Se indlæg
 Udskriv debat
NY SKAT PÅ ALKOHOL
fckguld
TomDK skrev:

Longway skrev:

Jeg er dog enig med DK.

Folk som tror at alt er saa billigt, ja naesten gratis, de aner ikke hvad de taler om, skal man leve med en standard som i danmark, altsaa okay bolig, andet end ris og gamle sure fisk, skal man kunne komme rundt, visa, forsikring osv. saa er der altsaa ikke meget tilbage af en barberet folkepension.

No offence men siden hvornår har en folkepension i danmark rækket til noget andet end det mest basale. Der er da ikke penge til ret meget andet end en basis bolig og et mimrekort på en pension. Så hvorfor skal et luksusliv i udlandet så være en ret. Naturligvis skal satserne reguleres som et land får dyere leveomkostninger, men det er sgu stadig noget billigere i Thailand end i Danmark.

Derudover så skulle i prøve og tage til Norge jeg har lige idag set en 12 pack i Rema 1000 kun 214 NOK. Så er det da også betalt.
Vel også fint nok at sætte afgifterne op for alkohol, det er jo ikke noget livs nødvendigt, med mindre man er alkoholikker, der skal jo penge i kassen.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

fckguld
Longway skrev:

Nu er der vel ingen som taler om luksus liv. I danmark kan du dog faa tilskud til baade det ene og det andet, den gaar altsaa ikke her.

Norge, hva' har traaden nu med hvad de forskellige ting i norge koster.......Norge udbetaler saa vidt jeg ved dog den fulde pension uanset hvor i verden man bor.

Men som skrevet foer, er moenten lille, jamen saa er det stadigt ikke forbudt for en thai at arbejde og ogsaa hente lidt moent hjem !

Jeg er sikker paa at mange thaier gerne vil arbejde, men saa siger mange farang...Uha nej lille skat, du skal soerme da ikke arbejde, samtidigt med at de ikke har skjorte til roeven og pigen er ved at kede sig ihjel........
ha ha , godt skrevet-
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Anonym Bruger
fckguld skrev:

TomDK skrev:

Longway skrev:

Jeg er dog enig med DK.

Folk som tror at alt er saa billigt, ja naesten gratis, de aner ikke hvad de taler om, skal man leve med en standard som i danmark, altsaa okay bolig, andet end ris og gamle sure fisk, skal man kunne komme rundt, visa, forsikring osv. saa er der altsaa ikke meget tilbage af en barberet folkepension.

Vel også fint nok at sætte afgifterne op for alkohol, det er jo ikke noget livs nødvendigt, med mindre man er alkoholikker, der skal jo penge i kassen.

Netop, derfor er det rigtigt slemt hvis man er alkoholiker.!!!

Mai Mii Gik
Ja priserne vil nok stige endnu mere i fremtide i Thailand, de skal jo havde hente alle de penge ind et sted fra, til at dække valgløfter, fejl investering med mere.
Men trods alt er det jo endnu mega billige at leve her i Thailand i forhold til der hjemme.
Så det går jo nok trods alt.

Longway skrev:

Jeg er sikker paa at mange thaier gerne vil arbejde, men saa siger mange farang...Uha nej lille skat, du skal soerme da ikke arbejde, samtidigt med at de ikke har skjorte til roeven og pigen er ved at kede sig ihjel........

Tro du det ??

Jeg tro ikke det er så mange igen, ser da tit at Thai kvinder der finde en mand der kan forsøge dem uden de skal arbejde, for næsen lidt i sky, føler de er lidt mere end andre Thai der er NØD til at hjælpe deres mand med at arbejde, Og de skal nok sørge for at alle ved at de ikke behøve at arbejde for at hjælpe til.
Det her er både Thai kvinde der finden en Thai mand, Farang mand der kan forsøge dem.
Skulle hun så en dag være NØD til at arbejde igen, vil hun jo tabe fjæs så det basker til en ting over for alle dem hun har gået og pralet for, og ryge så langt ned på den usynlige Thai rangstige at hun aldrig ville komme op igen på den.

Så har jeg jo se at nogle Thai kvinder giver op, efter de har lovet at hjælpe til.
nogle efter få dag, andre et par uger, men fælles har været for dem jeg har kendskab til.
Det er jo ikke "sjovt" at skal tidelig op, transport til arbejde og hjem, arbejde i 6-8-10 timer 5-6 dage om ugen for XXXX-XX.XXX Baht pr måned, OG ikke at forglemme at de ikke kan holde øje med manden.

Så er der det par jeg mødte, hvor Thai kvinde sagde rent ud, at skulle der være brug for at hun tjente penge til deres forbrug, Ja så gad hun ikke arbejde i en 7/11, gøre rent, arbejde på en fabrik, NEJ så ville hun heller tage 1-3 kunde pr uge, He he manden så helt forkert ud, og jeg er 100% sikker på at han aldrig spørge om hjælp.

Men det går nok alt sammen, tro i ikke ?

Anonym Bruger
Mai Mii Gik skrev:

Ja priserne vil nok stige endnu mere i fremtide i Thailand, de skal jo havde hente alle de penge ind et sted fra, til at dække valgløfter, fejl investering med mere.
Men trods alt er det jo endnu mega billige at leve her i Thailand i forhold til der hjemme.
Så det går jo nok trods alt.

Longway skrev:

Tro du det ??

Jeg tro ikke det er så mange igen, ser da tit at Thai kvinder der finde en mand der kan forsøge dem uden de skal arbejde, for næsen lidt i sky, føler de er lidt mere end andre Thai der er NØD til at hjælpe deres mand med at arbejde, Og de skal nok sørge for at alle ved at de ikke behøve at arbejde for at hjælpe til.
Det her er både Thai kvinde der finden en Thai mand, Farang mand der kan forsøge dem.
Skulle hun så en dag være NØD til at arbejde igen, vil hun jo tabe fjæs så det basker til en ting over for alle dem hun har gået og pralet for, og ryge så langt ned på den usynlige Thai rangstige at hun aldrig ville komme op igen på den.

Så har jeg jo se at nogle Thai kvinder giver op, efter de har lovet at hjælpe til.
nogle efter få dag, andre et par uger, men fælles har været for dem jeg har kendskab til.
Det er jo ikke "sjovt" at skal tidelig op, transport til arbejde og hjem, arbejde i 6-8-10 timer 5-6 dage om ugen for XXXX-XX.XXX Baht pr måned, OG ikke at forglemme at de ikke kan holde øje med manden.

Så er der det par jeg mødte, hvor Thai kvinde sagde rent ud, at skulle der være brug for at hun tjente penge til deres forbrug, Ja så gad hun ikke arbejde i en 7/11, gøre rent, arbejde på en fabrik, NEJ så ville hun heller tage 1-3 kunde pr uge, He he manden så helt forkert ud, og jeg er 100% sikker på at han aldrig spørge om hjælp.

Men det går nok alt sammen, tro i ikke ?

Det er sandelig piger med stil, du her beskriver...

Min kæreste arbejder. Og ingen, absolut ingen ser af den grund ned på hende. Tværtimod.!

Derimod har longway ret, når han beskriver hvordan mange af de piger som går hjemme, er ved
at kede sig ihjel.

De fiser rundt i hjemmet med TV-remoten i hånden, hele dagen. Eller klarer det fra sofaen.
Hvis ikke de sidder og glor tomt ind i deres mobil telefon.

Kedsomheden giver hurtigt extra kilo på fruen, og/eller tænder for den spille lidenskab,
som mange Thai'er besidder.

Og så er fanden rigtig løs i det lille hjem.

Anonym Bruger
Longway skrev:

Mai Mii.

Du har da fuldstaendigt misforstaaet alt.

Om jeg tror paa det, ja det goer jeg da, ellers ville jeg jo ikke skrive det.

Du taler om prostituerede golddiggere, jeg taler om ordentlige og paene piger.

Min kone arbejder, og det er saamaend ikke fordi hun/vi er i noed, de foerste aar (5) arbejdede hun ikke, hun kedede sig bravt til sidst, idag er hun da pavestolt over at kunne hente en stor moent hjem hver dag.......At sidde laarene af hianden er ikke godt, det kan der komme mange skaenderier ud af og hvis der ikke er noget at skaendes over saa er det yderst nemt at opfinde et eller andet.

At tabe ansigt og aldrig at kunne rejse sig igen hahahahaha, kan du bukke dig og lige samle de smaakager op du har tabt. Her er du igen i neonlysets roede skaer.

Arbejde i seven eller goere rent paa en fabrik, det er der vel ikke noget galt i, det fortaeller dog lidt om det uddannelsesniveau dine veninder er paa.

Jeg maa sige som DK. de piger som du kender eller har hoert om, ja de har daelme stil. 55555

DER FINDES ANDET END PROSTITUEREDE GODDIGGERE I THAILAND

Regnvejr i Bkk.

Sick

Det regner også som ind i h****** her.

Men jeg sidder og får lyst til at starte en ny tråd.

Nemlig, en som omhandler emnet om hvor sundt det er for forholdet, at være sammen 24/7.
Noget som jeg, under ingen omstændigheder kunne klare. Men som Thai'er elsker og er vant til.

Men det må vente...jeg orker det ikke lige i øjeblikket.

Longway
DK.

Jeg havde ellers slettet mit indlaeg, man skal jo passe lidt paa med hvordan man formidler sit budskab, nogle er mere sarte end andre.....ikke moentet paa nogen bestemt.

Men lad det bare staa......

Pibe
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Anonym Bruger
Longway skrev:

DK.

Jeg havde ellers slettet mit indlaeg, man skal jo passe lidt paa med hvordan man formidler sit budskab, nogle er mere sarte end andre.....ikke moentet paa nogen bestemt.

Men lad det bare staa......

Pibe

Kan godt følge dig...

hiks
Den nye regering indført et løn hop for 200 til 300baht, jeg tror det er derfor priserne er steget meget det sidste år, de næste år vil det nok ikke ændre sig så meget.

Spring til debat: