Se indlæg
Hjælp søges til Sim kort til data og telefoni
|
|
kirsten64 |
Lagt på d. 30/09-2013 09:24
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Hej, Jeg har brug for Jeres hjælp Jeg kan set at en del har købt et sim kort med data og telefoni, evt. fri forbrug en måned. Jeg har efterhånden været i Thailand nogle gange, men det er aldrig lykkes at få dette kort, Jeg er altid kommet ud af en 7/11 med et alm Sim kort. Næste gang vil jeg rigtig gerne have fat på sådan et kort, da vi skal nogle steder, hvor der ikke er wifi, eller måske kun i receptionen, vil gerne kunne bruge det på værelset også. Jeg et Dtac simkort fra i år og det skal helst være Dtac, da de har den bedste dækning, der hvor vi skal hen Er det muligt at fylde kortet op, så man har frit forbrug 1 måned? Jeg har brugt timer på deres hjemmeside uden at blive klogere Problemet er at vi ikke har meget tid fra vi lander i Krabi, til vi skal med en båd til Koh Jum og derefter til Koh Mook og der er ikke mange butikker, så det er noget, som jeg skal ha ordnet, inden vi forlader Krabi. Håber meget at nogen kan hjælpe mig med nogle forslag til hvad vi kan gøre, eller et link, hvis man kan købe kortet på Dtacs hjemmeside På forhånd tak |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 30/09-2013 10:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Happy internet packed. Happy er Dtac. Happy Internet Package. Der skal du bare havde penge på mobil og sende en SmS http://www.dtac.c...ckage.html Smartphone Starter (abonnement) men tale. [url]http://www.dtac.co.th/en/postpaid/services/smartphone-package199.html [/url] Add-on internet package http://www.dtac.c...ernet.html Håber det måske kan hjælpe dig lidt på vej. Edit: Bare en i en Happy / D-Tac shop og de klare alt, og tjekker alt virker, kanon service de har synes jeg. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 30/09-2013 10:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Når jeg køber kort, så rækker jeg blot telefonen over disken og siger sim-card and internet. To minutter efter er det klart. Måske jeg bare har været heldig? |
|
|
jens |
Lagt på d. 30/09-2013 11:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Hvis ellers TOT (det statsejede teleselska har 3G dækning hvor du skal hen er Tunetalk supergodt/hurtigt med ægte 3G. http://www.tuneta... De har forskellige pakker f.eks. 3gb+300min+200sms for 500baht, det dækker fint en måneds ferie. Det er bare ikke til at købe deres simkort overalt, men der er en liste over salgssteder på deres hjemmeside. Derudover kan deres simkort købes på airasias fly, og formoder jeg ved deres billetsalg i lufthavnene. 159 baht for en startpakke incl 100baht på kontoen, optankning kan gøres via selvbetjening på deres hjemmeside eller i 7-11. Glem alt om TRUE de har ingen 3G/H dækning nogen steder på trods af at de reklamerer med både 3G og 4G, så har de kun langsomt 2G/Edge og deres wifi er alligevel ikke hvor vi f.eks. Normalt opholder os. |
|
|
kirsten64 |
Lagt på d. 01/10-2013 11:25
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Tusind tak for svar. Endelig kunne jeg finde de data pakker på Dtac :-) Mon man så fylder beløbet op f.eks. med sit Visa kort og så sender en sms med den kode som viser hvilken pakke man ønsker, når man ankommer til Thailand? De pakker som Mai Mii Gik linker til, er det ikke rigtig forstået, at det kun er til data og så fylder man på til tale og sms? Mon de også har en pakke med data, tale og sms? Jeg vil også lige kigge nærmere på TOT om det skulle dække der. I år havde vi et True kort med og der var intet net, når vi spurgte nogle Thaier, grinede de og sagde no no only Dtac :-D |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 01/10-2013 11:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Plejer at bruge dtac/happy internet. Unlimited internet 700 B + simkortet i alt omkring 900 B. I år oplevede jeg dog det løb tør på Ipadden og måtte lægge penge på i 7-11. Så helt unlimited er det ikke Flyver PE med THAI altid
|
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 01/10-2013 12:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
http://www.dtac.c...ge199.html Den her er der 100 min taletid pr måned i option 1, og 200 min i option 2. Efter 100/200 min 1.5 baht pr min. 1 baht pr SmS, 5 baht pr MMS. Opfyld en mobil, ind i en 7/11 eller D-Tac shop, i en af de mange maskiner rundt omkring man smide penge i og sit mobil nummer. Skulle man havde en Bank her i Thailand med internet bankning, så kan man smide penge på den vej. Der er så mange tilbud hele tiden at de nogle gange er bagefter på internettet. Så jeg ville gå ind i en D-Tac shop først gang, og forklare hvad du er efter, og de vil finde den bedste løsning til dig. Og ja det skal jo være penge på mobil for at købe mere snak, sms, internet med mere, eller penge til at betale for den aftale man har, ellers forsvinder det jo, siger jo sig selv. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 01/10-2013 13:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
jens skrev: Hvis ellers TOT (det statsejede teleselska har 3G dækning hvor du skal hen er Tunetalk supergodt/hurtigt med ægte 3G. http://www.tuneta... De har forskellige pakker f.eks. 3gb+300min+200sms for 500baht, det dækker fint en måneds ferie. Det er bare ikke til at købe deres simkort overalt, men der er en liste over salgssteder på deres hjemmeside. Derudover kan deres simkort købes på airasias fly, og formoder jeg ved deres billetsalg i lufthavnene. 159 baht for en startpakke incl 100baht på kontoen, optankning kan gøres via selvbetjening på deres hjemmeside eller i 7-11. Glem alt om TRUE de har ingen 3G/H dækning nogen steder på trods af at de reklamerer med både 3G og 4G, så har de kun langsomt 2G/Edge og deres wifi er alligevel ikke hvor vi f.eks. Normalt opholder os. Den manglende dækning skyldtes måske, at du har en mobiltelefon som ikke er kompatibel med 3g fra True (og dtac). Jeg havde for et par år siden problemer med at få 3g til at virke på en HTC Desire og det viste sig at mobilen kun understøttede 3g på frekvensen 900 MHz og IKKE 850 MHz som anvendes ved 3g fra True og dtac. 3g fra AIS og TOT skulle være mere 'sikkert' da frekvenserne 900/2100 MHz er mere standard på nyere mobiler end 850 MHz. Det bedste vil være en mobiltelefon som understøtter 850/900/1900/2100 MHZ Tjek derfor din/jeres manualer til mobilen inden køb af simkort mv, hvis du vil undgå skuffelser. Og en nyere telefon er ingen garanti mod skuffelser - en HTC One Mini købt i Europa kan ikke bruge 3g fra True og dtac. |
|
Spring til debat: |