Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor stor aircon i soverum, - og hvilket mærke ?
OleH
Hej alle,

Jeg skal på et tidspunkt investere i en aircon til et soverum på ca. 20 m2.

Det kunne være rart med bud på aircon størrelse, og hvilke fabrikater, der er gode og støjsvage.

Jeg har boet et sted, hvor der var 2 stk. LG installeret, og de larmede efter min mening for meget, siden boede jeg et sted, hvor der var installeret Daikin, de var meget støjsvage.

Efter at have læst diverse på Internet er mit umiddelbare bud på størrelse: ca. 12-13.000 BTU, passer det med jeres erfaring ?

Og jeg tror, det skal være en Inverter enhed, de skulle være de bedste. (og dyreste)

Jeg har ikke set efter på loftet endnu, men jeg tror ikke, det er isoleret.

hugoboerge
OleH skrev:

Hej alle,

Det kunne være rart med bud på aircon størrelse, og hvilke fabrikater, der er gode og støjsvage.

Jeg har boet et sted, hvor der var 2 stk. LG installeret, og de larmede efter min mening for meget, siden boede jeg et sted, hvor der var installeret Daikin, de var meget støjsvage.

Efter at have læst diverse på Internet er mit umiddelbare bud på størrelse: ca. 12-13.000 BTU, passer det med jeres erfaring ?

Og jeg tror, det skal være en Inverter enhed, de skulle være de bedste. (og dyreste)

http://www.calcul...lator.html

12-13000 btu lyder ikke usandsynligt, men proev lige but regnemaskine.

Mai Mii Gik
Nu bor jeg til leje, så ved ikke prisen på min Air Con.
Men den jeg har i ca 18 kvm hedder.

Mitsubishi Electric - Mr. Slim Econo Air. Btu står der 12.521,02

Den er 100% lydløs, eller jeg kan intet høre til den.
Bare en infomation til dig..

Anonym Bruger
OleH skrev:

Hej alle,

Vi er selv i markedet og var igår på besøg, hos en af de store forharhandlere i Pattaya Klang.

I forhold til sidst jeg så på air. con, (2 år siden) må jeg sige at priserne har fået et kraftigt løft.

Spurgte på LG Inverter 12 BTU for soveværelse.....Bht. 26.000 og så kommer montering.

Samme størrelse i Samsung kostede 24.000 Bht. og iflg. sælger, et bedre køb.

Mindre størrelser kostede ca. 16.000 bht.

Støjniveau for LG, er på brochuren opgivet til 19 db.
Redigeret af Anonym Bruger d. 12/10-2013 05:45

OleH
Jeg var i Home Pro i går og så forskellige typer Inverter Aircons.

Bl.a. en Samsung SMART WIFI INVERTER HEALTH CARE på 11.778 BTU
Brochuren er fra 2013, så det skulle være de nyeste modeller fra Samsung.

Listeprisen er 33.900 Baht, men Home Pro har tilbud på den indtil den 16. Oktober, rabat ca. 15.000 Baht (måske nogle hundrede Baht rabat mere, jeg husker ikke det nøjagtige tal)

Det er en meget stor rabat, synes jeg, og det gør mig lidt mistænksom.

Er der nogen, der har erfaring med Samsung Aircons ?

Priserne er eksklusive montering.

vandango
Vi har 3 forskellige mærker hjemme hos min forlovede, men ingen af dem er lige så støjsvage som Daikin.

Boede engang på et lille hotel udenfor byen Sakon Nakhon, der sad en lille LG. Jeg kunne simpelthen ikke høre den om natten.

Men med min lille forlovede i armen, sover jeg fint til alle slags aircon. Wink
Redigeret af vandango d. 12/10-2013 10:19

HongNam
Man skal lige tage med i sine beregninger at i Thailand og i Danmark (og resten af verden for den sags skyld) er det ikke altid at sælgeren ønsker at sælge en det dyreste produkt men det produkt de tjener mest på.
Der kan være to produkter f. eks Samsung og Panasonic hvor f.eks Panasonic er det bedste produkt til ens behov men sælgeren forsøger helt vildt at sælge Samsungen for det er der den største profit er (bare et eksempel).
Jeg handler tit i Elgiganten og man kan tydeligt mærke når de forsøger at prakke en et bestemt produkt på (der ikke nødvendigvis er det bedste til ens behov) men de har en kæmpe profit netop på det mærke.
Mit råd gå efter personlige erfaringer og anbefalinger (her tænker jeg på andre folk i området)

Rasmus
For ca. 2 år siden fik vi installeret 3 stk. - Samsung S:Inverter Aircondition anlæg - i vores hus i Thailand. De fungerer upåklageligt! Selve blæseren som er inde i huset er nærmest helt lydløse, der i mod kan selve køleaggregatet som er monteret uden for huset godt give lidt lyd fra sig når blæseren kører. Prisen dengang var 22.000 THB pr. enhed inkl. montering.
Disse - Samsung S:Inventer - leveres med en trådløs fjernbetjening hvor man kan indstille selve rumtemperaturen - samt funktionstid - via én fjernbetjeningen inden man ligger sig til at sove.

[img]http://www.interiorstube.com/gallery/videofile_132/%20(3).jpg[/img] is not a valid Image.

Som standard følger der ca. 7 meter kobber tilslutning, mellem selve køleaggregatet og blæseren i rummet med i prisen. Har man behov for yderlig afstand mellem køleaggregatet og enheden i rummet, kan dette forøges op til ca. 12 meter. Men naturligvis mod én lille merpris til Installatøren.

Når man installerer et Aircondition anlæg i Thailand, bør man altid tilstræbe sig på at installerer køleaggregatet (pumpen) i skyggesiden af huset om muligt! Installeres køleaggregatet (pumpen) i skygge siden af huset, spares der på disses elforbrug!

Hilsen Rasmus

Rasmus
Man skal også lige holde sig for øje, at elprisen i Thailand ikke er specielt billigt i forhold til Danmark. Så et Aircondition anlæg i Thailand, kan hurtigt blive en bekostelig affære at have kørende, hvis man ikke tænker sig lidt om og slukker for det når det ikke absolut behøves.
Rasmus

handy
Rasmus skrev:

For ca. 2 år siden fik vi installeret 3 stk. - Samsung S:Inverter Aircondition anlæg - i vores hus i Thailand. De fungerer upåklageligt! Selve blæseren som er inde i huset er nærmest helt lydløse, der i mod kan selve køleaggregatet som er monteret uden for huset godt give lidt lyd fra sig når blæseren kører. Prisen dengang var 22.000 THB pr. enhed inkl. montering.
Disse - Samsung S:Inventer - leveres med en trådløs fjernbetjening hvor man kan indstille selve rumtemperaturen - samt funktionstid - via én fjernbetjeningen inden man ligger sig til at sove.

[img]http://www.interiorstube.com/gallery/videofile_132/%20(3).jpg[/img] is not a valid Image.

Som standard følger der ca. 7 meter kobber tilslutning, mellem selve køleaggregatet og blæseren i rummet med i prisen. Har man behov for yderlig afstand mellem køleaggregatet og enheden i rummet, kan dette forøges op til ca. 12 meter. Men naturligvis mod én lille merpris til Installatøren.

Købte også Samsung i april måned og tror modellen var 2012 betalte knap 20.000 hvor de 3000 var for montering køler ned på no time og kan slet ikke høres selv kølemaskine son står udenfor med mindre jeg åbner vinduet for at tjekke den spræller .....Smile

Når man installerer et Aircondition anlæg i Thailand, bør man altid tilstræbe sig på at installerer køleaggregatet (pumpen) i skyggesiden af huset om muligt! Installeres køleaggregatet (pumpen) i skygge siden af huset, spares der på disses elforbrug!

Hilsen Rasmus

Spring til debat: