Se indlæg
Hvor meget i medgift(sin sot) 2
|
|
Bussaba |
Lagt på d. 10/02-2006 23:47
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Du kan tillade dig at sige hvad du vil, men ikke desto mindre har Kronberg nu nogle udmærkede indslag. Indslagene udmærker sig ved at være oprigtige og fra en person der kender lidt til hvordan Thailand er, i modsætning til mange her på siden. Er det ikke mere useriøst at skrive at man skulle bruge pengene på ludere i Patpong istedet for at gifte sig? |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 11/02-2006 01:43
|
Antal indlæg: 1145 |
Vaer venlig at laese alle indlaeg inden der drages forhastede meninger om et enkelt indlaeg. Det ser for mig ud som nogen laeser indlaeg som fanden laeser biblen. Laes Bamses indlaeg over Roberts og laes saa Roberts indlaeg igen. Bamses kone er ikke omtalt noget steds. Clyde Haumann. Ordstyrer. Redigeret af clydehaumann d. 11/02-2006 01:44 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Lagt på d. 11/02-2006 02:30
|
|
Begynder Antal indlæg: |
clyde , jeg syntes nu det er meget tydeligt hvad kronberg skriver Og jo, hvis man foretrækker en billig luder som Bastian fra Frederiskværk og Bamsen fra Sydsjælland, så er det en billig løsning, omend pervers og kortsigtet. kan ikke se at nogen læser dette forkert , andre er røget ud for mindre end dette |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 11/02-2006 03:19
|
Antal indlæg: 1145 |
Kaere Jeppe. Bamse skriver: Bastian>> please tag mig med,,,jeg har aldrig set patpongsmiley eller soi covboy. Helt sikkert ment som et ironisk indlaeg fra Bamse;s side, men ikke destomindre skriver han det, og paa den baggrund skal Roberts indlaeg sees. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 11/02-2006 04:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Hej, Bastian skriver: tænk på hvor meget man kan få for de penge........patpong here i come.....lol og bamsen skriver: Bastian>> please tag mig med,,,jeg har aldrig set patpong eller soi covboy Der er da ingen steder nævnt noget om nogens koner og hvis nogen har lyst til at tage omtalte steder hen så må det være "up to them" og hvis man skriver noget "fis" så må man vel også kunne tåle noget den anden vej. Men de to på hvis vegne flere tager på vej, har ikke selv ytret sig. Jeg vil i hvertfald være meget ked af det hvis Roberts gode indlæg hører op. |
|
|
Kimpil |
Lagt på d. 11/02-2006 05:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Jeg læser nu også indlægget som om Kronberg hentyder til at bastian og Bamsen egrne vil til Patpong og Soi Cowboy og så vidt jeg har læst er der ikke meget andet at hente der end det Kronberg omtalte . Jeg er sikker på at det er et humoristisk indlæg og helt i samme ånd som Bamse selv kan fyre af i visse indlæg. Jeg tror ikke at Kronberg kunne finde på at kommentere andres koner på denne måde, men det må han vist hellere selv forklare. Så prøv at læst hvad der står og ikke hvad i gerne vil have der står, med mindre det er det i selv tænker Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/02-2006 06:26
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej Bussaba, Bussaba skrev: Jeg kan nu ikke se Kronberg har sagt så meget galt, som i siger. Diskussionen omhandler hvor meget Dan Busk skal betale i Sin-Sot, og Bastian og Bamse siger at de hellere vil bruge pengene på Patpong. Helt ærligt, det er da at latterliggøre thailandske traditioner. At vælge mellem at respektere thailandske traditioner eller bruge pengene i sex-turisternes mekka Patpong og Soi Cowboy. Fra at omhandle kærlighed/ægteskab blander Bastian og Bamsen nu sexturisme ind i diskussionen. Jeg kan da godt forstå at Kronberg bliver lidt harm over det, da det ikke har noget med hinanden at gøre. Men det er måske een og samme ting for Bastian og Bamsen? Jo, præcis, Bastian og Bamsen sagde, at de hellere ville gå i Patpong, end de ville betale sinsot. Jeg sagde derimod IKKE, at deres koner var ludere. Tværtimod, er det bamsen, der siger, at vi, der betaler sinsot, køber vore koner, og så er vore koner jo ludere, jf. Bamsen. Jeg beklager, hvis mit indlæg kunne opfattes, som om jeg sagde, at bamsens eller bastians kone er luder. Jeg har på ingen måde udtalt mig om deres ægterfæller, men hvis mit indlæg åbenbart kan misforstås sådan, så unskylder jeg mange gange for det. Jeg har jo netop skrevet før, at jeg foragter dem, der angriber vore koner. Og derfor foragter jeg også dem, der siger, at min kone er en købekone og at hendes familie er snydere og beragere. Redigeret af Robert Kronberg d. 11/02-2006 06:38 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/02-2006 06:50
|
Hej, Jeg synes, at det er forkert, at udviklingen på DTW er blevet sådan, at et åbenrigtigt indlæg, der stiller et familierelaterede spørgsmål, bliver vendt om til at handle om prostitution. Der er et ærligt spørgsmål om 400,000 i sinsot, og jeg tror, at brugeren er klar over, at der vil komme menge forskellige meninger, og det er jo netop det, han har brug for for at komme videre. Idet jeg ikke kender pigen, lyder det som mange penge, men han kan jo ikke bare gå hjem at sige til hende, at han ikke vil købe hende. Der må gang i en forhandling på typisk Thai-maner, sådan frem og tilbage. Jeg tror ikke, at det er til nogen særlig stor hjælp for ham, at han nærmest bliver latterliggjort, og at folk siger, de hellere vil gå i Patpong. Jo, det var måske ironisk, men ironi er svær at gradbøje, når man sidder med et personligt problem. Redigeret af Robert Kronberg d. 11/02-2006 08:11 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/02-2006 07:44
|
Hej sabai sabai, sabai sabai skrev: UD MED KRONBERG NU ! Så kunne han jo også bruge lidt mere tid på hans PLAT-FIRMAER ! Ligesom jeg ikke inddrager andres koner og arbejdspladser, ønsker jeg heller ikke, at mine arbejdspladser (mine medarbejdere og min kone) bliver inddraget. På vor boldbane bør der ikke være plads til andre end spillerne. Det er injurierende at kalde "mine" firmaer for plat-firmaer, men i lyset af, at mit indlæg kunne misforståes er det måske forståeligt. Plat betyder, at jeg platter nogen, og det gør jeg ikke. Desuden er "mit" firma registreret i den thailandske "selskabsstyrelse", det er momsregistreret, jeg har arbejdstilladelse og jeg betaler personskat i Thailand. Jeg er udenlandsdansker og får derfor ikke længere selvangivelse fra Danmark. Jeg har i øvrigt aldrig hørt en klient beklage sig over min services, tværtimod. Men jeg har haft potentielle klienter, der beklagede sig over, at man skal betale for mine services. Det beklager jeg, men det er sådan en virksomhed løber rundt. Hvis der er nogen, der har problemer med "mine" firmaer, kan de sende mig en email, og jeg kan så returnere kopi af diverse firma-papirer og en referenceliste, og så kan I selv tjekke dem ud. Og hvis der så skulle være noget plat, kan man jo offentliggøre det. Hilsen, Robert |
|
|
rolan |
Lagt på d. 11/02-2006 09:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
og nu er emnet gået fra sinsot til ludere og nu fup firmaer gad hvide hvem spørsmåls stileren tar mest seriøst dem der måske vil tage røven på ham eller dem der efter følgende svare |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/02-2006 09:55
|
Hej rolan, rolan skrev: og nu er emnet gået fra sinsot til ludere og nu fup firmaer gad hvide hvem spørsmåls stileren tar mest seriøst dem der måske vil tage røven på ham eller dem der efter følgende svare Det aner jeg ikke, men jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor vi skal inddrage hinandens arbejdespladers i private diskussioner. Hvis det på DTW bliver sådan, at vi ligger og sviner hinandens arbejde og arbejdsgivere til, så har vi ligesom et problem i dette forum. Hilsen, Robert |
|
|
rolan |
Lagt på d. 11/02-2006 10:05
|
nu skal du se inlæget komme på baggrund af at du måske støtte nogle menesker og du nogen gange kan virke lidt fin på den hvis jeg havde været bastian eller bamse var jeg blevet tosset jeg er gået tilbage og læste hvad de 2 spøge fugle svarede og kan godt se en sammenhæng men dit svar lyder altså meget som en anklage af de too for det er jo ikke kun piger der snakes om men det er det du fremhæver men høre dog ikke til dem der mener du skal ekxkluderes men syntes at du skal give en STOR undskylning uden omsvøb |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 11/02-2006 10:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Hvis jeg nu skriver noget der chikanere og nedgøre andre medlemmer. Skal jeg bare skriver en undskylden og saa skulle der ikke ske mere er det saandan det skal forstaae. Redigeret af thaikurt1 d. 11/02-2006 10:18 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/02-2006 10:36
|
Jamen, jeg kan jo ikke undskylde noget, jeg ikke har gjort!!! Men jeg kan beklage (undskylde) at mit indlæg kunne misforståes, og det har jeg gjort. Se et par indlæg tilbage, samt i en anden tråd. Det her er vel ikke den katolske kirke, hvor man kan dømmes til at sige undskyld 117 gange? To gange må da være nok. Og mit hurtige svar, der åbenbart kunne misforstås, bunder i, at Bamsen konstant og nærmest provokerisk siger, at sinsot er at købe en kone. Dermed siger han, at vi andre køber vore koner, og at de derved er prostituerede. Det synes jeg er udtryk for uforskammethed over for både Thai-kultur og os, der i et eller andet omfang betaler sinsot. Eller rettere, det er uforskammet over for vore koner og deres familier. Det er ok, hvis bamsen FØLER, at det er ligesom om at købe en kone. Men det er ikke ok, i et Thai-forum, at sige, at det ER at købe. Slet ikke fra en Administrator, dog som privatperson, der burde være den første til at forstå eller i det mindste respektere Thai-kultur. Muligvis kan jeg lyde "fin" på den, aner det ikke, men det kan være en dårlig og studentikos bivirkning fra mange år på universitetet. Men hvis jeg skulle komme til at lyde fin på den, så beklager jeg også det og undskylder og bukker og det kan jeg gøre tre gange hænde i hjørnet, og samtidig bede jer om at grine over det i jeres eget stille sind. Jeg kan dog garantere, at jeg hverken er fin eller noget som helst, men blot er en tilfældig dansker, der forsøger at overleve i Thailand, da jeg holder af landet. Og hvis nogen har problemer med de, så må vi tage det over en kold øl med eller uden isterninger. |
|
|
rolan |
Lagt på d. 11/02-2006 10:44
|
bamsen drikker cola med is |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/02-2006 11:00
|
rolan skrev: bamsen drikker cola med is No problem, det kan også tages over en øl uden is og en cola med is... |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 11/02-2006 11:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Jeg er enig med Bussaba i hans tolkning af Kronbergs indlæg. Selv om jeg er enig med flertallet om, at Kronbergs kommentar til Bastian og Bamsen ikke var særlig "klogt" formuleret, er jeg uening i nogle af de konklusioner, der drages. Bemærkningen om billige ludere er IKKE rettet mod Bastian og Bamses koner, men mod de "damer" Bastian indirekte hentyder til, når han snakker om, hvor meget man kan få for pengene i Patpong. Peter
|
|
|
Lagt på d. 11/02-2006 12:14
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Ja så kørte rouladen sgu igen ...det er simpelt hen for ufatteligt at folk her bruger så meget tid på at mundhugges... man skulle fandeme tro at det var en børnehave ....og til dem der har været ude med den store rive efter Kronberg LÆS dog hvad det er manden svarer på !!!!! han har jo aldrig skrevet at nogens koner var ludere ...nu er jeg ikke specielt højt begavet men fattede den rigtige sammenhæng efter første gang jeg læste det .... Man kan jo også spørge sig selv "plejer Kronberg at kalde andres koner for ludere ??? " nej vel ! så kunne det være at man liiiiige skulle læse indlægget en gang til for at få den rette sammenhænge.... Bare lige et "surt" opstød fra mig |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 11/02-2006 12:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Jeg er fuldstadig ligeglad hvor mange sur opstod og stotte til Hr Kronberg saa har jeg stadig den samme menig om Kronberg.i
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Mintz |
Lagt på d. 19/02-2006 16:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
Jeg burder måske ikke skriver noget man alligevel Mht. sin sod peng.. og guld.. det lyder da voldsomt.. må jeg nok sige .. at familie kræver meget, men at sende penge til familie er også meget normal.. i føgler thai.. som allle nok ved, thailænder i thailand aner ikke hvor hårdt det at tjerne penge. Det ved de nok godt men de tror det er bare luksus herop .. og man skal bare have penge af "farang" så meget som muligt,, fordi man regne da med at han kan forsøger deres datter,. Jeg tror ikke engang de ved hvor danmark ligger.. jeg videst det ikke selv dengang min forældre fortælle mig at jeg skal til DK.. Jeg tror jeg skulle til grønland.. jeg ved knapt nok hvordan land ser ud.. så muligvis kan det være sådan at familie har ikke viden nok om DK ,hvordan man lever her.. det kender i vel alle sammen til. Anyway .. hvis du elsker hende .. så go for it.. Goddag
เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป หมื่นพันที่เธอผ่านชาย หัวใจเธอจึงเย็นชา |
|
Spring til debat: |