Se indlæg
 Udskriv debat
Til Thailand i 1-2 år?
rinpoche
Mht. det og rejse rundt, det kan jeg godt se idéen i, men alligevel er jeg ikke sikker på om jeg ville kunne føle mig tryg, hvis jeg pludselig havner i en eller anden lille by, midt ude i ingenting, hvor der ingen turister eller ngoet er, og hvor der måske ikke er så meget sikkerhed, og selv betjentene måske vil berøve mig mine ting eller mine penge....... ja, det jo sådan noget jeg ikke kan lade være med og tænke på

Risikon herfor er betydeligt større i Pattaya end hvis du "havner i en lille by midt ude i ingenting" Smile
Betjente berøve dig? Det er vist tid for et reality check.

Du er en noget atypisk ung mand, luksus? fast bosiddende i Jomtien i 1-2 år?
Der er ikke megen "eventyr-faktor" over det.
Jeg synes faktisk det lyder temmelig kedeligt.
Men bevares, sådan er vi jo så forskellige.

Ved du hvad andre unge på din alder gør? (som jeg i parentes bemærket også selv gjorde) De tager deres rygsæk og så rejser de regionen tynd. Få steder kan føle sig sikre for at de ikke bliver betrampet af deres sandaler eller vandrestøvler.

De møder andre ligesindede hen ad vejen, de møder lokale og stifter bekendtskaber som kan vare i årtier efter hjemkomsten.

Når de vender hjem, er deres rygsæk ikke kun fuld af deres habengut, men fuld af oplevelser, mennesker man har mødt, ting man har set, steder man har besøgt etc. Noget man husker for tid og evighed.

Du ska sgu da have en ordentlig en på opleveren Wink
Sikkerhed? Glem det, en ung mand som dig kommer kun galt af sted hvis du selv fucker up. Ligesom det er tilfældet i DK.

Nå, jeg ved godt at alle er forskellige. Men jeg synes du burde overveje det.

moerk5002
rinpoche skrev:

Mht. det og rejse rundt, det kan jeg godt se idéen i, men alligevel er jeg ikke sikker på om jeg ville kunne føle mig tryg, hvis jeg pludselig havner i en eller anden lille by, midt ude i ingenting, hvor der ingen turister eller ngoet er, og hvor der måske ikke er så meget sikkerhed, og selv betjentene måske vil berøve mig mine ting eller mine penge....... ja, det jo sådan noget jeg ikke kan lade være med og tænke på

Risikon herfor er betydeligt større i Pattaya end hvis du "havner i en lille by midt ude i ingenting" Smile
Betjente berøve dig? Det er vist tid for et reality check.

Du er en noget atypisk ung mand, luksus? fast bosiddende i Jomtien i 1-2 år?
Der er ikke megen "eventyr-faktor" over det.
Jeg synes faktisk det lyder temmelig kedeligt.
Men bevares, sådan er vi jo så forskellige.

Ved du hvad andre unge på din alder gør? (som jeg i parentes bemærket også selv gjorde) De tager deres rygsæk og så rejser de regionen tynd. Få steder kan føle sig sikre for at de ikke bliver betrampet af deres sandaler eller vandrestøvler.

De møder andre ligesindede hen ad vejen, de møder lokale og stifter bekendtskaber som kan vare i årtier efter hjemkomsten.

Når de vender hjem, er deres rygsæk ikke kun fuld af deres habengut, men fuld af oplevelser, mennesker man har mødt, ting man har set, steder man har besøgt etc. Noget man husker for tid og evighed.

Du ska sgu da have en ordentlig en på opleveren Wink
Sikkerhed? Glem det, en ung mand som dig kommer kun galt af sted hvis du selv fucker up. Ligesom det er tilfældet i DK.

Nå, jeg ved godt at alle er forskellige. Men jeg synes du burde overveje det.

Hver mand sin lyst......... Og hvis han har lyst til at være I Pattaya/Jomtien området, hvorfor så prøve at tale ham fra det?

Og betjente berøve dig...!!! Er det ikke dig 'rinpoche' som trænger til et reality check?? Vi bliver da alle berøvet af politiet hernede, hver eneste dag sker det rundt i hele landet. De er hamrende korrupte og stjæler med arme og ben. Det er ikke en påstand, men fakta.....!!

Når det er sagt, så er Thailand et dejligt land, trods alt....... Wink

Anonym Bruger
Jeg vil på ingen måde tale dig fra at gøre det for det vil sikkert blive en fed tur. Men jeg undrer mig over budgettet og fordelingen af omkostningerne. Du vil bruge 45.000 baht om måneden på en stor lækker lejlighed som du i virkeligheden ikke har brug for. Så vil du i stedet spare på leveomkostningerne. Det lyder på mig som at du bliver ham i den lækre lejlighed som ikke har råd til at have det sjovt.

Derudover så tænker jeg at det lyder lidt ensomt, jeg mener hvad er det du vil opnå på turen? Jeg kunne forestille mig at det ville blive kedeligt i længden og så ender du enten foran computer eller TV eller på en bar. Hvis du bare vil side og spille computer kan du lige så godt gøre det i DK og vil du gå på bar har du ikke brug for den lækre lejlighed.

Jeg ville nok gå efter et mindre boligbudget og så have penge til at lave nogle sjove ting og opleve landet i stedet.

Longway
He he, Blive udsat for scam udenfor turistomraaderne, nae det er lige pracis i turistomraaderne at alt lortet er...Og som Rin. er inde paa, bruger man sin fornuft saa sker der som regel ikke noget.

Jeg har selv boet 13 forskellige steder i thailand og besoegt mange flere.......1-2 aar i Pattaya/Jomtien, jeg ville omkomme, men ja, vi er alle forskellige....Jeg er den type som vil opleve og laere uagtet om det saa er i pattaya eller Noenmaprakan

Men rigtig god tur !

Overskyet i Bkk.

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Mai Mii Gik
moerk5002 prøv nu at læse hvad Jonas22 skriver:

Mht. det og rejse rundt, det kan jeg godt se idéen i, men alligevel er jeg ikke sikker på om jeg ville kunne føle mig tryg

Synes du så ikke det er på sin plads at fortælle manden at det skal han ikke være bange for ??
Med mindre du da føler det er så usikker at rejse rundt her nede ?
Nu har han jo skrevet at det kunne han godt se ideen i, så lad os dog hjælpe manden med de infomation vi nu engang har.

Han tilhøre sikkeret dem der har læst en masse dårlige om Thailand, og derfor er bange for at afprøve det på egen hånd.
Det kan da godt være det er din opfattelse af politi her nede er som du beskrive som Fakta, men jeg selv om mange andre har aldrig prøvet det, tvært imod skal jeg lige hilse og sige.
Jeg har kun gode oplevelse med folk i politiet i Thailand.
Min personlig mening er dog er chancen er noget støre i Pattaya for at møde politifolk der stjæler med arme og ben med mere, frem for i den lille provence by der ude, men det er bare min egen mening.

Lad os da holde os til at hjælpe ham med de oplysning vi kan, give nogle gode råd, og fortælle at det faktiske ikke er så slemt her nede som man ellers kan læse på nettet.
Han lyder jo til at havde et godt hovedet, så mon ikke han selv kan finde ud af hvad han vil, ikke vil.

Jonas22
Drømmen om og køre Thailand tykt og tyndt på en 110cc scooter eksisterer da også, men igen så vil jeg jo opleve regntiden i den tid som jeg er dernede, og der ser jeg jo helst at jeg ikke ligger og drøner rundt. Godt nok ved jeg ikke hvor slem regntiden er dernede, men alene det jeg har oplevet af regnskyl osv... i både patong beach, men også i pattaya, har været nok til at jeg tænker: regntid må betyde regn hele tiden, og de korte ''byger'' som man oplever dernede, er nok til og oversvømme gaderne.

Og der tænker jeg så: halvdelen af tiden er regntid. Den anden halvdel er det lækkert vejr. Hvad gør man så når der er regntid? Stadigvæk drøner Thailand tykt og tyndt? ;o)
Godt nok er temperaturen ikke så lav dernede, og regnen føles derfor heller ikke særlig kold, men alligevel vil det med garanti føles træls, hvis man kører og er våd hele tiden.

Men med 1-2 år, så det jo heller ikke fordi man mangler tid, og derfor ikke rigtig behøver en GPS eller et kort. Men jeg kan lige forstille mig og komme uheldige steder, hvor der er typer som bare vil berøve mig mine ting, eller lignende. I Bangkok ved Patpong markedet, der oplevede jeg at der var en som ville vise mig et sted hen til nogle søde piger, og så gik han egentlig bare en runde med mig, og vi endte på samme sted som vi startede (vi gik lige i en rundkreds åbenbart) og han ville så have 200 baht for og have gået rundt med mig, som jeg nægtede og give ham, og han nærmest skubbede mig væk. På et senere tidspunkt (eller dagen efter tror jeg det var) der var jeg på vej hjem fra patpong markedet hvor jeg igen møder fyren, lige ved lukketid og det hele, og der vil han prøve og få penge ud af mig igen, og ender med og skubbe mig. Hvis den slags typer findes i Bangkok, så findes de med garanti også langt fattigere steder, og derfor jeg måske ikke rigtig har modet på og drøne thailand tyk og tyndt, alene. Men min første tur til udlandet med familien har nok også en indflydelse på det. Sidste nat vi var på Gran Canaria, der valgte jeg og tage ud for og se byen, og det var selvfølgelig om natten. Endte på en gade som er værre end istedgade, og gik hurtigt derfra igen. Og pludselig kører der en pickup bag mig uden lys og som holder ind til siden, og når jeg så drejer af, og går lidt længere ned af en anden vej, så kommer den pickup igen og holder ind længere henne, og sådan blev der ved en 3-4 gange. Og da jeg fandt politiet ved den luderstræde, der grinte de bare af mig da jeg hverken huskede navnet på vores hotel, eller om hvordan jeg kom tilbage osv... og der sagde de at jeg kunne tage en taxa, men jeg var draget ud i natten uden penge, og sagde derfor jeg ingen penge havde, og så grinte de, fordi de åbenbart mener at jeg havde brugt dem på ludere.

Og på min sidste tur til Pattaya, der oplevede jeg bl.a (så jeg i fjernsynet) at der var en som var blevet stukket med en kniv, men at der også var en (på et andet tidspunkt dog) som også var blevet skudt.

Ikke at det ændrede mine ture i byen, men hvis den slags sker i en befolket ferieby, hvorfor skulle jeg så føle mig tryg så mange andre steder, hvor der ikke er politi rundt om hjørnet, og ikke er turister omkring en, hvis der endelig skulle opstå nogle situationer som jeg ikke selv er herre over, og hvor de måske også lige kan gribe ind.

En anden ide kunne selvfølgelig også være sådan, at jeg tog afsted med 125.000 baht pr kvartal, og tog rundt omkring, og efter de 3 måneder var gået, så kunne jeg igen gå efter 125.000, så jeg altid havde styr over hvor meget jeg brugte.

Mht om det er en god ide, det ved jeg så ikke, da jeg jo ikke kender til hotelpriserne rundt omkring og derfor ikke ved om jeg kan vide om 125.000 thai baht er nok :-)
Redigeret af Jonas22 d. 18/09-2013 11:19

Amagerdreng
Ja gokke21/jonas22 - hvad var det jeg skrev til dig på PP ? her kan du så selv "Rigtig mange flere kloge hoveder" her på DTW og det positivt ment.Grin
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

Longway
Det er jo saadan set fint nok at have en base, og at du vaelger pattaya er vel ligesaa godt/skidt som saa mange andre steder.....Der er jo masser af danskere som kan hjaelpe dig hvis du skulle faa brug for det, men ta' nu mange af de evt. raad med et gran salt.

Jeg tror at naar du saa er blevet installeret osv. saa vil du med tiden ogsaa blive nysgerrig om hvad der sker andre steder i thailand og saa er det jo bare at tage ud at opleve.........Du har jo alderen til det, da jeg rykkede til thailand var jeg naesten 40, kunne jeg goere det om, ja saa ville jeg rykke langt foer...

Som en skrev, saa forstaar jeg nu ikke dit bugdet ang bolig, man kan leje de fede huse i pattaya for omkring 15.000. moebleret..

Men alt det finder du jo nok ud af naar du moeder op..
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
moerk5002
Mai Mii Gik skrev:

moerk5002 prøv nu at læse hvad Jonas22 skriver:

Mht. det og rejse rundt, det kan jeg godt se idéen i, men alligevel er jeg ikke sikker på om jeg ville kunne føle mig tryg

Synes du så ikke det er på sin plads at fortælle manden at det skal han ikke være bange for ??
Med mindre du da føler det er så usikker at rejse rundt her nede ?
Nu har han jo skrevet at det kunne han godt se ideen i, så lad os dog hjælpe manden med de infomation vi nu engang har.

Han tilhøre sikkeret dem der har læst en masse dårlige om Thailand, og derfor er bange for at afprøve det på egen hånd.
Det kan da godt være det er din opfattelse af politi her nede er som du beskrive som Fakta, men jeg selv om mange andre har aldrig prøvet det, tvært imod skal jeg lige hilse og sige.
Jeg har kun gode oplevelse med folk i politiet i Thailand.
Min personlig mening er dog er chancen er noget støre i Pattaya for at møde politifolk der stjæler med arme og ben med mere, frem for i den lille provence by der ude, men det er bare min egen mening.

Lad os da holde os til at hjælpe ham med de oplysning vi kan, give nogle gode råd, og fortælle at det faktiske ikke er så slemt her nede som man ellers kan læse på nettet.
Han lyder jo til at havde et godt hovedet, så mon ikke han selv kan finde ud af hvad han vil, ikke vil.

Det er jo lige nøjagtig det jeg gør kære ven...... Prøv at læse mit tidligere indlæg. Smile

Anonym Bruger
Jonas22 skrev:

I Bangkok ved Patpong markedet, der oplevede jeg at der var en som ville vise mig et sted hen til nogle søde piger, og så gik han egentlig bare en runde med mig, og vi endte på samme sted som vi startede (vi gik lige i en rundkreds åbenbart) og han ville så have 200 baht for og have gået rundt med mig, som jeg nægtede og give ham, og han nærmest skubbede mig væk. På et senere tidspunkt (eller dagen efter tror jeg det var) der var jeg på vej hjem fra patpong markedet hvor jeg igen møder fyren, lige ved lukketid og det hele, og der vil han prøve og få penge ud af mig igen, og ender med og skubbe mig.

Så har du da også selv lagt op til det, hvis du står på patpong og ikke kan finde ud af atfinde pigerne og hyrer en lokal, så burde du da vide at det koster. Hvis ikke kontant til manden så bliver det i opskruede priser i baren. Du skal lære og sige nej tak på thai og lade være med at stoppe når folk tilbyder dig alt muligt.

Jeg har oplevet den slags typer i Bangkok på Sukhumvit står der lige ud for soi 7/1 en mand og prøver at lokke folk til en massageklinik. Det på trods af at soi 7/1 indeholder mange varianter af den slags underholdning. du kan være sikker på at han står der af en årsag og det er at den ene eller 2 han "fanger" om dagen bliver han betalt godt for.

Hvis den slags typer findes i Bangkok, så findes de med garanti også langt fattigere steder, og derfor jeg måske ikke rigtig har modet på og drøne thailand tyk og tyndt, alene.

Jeg vil faktisk sige at der er større chance for at finde det i Bangkok end på landet. Det handler jo om sandsynligheden for at finde et offer og der er chancen langt mindre på landet og derfor er der mindre sandsynlighed for at blive snydt på landet.

Mai Mii Gik
Ang regntiden, her i Central Thailand er det nu ikke så slemt, en del kommer om natten, og så kan der komme regn i løbet af dage, det kan så svinger fra 30-60 min til 2-3 timer.
Der slå jeg så røven i sædet i det områder jeg nu er i, finder et spise hus, får lidt mad og en snak, så går tiden med det..
Der kan nemt går dage, nogle gange en uge før der er regn om dagen. Ud over lidt støv regn. Dette er også en grund til at JEG bruger bus til at komme rundt, hvis det er regn og jeg vil videre, ja så køre bussen skam, kun en enkel gang på min ture har bussen var nød til at køre meget stille, eller plejer det ikke at være det store problem.

Jeg er enige med TomDK, det her er Thailand, du har ikke brug for nogle til at hjælpe dig med at finde søde piger, ikke nok med der er piger på de mange bar, massage steder og alle de andre steder hvor pigerne holder til.
Går der også flere mill rundt på gaderne, butikcenter, på universetrene, spise stederne, i bussen og mange flere steder, du skal bare åbne din øjne min ven.

Men du har vel lært af det ?

Husk også hvis folk kommer og spørger hvor du skal hen, og de bagefter siger det er lukket i dag, at sige nej tak til hvad end de tilbyder bagefter. Og forsat på egen hånd, 99.9% er stedet åben, ellers finder du selv noget andet.

Om at løber rundt om natten har du så måske lært af også ??

Der er ingen grund til at løber rundt om natten, Og du har vel lært nu, altid at havde lidt penge på dig, samt dit hotel kort, så du har hotel navn og telefon nummer, dette er også en god ide, hvis du en dag vil havde en taxi til dit hotel, og du ikke kan forklare dig.
Så ringer du til hotel og give taxi maden mobil, og så ved han hvor du skal køres hen..

Husk på selv i lille Danmark kan det være farlig om natten at gå rundt.

Kan godt lyder som om du har en del at lære endnu om hvordan man begår sig sådan generelt, tænker ikke kun på her i Thailand.

Jonas22
Longway

Jeg venter altså stadigvæk spændt på links, som bekæfter at jeg KAN leje mig ind i huse til 15.000 baht om måneden, som er mega fede huse ;o)

Kim Ludvigsen
Vi havde spekulationer i en anden tråd, om en person var en troll. Det var ikke tilfældet, men det virker absolut som om, vi har én her.

Jonas, hvis du ikke er en troll, så er du meget umoden - også for en 22-årig. Og mens de fleste 22-årige har for meget gå på-mod, så lider du tilsyneladende af det modsatte, samtidig med at du nærmest er sygeligt optaget af at få en fed udsigt.

Begynd nu at spare penge op, og glem alle dine spekulationer om, hvad det ene eller andet koster om 3-4 år. Skulle det mod forventning lykkes dig at spare lidt op, så du får mulighed for at gøre nogle af dine luftkasteller til virkelighed, så kan du vende tilbage og få en masse gode - og tidssvarende - råd.

Men umiddelbart virker du som en fantast med en masse ideer, som du ikke kan gennemføre. Ikke mindst den med opsparingen, som jo altså er første skridt på vejen. Hvis det er så nemt, som du mener, hvorfor har du så ingen penge nu? Folk, der kan spare op, har som regel allerede vist, at de kan.

Undskyld de hårde ord, hvis du virkelig ikke er en troll, men så trænger du til et realitetstjek.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
HCA
tjek alle mandens indlæg det er det rene trollerier.
Så er der bold Sunflower

Jonas22
Kim Ludvigsen

Du er da en idiot.

Hvorfor jeg ingen penge har nu til og rejse? Fordi, da jeg vendte hjem fra 2 måneders ophold i Thailand i Nytårsdag, der var det nummer 3 gang på ÉT år at jeg havde været afsted. Første 2 gange med kun 14 dage af gangen, og alt ialt har mine 3 ture på 1 år, kostet mig 45.000 kroner. Ovenikøbet så studere jeg, og uddannelsen er noget som jeg først og fremmest skal blive færdig med. Jeg vil ikke have pengene ved hånden lige nu, og så bare drage afsted uden en uddannelse. Jeg skal også være sikker på at jeg har uddannelsen i hus når jeg engang er hjemvendt. Skulle der intet arbejde være til den tid, så ved jeg i det mindste om hvordan jeg pakker biler ind i folie (som er en af de ting man kommer til, når man er uddannet til det som jeg uddanner mig til)

Lige NU kan jeg ikke sætte 6000 til side hver måned, i 3 år, simpelthen fordi at en lærlingeløn ikke er så høj. Men tro ikke at opsparingen ikke allerede er påbegyndt, og når tiden endelig er inde og pengene er på kontoen, så bliver bilen også solgt, og så drager jeg afsted.

Nej, jeg har ikke gå-på-mod og bare drager afsted, og når nu der alligevel er så lang tid til at det rent faktisk sker, så er det jo ikke fordi jeg har travlt, og derfor kan jeg med tiden blive klogere på, omkring det med visum, visa-runs, om jeg skal gå i skole derovre eller hvordan og hvorledes.

Første gang jeg drog til Thailand, var det HELT spontant. Jeg fandt en billig flybillet til 2699 kr (excl afbestillingsforsikring, så vi endte på lige knap 3004 kr) og den købte jeg på stedet, da jeg så den første gang. Det var intet som var planlagt på stedet, men bare en spontan ting som jeg gjorde.

Da jeg så kom hjem juleaften, der kom jeg så hjem og ville tilmelde mig en uddannelse, men der skulle åbenbart gå nogle måneder før jeg kunne starte på skolen (i den anden ende af landet) og i slutningen af Februar valgte jeg så og drage afsted IGEN til det skønne Thailand, og mens jeg har gået i skole og haft mine udgifter, så har jeg alligevel formået og spare op til de 2 måneder i Thailand, som ialt kostede 25.000 incl fly, hotel og forbrug.

Hvis jeg kan det på en ringe SU-løn og ved og handle lidt ved siden af, så vil det gå som en leg på elevløn. Nej, jeg kan måske ikke være udeboende og bo for mig selv på samme tid, men med 3 stuer, 5 værelser, 1 køkken og 2 toiletter og en gang og brygger + for og baghave, og kun mig og min far som bor her, og jeg har egen stue og soveværelse på 1. sal, så det heller ikke fordi at det ligefrem haster med og komme væk hjemmefra.

HCA

Du virker til og være et håbløst menneske som går til prostituerede for og kunne blive tilfredsestillet. Stakkels menneske Smile
Redigeret af Jonas22 d. 18/09-2013 19:10

Amagerdreng
Jonas22/Gokke21 skrev.

Kim Ludvigsen

Du er da en idiot

HCA

Du virker til og være et håbløst menneske som går til prostituerede for og kunne blive tilfredsestillet. Stakkels menneske

Håber da at dette koster mindst 3 mdr i skammekrogen Bla bla bla til jonas22/gokke21 for sådan snakker man ikke herinde har vi set før.

Jonas22
Amagerdreng

Så jeg skal finde mig i bullshit fra nogle stakkels mennesker som kun kan få kærlighed via penge, og derfor skal høre på folks ynk, fordi de ikke selv kommer til og opleve, hvordan det er og kunne spendere 200.000 over 1-2 år på og rejse? Havde der istedet stået at jeg ville drage afsted med 20.000 kr, så var der ingen som ville være så skeptiske. Det jo beløbet størrelse som får folk til og pive, og til og tvivle på om jeg er en troll eller ej. Så længe jeg ved at det kommer til og ske. Skulle det ikke komme til og ske, så det fordi der pludselig sker noget fuldstændig vildt, såsom at sodavand, mad, hoteller osv.. kommer til og koste det samme som i Danmark og alle andre lande.

kirsten64
Hej Jonas
Kan du ikke tage et job som flaskedreng ved siden af dit studie Grin måske det vil tage vil tage dig godt et år at spare sammen, da du måske har lidt udgifter, men nemt lyder det Smile
Jeg vil da ud med nogle ansøgninger Grin

Amagerdreng
Det er ikke et spørgsmål om at finde sig i men derimod et spørgsmål om at formulerer sig på en pæn og nobel måde. At kaldes feks en "troll" er der ikke noget galt i men at kalde folk "Idiot" eller skrive dette om en person "Du virker til og være et håbløst menneske som går til prostituerede for og kunne blive tilfredsestillet. Stakkels menneske" er ikke ok..men ikke op til mig men web så pas på det skrevne svar og vogt dine ord fremover.. Et lille godt råd hvis du er her så længe....

Jonas22
kirsten

Det kunne jeg jo sagtens....... Eller måske ikke lige som flaskedreng, men noget ved siden af i weekenderne måske. Når man er elev så går man jo på fuldtid til en løn på 9000-11.000 før skat (lidt afhængig af sit fradrag osv..) og så er der vel en små 7000 kroner efter skat. Jeg behøver ikke mere end 2000 pr måned til og leve for og til andre udgifter (også selvom jeg har bil) og derfor kan jeg uden problemer sætte 5000 kr til side om måneden.

Spring til debat: