Se indlæg
 Udskriv debat
ENDNU EN KVAJER FRA THAI TRAVEL
Nahm
@
Kim,

Med hensyn til Visa, så er der en hævegrænse pr. dag på cirka 2.000 kr. og der er en månedlig hævegrænse/forbrugsgrænse på 20.000 kroner.

Det er ikke alle steder de overholder dette, jeg har hævet 50000 baht på een gang Smile, pigen ved disken spurgte hvor meget jeg ville hæve, jeg sagde " bare 50000" og hun sagde OK....jeg var glad, og forundret, men selvfølgelig også lidt "paf" over hendes skødesløshed med min konto....( det var i Pattaya)
Mvh,
Nahm

Longway
Er det ikke blot ATM. der er begraensning paa ? Et stort center paa Phuket, 4. sal. ind i banken, jeg haevede 750.000 baht. og fik dem udleveret i en brun papirpose...der var dog en vagt som fulgte mig til bilen......

Nej. Jeg vaelter ikke i penge, jeg havde bare faaet en overfoersel fra danmark, og den var dyr, saa vidt jeg husker var beloebet 1.3 mio. b. overfoert i kroner, det kostede kassen...det var i'07
Redigeret af Longway d. 20/09-2013 18:38
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Nahm
Jeg synes de er blevet rimelig strikse med beløbs størrelses hævning ! de er blevet meget "træge"...de 50000 jeg fik er nok 4 år siden, nu er de ret "belastende" i bankerne, selv på mit "mastercard gold" der kan jeg hæve 5000 Dkr/dag, men de tillader kun 2000 Dkr. pr. gang, så der skal betales gebyr flere gange, det er nok en "bank fælde" igen ? jeg har talt med banken i Dk, de forstår det ej heller ??? men hvad kan man bruge deres uforståendhed til ? = 0
Mvh,
Nahm

Frank
Jeg har en bekendt, som er lettere velhavende. Da han sidst skulle købe en bil i den dyrere ende i Danmark blev han spurgt, hvordan han ønskede at finansiere den. Hertil svarede han: " På Dankort - bare på beløbet."

Det kunne være lidt sjovt selv at prøve....Tuttelu Tralla

Nahm
Nogle er for heldige....
Mvh,
Nahm

sula
Har visa/dankort kan hæve 6.000 kr i egen bank pr dag 2.000 kr i andre banker og som andre har skrevet højest 20.000 pr måned når vi er i Thailand men man kan jo ringe og få nulstillet så man kan hæve max beløb igen.

Og så selvfølgelig betale med kort uden grænse beløb sådan er det mit kort virker men er det ikke mere eller mindre ens alle steder.

natty
Sakset fra Nordea:

"Når kortet bruges i udlandet
Der kan udbetales kontanter i udenlandsk valuta og foretages betalinger
op til et beløb svarende til modværdien af 20.000 kr. pr. løbende 30
dage."

Altså 20.000 kr. pr løbende 30 dage, og det er lige meget om du hæver penge eller bruger det til at betale i forretninger, på hoteller osv. Det er det samlede beløb som tæller.

Det kan være at andre banker har andre regler, og også at enkelte kunder har individuelle aftaler med andre regler.

Men det er deres generelle betingelser, som mange faktisk bliver overraskede over, f.eks. hvis de har betalt et depositum, som sikkerhed, ved billeje, så kan de lige pludselig ikke hæve kontakter i en pengeautomat eller betale deres hotelregning på kortet.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Longway
Naar jeg bruger mit kort i aut, saa kan jeg max. haeve 20.000. pr dag......altsaa Baht.

Jeg har blot et alm. mastercard. fra danske bank.
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Kim Ludvigsen
Grænsen for et almindeligt Mastercard er cirka 3.000 kr. om dagen i hæveautomater.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Nahm
sula skrev:

Har visa/dankort kan hæve 6.000 kr i egen bank pr dag 2.000 kr i andre banker og som andre har skrevet højest 20.000 pr måned når vi er i Thailand men man kan jo ringe og få nulstillet så man kan hæve max beløb igen.

Og så selvfølgelig betale med kort uden grænse beløb sådan er det mit kort virker men er det ikke mere eller mindre ens alle steder.

@sula,

Jeg har også haft behov for at ringe hjem til banken i Dk,
Fx. mit visa var der "ingen dækning på" ??? sagde de i banken i Thailand ??? totalt latterligt...jeg havde penge ( masser)...og brugte så mit kort nr.2 nemlig mit master card...der var penge...(også der)...så altid godt med flere kort, og begge kort kører på samme konto Smile men mit visa var ikke noget værd i LOS, men master var super.
?
Mvh,
Nahm

fckguld
TomDK skrev:

fckguld skrev:

nej men tit har jeg flere venner med og slipper for de først overfører til min konto , eller at skulle booke over flere kort, der er jo begrænsninger på et visa kort for transaktions størrelse pr måned.

Ja sådan er vi så forskellige, For mig er det ret ubelejligt hvis jeg pludseligt skal til og hente kontanter. Men derudover så er begrænsningen på vise overførsler kun noget der gælder i udlandet. Her i Danmark kan du frit betale alt det du vil. Min største visa/dankort hævning er på 192.000 kr.
Jeg elsker kontanter.der er ikke så mange regler og begrænsninger-
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

TG950
en bøn til Webmaster, ændre tråden til " hævninger med betalings / kreditkort " Tak.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Spring til debat: