Se indlæg
Internet i Jomtien
|
|
finn-lis |
Lagt på d. 02/10-2013 08:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
Hej. Vi er 3 mdr. i Jomtien hvert år. Vi har et simkort og vi køber 100 timer der holder 1 måned. Jeg mener det er et True kort, 100 timer koster 500 baht. Kortet sættes i en stift med et usb stik. Denne løsning er almindelig kendt men det er en dårlig forbindelse. Er der nogen der har et godt råd til noget andet uden at det koster det hvide ud af øjnene. 100 timers forbrug om måneden rækker til os. Venlig hilsen, finn-lis |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/10-2013 09:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Det lyder specielt, at True ikke dækker i det område, så tjek lige, at det er dem, du plejer at bruge. Løsningen må være at finde et selskab med en bedre dækning. Uanset hvilken udbyder, du vælger, så er time-afregning ikke optimalt, fordi du hele tiden skal huske at logge af. Køb i stedet et abonnement med afregning i MB. Jeg bruger AIS, hvor man kan få 150 MB for 150 baht, 1 GB for 350 baht, 2 GB for 550 baht osv. Abonnementet med 1 GB vil sikkert være mere end rigeligt til jer. Andre selskaber har sikkert lignende løsninger. |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 02/10-2013 10:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Hvis D-Tac også kaldet Happy dækker der, er der en del valg. Der er timer, forbrug, månedvis, ja der er stort set alt, det er bare at finde det der passer dig.. Her er en liste til nogle af deres tilbud. http://www.dtac.i...ckage.html |
|
|
jens |
Lagt på d. 02/10-2013 15:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Jeg vil igen anbefale Tunetalk , som airasia ejer en del af. Det hed ikool før og er ikke særlig kendt blandt thaierne, men de kører på TOTs 3G net som nok er det bedst udbyggede i byområder sammen med DTAC og de burde helt sikkert have dækning i jomtien. Du kan bl.a. Købe deres simkort på airasia fly og sikkert også der hvor de sælger billetter i f.eks. Lufthavnene. 159 baht incl 100 baht på kortet for en startpakke. http://www.tuneta...uneupabout Det er nemt at tanke op på nettet eller køb i 7-11, de hr en pakke med 3gb data,300min og 200sms til 500baht. Og ja true har elendig 3G dækning plus de bruger 1850 mhz båndet som mange enheder ikke understøtter, det kan være det der er problemet med din USB pen. Men jeg startede nu med at købe et true kort da vi var i Thailand for nyligt, og jeg oplevede ikke 3G dækning nogen steder på trods af min Tlf understøtter alle frekvenser |
|
|
finn-lis |
Lagt på d. 05/10-2013 09:13
|
Tak for svarene men for mig lyder det ret vanskeligt at finde ud af. DTAC lyder som noget jeg evt. kan bruge. Er der et kontor eller forretning i Pattaya hvor jeg kan få information og købe det der skal til. VH finn-lis |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 05/10-2013 21:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Kim Ludvigsen skrev: Det lyder specielt, at True ikke dækker i det område, så tjek lige, at det er dem, du plejer at bruge. Løsningen må være at finde et selskab med en bedre dækning. Uanset hvilken udbyder, du vælger, så er time-afregning ikke optimalt, fordi du hele tiden skal huske at logge af. Køb i stedet et abonnement med afregning i MB. Jeg bruger AIS, hvor man kan få 150 MB for 150 baht, 1 GB for 350 baht, 2 GB for 550 baht osv. Abonnementet med 1 GB vil sikkert være mere end rigeligt til jer. Andre selskaber har sikkert lignende løsninger. Omvendt kan man sige at megabyte forbrug ikke er optimalt hvis man streamer film eller downloade, ser youtube osv. Der vil tid nok være bedst? Men det ved Finn og Lis nok bedst True dækker da fint i pattaya syntes jeg ? Men det kan være du er uheldigt lige der hvor i har opholdt jer, hvis det er samme sted i opholder jer hver gang ? Men ellers er DTAC også godt. |
|
|
lars laursen |
Lagt på d. 07/10-2013 12:20
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
tag ind til pattaya og gå i tukcom det finder du for enden soi buakhao ved market der kan du spørge om det du vli have tror der er på 2nd sal |
|
|
finn-lis |
Lagt på d. 07/10-2013 17:41
|
Hej igen. Jehg husker forkert, det er ikke True vi før har købt men derimod AIS. Vi købte netop stift og simkort i TUKCOM på 2. sal. Grunden til en dårlig forbindelse kan skyldes at vi har en stor blok som nabobygning og måske "skygger# denne blok for signalet. Nu vil jeg prøve at finde Dtac i Pattaya og så se hvad de siger. Tak for svarene. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 07/10-2013 18:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Bjarke85 skrev: Kim Ludvigsen skrev: Det lyder specielt, at True ikke dækker i det område, så tjek lige, at det er dem, du plejer at bruge. Løsningen må være at finde et selskab med en bedre dækning. Uanset hvilken udbyder, du vælger, så er time-afregning ikke optimalt, fordi du hele tiden skal huske at logge af. Køb i stedet et abonnement med afregning i MB. Jeg bruger AIS, hvor man kan få 150 MB for 150 baht, 1 GB for 350 baht, 2 GB for 550 baht osv. Abonnementet med 1 GB vil sikkert være mere end rigeligt til jer. Andre selskaber har sikkert lignende løsninger. Omvendt kan man sige at megabyte forbrug ikke er optimalt hvis man streamer film eller downloade, ser youtube osv. Der vil tid nok være bedst? Men det ved Finn og Lis nok bedst Har en computer som jeg kun bruger i Thailand. Havde købt AIS med x antal megabyte. Nåede lige at se et par sider på internettet, resten åd Windows til en stor SP opdatering. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 07/10-2013 21:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
vandango skrev: Bjarke85 skrev: Kim Ludvigsen skrev: Det lyder specielt, at True ikke dækker i det område, så tjek lige, at det er dem, du plejer at bruge. Løsningen må være at finde et selskab med en bedre dækning. Uanset hvilken udbyder, du vælger, så er time-afregning ikke optimalt, fordi du hele tiden skal huske at logge af. Køb i stedet et abonnement med afregning i MB. Jeg bruger AIS, hvor man kan få 150 MB for 150 baht, 1 GB for 350 baht, 2 GB for 550 baht osv. Abonnementet med 1 GB vil sikkert være mere end rigeligt til jer. Andre selskaber har sikkert lignende løsninger. Omvendt kan man sige at megabyte forbrug ikke er optimalt hvis man streamer film eller downloade, ser youtube osv. Der vil tid nok være bedst? Men det ved Finn og Lis nok bedst Har en computer som jeg kun bruger i Thailand. Havde købt AIS med x antal megabyte. Nåede lige at se et par sider på internettet, resten åd Windows til en stor SP opdatering. Ja lige præcis, syntes heller ikke mb forbrug er bedre end tid, tid styre man trods alt selv, men det er ret svært at styre hvor meget en youtube film lige sluger, eller en opdatering osv. osv. |
|
Spring til debat: |