ja så er det nok ikke NEMT at forklare dig det. Men skal da prøve.
Hvis du leje en bankbog, og Immigration tager dig i det, har DU jo aflever falsk document bevise, som kan give fængeles straf i Thailand (og andre lande)
Det åben jo op for at man NEMT kan blive "Afpresse" .
Husk at hvis man bliver taget KAN betyde udvisning af Thailand også.
Håber du forstå det, ellers giver jeg op, da det er logik for perlehøns.Read the rules

hugoboerge
taxidriver990 skrev:

555 H.B jeg kan godt forstaa din skepsis.
Jeg skulle have ny bankbog, glemt den gamle i DK, det kraevede jeg skulle forbi politi stationen og skriver under paa en tro o love erklaering derefter hele vejen til den afdeling der havde registreret mig som kunde. Og der skulle jeg endnu engang fremvise mit pas i original, kopi har de stadigvaek fra da jeg fik kontoen men det var ikke nok.

Men klart korrupten har mange veje.
Har selv betalt en bankdame for at speede en laane behandlingstid op.

Saa jeg lader tvivlen komme Longway tilgode, alt kan lade sig goere herude ( naesten )

@Taxi, jeg ved ikke om betalingen til bankdamen kan indgaa i kategorien "korruption" jeg synes mere det ligner et "servicefee" for egentlig er der ikke tale om svindel som jeg vil kategorisere eventyret omkring "tryllle trylle bankbog". Jeg vil ogsaa i dette tilfaelde lade tvivlen komme Longway tilgode.

Mvh

Spring til debat: