Se indlæg
7-årige pige udvises
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 11/10-2013 18:42
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
UDVISNING: Retten i Hjørring vil ikke lade syvårige Im blive i Danmark. 11. okt 2013, kl. 13:56 | Af: Jens Skriver Steffensen Opdateret: 11. okt 2013, kl. 15:06 Syvårige Im Nielsen og hendes mor Suthida fra Aabybro har i dag modtaget en rigtig kedelig besked. Retten i Hjørring har i deres kendelse valgt at opretholde Udlændingestyrelsens afgørelse om at Im og hendes mor Suthida Nielsen skal udvises af Danmark og rejse tilbage til Thailand, der er deres hjemland. Grunden til at sagen har været for retten, er at Im har boet cirka halvdelen af sit liv i Danmark, ikke taler thai og er rigtig godt integreret i Danmark, hvor hun går i første klasse på Aabybro Skole. Familien mener altså selv, at deres tilknytning til Danmark er klart større end til Thailand. Udvisningssagen tager sit udspring efter at Ims papfar og Suthidas mand Johnny døde af kræft sidste år. Uden Johnny som en del af familien var mor og datters tilknytning pludselig størst til Thailand, mente Udlændingestyrelsen. ... http://www.tv2nor...ge-udvises Hvad sker der lige? En mor og hendes 7-årige datter udvises fordi deres mand og papfar døde af kræft. Men en anden udlændinge der voldtog en ti-årige pige får lov at blive i DK og det samme med en hollandsk kvinde der var med til at mishandle en kvinde på Mors så hun blev hjerneskadet. Fik også lov til at blive i DK. Det er bare ikke i orden. Redigeret af Thomas72 d. 11/10-2013 19:07 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
jh |
Lagt på d. 11/10-2013 19:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Det lader desværre til den Danske stat kun er intreseret i at have den slags rakker pak her i landet.En stakkels Thailandsk dame og hendes datter skal bare ud af landet fordi hendes mand desværre døde,for helvede hvor kold og kynisk den Danske stat er blevet fy for fanden da. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 11/10-2013 19:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Man maa ofte tage sig til hovedet og taenke : Hva' helvede sker der ? At regeringen gaar ind for negativ forskelsbehandling er mig en gaade.....Mon ikke mange af de kriminelle i danmark truer sig til ikke at blive smidt ud, nu vil jeg ikke skrive mere, jeg naermer mig det roede felt, ogsaa naar jeg taenker paa familien med viet. konen, ja dem som maatte flytte til tyskland.... Boedskov er og bliver en stor nar......gudfader bevars et cirkus paa den latterlige borg... Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 12/10-2013 08:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Longway skrev: Nej hellere forsørge alle de svindlere og tyveknægte , hver formiddag når jeg færdes i byen , ser jeg byen kun er fyldt af solbrændte mennesker , der bliver forsørget af danske skatte kroner , føj -
Man maa ofte tage sig til hovedet og taenke : Hva' helvede sker der ? At regeringen gaar ind for negativ forskelsbehandling er mig en gaade.....Mon ikke mange af de kriminelle i danmark truer sig til ikke at blive smidt ud, nu vil jeg ikke skrive mere, jeg naermer mig det roede felt, ogsaa naar jeg taenker paa familien med viet. konen, ja dem som maatte flytte til tyskland.... Boedskov er og bliver en stor nar......gudfader bevars et cirkus paa den latterlige borg... DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
Gert |
Lagt på d. 12/10-2013 12:12
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
Det er ufatteligt at vores retsystem handler sådan!! Er der nogen der ved om papfaderen havde adopteret pigen? |
|
|
John |
Lagt på d. 12/10-2013 15:05
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Gert skrev: Det er ufatteligt at vores retsystem handler sådan!! Er der nogen der ved om papfaderen havde adopteret pigen? Det kan han ikke have gjort, for så havde hun haft permanent opholdstilladelse. Problemet må være at de "kun" har været i DK i ca. 3½ år. De kan først opnå permanent opholdstilladelse efter 7 år. Der er noget galt med den lov john@dansk-thai.dk
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 12/10-2013 15:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Jeg synes det ville være fint med nogle undtagelser i loven, som fx tager højde for en ægtefælles dødsfald, som i det omtalte tilfælde. |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 12/10-2013 19:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Vi burde have en "fornufts minister" Som kunne overtrumfe embedsmændene, og udvise sund fornuft.
|
|
|
Gert |
Lagt på d. 12/10-2013 21:02
|
John skrev: Gert skrev: Det er ufatteligt at vores retsystem handler sådan!! Er der nogen der ved om papfaderen havde adopteret pigen? Det kan han ikke have gjort, for så havde hun haft permanent opholdstilladelse. Problemet må være at de "kun" har været i DK i ca. 3½ år. De kan først opnå permanent opholdstilladelse efter 7 år. Der er noget galt med den lov |
|
|
Gert |
Lagt på d. 12/10-2013 21:07
|
Til orientering,jeg har adopteret min kones 2 døtre nu 8 og 15 år pr.8 mdr.2013. De kom til Dk i 10 mdr. 2009, min kone har været i Dk siden 2008. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 12/10-2013 21:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Nogle gange hader jeg at slå opgivende ud med armene og sige: "hvad sagde jeg"...! Lige efter regeringsskiftet var jeg her på DTW noget spids i min retorik ang. det jeg kaldte hykleri. Hykleri fordi tonen i debatten op til valget gik på at dæmonisere den tidligere regering og især deres støtteparti for forvaltningen af især denne type sager. Nr man nu selv hyler op i tårevædet kor om hvor slemme de andre er, og slår på bongotromme for at ville ændre det hele, kan det jo undre at der stadig dukker disse sager op. Uden at have statistisk materiale til dækning af min påstand, vil jeg dog mene af antallet af tåbelige sager er forøget i denne regeringsperiode. Voldtægtsforbrydere, børnepillere, terrorister og forhærdede gangstere har frit spil, og godheds apostlene kan ikke se problemet, mens helt almindelige familier splittes. Det er hykleri af værste skuffe, og viser jo bare endnu engang magtfuldkommenheden i regeringen. Nu er jeg spids igen.. For... "Hvad sagde jeg" |
|
|
armitarm |
Lagt på d. 12/10-2013 21:40
|
Begynder Antal indlæg: 14 |
Jeg synes det helt fint, hjem til dejlige Thailand det er det bedste for Im. Og mor sut har sikkert flere muligheder da der er væsentligt flere kommende mandlige forsøgere fra den vestlige verden her i Thailand. Det sjovt som over tattoverede kamera folk, er blevet experter i at kæfte op på forumet. Og alle de tyve knægte, ja jeg er sgu ikke flov var selv godt ude og skide i frygtlige ting i min ungdom. Jeg mener bare lille danmark burde lære af Thailand og lave samme visa regler for alle ikke danskere, det ville også skabe masser af arbejds pladser til tyve knægtene de kunne blive chauføre og køre ikke danskere til grænsen og gi dem 14 dages visa....... Johnny rest in peace. |
|
|
John |
Lagt på d. 13/10-2013 00:52
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Tak for dine 14 indlæg her på siden, dette blev så det sidste. Admin john@dansk-thai.dk
|
|
|
Papa |
Lagt på d. 13/10-2013 09:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 245 |
Longway skrev: Man maa ofte tage sig til hovedet og taenke : Hva' helvede sker der ? At regeringen gaar ind for negativ forskelsbehandling er mig en gaade.....Mon ikke mange af de kriminelle i danmark truer sig til ikke at blive smidt ud, nu vil jeg ikke skrive mere, jeg naermer mig det roede felt, ogsaa naar jeg taenker paa familien med viet. konen, ja dem som maatte flytte til tyskland.... Boedskov er og bliver en stor nar......gudfader bevars et cirkus paa den latterlige borg... Ja det er sgu et cirkus på borgen, de skulle skamme sig!!!!! Men mon ikke de har deres på det tørre........ |
|
|
HFD |
Lagt på d. 13/10-2013 17:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 196 |
Retten har jo kun gjort hvad en ret skal nemlig at følge loven, og i den står der man skal have været i Dk i mindst 7 år for at få tidsubestemt opholdstilladelse. Så må det jo være op til os ægtefælder at sikre vore partnere noget bedre hvis uheldet skulle være ude. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 13/10-2013 17:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Man kunne ogsaa tage enkelte sager op til revision og bl.a kigge lidt paa barnets tarv...eller ? Men det er nok for meget forlangt, vi koere blot efter den skarpe linje.... Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 13/10-2013 18:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Ja, hvilken trist og uretfærdig sag her ! Tænk det kan være rigtigt at udvise. Det er bla. sådanne sager der gør at jeg nogle gange føler det er lidt træls at betale skat og afgifter hver måned ! jeg ville så gerne at nogle af mine penge gik til at hjælpe i fx. dette tilfælde, jeg er så træt af at andre fx. forbrydere/voldtægtsmænd mm kan blive i Dk, og at jeg skal betale for dem istedet ? det hænger jo ikke sammen ? jeg synes nogle gange jeg betaler til Dk samfundet og helt forgæves, pengene går til ting jeg til tider finder helt utilstedeligt..jeg væmmes desværre ofte...Håber en dag at kunne forlade Dk og leve i LOS. Mvh,
Nahm |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 13/10-2013 18:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Longway skrev: Man kunne ogsaa tage enkelte sager op til revision og bl.a kigge lidt paa barnets tarv...eller ? Men det er nok for meget forlangt, vi koere blot efter den skarpe linje.... Det var netop barnets tarv der redede den hollandske kvinde, som Jeg før omtalte i tråden. Et krav om udvisning til Holland for Jolanda Bakker blev også af landsretten afvist af hensyn til hendes mindreårige børn. http://www.tv2nor...i-Mors-sag Det er åbenbart kun hvis en mor eller en far der er indblandet i personligfarlig kriminalitet, der skal taget hensyn til barnets tarv Derimod hvis udenlandsk kvinde danske mand dør af kræft eller kommer ud for en alvorlig arbejdsulykke og modtager revalidering. Så er det bare ud af vagten og der tæller barnets tarv åbenbart ikke. Selv Bødskov burde kan indse, at noget er rivende galt. Eller er Boedskov en for stor nar til at indse?. Redigeret af Thomas72 d. 13/10-2013 19:05 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
jh |
Lagt på d. 13/10-2013 19:31
|
Thomas72 skrev: Longway skrev: Man kunne ogsaa tage enkelte sager op til revision og bl.a kigge lidt paa barnets tarv...eller ? Men det er nok for meget forlangt, vi koere blot efter den skarpe linje.... Det var netop barnets tarv der redede den hollandske kvinde, som Jeg før omtalte i tråden. Et krav om udvisning til Holland for Jolanda Bakker blev også af landsretten afvist af hensyn til hendes mindreårige børn. Bødskov fatter ikke noget ligesom de andre der sider i folketinget,det er en flok forkælede unger alle der har fået alt forærende hjemmefra og blevet akdemikere så hvor skulle de kende til noget fra det virkelige liv.Ved næste valg må vi stemme flere lokale folk ind så kan det da være nogle kan forstå. http://www.tv2nor...i-Mors-sag Det er åbenbart kun hvis en mor eller en far der er indblandet i personligfarlig kriminalitet, der skal taget hensyn til barnets tarv Derimod hvis udenlandsk kvinde danske mand dør af kræft eller kommer ud for en alvorlig arbejdsulykke og modtager revalidering. Så er det bare ud af vagten og der tæller barnets tarv åbenbart ikke. Selv Bødskov burde kan indse, at noget er rivende galt. Eller er Boedskov en for stor nar til at indse?. |
|
|
jh |
Lagt på d. 13/10-2013 20:37
|
Jeg ved ikke hvad der skete da jeg citerede dit sidste indlæg,den ligger midt i det hele.Men her hva jeg skrev ang de politikere der sider og er med til at ordne den slags sager. Bødskov fatter ikke noget ligesom de andre der sider i folketinget,det er en flok forkælede unger alle der har fået alt forærende hjemmefra og blevet akdemikere så hvor skulle de kende til noget fra det virkelige liv.Ved næste valg må vi stemme flere lokale folk ind så kan det da være nogle kan forstå. |
|
Spring til debat: |