Se indlæg
 Udskriv debat
24/7/365 - Eller mindre ?
Longway
For ikke at oedelaegge traaden om oelpriser, saa vil jeg oprette denne traad. ( den er jo vigtig ) 555

Jeg kan forstaa at visse thaipiger som har farang vil tabe ansigt hvis de har et et arbejde, er det sandt ?

Personligt kan jeg dog sige at min kone har faaet meget mere anerkendelse efter at hun er begyndt at lave lidt

Som sagt var min kone ved at kede sig ihjel, jeg mener vi kan jo ikke blive ved med at koere thailand tynd og se sevaerdigheder, men det gik de foerste mange aar nu med, og det var ogsaa hyggeligt, men der er vel ogsaa graenser for galskab.

Jeg har en ven, ja det er ham som jeg omtaler som hunden, kaeresten og ham er da ved at gaa i spaaner over at sidder sammen 24/7. jeg siger saa til ham, kan du ikke lave en hjemmeside til hende med udlejning og salg af boliger, svaret var, NEJ, saa moeder hun sikkert en farang som har flere penge end mig, jeg sagde ikke noget, jeg taenkte blot mit...Mange gange er det nemlig farang som er saa pisse bange for at miste diggeren, havde det vaeret mig, saa havde hun faaet 5 taeer i roeven, akkurat som hende Mai Mii kender, hende som som hellere vil sprede ben frem for at opfoere sig ordendligt.

Vi boede i Hua Hin og min kone og jeg skaendes ligesaa det bragede over ingenting, vi havde blot ikke noget at tale om da vi jo var sammen 24/7......Hun flyttede ( troede jeg ) nej hun tog til Bkk. fandt et job som agen indenfor hotelbrancen, kom tilbage og sage, nu flytter vi, jeg har fundet arbejde.

HUn arbejder saa ikke i den brance mere, for lidt penge, men efter at vi nu ikke sidder laaeren af hinanden mere, ja saa er der kommet andre chilier i som tam'en, nu har vi noget at tale om.

Dem som mener at de ryger under ned ad stigen ved at tage et job, der kan jeg saa kun sige at med den indstilling saa er de langt under nederste trin i mine oejne !

Det skrevne er helt og holdent min egen erfaring.
Redigeret af Longway d. 16/10-2013 16:40
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
wilai
Flot, det må jeg sige, men savner du ikke Hua Hin, frisk luft sol og strand, Bangkok er da et hul, eller?

Hvor mange timer om dagen er hun så væk på job din kone?

Longway
Hej.

Til tider kan jeg da godt savne HH, men nu bor vi jo ikke midt i Bkk, men i udkanten og det er jo bare at tage BTS. hvis man vil et eller andet, i HH. der sker jo ikke saa meget. Men der jo ikke laengere end man lige kan koere et smut der ned.

Min kone er vaek ca. 4 timer om dagen, ja maaske 5. saa vi har stadigt tid til hianden. ( Hun har et par shops og har folk paa )

Da hun arbejdede som agent inden for hotel...der var det incl transport fra 07. til 21. inden hun var hjemme. det var til 15.000. pr. md....ikke saa godt.

Toervejr i Bkk.

Sun baby
Redigeret af Longway d. 16/10-2013 17:29
Mvh. Chiliposen.

Anonym Bruger
Nu bor jeg godt nok ikke i Thailand, men jeg kunne under ingen omstændigheder være sammen med min kone 24/7. Jeg har brug for frirum har heller ikke behov for at skulle snakke nonstop. Jeg er også sikker på at min kone ville blive sindssyg hvis ikke hun havde sine fritimer inden jeg kommer hjem.

Hvis vi en dag fik mange penge og gik på tidelig pension og flyttede til Thailand skulle vi klart finde noget at beskæftige os med, der ikke involverede at sidde på hinanden 24/7. Om det er golf eller en hygge butik er ligegyldigt bare man har noget at bruge dagen på.

Angående HuaHin kontra Bangkok, så ville jeg da dø af kedsomhed hvis jeg skulle bo i sådan et turist helvede. Nej jeg vil til Bangkok hvor der sker noget.

Robert Kronberg
Naturligvis kan det være håbløst for de fleste kvinder, hvis der ikke er en større børneflok, såfremt de intet har at rodde med.

Du spørger "Jeg kan forstaa at visse thaipiger som har farang vil tabe ansigt hvis de har et et arbejde, er det sandt ?"

Det er det da sikkert for visse thaikvinder, som har misforstået sig selv og verden. Så kan de sidde derhjemme og rangle med deres thaiguld på arme og fingre, mens de bliver federe og federe.

Dog er det ikke alle thaikvinder, som har evnerne til at tjene rimeligt i Thailand. Jeg havde en ven, hvor kæresten tjente 3.000 baht om måneden for 6 dages arbejde i måske 12 timer ad gangen, og det er jo heller ikke holdbart.

Men argumentet for ikke at finde på noget, med sin kæreste/mands hjælp, fordi de vil tabe ansigt, er ude i hampen.

Hilsen, Robert

Longway skrev:

Hej.

Til tider kan jeg da godt savne HH, men nu bor vi jo ikke midt i Bkk, men i udkanten og det er jo bare at tage BTS. hvis man vil et eller andet, i HH. der sker jo ikke saa meget. Men der jo ikke laengere end man lige kan koere et smut der ned.

Min kone er vaek ca. 4 timer om dagen, ja maaske 5. saa vi har stadigt tid til hianden. ( Hun har et par shops og har folk paa )

Da hun arbejdede som agent inden for hotel...der var det incl transport fra 07. til 21. inden hun var hjemme. det var til 15.000. pr. md....ikke saa godt.

Toervejr i Bkk.

Sun baby

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Anonym Bruger
Longway skrev:

For ikke at oedelaegge traaden om oelpriser, saa vil jeg oprette denne traad. ( den er jo vigtig ) 555

Jeg kan forstaa at visse thaipiger som har farang vil tabe ansigt hvis de har et et arbejde, er det sandt ?

Personligt kan jeg dog sige at min kone har faaet meget mere anerkendelse efter at hun er begyndt at lave lidt

Som sagt var min kone ved at kede sig ihjel, jeg mener vi kan jo ikke blive ved med at koere thailand tynd og se sevaerdigheder, men det gik de foerste mange aar nu med, og det var ogsaa hyggeligt, men der er vel ogsaa graenser for galskab.

Jeg har en ven, ja det er ham som jeg omtaler som hunden, kaeresten og ham er da ved at gaa i spaaner over at sidder sammen 24/7. jeg siger saa til ham, kan du ikke lave en hjemmeside til hende med udlejning og salg af boliger, svaret var, NEJ, saa moeder hun sikkert en farang som har flere penge end mig, jeg sagde ikke noget, jeg taenkte blot mit...Mange gange er det nemlig farang som er saa pisse bange for at miste diggeren, havde det vaeret mig, saa havde hun faaet 5 taeer i roeven, akkurat som hende Mai Mii kender, hende som som hellere vil sprede ben frem for at opfoere sig ordendligt.

Vi boede i Hua Hin og min kone og jeg skaendes ligesaa det bragede over ingenting, vi havde blot ikke noget at tale om da vi jo var sammen 24/7......Hun flyttede ( troede jeg ) nej hun tog til Bkk. fandt et job som agen indenfor hotelbrancen, kom tilbage og sage, nu flytter vi, jeg har fundet arbejde.

HUn arbejder saa ikke i den brance mere, for lidt penge, men efter at vi nu ikke sidder laaeren af hinanden mere, ja saa er der kommet andre chilier i som tam'en, nu har vi noget at tale om.

Dem som mener at de ryger under ned ad stigen ved at tage et job, der kan jeg saa kun sige at med den indstilling saa er de langt under nederste trin i mine oejne !

Det skrevne er helt og holdent min egen erfaring.

Tak fordi du fulgte min ide om en ny tråd omkring dette emne op:

Som skrevet i indlæg 26 orkede jeg ikke i dag selv at gå i gang .

http://www.thaila...ost_207649
Redigeret af Anonym Bruger d. 16/10-2013 18:04

Longway
Jamen DK. Jeg kunne da ikke vente paa at du fik dig taget sammen...men tak for ideen..

Og tak for de fine svar indtil videre her i traaden...

Wink
Mvh. Chiliposen.

Anonym Bruger
Longway skrev:

Jamen DK. Jeg kunne da ikke vente paa at du fik dig taget sammen...men tak for ideen..

Og tak for de fine svar indtil videre her i traaden...

Wink

Welcome Pfft

Anonym Bruger
Jeg er pisse ligeglad med hvad andre tænker...

Min kæreste arbejder og det er jeg stolt af. Hun afleverer ikke fem flade ører til den fælles økonomi, men jeg hygger mig med at fortælle hende, at jeg vil ha' hendes penge ind på min bankbog.!

Det får jeg aldrig, jeg ved det, men det er en del af vores daglige krydderi.

Som andre her på sitet har udtrykt, kan Thai kvinder være meget omklamrende. Og jeg kan slet, slet ikke forestille mig, en situation hvor vi gik op og ned af hinanden dagen lang. Hver dag. Uha.

Prøv at tænk på et dansk ægteskab...

Far og mor kører hver morgen på arbejde og har så kvalitets tiden sammen i hjemmet om aftenen og i weekenderne.

Ikke som her, sammen hele dagen. Det er dræbende for forholdet.

Eller ta'r jeg fejl.?

Longway
DK.

Du tager bestemt ikke fejl, det bliver nemig draebende i det lange loeb.for begge parter.

I starten er det jo laekkert at " kunne holde i haand " 24/7. men det bliver jo altsaa ogsaa hverdag, det har intet at goere med at kaerligheden falder, men nok mere at man bliver rastloes naar intet sker........Inden min kone gik igang igen, jamen der var det jo " lakorn " i tv. fra morgen til aften og paa et lydniveau som jeg var ved at blive spedalsk over, men set i bakspejlet, naar hun havde taget sig af de hjemmelige pligter og indkoeb hvilket jo ogsaa er et arbejde, jamen hvad fanden skulle hun dog lave, men uholdbart aar efter aar........

En klog mand ( Farang ) sagde saa til mig : du skal trods alt vaere glad for at hun er hjemme og ikke suser rundt i daarligt selskab !
Redigeret af Longway d. 16/10-2013 19:20
Mvh. Chiliposen.

Longway
Hvis nogle ikke forstaar pointen, saa maa jeg raade jer til at se filmen Soi Cowboy, Jeg saa den med min kone og jeg sagde, hvis vores liv bliver som det i filmen, ja saa maa vore veje skilles.

Filmen er med Nicolas Bro.......en rimelig tung film, men dog vaerd at se.
Mvh. Chiliposen.

wilai
Gode indlæg, man bliver klogere, tak for det allesammen!

Jeg må nok hellere få sat fruen igang med noget, for vi er klistret sammen 24/7 - og jeg er ved at få spat af det. Hun kværner lakorns etfermiddag og aften, dog med hovedtelefoner, det har JEG krævet, var da ved at få endnu mere tinnitus end jeg havde i forvejen, frygteligt.

Hun har levet som "khun naie" - hedder det vidst, dem der ik laver en skid, i 5 år nu, så der kommer snart andre boller i den nuddelsuppe.

Nahm
Jeg kan da godt se pointen i at dagligdagen ved at være sammen 24/7 kan blive triviel, jeg har dog bare aldrig prøvet det da jeg arbejder hver dag i Dk.

På den anden side set, det er jo hvad pentionister gør, de finder vel nogle "rutiner" og har hobbyes, aner ikke det, men min egen familie som indeholder pentionister, de hygger sig nu i hverdagen, de nyder det.

Noget andet er at hvis man bor sammen i Dk, som i mit forhold, så kan det evt. blive kedeligt for hende i længden at være hjemmegående altid, men i disse tider kan man jo desværre ikke være sikker på at hun kan få job, så er der selvfølgelig sprogskole at give sig til osv.
Mvh,
Nahm

Longway
Nahm skrev:

Jeg kan da godt se pointen i at dagligdagen ved at være sammen 24/7 kan blive triviel, jeg har dog bare aldrig prøvet det da jeg arbejder hver dag i Dk.

På den anden side set, det er jo hvad pentionister gør, de finder vel nogle "rutiner" og har hobbyes, aner ikke det, men min egen familie som indeholder pentionister, de hygger sig nu i hverdagen, de nyder det.

Noget andet er at hvis man bor sammen i Dk, som i mit forhold, så kan det evt. blive kedeligt for hende i længden at være hjemmegående altid, men i disse tider kan man jo desværre ikke være sikker på at hun kan få job, så er der selvfølgelig sprogskole at give sig til osv.

Hej Nahm.

Du har helt ret i at det er vigtigt at have en hobby, det kan vaere pudestramaj, puslespil eller som jeg foto.....dog er der her i landet slet ikke de samme muligheder for socialt sammenvaerd som i danmark, med mindre at man gider at sidde paa farang bar og hoere paa " Aage "

En thai i danmark, ja det maa da bestemt ogsaa vaere svaert og til tider kedeligt, og det er jo nemt at komme i daarligt selskab i danmark, akkurat som naar man moeder en " Aage " her i landet.

Jeg ved det ikke, men jeg har paa fornemelsen et det maaske er lettere for os at flytte til thailand fremfor en thai flytter til danmark ( har boet med en thai i danmark ) her taenker jeg bl.a paa de taette familiebaand thaierne har. Men godt at din kone har sprogskolen indtil videre... :-)

Personligt kunne jeg aldrig finde paa at tage min kone med til danmark og vi saa bosatte os der...Ferie i danmark er okay.

Igen blot min personlige mening.
Redigeret af Longway d. 16/10-2013 23:25
Mvh. Chiliposen.

Mai Mii Gik
Longway skrev:

Vel Longway, det er jo snart mere regelen end undtagelse at du misforstår noget, skidt pyt, det er vi jo så vandt til med dig.
Læs nu hvad jeg skriver i den anden tråd, da det nok er for svært for dig, hjælpe jer dig lige her, skal jo ikke være for svært for dig.Joker

Jeg skrev:
Det her er både Thai kvinde der finden en Thai mand, Farang mand der kan forsøge dem.

Der er ingen af min Thai venner hvor manden tjene NOK, der lade konen arbejde, eller jo hun arbejde, men det er hjemme i huset.
De Thai jeg kender der tjener nok til at havde tjeneste folk, JA der arbejde konen ikke engang i huset.
Nogle af de kvinder ved jo godt at manden har lidt "sjovt" ved siden af, og jeg har da spurgt hvorfor de finder sig idet, og ikke lade sig skille, Første tabe man jo fjæs ved at lade sig skille, også kunne det jo tænke sig at de skulle begynde at arbejde igen, og livet er nu "bedre" med at hun(de) kun skal passe hus, børn og maden.

Prøv at deltage i fest med universet kvinderne, og høre hvad en hel del af dem udtaler omkring drømme om fremtiden, og man vil høre at en del ønsker netop dette, da det er "målet" for dem.

En lille historie fra egen rækker er at da svigerfar mødte svigermor og efter første aften ud, sagde til hende at han gerne vil se hende igen, MEN hvis hun ville se ham, skulle sige sit job op INDEN de så igen, det skulle ikke hedder sig i byen at han gik ud med en "arbejde kvinde"
Og det her er over 45 år siden, så det er altså ikke nyt i Thailand.
Han er heller ikke helt tilfreds med at jeg "tillade" min kæreste at arbejde.

Jeps, min egen kæreste arbejde, og give 50% af hendes løn til vores budget, ikke at at det hjælpe det store, men så er hun glad, og føler ikke det kun er mig der betale, Så det er fint nok.
Hun er super glad for jeg "tillade" hende at forsætte med at arbejde.
Som hun sige, siger jeg hun skal stoppe med at arbejde, stoppe hun med det samme.
Hun ved hun ikke behøves at gå på arbejde, da vi godt kan klare os uden hendes løn.

Til sidst vil jeg da sige at jeg tro mange Farang tro livet er glade dage, og der ikke forgår ting iblandt Thai når de mødes, de sider jo og snakke, smiler, og når han spørge på English om alt er i orden siger de alle, alt er okay !!
Men når man lære Thai sproget og begynder at forstå hvad kvinderne snakke om i baggrunden når man besøge folk, ja så finder man ud af af "nogle" ser ned på andre pga de arbejde.

Tog mig selv nogle år før jeg fandt ud af at alt ikke altid er rosen rødt når Thai mødes, og først der jeg begyndt at forstå sproget, og derved kunne spørge ind til forskellige ting jeg hørte. forklaret kæresten mig det.
Mange Thai fortælle jo ikke en det hvis de oplever noget negative.
Det handler jo om at alt skal se godt ud udefra.

Longway
Mai Mii.

Her er hvad jeg forholder mig til.

Indlaeg 24.

http://www.thaila...ost_207702

I oevrigt behoever det at arbejde, ikke at ha' noget med penge at goere.
Redigeret af Longway d. 17/10-2013 09:02
Mvh. Chiliposen.

patirak
Thai-kvinders syn på arbejde er ligeså forskelligt som andre kvinder i verden. Nogle ser det som høj-status ikke at arbejde, mens det for andre er en del af deres identitet og personlig selvværd at arbejde.

Det er vel i realiteten kun de færreste hvide mænd, der finder sammen med en Hi-So Thai-kvinde, som trives bedst ved at styre deres nanny, kok, chauffør, rengøringskoner m.v. En almindelig Thai-kvinde vil efter min mening helst have et job - dels fordi hun er vant til at arbejde og p.g.a. det sociale aspekt ved at være sammen med andre mennesker i dagligdagen.

Jeg tror mange mænd i Dansk/Thai forhold begår en stor fejl ved at tro, at deres forhold styrkes ved at kæresten/konen ikke arbejder. Jeg tror også mange begår den fejl, at de ikke forstår hvor vigtigt det er at bruge tid sammen med partneren - især hvis hun er Thai.

Thai-kvinder er grundlæggende meget sociale og de fleste foretrækker en hverdag med "liv" og folk omkring sig. På samme måde som de er meget omsorgsfulde, så kræver de også mandens omsorg og opmærksomhed. Det tror jeg der er mange udenlandske mænd der misforstår, når de finder sammen med en Thai-kvinde. Måske fordi tingene ændrer sig, når det bliver hverdag i forholdet og dagligdagen ikke længere bare er en konstant ferie.

Jeg kender mange blandede forhold, hvor manden forsøger at hjælpe kvinde igang med hendes "drøm" - at få sin egen butik eller ligende. Problemet er blot at manden ofte sponsorer butikken og kvinden ofte efter kort tid mister interessen, da hun opdager at det kræver "hårdt arbejde" at tjene "rigtige penge". Dertil kommer, at det jo ikke er hendes egne penge der investeres, så hun føler ikke hun taber noget ved ikke at kæmpe for det. Skal man hjælpe partneren med at lave sin egen shop, så skal man gøre det på en måde, hvor hun også føler, at hun mister noget. Ellers er slaget ofte tabt på forhånd.

Som kontrast til de "dovne" Thai-kvinder, finder man også det jeg kalder "arbejdshestene". Dem som sætter en ære i at tjene deres egne penge og bidrage til familien. De er stole af, at kunne sige at de arbejder og de knokler som vilde for at beholde jobbet. Det gælder både om de har en uddannelse eller ikke. Om de er "arbejdesheste" eller "dovne" afhænger helt af deres opdragelse, baggrund og personlighed.

Er pigen tidligere barpige, så er det uden tvivl langt sværere at få hende "aktiveret". Her er jo tale om en kvinde, som kender og har erfaring med adgangen til "hurtige og nemme" penge. Derudover er der det sociale aspekt, med at hun hurtigt kommer til at savne de glade dage sammen med veninderne i baren. Det kan være svært at skulle arbejde hårdt for en månedsløn for THB 10.000, hvis man før har kunnet lave det samme på et par dages ferie med en farang.

Måske er det derfor, at mange ikke lader deres kæreste arbejde af frygt for at hun skal blive "træt" og søge tilbage til de hurtige og nemme penge i baren. Men på den anden side, så kan man som mand også sige... Vil man virkelig leve med en kvinde, som kun kan tjene penge ved at sælge sin krop? Eller vil man have mere end det?

Jeg tror grundlæggende at der i mange Farang/Thai-forhold ligger en skjult frygt for at kvinden skal smutte og finde sig en anden farang. Det skyldes primært at forholdet fra starten er baseret på økonomiske krav og forventninger fra kvindens side. Hun forventer, at manden forsørger hende og han ved, at hvis han ikke gør det så er fuglen fløjet. Det alene, gør det utroligt svært for et forhold at fungere. For hvad sker der, når manden ikke kan levere som forventet eller han f.eks. bliver syg?

Dertil kommer, at hun ofte er lavt uddannet og rent faktisk ikke ville kunne forsørge familien. Så på mange måder er forholdet besværliggjort fra starten og det kan fra manden side være svært at sige, at hun også arbejde og bidrage til familien. Så man ender ofte med en løsning, hvor han arbejder dagen lang og hun sidder derhjemme og keder sig. Eller begge parter går op og ned af hinanden alle døgnets timer.

På den anden side, så findes der også de farang-mænd, som efter et langt arbejdsliv søger til Thailand for at slappe af. Drømmen er så, at have en ung Thai-kvinde, der kan varte en op og som kan underholde en i dagligdagen. Problemet er bare, at en hverdag uden aktivitet fra begge sider hurtigt bliver kedeligt. Ingen synes jo det er sjovt at ligge på stranden hele dagen, shoppe eller sidde i baren, når man har gjort det i et par uger i træk. Det der ellers skulle have været en "drøm" bliver hurtigt til noget helt andet, når hverdagen indtræffer og man også begynder at se kvindens fejl. Den perfekte kvinde er nu pludselig også nogle gange irriterende, at være sammen med - feks. når hun ser TV eller har hendes venner og familie på besøg.

Et Farang/Thai forhold kræver ENORM vilje fra begge parter. Der kræves fuld enighed i forhold til hinandens indviduelle forventninger og begrænsninger. Det kræver, at man har tid til hinanden og bruger den på hinanden - også langt mere tid end i et normalt forhold. Det kræver også, at man forstår og respekterer hinandens kulturelle forskelle og må gå på kompromis langt mere end normalt. Og det kræver at man grundlæggende og reelt holder af hinanden, hvilket er det vigtigste.

En Thai-kvinde der holder oprigtigt af hendes partner og elsker ham, vil gøre hvad som helst for ham. Har hun selv penge, eller tjener hun selv penge, så vil hun også bidrage til familien med hendes penge. Og har hun mulighed for at arbejde og tjene penge til familien, så vil hun gøre det uden at blinke. Thai-kvinder er grundlæggende meget romantisk anlagte og vil gå enormt langt, når de først forelsker sig og finder en partner som de elsker. Men de kan også være benhårde og sætte sig selv 100% personligt til side, for f.eks. at forsørge deres børn eller deres forældre. De kan også forvandle sig til rene monstre, hvis man først svigter dem og deres tillid til en. På det følelsesmæssige punkt, så er Thai-kvinder for mig meget "sorte" eller "hvide". Enten elsker de en med hele deres hjerte - eller også det totalt modsatte. Men har man først deres tillid og kærlighed, så er den 100% og man skal bruge tid (og ikke penge) på at sikre sig den.

Problemet med mange Thai-kvinder (især fra fattige familier) tror jeg ofte er, at mange af dem sætter deres egen familie (far, mor, børn) først og deres farang partner kommer derefter. Manden anses for at blot at være en bidragsyder, som skal forsørge HENDES familie og hun er gået ind i forholdet med de klare forventninger til ham. Hvis han ikk leverer eller har nye forventninger til hende, så mister hun hurtig interessen og søger videre. For mig findes der ikke mange "dovne" thai-kvinder, men der findes mange thai-kvinder, som har fundet sammen med deres partner p.g.a. økonomi og ikke kærlighed.

På samme måde, så vil en farang der ikke tvivler på hans kærestes/kones kærlighed ikke have noget problem med at bede hende om at finde sig et job, hvis det kniber rent økonomisk eller han synes hun keder sig. Det ville en Thai-mand gøre og han ville også forvente, at hun gjorde som han bad om. Spørgsmålet er bare, hvor mange farang-mænd der så tør gøre det? Smile
Redigeret af patirak d. 17/10-2013 11:40

taxidriver990
Rigtigt godt skrevet Patirak.

En kommentar til denne herfra skulle lige vaere:
Jeg kender mange blandede forhold, hvor manden forsøger at hjælpe kvinde igang med hendes "drøm" - at få sin egen butik eller ligende. Problemet er blot at manden ofte sponsorer butikken og kvinden ofte efter kort tid mister interessen, da hun opdager at det kræver "hårdt arbejde" at tjene "rigtige penge". Dertil kommer, at det jo ikke er hendes egne penge der investeres, så hun føler ikke hun taber noget ved ikke at kæmpe for det. Skal man hjælpe partneren med at lave sin egen shop, så skal man gøre det på en måde, hvor hun også føler, at hun mister noget. Ellers er slaget ofte tabt på forhånd.

Min hustrus kusine steger flaeskesvaer, forleden gav hun en stor pose til min hustru som forundret spurgte om hun da ikke hellere skulle saelge dem end at give dem til os og svaret var :
"Nej det er jo ikke mine penge der bliver brugt, men min gigs"
( Det er et thai / thai forhold og ikke det foerste projekt den stakkels gig sponsere )
Redigeret af taxidriver990 d. 17/10-2013 11:44
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Longway
Nu har jeg bekendte, hvis koner nok ikke engang ville kunne laere at stege flaeskesvaer.

At kusinen giver en pose vaek overlever de nok, men den melding hun kommer med, ja der skulle hun da sparkes ad helvede til..sjovt saa blinde og doeve visse farang kan blive her i dette land.

At tro at forholdet styrkes ved at konen ikke arbejder er en stor fejl som Patirak skriver, det kan gaa x antal aar, derefter bliver det mange gange farligt.

At farang hjaelper thai igang med et eller andet og hun saa taenker, ja jeg proever da lige 14 dage, den burde farang have luret fra starten af.

At alle thaipiger ynder at vaere sammen med mennesker 24/7 den kan jeg i mit forhol ikke nikke genkendene til.

Naar en thai elsker farang, saa er jeg enig i at hun vil gaa igennem ild og vand for ham, uagtet om hun bliver forsoerget eller hun tjener sine egne penge.

At man skal forsoerge den pukkeryggede, glem det, de levede ogsaa foer farang kom ind i billedet, igen burde man have hoert alarmklokkerne i starten....Buffalo sick osv...

At tvinge sin kone til at arbejde, eller at stoppe...Den er vist for langt ude, det skulle gerne vaere fordi at pigen har lyst og kan se fornuften i det.....At en del farang saa mener at de kan tillade sig at bestemme over pigen, ja det er saa soergeligt.
Mvh. Chiliposen.

wilai
Longway, hvad laver din kone? Har hun en madvogn, eller en anden slags shop?

Har tænkt mig at foreslå konen at lave en mad- ell. drinksvogn, I ved dem med kaffe, te osv. Jeg tror de scorer kassen, hvad synes folk om det, nogen der har prøved?

Spring til debat: