Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Non-Immigration Visum til Thailand
 Udskriv debat
Nye Non-O Visum regler.
Gamba
Jeg skal have ny Non-O married Visa om 3 måneder. Er det rigtig at beløbet netop er ændret fra 400K til 800K baht i 3 måneder.

Http://welcome-in...
Welcome inn Hotel room & Villa rental
[img]Http://www.welcome-inn.com/images1/rent.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.welcome-inn.com
Satiariyan
Gamba skrev:

Jeg skal have ny Non-O married Visa om 3 måneder. Er det rigtig at beløbet netop er ændret fra 400K til 800K baht i 3 måneder.

Snakker du om nyt visa eller snakker du om den årlige forlængelse af opholdstilladelsen på det lokale immigrations-kontor? - Som bekendt er det to forskellige ting med to forskellige sæt af regler og forvaltet af to forskellige instanser.

Med hensyn til sidstnævnte er beløbene de samme som altid (sidste 10 år mindst), men der har været en del polemik fordi konsulatet i Hull (og vistnok også andre engelske konsulater) nu stiller krav om 800K Baht bare for et visa - samme beløb både for married- og retirement visa.

Jeg ved ikke noget om konsulat / ambassade i Danmark.

Gamba
Satiariyan skrev:

Gamba skrev:

Snakker du om nyt visa eller snakker du om den årlige forlængelse af opholdstilladelsen på det lokale immigrations-kontor? - Som bekendt er det to forskellige ting med to forskellige sæt af regler og forvaltet af to forskellige instanser.

Med hensyn til sidstnævnte er beløbene de samme som altid (sidste 10 år mindst), men der har været en del polemik fordi konsulatet i Hull (og vistnok også andre engelske konsulater) nu stiller krav om 800K Baht bare for et visa - samme beløb både for married- og retirement visa.

Jeg ved ikke noget om konsulat / ambassade i Danmark.

Som det ser ud lige nu, er det netop steget til 800K Baht for UK borger, så spørgsmålet er nu om det også snart gælder for andre lande. Jeg skal have nyt visa om 3 måneder så spørgsmålet er om jeg skal have 400 eller nu 800 K på kontoen i 3 måneder. Jeg må heller selv tage til immigrations-kontor og få det afklaret.

Conrad
Hej Gamba,

Ud fra hvad du skriver, saa lyder det for mig, som om du om 3 maaneder skal paa det lokale Immigrationskontor her i Thailand og have fornyet din "extension of stay" med baggrund i at du er gift med en thai.

Proev at se hvad der staar paa stemplet i passet.

Hvis det er som jeg formoder, saa er reglerne ikke aendret, det er ฿ 400.000 i banken eller ฿ 40.000 i maanedlig indtaegt.

Hilsen
Conrad

Gamba
Conrad skrev:

Hej Gamba,

Ud fra hvad du skriver, saa lyder det for mig, som om du om 3 maaneder skal paa det lokale Immigrationskontor her i Thailand og have fornyet din "extension of stay" med baggrund i at du er gift med en thai.

Proev at se hvad der staar paa stemplet i passet.

Hvis det er som jeg formoder, saa er reglerne ikke aendret, det er ฿ 400.000 i banken eller ฿ 40.000 i maanedlig indtaegt.

Hilsen
Conrad

Hej Conrad.

Det er pga. denne info for UK borger hvor det lige er blevt ændret til 800K Baht for alle Non-O
http://www.thaivi...n=featured
Jeg kommer tilbage til TH om et par dage, så går jeg op og får det afklaret. jeg har pt. Non-O multi.

Mai Mii Gik
Tro nu ikke det kun er for UK borger, MEN der imod for alle der søger Visa i UK. Folk fra UK kan jo søge i andet land og få deres Visa efter de regel der.
Samt når de forlænge indenfor Thailand grænser, efter de regler på "deres" Immigration, det er sådan jeg læse de post på forskellige forum der er dukket op..Men aldrig skadelig at ringer til sit Immigration office og tjekke op på det..

Conrad
Hej Gamba,

Hvis du skal have nyt Non-O visa, saa skal du da saa vidt jeg ved have det uden for Thailand og saa nytter det ikke meget at spoerge paa Immigration, men spoerge der hvor du vil have det udstedt.

Hvis du vil have "extension" pga. aegteskab med en thai, til det Non-O du har nu, saa er det hos Immigration, men reglerne her er ikke aendret, de er som jeg skrev.

Men det er da muligt at der er noget jeg ikke ved. Har du foer faaet fornyet dit Non-O hos Immigration i Thailand?

Hilsen
Conrad

Conrad
Her er det nyeste fra TV

"""""
Posted A minute ago

limousine9, on 21 Sept 2013 - 11:37, said:

Everyone needs to take notice: As of August 31st, marriage visa holders need to show 800,000 baht, the same as retirement and or 65,000 per month deposits in your bank statements for 3 months prior to application, so you can use the money but have to make monthly deposits of 65,000 each month at least 3 months prior to reapplication, this came from Immigration main office in Bangkok and has been instituted throughout Thailand. I dont know the link but just to make sure I would check the Thai govern
ment immigration website
""""
There has been no change you are just spreading a baseless rumor.
There are things that have changed for getting visas in the UK that is all there is.

""""

Mai Mii Gik
Som man kan se i den post Conrad henviser til, er det slettet.

Gamba
Conrad skrev:

Her er det nyeste fra TV

"""""
Posted A minute ago

limousine9, on 21 Sept 2013 - 11:37, said:

Everyone needs to take notice: As of August 31st, marriage visa holders need to show 800,000 baht, the same as retirement and or 65,000 per month deposits in your bank statements for 3 months prior to application, so you can use the money but have to make monthly deposits of 65,000 each month at least 3 months prior to reapplication, this came from Immigration main office in Bangkok and has been instituted throughout Thailand. I dont know the link but just to make sure I would check the Thai govern
ment immigration website
""""
There has been no change you are just spreading a baseless rumor.
There are things that have changed for getting visas in the UK that is all there is.

""""

Skal det forstås sådanne det pt. stadig kun for UK. Håber ikke DK får samme fikse ide. Sidst fik jeg lavet et Non-O marriage Visa i Penang uden penge bank statment. Denne gang satser jeg på extension lavet lokalt med 400K Baht.

Conrad
Naar det er extension pga aegteskab, ansoegt hos det lokale Immigration, er der ingen aendringer, det er ฿ 400.000 i banken nok 2 maaneder foer foerste gang og 3 maaneder efterfoelgende eller ฿ 40.000 i maanedlig indkomst for dig.

Husk at tage til Immigration i god tid dvs. en maaned foer dit visa udloeber

Spring til debat: