Se indlæg
 Udskriv debat
Sikkerhed i hjemmet.
Longway
Et par gange eller flere er jeg foerst gaaet i seng naar det er blevet lyst og inden konen er staaet op, og et par gange har jeg ikke lukket og laast gaten ( der bliver patruljeret hver halve time i vores lukkede omraade + man skal aflevere en id. foer man kan komme ind ) men jeg fik forleden at vide af konen, husk nu og laas, vi kan blive slaaet ihjel, folk paa yaba slaar ihjel for ganske lille moent.

Arean er omkranset af omkring 6 meter hoeje mure...........Forleden kom en og satte en vandvarmer op, der var kl. omkring 21. alt stod pivaabent og der var kun mig hjemme, min kone kommer saa hjem lidt efter og vandmanden siger til hende, du maa sige til din mand at han skal lukke og laase naar det er moerkt.

Vi har aldrig vaeret ude for noget ( 7.9,13. )

Er i andres koner ligesaa fantasifulde med hensyn til voldtaegt, mord osv. ?

Moerkt og laast i Bkk.

Til hest
Redigeret af Longway d. 27/09-2013 14:16
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
hugoboerge
Longway skrev:

Et par gange eller flere er jeg foerst gaaet i seng naar det er blevet lyst og inden konen er staaet op, og et par gange har jeg ikke lukket og laast gaten ( der bliver patruljeret hver halve time i vores lukkede omraade + man skal aflevere en id. foer man kan komme ind ) men jeg fik forleden at vide af konen, husk nu og laas, vi kan blive slaaet ihjel, folk paa yaba slaar ihjel for ganske lille moent.

Arean er omkranset af omkring 6 meter hoeje mure...........Forleden kom en og satte en vandvarmer op, der var kl. omkring 21. alt stod pivaabent og der var kun mig hjemme, min kone kommer saa hjem lidt efter og vandmanden siger til hende, du maa sige til din mand at han skal lukke og laase naar det er moerkt.

Vi har aldrig vaeret ude for noget ( 7.9,13. )

Er i andres koner ligesaa fantasifulde med hensyn til voldtaegt, mord osv. ?

Moerkt og laast i Bkk.

Til hest

@Longway, jeg formoder at i jeres Moo Baan er der visse house rules dvs. arbejdere/haandvaerkere kan ikke komme ind i omraadet efter et bestemt tidspunkt, saa i princippet skulle de vaere stoppet af security, men visse steder er security ren slendrian.

Min kone er ikke saa fantasifuld mht voldtaegt, mord osv. For et par aar siden var der en del indbrud i vores Moo Baan, men efter vi nu har faaet et 3 m hoejt hegn rundt om omraadet er der ikke sket noget.

Conrad
Vores mooban havde security, men da selskabet som havde opfoert husene ikke ville betale mere, saa stoppede det, da der ikke var ret mange som ville vaere med til at betale for security.

Lige efter at security stoppede, var der nogle faa indbrud, de lokale venner mener at det var security manden, som var sur over at blive fyret, som var aktiv.

Siden, i de sidste 3 aar, har der kun vaeret et indbrud, hos en police mand og det var nok insider [center]viden, som gjorde at hans guld forsvandt.

Vi laaser porten og doerene og har sikkerhedsgitter for vinduer og doere og saa har vi en golden retriever, som gi'r lyd, hvis der skar noget.

Det er ikke tit der sker voldelige indbrud, men det forekommer, saa man skal passe paa. Naar jeg er kommet i seng spoerger min hustru altid om jeg nu har lukket og laast. Lyset udenfor lader vi braende om natten.

Longway
Her ved os har vi omkring 100. maaske flere fra Cambodia, de er ved at opfoere nyt byggeri, de bor i blikskure som er midlertidigt opfoert her.

Ang. vagter, jeg sidder ofte paa 1'ste sal og lige ovre paa den anden side af vejen kan jeg at han kommer hver halve time, han har visse poster som han skal skrive i saa der er tjek paa om han laver noget, eller blot sidder og snorksover...Jeg kender godt til de soevnige vagter...

Nu talte jeg om ID. det er saa kun fremmede som aflevere de, os der bor her har en/et maerkat i forruden af bilen.

Naa men for at undgaa panik har jeg ogsaa taget min kones ord til efterretning ang. at lukke og laase.....Man ser jo af til lidt uhyggelige ting i nyhederne...
Mvh. Chiliposen.

Anonym Bruger
jeg havde tidligere indbrud, men efter jeg satte kameraer op er der ingen der nærmer sig huset længere, har 4 udendørs og 4 indendørs og de optager på en harddisc, og kan lagre 28 dages optagelser, kostede bare 32000 baht, men en god investering.

Mai Mii Gik
Da jeg bo i lejet hus var alle på vores vej "opmærksomt".
Og de holde øje med det når jeg var på mine små ferie med mere, fortalte dem jeg tager afsted nu, så beboer, samt min udlejer holdet et øje med huset.
Der var aldrig et problem.

Siden er jeg flytte i lejlighed, så der oppe i luften føler jeg mig nu meget sikker.
Desvære må jeg tilstå at selv om det lukket områder her hvor vi har et hav af Thai i uniformer, så de ligner vagter, ikke er til en skid, ud over at åben bommen, elevator døren med mere.
Den ene gang jeg så der var bøvl med en +50 år Thai mand der var skide fuld, og de stille op 4 Thai (såkaldte vagter 25-45 år er de) i mod ham, fik den første en på hovedet og faldt sammen, Også var de 3 andre bare væk, de kunne havde vundet en 100 meter sprint over alle.
Det var området rengøring kvinder der måtte ud og få den fulde Thai sendt væk, og redde den Thai "vagt".

Har set noget i samme stil de andre steder jeg har bo til nu.
Samt Thai i uniform (hader at kalder dem vagter) sover på job, tit er jeg går ud og når jeg kommer hjem efter morgen turen, og den trætte Thai er vågen, spørger han, hvordan pokker er jeg kommet ud uden han har set mig gå.
Og NEJ han sover aldrig...

Så for mig er de der bare som pynt, til at hjælpe med indkøbsvare, parkring af bilen med mere, men IKKE som vagter...

Men ikke bange her, vi frygter mere alle de advarsel omkring taxi og busser, da der er taget en del chauffør i Bangkok området på det der yaba.
Og har været med til flere gange nu, at alle i bussen hoppe af ved næste stop, pga total skør, skæv chauffør.

Longway
Mai.

Jamen had du bare ordet vagter, nu er det jo ikke smaa picoloer som skal rende rundt og hjaelpe med en baerepose. Jeg tror at du har misforstaaet hele konceptet.

Vagterne tjekker alle som kommer ind her og kan du ikke dokumentere hvem du er, jamen saa kommer du ikke ind, heller ikke kl 4. morgen.

Men der maaske forskel paa hvilket kvarter man bor i, hvis vagten sover her, ja saa er jeg sikker paa at det er ud af.....vagten.

Hello....
Mvh. Chiliposen.

Boes
Hvad jeg kender til og har oplevet selv er at disse private vagtselskaber udelukkende er bemandede med lokale tyveknagte og andet småmaffia godtfolk...Headbanger
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Anonym Bruger
det svinger lidt fra område til område....det der overrasker mig er når jeg hører om indbrud i små landsbyer hvor alle jo kender alle....

typisk er det relateret til stoffer, som desværre er et massivt stigende problem i Thailand.

jens
Ja disse jerngitre der enten er skruet eller sømmet fast er da den sikre vej til en dødsfælde hvis hytten brænder.
Så hvis man skal have sådan nogen bør de kunne åbnes med lås indefra.
Og ja jeg syntes også thaiernes frygt for kriminalitet er blæst op på et niveau hvor det overhovedet ikke hører hjemme, syntes egentlig det er sjældent man hører om personfarlig kriminalitet, men hver gang der så sker noget så bliver det dæleme også blæst op i medierne.

Longway
Jeg er enig Jens, hvis man ikke gaar og blamere sig eller er fraek og uforskammet over for folk, saa er chancen for at det gaar galt minimal...At bure sig inde som det ligner fort knox er nemlig lig med doeden hvis der opstaar en brand..........For ikke saa laenge side boede vi i et lejlighedskompleks, vi boede paa 6' sal, jeg taenkte paa hvad nu hvis det braender...hva' goer vi saa......Jeg husker tydelig da et hotel i Jomtien braendte, der var mange som doede, de havde ikke en chance.og med hensyn til de eletriske instalationer, ja go'daw do...

Og med hensyn til thaier paa stoffer, isaer yaba, ja det er der problemet er......tror jeg.
Redigeret af Longway d. 29/09-2013 19:33
Mvh. Chiliposen.

FarangDingDong
Jeg foeler mig rimlig sikker. Hvis der er nogen uvedkomne som vil hen til mit hus er der 20 hunde som skal ligge ned foerst.
Livet er for kort til lange underbukser

Anonym Bruger
[quote]Boes skrev:

Hvad jeg kender til og har oplevet selv er at disse private vagtselskaber udelukkende er bemandede med lokale tyveknagte og andet småmaffia godtfolk...Headbanger[/quote

korrekt, heroppe i kk varder en bølge af indbrud i en række mo bans, det viste sig at det var vagterne der stod bag inbruddene og lod deres kumpaner køre derss pick ups ind om natten hvor de vidste folk var bortrejst, omkring 15 mand fra samme vagtfirma blev anholdt.

Mai Mii Gik
Vel Longway.

Nu misforstår jeg skam intet, fortæller bare hvordan det er her, og alle de steder jeg er kommet til nu, er ALDRIG bliver spurgt om hvem jeg er, hvem jeg skal besøge, hvad jeg laver her og der, med mere, Når jeg har besøg andre rundt omkring.
Jeg er bare gået ind, og endda bedt vagten om at aktiver elevatoren nogle steder så jeg kan tage den op til dem jeg skal besøger, uden at fortælle vagten hvem jeg skal besøger på den etage.

Når nu de kun tager nummerplader på folk, og ikke forhøre sig om hvad de skal, tager deres kørekort som er et krav fra boligforening her jeg bo, som gives tilbage ved når de forlader stedet, Samt forhøre sig om hvem folk skal besøge der komme på gåben.
Og deres "arbejde" består af at åben en bom, en dør, får en elevator ned, og er væk ved først tegn på bøvl og ballade med mere, Ja så er de nu mere piccolo i min verden.

Har fået mine Thai venner samt Farang venner til at afprøve det her, med at sige de har glemt kørekorte, ikke lige kan huske hvem de skal besøge. he he
Ja du gætte rigtige de kom der ind her.

Det jeg bare ville var nu bare at fortælle at de såkaldte vagter ikke er lige med mere sikkerhed.
Selv om jeg har mødt mange Thai og Farang der tro det.

Lige til sidst jeg er glad for jeg er lejer og ikke ejer her, tænk sig 10 vagter er der ansat, lade os for sjovt antage de får de 300 baht pr dag = 3.000 baht pr dag, lad os sige de arbejde ca 28 dage pr måned = 84.000 baht. For at åben bom, døren og elevatoren.

Ud over det er der de mange andre ansatte her.
Så det må være en kæmpe pris ejerne betale pr lejlighed pr måned her.
Bare en lille tanke. Dead

Longway
Mai.

Sidst jeg boede i lejlighed ( foerste og sidste gang ) det var UdomSuk, der er vel saa vidt jeg husker 5-6 blokke som gaar op til '8 etage, saa de par haandoere det koster hver enkel er vel ikke hver at tale om...de sov aldrig, og der kom du heller ikke ind uden ID...Jeg var af og til nede at handle i et supermarkede kl. nat. ham der sov var ham nede i supermarkedet, han havde slaebt en stol inden for doeren.......da jeg havde handlet og betalt, ja der snorksov han stadig, da jeg stod lige ud for ham sagde jeg som en hidsig kat, ingen reaktion, altsaa udover at personalet laa flade af grin...de kendte mig....

Grin
Mvh. Chiliposen.

hugoboerge
Her i vores "landsby", village eller "Moo Baan" om man vil havde vi for et par aar siden 7 indbrud paa een nat, det lyder voldsomt og af den video footage der var var een af indbrudstyvene en katoey og det forklarer maaske hvorfor en perserkat blev stjaalet. Men de havde saa god tid at de broed ind i huse hvor indboerne sov oppe paa 1ste sal og stjal saa whisky og andre drikkevarer som de saa sad og noed i haverne.

Hvad skete der herefter ? Vagtselskabet blev fyret, tyveknaegtene blev aldrig fundet selvom der var glimrende billeder af dem fra den naermeste 7/11 og developer tog sig endelig sammen til at udvide muren omkring vores Moo Baan op til 3m.

Efter den tid har vi ikke haft nogen episoder. Gaester skal aflevere ID ved indgangen og bliver udstyret med en kvittering som skal stemples af husejer hvor hus nummer fremgaar af stemplet og hvis de ikke har det kommer de ikke ud.

Nogle naboer har installeret video kameraer saa man tror det er Fort Knox. Vi laaser vores doere om natten og har taendt lys i haven og haaber saa det er er tilstraekkeligt.

Anonym Bruger
Har med min "juvel" været på husmarkedet som køber et stykke tid.
Hun har i den sammenhæng, guidet mig rundt i byens forskellige Moban's, for at kigge efter salgs skilte på husene.

Efter hvad hun fortæller, er det normalt at Thai'er som sælger hus her, forventer en salgsperiode på mellem 1-3 år.

Altså et papskilt eller banner på havelågen, til orienterng for evt. købere.

I søndags kørte vi så rundt i et område, som vi var meget interesseret i at finde "VORES HUS" i.

Og glad blev jeg, da jeg så dette sales board på jernlågen

[img]http://i1020.photobucket.com/albums/af322/vipdenmark/ADVARSELTYVE_zpse3115741.jpg[/img] is not a valid Image.

Hev Juvelen i armen og sagde se, her er noget som ser godt ud.

Hun skreg af grin...

Kan i gætte hvorfor.? Ellers må i ha' hjælp fra hjemmets yndige lille væsen.

Hvorfor var min Juvel, ved at kvæles af grin????

hugoboerge
DK skrev:

Hun har i den sammenhæng, guidet mig rundt i byens forskellige Moban's, for at kigge efter salgs skilte på husene.

Efter hvad hun fortæller, er det normalt at Thai'er som sælger hus her, forventer en salgsperiode på mellem 1-3 år.

I søndags kørte vi så rundt i et område, som vi var meget interesseret i at finde "VORES HUS" i.

[img]http://i1020.photobucket.com/albums/af322/vipdenmark/ADVARSELTYVE_zpse3115741.jpg[/img] is not a valid Image.

Hun skreg af grin...

Fruen min var ogsaa flad af grin. Glimrende advarselsskilt.

Mai Mii Gik
DK skrev:

Hun skreg af grin...

Stakkels husejer må man sige. Hammer Headbanger

Spring til debat: