Se indlæg
 Udskriv debat
Guide til at søge boyfriend/girlfriend visa
Fotofreak
hugoboerge skrev:
Hvad staar OT egentlig for ? Undskyld jeg spoerger, Fotofreak.

Det kunne jo betyde at arbejde "overtime" som thaierne jo kalder det.

Hehe - Ja "OT" kan stå for mange ting, men i denne forbindelse er det benyttet som forkortelse for "OFF TOPIC" Smile

hugoboerge skrev:
@Fotofreak, hvorfor misbruge mit brugernavn ? det lyder da helt perverst ? Om du er ondskabsfuld eller ej ved jeg ikke, men med ovennaevnte kommentar kunne det godt lyde saadan. Mvh.

Jeg har såmænd bare tænkt på at oprette en tråd med ældre Bangkok fotos - Den skal omhandle Bangkok fotos fra årene 1945 - 1990

Jeg jeg havde tænkt mig at kalde tråden "Bangkok fotos (fra dengang da hugoboerge var ung)"

Det var alt, og grunden til at jeg spurgte efter din alder Smile

M.v.h. Fotofreak

Undskyld [img]http://i48.photobucket.com/albums/f232/miss_minty/Zensur/bth_offtopic-1.gif[/img] is not a valid Image.

Bjarke85
Hejsa, så er jeg tilbage Smile fik jo lige besked på Facebook at jeg var helt savnet, og så måtte jeg jo lige læse igennem som gæst. Indtil jeg så Admin havde låst min konto op igen. Dejligt, jeg takker admin.

Jamen er glad for, folk er glade for min guide og det kan bruges og beroliger folk mere, det var hele planen med at skrive den Smile

Nu siger Hugo jo godt nok, at han aldrig har været provokatør eller gjort noget for at få mit temperament i kog, tja den lader vi vidst bare stå Tuttelu Tralla

Men det er da rart at være tilbage, har da savnet debatterne lidt må jeg indrømme, og har fulgt lidt med som gæst også.

Jeg vil fremover prøve at ignorere provokatørerne og så straks sende en PM til en admin når disse finder sted, istedet for at provokere tilbage. Som man siger, den klogeste stopper først :-)

Longway
Velkommen tilbage Bjarke !
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Nahm
Velkommen tilbage Bjarke,
Og god tur til Thailand, du skulle vist snart derud igen ?
Mvh,
Nahm

Bjarke85
Tak Nahm. Ja jeg flyver med konen til Thailand 22 Oktober Smile Det bliver skønt.

HCA
Bjarke85 skrev:

Hejsa, så er jeg tilbage Smile fik jo lige besked på Facebook at jeg var helt savnet, og så måtte jeg jo lige læse igennem som gæst. Indtil jeg så Admin havde låst min konto op igen. Dejligt, jeg takker admin.

Jamen er glad for, folk er glade for min guide og det kan bruges og beroliger folk mere, det var hele planen med at skrive den Smile

Nu siger Hugo jo godt nok, at han aldrig har været provokatør eller gjort noget for at få mit temperament i kog, tja den lader vi vidst bare stå Tuttelu Tralla

Men det er da rart at være tilbage, har da savnet debatterne lidt må jeg indrømme, og har fulgt lidt med som gæst også.

Jeg vil fremover prøve at ignorere provokatørerne og så straks sende en PM til en admin når disse finder sted, istedet for at provokere tilbage. Som man siger, den klogeste stopper først :-)

Med fare for at blive kaldt provokatør vil jeg sige, at jeg IKKE byder dig velkommen tilbage. Headbanger

Jeg bryder mig ganske enkelt ikke om folk med blæk i blodet der er hidsige, truende og opfarende på nettet. Du er lidt for frembrusende i din truende attitude, og jeg tror ikke på, du kan holde dig i skindet. Jeg håber, der accepteres både positive og negative tilkendegivelse omkring din tilbagekomst.

Bjarke85
HCA skrev:

Bjarke85 skrev:

Med fare for at blive kaldt provokatør vil jeg sige, at jeg IKKE byder dig velkommen tilbage. Headbanger

Jeg bryder mig ganske enkelt ikke om folk med blæk i blodet der er hidsige, truende og opfarende på nettet. Du er lidt for frembrusende i din truende attitude, og jeg tror ikke på, du kan holde dig i skindet. Jeg håber, der accepteres både positive og negative tilkendegivelse omkring din tilbagekomst.

[img]https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/p480x480/1236636_10151834903385622_186274944_n.jpg[/img] is not a valid Image.

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

"Velkommen" tilbage, du starter meget godt maa jeg sige (med en lille smule provokation). Saa skal vi lade den staa ?

Lad os nu se hvor lang tid du holder denne her gang. Mvh.

For oevrigt engang imellem kommer du med nogle saerdeles gode og fornuftige indlaeg som jeg tror vi allesammen saetter stor pris, men saa lige pludselig bliver alt og alle svinet godt og grundigt til.

Det virker naesten som "Dr. Jekyll & Mr. Hyde", saa spekuler lige lidt over den.

Vaer rar og fald lidt til ro og kom frem med de gode indlaeg, paa forhaand tak.

Bjarke85
Hugo, har du nogensinde tænkt over, hvorfor jeg "pludselig" springer i luften ? Læser du overhovedet hvad det er folk skriver til mig ? Sådan helt seriøst. Der er blevet skrevet mange grimme personlige ting, og først EFTER det, er disse "trusler" kommet.

Du ser aldrig mig i en diskussion være uenig med en, og blot fordi vi er uenige, at jeg så truer nogen. Næ, det kommer skam først efter de vilde tilsvininger af min person. Omend truslerne stadig er forkerte i know. Men en ting er sikkert, jeg begynder ikke på så noget uden grund!

Og hugo, grunden til jeg skriver den lader vi vidst bare stå, er jo at du nævner jeg på et tidspunkt ønskede din snarlige afgang fra denne verden, men hvorfor i al verden skulle jeg ønske denne uden du først havde provokeret ? Ergo er du vidst ikke så uskyldig som du ellers prøver at fremstå :-) Men lad det nu ligge.

Jeg skal nok falde til ro, men samtidig kan jeg jo sige det samme til dig (og den anden lille håndfuld provokatørere) vær rar at fald til ro, tro lidt mere på folk når de kommer med en positiv historie, ikke alle bliver snydt, og jer, den her lille håndfuld, ved ikke ALT om Thailand, vi er andre, der oplever verden samt Thailand på en HELT anden måde end i åbenbart gør Smile og det må i respektere.

På forhånd tak!

hugoboerge
@Bjarke85 - om man har vaeret paa besoeg i Thailand gennem nogle aar eller har boet her i lang tid saa er der een ting som ligger helt fast og det er: Vi vil aldrig faa en 100% viden om Thailand og dets befolkning og derfor er der ingen som er eksperter paa omraadet. Vi kan oese lidt ud af vores erfaringer og jeg selv er gammel i gaarde hvad SEA angaar eftersom jeg har tilbragt det meste af mit liv herude.

Bjarke85
Min pointe var ikke, at du ikke er erfaren når det kommer til Thailand. Blot at andre måske har et andet syn på ting i Thailand.

Lad mig tage et eksempel, hvis man kommer fra en snerpet overklasse, så ser man måske på hash og pot, med strenge øjne og anser det for alt ødelæggende stoffer og dybt kriminelt, er man en hippie født og opvokset i et kollektiv, så anser man det måske for naturlige planter, som ved rygning eller anden indtagelse kan gøre en sjov i bøtten, ligesom det lovlige alkohol kan.

Og sådan er der forskellige syn på verden hele vejen rundt Smile Så fordi der er mange på nettet der har farlige og dårlige oplevelser med forretning, kvinder og andet i Thailand, er det ikke nødvendigvis alle der har det.

Men denne håndfuld individer jeg omtalte før, har en tendens til altid at være kritiske og mistroiske, så fald lidt til ro og tro lidt på folk istedet, vær måske lidt mere "open minded" og vær klar over der er forskellige syn verden og Thailand end kun dit/jeres Smile

Og når i så ikke er enige, så prøv at begræns jeres sygelige trang til at nedgøre og nedkæmpe folk som har oplevet noget stik imod jeres fuldstændig fastlåste opfattelse af Thailand Smile

Fotofreak
Hej Bjarke85, og velkommen tilbage fra ferien.

Som Du kan se, så er vi nogle stykker der har gjort vores ypperste til at ødelægge din tråd.

Når man søger efter en tråd/råd (og finder den/det) så bliver man henvist til nyeste indlæg.

Jeg foreslår derfor, at du gentager dit oprindelige indlæg (og kommer med evt. tilføjelser [se indlæg #5])

Og så foreslår jeg, at vi alle forsøger at holde os til emnet (det er svært ved jeg Smile)

M.v.h. Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 27/09-2013 12:40

Bjarke85
Guide til at søge 90 dages visum (boyfriend/girlfriend visa)

Det første du gør, er at gå ind på nyidanmark.dk og logge ind med NemID, og derfra lave en online invitation på den du vil invitere. Du udfylder invitationen skridt for skridt, det er ganske simpelt og lige til (upload gerne et billede af jer sammen, som bevis for i rent faktisk har mødt hinanden i virkeligheden)
Når invitationen er færdig, kommer du til en side med et invitationsnummer, print den side ud.

Når det er gjort, finder du blanketter på nyidanmark.dk, du skal bruge Schengen blanketten, den finder du

her : https://www.nyida...
(Ansøgning om visum
> Ansøgning om Schengen-visa (obligatorisk)”

Den printer du/i ud, og udfylder.
Så skal du bruge ”Boyfriend/girlfriend” blanketten, den finder du på den Danske Ambassade i Bangkok’s hjemmeside her :
http://thailand.u...

Den printer og udfylder du/i også.
Så skal der laves en godkendt rejseforsikring til schengen staterne. Du kan enten lave en i Danmark, i din kærestes navn (det er forfærdeligt dyrt, lad være med det) eller du kan bruge en af de godkendte forsikringer i Bangkok. Og det er KUN dem på listen som er godkendte, laver du en forsikring som ikke er på listen, bliver visum afvist.

Listen over godkendte forsikringer finder du her : http://thailand.u...

Din kæreste/kone/den person du invitere, skal også bruge en kopi af dit pas med i ansøgningen.

Så skal du reservere en billet til din kæreste. Du skal ikke købe en billet, blot reservere en. Der finder du et rejseselskab hvor du kan reservere en billet, nogen steder er det gratis, andre steder koster det 300 baht.

Jeg bruger Travex, adressen er :
Travex Co.,Ltd (Bangkok, Thailand)
86 Soi angusan Ploenchit Rd, Lumpini,
Patumwan, Bangkok 10330 Thailand.
Tel: +66(0) 2638-1600 Fax: +66(0) 2253-7610
Email:

Der er det gratis at booke billet, og ligger forholdsvis tæt på VFS centret.
Når det er gjort, så skal du sætte 40.000 baht ind på din kærestes konto, medmindre hun selv har 40.000 baht i forvejen. Det skal der tages en udskrift af i banken, at hun har 40.000 baht stående på sin konto. (udskriften skal helst være fra samme dag som du indleverer ansøgningen, så de ved du har de 40.000 stående på ansøgnings tidspunktet, ellers kan du blive bedt om en ny udskrift)

Så er du ved at være ved vejs ende.

Mit aprroach til måden at gøre det på, er således.

Første gang, tog jeg derned fysisk, og hjalp min kone med at udfylde og finde hen til de forskellige steder.
Vi tog det slavisk en ting af gangen, Hjemmefra havde jeg fundet ud af alle de ting jeg skriver her, og printet adresser ud, og blanketter havde jeg printet og udfyldt også, så konen bare skulle skrive dem under.
Vi tog så til første adresse med taxaen, bookede en billet, tog videre hen til rejseforsikrings selskabet, fik bestilt sådan en, tog hen til hendes bank, satte 40.000 baht ind, fik en udskrift. Og til sidst tog vi hen til VFS centret og afleverede det hele.

Adresse til VFS centret er : http://thailand.u...
Danish Visa Application Centre
Alma Link building
12th floor
Soi Chidlom
Chidlom, Pathumwan
Bangkok 10330
Telefon nr.:+66 (0) 22525490
e-mail:
Åbningstider for indgivelse af ansøgning og telefonisk henvendelse:
Mandag til fredag: Kl. 8.00-15.00.

Der er ikke behov for tidsbestilling i forbindelse med fremmøde og indgivelse af ansøgning på visumcenteret.

Anden gang, dagen før hun tog hjem, udfyldte vi alle papirene hjemmefra, og da hun kom til thailand, tog hun selv taxaen rundt til travex og rejseforsikrings selskabet og banken, og afleverede tingene. Og det er fortsat sådan vi gør idag.
Har du ikke mulighed for at være der fysisk selv første gang, så kan du udfylde papirene hjemmefra og sende dem til hende. Og forklare hende at hun skal tage en taxa rundt til de adresser du har givet hende, og få styr på de ting jeg har beskrevet her i guiden.

Det var alt der skal gøres. Jeg syntes det er hamrende nemt.

Webmaster
Det er lidt ligesom linkene i indlægget er inaktive. Måske er det en bedre idé at citere trådens første indlæg (linkene skulle virke når man citere) og skrive eventuelle tilføjelser udenfor citatet.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Bjarke85
Det er bare irriterende jeg ikke kan få al informationen med i samme post, så de tilføjelser skal være i indlægget uden for citat eller i et svar.. Men ja, du har ret, man kan ikke bare copy paste hele min tråd, så får den ikke linkene med åbenbart.

Så citere mit første indlægmed de rettelser uden for citat.

Bjarke85
Bjarke85 skrev:

Guide til at søge 90 dages visum (boyfriend/girlfriend visa)

Det første du gør, er at gå ind på nyidanmark.dk og logge ind med NemID, og derfra lave en online invitation på den du vil invitere. Du udfylder invitationen skridt for skridt, det er ganske simpelt og lige til (upload gerne et billede af jer sammen, som bevis for i rent faktisk har mødt hinanden i virkeligheden)
Når invitationen er færdig, kommer du til en side med et invitationsnummer, print den side ud.

Når det er gjort, finder du blanketter på nyidanmark.dk, du skal bruge Schengen blanketten, den finder du

her : https://www.nyida...du_soeger/
(Ansøgning om visum
> Ansøgning om Schengen-visa (obligatorisk)”

Den printer du/i ud, og udfylder.
Så skal du bruge ”Boyfriend/girlfriend” blanketten, den finder du på den Danske Ambassade i Bangkok’s hjemmeside her :
http://thailand.u...G%20TH.jpg

Den printer og udfylder du/i også.
Så skal der laves en godkendt rejseforsikring til schengen staterne. Du kan enten lave en i Danmark, i din kærestes navn (det er forfærdeligt dyrt, lad være med det) eller du kan bruge en af de godkendte forsikringer i Bangkok. Og det er KUN dem på listen som er godkendte, laver du en forsikring som ikke er på listen, bliver visum afvist.

Listen over godkendte forsikringer finder du her : http://thailand.u...2%202.ashx

Så skal du reservere en billet til din kæreste. Du skal ikke købe en billet, blot reservere en. Der finder du et rejseselskab hvor du kan reservere en billet, nogen steder er det gratis, andre steder koster det 300 baht.

Jeg bruger Travex, adressen er :
Travex Co.,Ltd (Bangkok, Thailand)
86 Soi angusan Ploenchit Rd, Lumpini,
Patumwan, Bangkok 10330 Thailand.
Tel: +66(0) 2638-1600 Fax: +66(0) 2253-7610
Email:

Der er det gratis at booke billet, og ligger forholdsvis tæt på VFS centret.
Når det er gjort, så skal du sætte 40.000 baht ind på din kærestes konto, medmindre hun selv har 40.000 baht i forvejen. Det skal der tages en udskrift af i banken, at hun har 40.000 baht stående på sin konto.

Så er du ved at være ved vejs ende.

Mit aprroach til måden at gøre det på, er således.

Første gang, tog jeg derned fysisk, og hjalp min kone med at udfylde og finde hen til de forskellige steder.
Vi tog det slavisk en ting af gangen, Hjemmefra havde jeg fundet ud af alle de ting jeg skriver her, og printet adresser ud, og blanketter havde jeg printet og udfyldt også, så konen bare skulle skrive dem under.
Vi tog så til første adresse med taxaen, bookede en billet, tog videre hen til rejseforsikrings selskabet, fik bestilt sådan en, tog hen til hendes bank, satte 40.000 baht ind, fik en udskrift. Og til sidst tog vi hen til VFS centret og afleverede det hele.

Adresse til VFS centret er : http://thailand.u...l-danmark/
Danish Visa Application Centre
Alma Link building
12th floor
Soi Chidlom
Chidlom, Pathumwan
Bangkok 10330
Telefon nr.:+66 (0) 22525490
e-mail:
Åbningstider for indgivelse af ansøgning og telefonisk henvendelse:
Mandag til fredag: Kl. 8.00-15.00.

Der er ikke behov for tidsbestilling i forbindelse med fremmøde og indgivelse af ansøgning på visumcenteret.

Anden gang, dagen før hun tog hjem, udfyldte vi alle papirene hjemmefra, og da hun kom til thailand, tog hun selv taxaen rundt til travex og rejseforsikrings selskabet og banken, og afleverede tingene. Og det er fortsat sådan vi gør idag.
Har du ikke mulighed for at være der fysisk selv første gang, så kan du udfylde papirene hjemmefra og sende dem til hende. Og forklare hende at hun skal tage en taxa rundt til de adresser du har givet hende, og få styr på de ting jeg har beskrevet her i guiden.

Det var alt der skal gøres. Jeg syntes det er hamrende nemt.

Tilføjelse : Du skal også have en kopi af dit (danskeren) pas med i ansøgningen.

Husk udskriften på de 40.000 Baht på hendes konto, skal helst være fra samme dag som ansøgningen ingives, hvis den er ældre, kan de bede om en ny udskrift, så de kan se man rent faktisk har pengene stående ved ansøgning.

Bjarke85
linket til listen over godkendte forsikringer er ændret siden jeg skrev guiden. Det link der virker er følgende :

http://thailand.u...202013.pdf

BuddyG
Fed guide Bjarke.
Min ven fra Norge snakker om at man skal kunne stille økonomisk sikkerhed for pigen, mens hun er i Danmark. Er det noget du er stødt på i dine visa ansøgninger?

Bjarke85
Hey BuddyG.

Nej det skal man ikke, hun skal selv stille sikkerhed, i form af de 40.000 baht som hun skal fremvise dokumentation på hun har.

Det er kun ved familiesammenføring (ægteskaCool at man skal stille 50.000 i garanti.

Ved visum er der ingen krav herom.

Webmaster
BuddyG skrev:

Fed guide Bjarke.
Min ven fra Norge snakker om at man skal kunne stille økonomisk sikkerhed for pigen, mens hun er i Danmark. Er det noget du er stødt på i dine visa ansøgninger?

Det skulle man tidligere, 50.000 index-reguleret kr. indtil for 2-3 år siden (hvis jeg husker rigtigt), men det er afskaffet for tiden.

Du skal dog stadigvæk stille garanti hvis I vælger at hun skal blive her - altså hvis I søger familiesammenføring. Men det er jo en helt anden snak.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: