Se indlæg
 Udskriv debat
Til Thailand i 1-2 år?
Jonas22
Amagerdreng

Jeg ser på ordet ''troll'' som noget skide negativt, netop fordi at personen tydeligt med det ord, giver udtryk for at alt jeg siger er bullshit, og at det jeg siger, aldrig vil komme til og ske. Hvorfor skulle jeg bruge så meget tid herinde, hvis det bare viste sig at jeg er en troll?

Kim Ludvigsen
Amagerdreng skrev:

Det er ikke et spørgsmål om at finde sig i men derimod et spørgsmål om at formulerer sig på en pæn og nobel måde. At kaldes feks en "troll" er der ikke noget galt i men at kalde folk "Idiot" eller skrive dette om en person "Du virker til og være et håbløst menneske som går til prostituerede for og kunne blive tilfredsestillet. Stakkels menneske" er ikke ok..men ikke op til mig men web så pas på det skrevne svar og vogt dine ord fremover.. Et lille godt råd hvis du er her så længe....

Jeg håber ikke, webmaster reagerer denne gang - nu har Jonas22 fået besked af dig. Bortset fra det, så føler jeg mig ikke truffet, det er ikke derfor, jeg kommer til Thailand. Og jeg synes da heller ikke, det er værre end at jeg bruger ord som troll, umoden og fantast.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Bjarne
Spændende at se, hvornår ganske mange sædvanligvis ganske fornuftige voksne mennesker selv mener at have brugt/spildt tilstrækkelig/for meget tid på et (måske) ungt menneske fuldstændig uden jordforbindelse, men med flyvske drømme langt ude i fremtiden.

Webmaster
Jonas22 skrev:
Du er da en idiot.

Du virker til og være et håbløst menneske som går til prostituerede for og kunne blive tilfredsestillet. Stakkels menneske Smile

Om folk herinde er idioter eller ej er uvedkommende for debatten. Vi snakker ikke sådan til hinanden her på siden uanset hvad vi mener om hinanden og uanset hvor uenige vi er med hinanden. Debattere med hinanden på en ordentlig måde.

Og om folk bruger penge på det ene eller andet er også uvedkommende for debatten. Jesus er korsfæstet og ingen andre er tilnærmelsesvis berettet til at kaste med sten mod andre - hellere ikke her på siden.

Og til mistanken om det er en troll eller ej som er på spil, så er det også uvedkommende for debatten. Slå jer på lårende af grin eller spring tråden og indlæggene over. Det bedste er at tie en troll ihjel såfremt det er tilfældet.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Jonas22
Helt rigtig. Man kan læse et indlæg, tænke over om man kan svare på nogle af de spørgsmål som der bliver stillet, eller man kan helt undlade og svare hvis man bare mistænker en person for og være troll, så hverken ''trollen'' får spildt sin tid, men så personen som anklager en for og være det, heller ikke behøver og følge en diskustion som personen har startet op, og skabt en dårlig stemning med.

Bare fordi at det ikke er planlagt om et par måneder, men om nogle år istedet, så er jeg fast besluttet på og tage afsted. Om det så bliver på ryggen af en 110cc scooter med mit kamera og min bærbar i sæderummet, og tasken på ryggen (eller på trinbrættet, hvis der er plads) eller om jeg rejser rundt til de forskellige feriebyer i Thailand og bruger 25.000 pr kvartal osv... eller om jeg bosætter mig et sted, ser hvordan der er og være i 1 år, og hvis det lykkedes mig og kun spendere 100.000 over 12 måneder, og der så er 100.000 tilbage til et ekstra år, så er det i og for sig jo super skønt.

Men kan slet ikke se hvorfor man deltager i tråden, hvis man ikke kan andet end og hate. Hvorfor begynde og hate på andre og sige de er en troll, uden overhovedet og vide om de har noget og have det i? Det 100% beløbets størrelse og at det ligger ''så langt'' ude i fremtiden, at folk ikke tror på det, og derfor siger at jeg er en troll.

Jeg aner stadigvæk ikke hvordan og hvorledes med visum og visa-runs, og om jeg SKAL flyve ind og ud af landet, eller om jeg kan nøjes med og tage over grænsen med en bus, fra pattaya til ca 1000 baht. Jeg ved ikke hvad fornyelse af pas koster, udover at 2 måneder koster små 200 kroner hvis man gør det hjemmefra i Danmark, og jeg ved heller ikke hvad det koster og forlænge med 1 måned, som man åbenbart skal når ens 2 måneders visum udløber. Og mht. boliger derovre, så venter jeg stadigvæk SPÆNDT på hvordan boligerne ser ud til 15.000 baht, hvis de virkelig er så fine som folk siger.

Longway
Jonas22 skrev:

Longway

Jeg venter altså stadigvæk spændt på links, som bekæfter at jeg KAN leje mig ind i huse til 15.000 baht om måneden, som er mega fede huse ;o)

Nu har jeg ingen links, jeg har en ven som bor i Pattaya, han har lejet et laekkert hus, fuldt moebleret. dejlig stue. 2 soverum, 2 toilet/bad, europaeisk koekken og carpark til 15.......Jeg lejede selv noget tilsvarende, det var dog i Hua Hin, der gav jeg 10.

Finder man noget paa nettet er det som regel lidt dyre, end hvis man selv koere rundt og kigger.

Her er et par billeder af det til 10. dog i HH.

[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/559314_181281892004910_60555010_n.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/427013_181281975338235_397073508_n.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/549034_181282162004883_188548607_n.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/217879_181282192004880_733939713_n.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/418284_181282228671543_150350311_n.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/318774_181282542004845_835633930_n.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/394752_181282852004814_2141279031_n.jpg[/img] is not a valid Image.

Huse i samme stil findes i hobetal i pattaya til 15...

Her hvor jeg bor nu, der gi'r jeg 15. for 195 m2....et ca. 2 aar gammelt hus.

Men alt er jo smag og behag....Swmmingpool, havudsigt osv. ja saa koster det jo nok de 45. som du snakker om..
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Anonym Bruger
Jonas22 skrev:

Mange vil nok finde det tosset og sindssygt, men jeg går virkelig og drømmer om et længervarende ophold i Thailand. Fra slut af Oktober til slut af December 2012, havde jeg mit første længervarende ophold i Thailand. Dog i ''kun'' 60 dage. Næste gang ser jeg bliver enten 1 år, eller i bedste fald 2 år.

Min plan er og drage afsted med 200.000 i danske kroner på kontoen, altså lidt over 1 mio thai baht.

En uges tid inden jeg dragede tilbage til Danmark, der valgte jeg og gå rundt for og kigge vinduer, da jeg ville se hvad eventuelle lejligheder ville koste mig, hvis jeg pludselig besluttede mig for og bo der i 1 års tid.

Fandt så en fin en i Jomtien, som er lige ved vandet.
http://peecee.dk/...PR0821.JPG

Den står til 45.000 baht og er en 2 værelses og 2 toiletter. Godt nok har jeg ikke behov for en 2 værelses med 2 toiletter, men lejligheden virkede bare som noget jeg godt kunne se mig bo i, og at det ville blive noget af et luksus år, hvis jeg bosatte mig i den over 12 måneder.

45.000 x 12 = 540.000, og så kommer der forbrug oveni kan jeg gætte mig til.
Jeg ved så ikke om der hver måned hedder 50.000 baht / 10.000 kr (ca) incl forbrug, eller 600.000 thai baht over 12 måneder. I så fald så har jeg lidt over 30.000 baht og spendere hver måned, under mit ophold dernede.

Jeg har også gået og leget med tanken om og bo der i 2 år, men så hedder det jo pludselig 25.000 thai baht (MAKS) for en bolig, med forbrug og det hele, og det kan man sikkert også finde noget super fint for dernede, som er til og leve med, men vil jeg fortryde at jeg ikke istedet valgte 1 år, og boede på den måde som jeg først har beskrevet? Smile

Forbruget vil jo også blive halveret, til lidt over 15.000 baht pr måned, til forbrug. Der jo 500 baht pr dag, som i og sig selv vel er fint nok, da de færreste lever for 100 kr pr person i dagens Danmark. Men nu er det jo Thailand, og bosætter jeg mig i omegnen af jomtien / pattaya, eller hvor henne jeg nu beslutter mig for og bo, så ville det jo næsten være uundgåeligt hvis jeg tog ud og fik mig en pizza til 250-300 baht, og i løbet af dagen gik og fik mig noget vand eller nogle sodavand, og måske tog ud og fik mig en øl eller to, og spillede noget billiard på walking street diskoteket (den første ved walking street som befinder sig på venstre side)

Alternativet er også og finde en billigere bolig, og leve i mindre luksus end først antaget, men så får jeg også 2 år i landet, istedet for kun 1 år.

Men...... et STORT MEEEEEEEEEN: hvordan og hvorledes med Visum? Jeg har ringet til den thailandske ambassade i Hellerup tidligere på året, og hun lød virkelig til og være en sur gammel krage, som kun mente at jeg kun kunne tage afsted i 2 måneder som turist.

Jeg har læst andre tråde, hvori der stod at det var muligt og foretage visa-runs, men hvordan og hvorledes fungere det?

Jeg er 22 år (netop blevet idag, den 17. September 2013) og er endnu ikke gået igang med opsparingen, men ser at mit ophold vil ske om en 3-4 års tid.

Nogle som kan sige fra punkt og prikke, om hvordan og hvorledes med visa-runs, visum, linke til fine boliger osv...

Jeg tænker selv at den valgte bolig vil have en lavere pris end 45.000 (+ forbrug) hvis man beslutter sig for og bosætte sig over en længere periode, som jeg jo netop har tænkt mig :-)

Hvis det ikke er den viste bolig jeg lejer mig ind i, så ønsker jeg måske en studio condo, men kravet er simpelthen vinduer fra gulv til loft, direkte ud til vandet, så jeg ikke går glip af min havudsigt. Da det også er en studio condo, og ikke en 2 værelses med 2 toiletter, så er den vel også betragtlig billigere end den viste lejlighed Shock)

du skriver at du vil bo i thailand 1-2 år, så hvorfor tager du til patty, det har ikke meget med thailand at gøre nede i det overprisede og beskidte hul, der sgu ikke andet end snotdumme russere dernede, og så druksutterne der ikke har enpotte at pisse i og derfor er fange ddernede.

Mai Mii Gik
Jonas22 45k pr måned i udgift til bolig, og du regner med 1000 baht pr dag til at leve for.

Hvad nu hvis der kommer nogle du bliver gode venner med og de spørge om du skal med på tur og se nogle af de mange ting rundt omkring Pattaya, hvad så ?
Så skal der betales leje af bil+chauffør indgangs billeter, god mad 1-2 gange, måske lidt koldt til ganen. så kan der altså nemt ryger en hel del mere.
De skal måske på speedbåd tur ud til en af øerne, måske ud og snorkel, måske med båden ud og fiske, eller hvad med på tur med de andre Dansker i området der nede.
Ja så slå de 1000 baht pr dag ikke til.

Hvis du møder nogle thaier du bliver venner med og de inviter dig med til deres landsby for at se hvor de og familien lever, ja så koster det altså også mere end de 1000 baht.

Frem for at lavet en budget hvor der kun er 1000 baht, er det MÅSKE bedre at finde nogle billiger at bo i til de 10k til 15k som flere nu har fortalt dig om, derved har du med et 2000 baht pr dag.
2000 baht pr dag holde jo ikke hvis du skal ud og se og opleve noget, sådan dage kan nemt koster 5.000 baht og opad, alt efter hvad man har planlagt..

Vi er alle forskellige og hvis du bare vil havde en fed bolig, og kun havde 1000 baht pr dag, så fred være med det, men i min verden må det være træls at skulle sige NEJ til alt det man kan blive tilbudt her nede at opleve...

Ang Visa delen.

Ed-Visa som også kaldes skole visa, uddannelse Visa koster ca 15.000 til XX.XXX for et år undervisning som regel 180-200 timer, samt alt papir arbejde du skal bruge ude ved Immigration, hvor du så forlænger dit ophold med 90 dag for 1.900 baht.
Alt efter hvor i landet du er, kan der være nogle ekstra krav, jeg kender ikke til Pattaya Immigration omkring ED-Visa forlængelse..

F.eks på koh samui afkræves der at man kan bevise der går 50.000 baht ind på ens Thai bankkonto før at de forlænger ens ED-Visa. Så det er forbi banken hver gang man skal forlænge...

Double Entry Tourist Visa koster 2000 baht, da det som regel er det man kan købe i lande omkring Thailand, det giver dig retten til 60 dage ophold pr indrejse, hvert 60 dage kan forlængelse på Immigration med 30 dage for 1.900 baht.
Der til kommer så rejsen til det land, køb af visa til det land, ophold, det tager nok 1-4 dage for de fleste steder at behandle din Visa ansøgning...

Du skriver:

. I Bangkok ved Patpong markedet, der oplevede jeg at der var en som ville vise mig et sted hen til nogle søde piger, og så gik han egentlig bare en runde med mig, og vi endte på samme sted som vi startede (vi gik lige i en rundkreds åbenbart) og han ville så have 200 baht for og have gået rundt med mig, som jeg nægtede og give ham, og han nærmest skubbede mig væk. På et senere tidspunkt (eller dagen efter tror jeg det var) der var jeg på vej hjem fra patpong markedet hvor jeg igen møder fyren, lige ved lukketid

Hånden på hjerte Jonas22, hvilken slags søde piger havde du håbet på han ville vise dig ??
Hvis du skriver en læsegruppe, en flok studenter, en flok yoga piger, Ja så har du en del at lære endnu..Ikke engang med 15 år nevø ville være gået med en total fremmede mand for at se søde piger.LOL LOL

Longway
Nu findes der vel sutter uanset om vi taler pattaya eller khon kaen.

Jeg ville dog ikke bo nogen af de 2 steder, men vi er jo alle forskellige.......hvad der er mest thai kan man vel ikke afgoere, andre vil heller ej bo i Bkk. eller omegn.

Mon ikke en del bosaetter sig i pattaya, netop fordi der er saa mange danskere som har faaet samme ide ?

En condo paa omkring 50 m2. hmmm, jeg ville langsomt foeler at jeg blev kvalt.....Har proevet det, 5 md. saa fraflyttede jeg.

Svaert at diskutere...

Sun baby
Redigeret af Longway d. 19/09-2013 04:37
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
hugoboerge
Det er rart at se at der er nogle (Jonas22) som har fremtidsplaner selvom rejsen til Thailand er om 2 - 3 aar. Som nogle har paapeget saa kan tingene aendre sig inden for den aarraekke. Saa Jonas22 bare kloe paa og faa sparet sammen til turen.

Amagerdreng
Det er skam blevet gjort i næsten den samme tråd på PP og af ham selv så knægten er ikke helt dum... Hello....
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

flyer
RolllViolinTuttelu Tralla

Torden og måneskin til morgen, nu skyfrit over VestegnenSunflower
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Webmaster
Havde det været mig som skulle befinde mig i to år i Thailand uden andre forpligtelser end at opleve noget, så havde jeg ikke bosat mig et sted men flyttet rundt i hele landet.

Fint nok med 1, 2 eller 3 måneder et sted, og så videre til et nyt sted og nye oplevelser. Selvfølgelig er det billigere at leje bolig for et år ad gangen, men boligerne kan ofte også forhandles ned i en fornuftig pris ved 1, 2 eller 3 måneder.

Desto flere steder som besøges i løbet af 2 år, desto større må oplevelsen da blive.

Bare mit lille input til dine planner.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Jonas22
Longway

Det ser ud til og være et fornuftigt hus med god plads.
Lige det med havudsigt har jeg brugt noget tid på og diskutere med mig selv om, og det er måske ikke så vigtigt i sidste ende, og slet ikke hvis jeg ønsker 2 år i landet. Der kunne jeg finde mig tilfreds med en 1 værelses med køkken og stue og toilet, til måske 17.000 baht excl forbrug, eller OP TIL 20.000 MED forbrug, hvor der så fitness, wifi badeland og alt inkluderet. Når jeg vil op i så ''højt'' et prisleje (som i jo mener det er) så er det jo også fordi jeg kigger på noget i jomtien, jeg kigger på indretningen, ønsker at der er lækkert osv... Så i det store billede så synes jeg ikke at 20.000 baht / små 4000 danske kroner, er så meget igen, når man får en 1 værelses (2 værelses hedder det vel i Danmark, da den har en stue og et værelse) med fri benyttelse af fitness, fint badeland, internet, tv, og vand og el inkluderet i prisen.

Grunden til at jeg netop har valgt og binde mig i længere tid af gangen, er fordi at man jo somregel får det til en billigere pris. Havde dog ikke forventet at det også ville kunne lade sig gøre, hvis man kun bandt sig for 2-3 måneder af gangen. Det lyder også ret tiltalende, hvis der selv på 2-3 måneder kan snakkes om et prisnedslag i den månedlige husleje, da jeg så efter 2-3 måneder kan fraflytte lejligheden og måske finde noget andet.

Central Pattaya og Jomtien er de 2 steder som jeg primært har kigget på, simpelthen fordi det er omkring hvor tingene sker, og at jeg gerne vil bo hvor tingene sker. Eksempelvis så flytter man heller ikke ind på Gasværksvej på Vesterbro (en gade fra Vesterbrogade som fører ned til Istedgade) hvis det ikke er fordi man vil bo hvor tingene sker, og hvor man ofte kan høre politiet komme kørende med sirene på om weekenden :-)

At fordele pengene anderledes og kun bo der i 1 år, kunne også lyde lidt tiltalende. Så tager vi de 1.111.111 baht (som jeg tidigere regnede mig frem til at jeg ville få, ved og veksle 200.000 kroner til thai baht) og trækker 240.000 baht fra til 1 års husleje, så vil mit månedlige forbrug kunne ende på 2419 baht pr dag, eller 72.592 om måneden.

Så VED jeg da at jeg ikke kommer til og mangle noget, men ender også med et dagligt forbrug på næsten 500 kroner, og 500 kroner pr dag i 1 år, tvivler jeg på at jeg kommer til og bruge. Så hvis jeg bandt mig i 2 år til en lejlighed i Pattaya til 20.000 incl alt, så vil der være et dagligt forbrug tilbage (over 720 dage) på 876,54 baht pr dag. Ikke alle dage vil jeg måske spendere det hele, måske kun 300 baht, 2 dage i træk, og så den tredje dag kunne man tage de resterende fra de første 2 dage, og smide dem oveni nummer 3 dags forbrug, så man totalt ender op i og kunne bruge lidt over 2000 baht den tredje dag. IGEN, jeg kommer både til og tage ud og spise, men også til og tage ud for og købe mit eget mad, og så selv laver det.

Så hvordan og hvorledes pengene bliver fordelt når tiden endelig er inde, det ved jeg endnu ikke, om det så er 1 år eller 2 år, så tror jeg ikke at jeg kommer til og mangle noget. Formålet er og kunne leve en helt almindelig dagligdag (uden arbejde) som jeg ville gøre det herhjemme i Danmark som værende uden job, dog uden de ''luksus ting'' som temperaturen dernede, fitness, badeland osv...

Nogle af jer der ved hvad et typisk forbrug vil ligge på pr måned? Nu tænker jeg i forbindelse med at man bor i lejlighed, angående vand, el, wifi, betaling for fitness og badeland osv...? For hvis jeg finder en til 17.000 baht pr måned, er det så helt forkert og gætte sig til 20.000 incl forbrug, så det totalt bliver 240.000 baht over 12 måneder? Og i så fald, tror i at der ville være en hel del penge og spare, hvis jeg kunne betale for 12 måneder på 1 dag?

lindy
Jonas22

Her er et link til en klog mand med flere hundrede videoer du burde se. Du har jo tid nok, før du skal af stedWink

http://www.youtub...e-JOTxsJi8
Smile

fckguld
Jonas22 skrev:

Helt rigtig. Man kan læse et indlæg, tænke over om man kan svare på nogle af de spørgsmål som der bliver stillet, eller man kan helt undlade og svare hvis man bare mistænker en person for og være troll, så hverken ''trollen'' får spildt sin tid, men så personen som anklager en for og være det, heller ikke behøver og følge en diskustion som personen har startet op, og skabt en dårlig stemning med.

Bare fordi at det ikke er planlagt om et par måneder, men om nogle år istedet, så er jeg fast besluttet på og tage afsted. Om det så bliver på ryggen af en 110cc scooter med mit kamera og min bærbar i sæderummet, og tasken på ryggen (eller på trinbrættet, hvis der er plads) eller om jeg rejser rundt til de forskellige feriebyer i Thailand og bruger 25.000 pr kvartal osv... eller om jeg bosætter mig et sted, ser hvordan der er og være i 1 år, og hvis det lykkedes mig og kun spendere 100.000 over 12 måneder, og der så er 100.000 tilbage til et ekstra år, så er det i og for sig jo super skønt.

Men kan slet ikke se hvorfor man deltager i tråden, hvis man ikke kan andet end og hate. Hvorfor begynde og hate på andre og sige de er en troll, uden overhovedet og vide om de har noget og have det i? Det 100% beløbets størrelse og at det ligger ''så langt'' ude i fremtiden, at folk ikke tror på det, og derfor siger at jeg er en troll.

Jeg aner stadigvæk ikke hvordan og hvorledes med visum og visa-runs, og om jeg SKAL flyve ind og ud af landet, eller om jeg kan nøjes med og tage over grænsen med en bus, fra pattaya til ca 1000 baht. Jeg ved ikke hvad fornyelse af pas koster, udover at 2 måneder koster små 200 kroner hvis man gør det hjemmefra i Danmark, og jeg ved heller ikke hvad det koster og forlænge med 1 måned, som man åbenbart skal når ens 2 måneders visum udløber. Og mht. boliger derovre, så venter jeg stadigvæk SPÆNDT på hvordan boligerne ser ud til 15.000 baht, hvis de virkelig er så fine som folk siger.
Er det ikke lidt ligesom at stå med 200 kr i lommen og stå ovre ved Jaguar house på Østerbro og prøve beregne , hvad du kommer til at sidde for i benzin og ejer-afgift, når du engang får skaffet de sidste 1,7 million kroner.
men held og lykke-
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

GAMBIT
Kan ikke helt gennemskue at du vil binde dig et helt aar for at faa lejen ned i pris naar du tydeligvis vil smide alle pengene vaek paa en overdyr husleje alligevel.. ?
Desuden saa bliver man hurtig traet af at se paa de samme mennesker og det kan hurtigt blive et kors. Rejs hellere rundt og scor en pige i hver landsby, det er langt sjovere og mere laererigt.

Jeg synes du glemmer at medregne dit visarun i dit budget.. Du tager nok hoejst en bus 1 gang fordi det er billigt, men efter 1 gang for du nok af det fattigroevs pis og tager selvfoelgelig et fly ud og overnatter nogle dage i et naboland som foreksempel Cambodia eller Laos. Deres piger er ganske bamhjertige.

Du virker for mig ret matrealistisk, hvor du hellere vil leve i luksus blandt fjolser i et turisthelvede og de Thaier som nyder godt af de penge de river dem for, med deres falske smil og klamme agendaer, altsammen i en westerlig modificering af en stor Thai Kulisse.

Hvad med at se det virkelige Thailand istedet og ovenikoebet fri for kontrakter og goere det som din far ville oensket dig goere.. Rejs som en mand og lad taberne sidde tibage ved lukketid, og se frem til nye oplevelser, kendskaber og uvidshed !

Skulle du indfange dig i en ubetydelig dyr condo, inkl overfladisk forhold til en pengehungrende kvinde og det vil goere dig glad og rig paa oplevelser saa held og lykke, men traenger du ikke til at komme lidt vaek fra mors skoerter
> COME ON MAN !!

Dette er bare mit bidrag til at pege dig i den rigtige retning.

Nogle gange hjaelper det ogsaa at Onanere foer en beslutning skal traeffes. Man ser pludseligt saa meget mere klart !Tuttelu Tralla
Redigeret af GAMBIT d. 19/09-2013 20:14
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

Jonas22
GAMBIT

Hvis det var fuldstændig lige meget med hvor jeg boede og hvordan jeg boede, så kunne jeg jo gøre som da jeg var der i 2 måneder, og det var og finde nogle billige hoteller og bosætte mig der. Nok ikke hotel, men guesthouses, hvor der om aften er gæster som drikker og vil have en pige med hjem, men ovenover har ledige rum til gæster. Der gav jeg 8000 baht det ene sted og 6000 baht LIGE VED SIDEN AF. Men ønsker jeg og bo sådan over længere tid? Nej, ikke rigtig. Hele idéen med rejsen, var egentlig bare og have et luksus år i lækre omgivelser. Okay, Pattaya er en ulækker og beskidt by, hvor Kamela Beach, Kata Beach, Karon Beach osv.... kunne være et mere passende sted, hvis man ønsker og bo lækkert, da de har rene og pæne strande, lækre veje og drøne rundt på hvis man lejer en scooter, men stedet er også dyrt, og stedet virker kedeligt synes jeg selv, især i forhold til Pattaya hvor der sker noget mere (egen mening)

Har været i patong beach, kørt rundt i hele phuket på en Yamaha R1 og en Honda CBR1000RR og set nabobyerne til patong beach osv... og der var ikke rigtig nogle steder som sagde mig noget. Selvfølgelig så stederne lækkert ud og alt det der, men alt ialt så virkede det som nogle kedelige steder hvor man bare kom for og slappe af. Det samme i Hua Hin, fuld af ladyboys med dillere mellem benene, og også bare en kedelig og stille by. Bangkok er der fuld gang i, kører i 6 gear hele tiden, men jeg så ikke særlig meget, andet end det sted hvor jeg var, som var Silom ved Patpong markedet, og hvor jeg ikke rigtig turde bevæge mig længere væk.

Men da jeg var afsted i 2 måneder, der lejede jeg mig en Kawasaki Z1000 (fantastisk maskine) og tog den til Bangkok, da jeg havde glemt min oplader på det hotel jeg benyttede den første dag i Thailand. Bangkok er stort, ufremkommenlig og der er sku ikke rigtig nogle hygge derinde synes jeg. Godt nok så jeg jo heller ikke noget som helst af Bangkok, så det kan måske være derfor, og mulighederne for og komme rundt, er jo kun med tog og taxaer og busser. Ingen mulighed for og leje en scooter som alle andre steder (sagde en person som kørte taxa)

Der er MAAANGE steder i Thailand som jeg ikke har været, og steder som jeg godt kunne tænke mig og besøge. Chiang Mai (eller hvordan det staves) og mange andre steder. De steder jeg har nævnt ovenfor, er de eneste steder jeg har besøgt. Der er med GARANTI langt federe steder, men har de det unge og vilde natteliv som i pattaya?

I så fald, så er det også værd og besøge de steder, og i må gerne dele jeres erfaringer med hvilke byer som måske appellerer lidt mere til en fyr som mig. Jeg er ikke en som tager på gogo bar og betaler ''bar fine'' på 700 baht, og betaler 3500 for og få en af tøserne med hjem, og tøserne til 500 baht på pattaya beach er heller ikke nogle som lige falder i min smag.

Skulle jeg endelig hive en pige med hjem, så skal det være en af bartenderne på det første diskotek til venstre, som er med den amerikaner bil på væggen.

Hele personalet (vagterne, rengøringsdamerne, og personalet generelt og de besøgende som kom stortset hele tiden, af pigerne altså, er folk jeg lærte og kende, gav drinks til, selv modtog drink af osv...) er folk som jeg virkelig godt kan lide. Hende jeg fik vasket tøj ved, som bor med sin hund Lucky i sit vaskeri, er også en ældre dame som jeg synes virkelig godt om. IBar som er lidt længere inde på walking street var også et sted jeg begyndte og komme, og hvor jeg også mødte utrolig søde mennesker (jaja, kan sikkert være fordi jeg er fra hvor jeg er) og personalet var også nogle som begyndte og huske mig, og som altid var smilende.

Tager jeg til........ Patong Beach eksempelvis, så kender jeg bare ingen. Det måske heller ikke så vigtigt, da de jo med tiden vil huske hvem jeg er, hvis de ser mig i det daglige billede, men tingene er bare også så meget dyrer der i phuket. Leje af motorcykel koster nemt 1800-2000 baht (som det billigste) og videre op i et højere prisleje, hvor man i pattaya kan leje for halvdelen. Okay, der er ikke de utrolig lækre bjergveje med fantastiske udsigter osv... og det kan man måske også godt savne lidt når man er i pattaya, og stranden er ikke ligefrem den lækreste, da den er enormt beskidt. Men alt ialt så appellerer pattaya bare mere til mit behov, da det er det sted som jeg har været længst tid, og det sted hvor der er folk som jeg har lært af kende på mit 2 måneders lange ophold osv...

Flere af jer siger nok ''Du er en kedelig person og med 200.000 på kontoen så er det da bare ud og opleve hele thailand og måske nogle af nabolandene, især hvis du har 1-2 år til det''

Det giver da med garanti også en på opleveren, og jeg fortryder nok hvis ikke jeg følger jeres råd, men der er bare så meget tvivl i mit hoved, omrking hvad det er hvad jeg vil. Men igen, jeg har tiden til og finde ud af hvordan og hvorledes, så det er ikke tid jeg mangler. Men det betyder jo heller ikke at jeg helt skal holde mig fra Pattaya. 250.000 baht kan også sagtens blive brugt over 6 måneder i pattaya, og så har jeg jo stadigvæk næsten 900.000 til de næste 6-18 måneder, afhængig af hvor lang tid jeg har lyst til og være afsted, og det giver mig jo også frie muligheder for kunne drage ud og opleve landet.
Redigeret af Jonas22 d. 19/09-2013 20:23

GAMBIT
Jeg har rejst mange steder i Thailand, men hvergang jeg er andre steder end Chiang Mai, vil jeg tilbage igen. Her er jeg glad for at bo. Jeg har rejst backpacking i det meste af asien for nogle aar siden foer jeg slog mig ned her i Chiang Mai. En fed oplevelse jeg aldrig vil glemme var at jeg koerte fra nord Laos helt ned til syd graensen paa en 110 CC knaldert - lidt over 2000 km.

I Chiang Mai er der masser af natteliv, baade den lumre, stille og rolige, hyggelige, og Hi-So clubs med fine folk.

Du skal goere det du foeler for.

Et godt raad er at unlade at naevne penge hele tiden i dine blogs. Det virker arrogant og det skader dine spoergsmaal mere end det gavner Violin

Skulle du komme forbi chiang mai, vil du opleve noget som ikke langere findes i Pattaya. Aegtheden.

Desuden er det paradis for motorcycle ture - der er flere ruter som er kaaret til nogle af asiens, hvis ikke verdens smukkeste ruter !
Redigeret af GAMBIT d. 19/09-2013 20:44
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

Jonas22
Okay. Hånden på hjertet. Hvis jeg søger nogetn natteliv som man kan finde i pattaya. Hvor henne vil du så anbefale mig og tage hen?

Spring til debat: