Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Viden søges
|
|
Longway |
Lagt på d. 16/09-2013 17:09
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
En Vej Lus....Vil du uddybe det ?
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 16/09-2013 17:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Lever som fattig
DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
Longway |
Lagt på d. 16/09-2013 17:14
|
Okay...Tak, det kender jeg ikke noget til...kender dog saa et par vej lus..:-) Kendte dog ikke udtrykket.. Redigeret af Longway d. 16/09-2013 17:15 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 16/09-2013 17:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Ha ha god dag.
DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
Longway |
Lagt på d. 16/09-2013 18:52
|
Det maa jo saa hedde en " Farang SoiHao " Mvh. Chiliposen.
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 17/09-2013 01:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Mon ikke det er "Farang Khee Nok" der passer bedst ? Hvis vi taler om vejlus. "Farang SoiHao" betyder snarere en farang der bor paa vores soi. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 17/09-2013 02:29
|
Hvis vi skal have lus med saa er vi noedt til at bruge hao....
Mvh. Chiliposen.
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 17/09-2013 03:42
|
Hjemmestrikket |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/09-2013 10:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Mit gæt vil være, at du også selv har oplevet dette. Hvor godt synes du, at thailændere taler engelsk? Et sprog som alle de nyere generationer lærer i skolen. Har du langt mærke til, hvorledes thailændere uværgerligt må ty til deres lommeregner, når du køber 2 skorter til 100 baht? Mvh rinpoche |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/09-2013 11:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Jeg forstår godt drømmen og jeg deler den da selv. Men for mig strander det på at vi også har børn og jeg ville aldrig i livet sende mine børn i en almindelig thailandsk skole, medmindre jeg forventede at de ville blive boende resten af deres liv i Thailand. Skolesystemet er ikke gearet til at børnene lærer ting de kan bruge andre steder end i Thailand. Så skal du have fat i de gode internationale skoler som udlændinge bruger, de levere en undervisning du kan bruge i Danmark og andre lande. Problemet er at en god skole nemt koster 100.000 kr om året. Men ser vi bort fra skolen til dit barn, så synes jeg da du skal arbejde for at prøve det. Det bedste bud på at bo i Thailand er et skole visa og så lave noget distance arbejde i Danmark. Det kræver naturligvis at du kan finde noget hvilket kan være svært hvis du feks er frisør. Men et lavt betalt callcenter lignende job kan du måske godt klare hjemmefra og 10.000 kr rækker trods alt ret langt i Thailand. Bedst stillet vil du være hvis du feks kan programmere, designe eller lave andet i en branche hvor freelance arbejde er meget anvendt. Jeg er godt klar over at det teknisk set er at arbejde i Thailand og det kræver en arbejdstilladelse, men hvordan skulle de nogensinde finde ud af det i Thailand (medmindre du fortæller om det til folk som kunne finde på at anmelde dig). Alternativt skal du se om du kan få job i rejsebranchen hvor du vil kunne udnytte dit dansk og det tilegnede kendskab til lokalområdet. Men det hele falder nok på den med din søn’s uddannelse, det er svært at tjene nok til at betale den. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 17/09-2013 11:20
|
Jeg undskylder, men gad vide om CamillaV eventuelt kunne vaere en "troll" ? Damen siger hun har vaeret i Thailand nogle gange og som saa maa man da vide hvordan leveomkostningerne er osv. og herefter forstaa at THB 6,000 raekker ikke saerlig langt. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 17/09-2013 11:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Prøv at læse hendes andre tråde/indlæg. Hun er absolut ikke en troll. Hun er bare forelsket på samme måde, som vi så ofte ser det med mænd, der rejser til Thailand. Her er det så bare med omvendt fortegn - og et barn. Faktorerne er naturligvis lidt anderledes, fx spiller penge nok ikke en lige så vigtig rolle for hendes fyr, som de ville gøre for en thailandsk pige med en farang-kæreste. Og det trækker i den rigtige retning. Til gengæld er der andre faktorer, som kan trække den anden vej. Camilla, hvis du stadig læser med: Har du nogensinde set en thailandsk soap-opera i TV? I sådan en kan du se, hvilket kvindesyn de thailandske mænd vokser op med. Ikke at alle thailandske mænd er sådan, langt fra, men det er ikke just de samme normer, som vi kender herhjemme. Og du vil sjældent opleve forskellen på korte forelskelsesrejser. Hvis du stadig vil til Thailand - og jeg har på fornemmelsen, at end ikke ti vilde heste kan få dig på andre tanker - så start en ny tråd. Fortæl mere udførligt om din situation, fx din alder, uddannelse, pengesituation, barnets alder osv. Og også om din fyr, hans alder, arbejde, lyst til at flytte osv. Du er anonym her, så du har ikke noget at miste ved at være ærlig og fortælle udførligt om tingene. Du risikerer ganske vist, at nogle skriver noget, som du ikke har lyst til at læse, men det er kun ord på en skærm, og i bedste fald kan de hjælpe dig med at undgå noget meget værre. Hvis du tager af sted, bør du være klædt bedst muligt på til situationen. Jeg er sikker på, at du kan finde masser af ekspertise her i forummet, og at du kan få meget mere konkrete råd end hidtil. Men indtil nu har vi mere eller mindre måttet gætte os til din situation, og vores svar er derfor mere generelle. Samtidig kan en debat, eller bare det at du nedfælder tingene på skrift, måske hjælpe dig selv med at se mere klart på tingene. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 17/09-2013 12:47
|
Kim Ludvigsen skrev: Prøv at læse hendes andre tråde/indlæg. Hun er absolut ikke en troll. Hun er bare forelsket på samme måde, som vi så ofte ser det med mænd, der rejser til Thailand. Her er det så bare med omvendt fortegn - og et barn. Faktorerne er naturligvis lidt anderledes, fx spiller penge nok ikke en lige så vigtig rolle for hendes fyr, som de ville gøre for en thailandsk pige med en farang-kæreste. Og det trækker i den rigtige retning. Til gengæld er der andre faktorer, som kan trække den anden vej. Camilla, hvis du stadig læser med: Har du nogensinde set en thailandsk soap-opera i TV? I sådan en kan du se, hvilket kvindesyn de thailandske mænd vokser op med. Ikke at alle thailandske mænd er sådan, langt fra, men det er ikke just de samme normer, som vi kender herhjemme. Og du vil sjældent opleve forskellen på korte forelskelsesrejser. Hvis du stadig vil til Thailand - og jeg har på fornemmelsen, at end ikke ti vilde heste kan få dig på andre tanker - så start en ny tråd. Fortæl mere udførligt om din situation, fx din alder, uddannelse, pengesituation, barnets alder osv. Og også om din fyr, hans alder, arbejde, lyst til at flytte osv. Du er anonym her, så du har ikke noget at miste ved at være ærlig og fortælle udførligt om tingene. Du risikerer ganske vist, at nogle skriver noget, som du ikke har lyst til at læse, men det er kun ord på en skærm, og i bedste fald kan de hjælpe dig med at undgå noget meget værre. Hvis du tager af sted, bør du være klædt bedst muligt på til situationen. Jeg er sikker på, at du kan finde masser af ekspertise her i forummet, og at du kan få meget mere konkrete råd end hidtil. Men indtil nu har vi mere eller mindre måttet gætte os til din situation, og vores svar er derfor mere generelle. Samtidig kan en debat, eller bare det at du nedfælder tingene på skrift, måske hjælpe dig selv med at se mere klart på tingene. Kim, igen et godt indlaeg. Som naevnt saa faar vi ikke ret mange oplysninger og det er paa den baggrund at jeg mener at der er en "troll" paa spil. Med de informationer vi har faaet indtil videre saa er det stadigvaek min mening at CamillaV skal glemme alt om at komme til Thailand men at faa fyren til DK istedet for. Vi maa se realistik paa tingene. |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 17/09-2013 13:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
CamillaV har du tænkt på om du måske skulle tage 6-12 måned i Thailand selv først, og lade drengen blive hjemme og blive passet af familien eller drengen Far hvis det er mulige ?? Er godt klar over det kan være hårdt uden drengen, Men måske bedst for ham at han ikke bliver flyttet før du ved om det overhovedet kan lade sig gøre, det du gerne vil igang med..Kom jo lidt an på hans alder... Kom her ned og prøv det af, se hvordan det er, og om det overhovedet er mulige for dig (jer). På den måde prøver du at være her lidt mere end en ferie, lære lidt om livet her nede, lære om dine job muligheder, Visa og en hel del mere... En lille ting at huske på ang arbejde, det her er Thailand og ikke Danmark, det vil jeg vil sige er, at nogle gange sker der at man ikke får sin løn i 1-2 måned, kan man så ikke blive enige og det går i hårknuder, ja så skal afprøves ved arbejdsretteten, ja så kan det tage tid, så der skal altså være lidt penge på kistebunden... I den tid kan man blive fyret, og derved ryger ens Visa, da man så kun har 7 dage til at finde ud af hvad man så skal, inden man skal en tur ud af landet.. Ikke for at skræmme dig, har bare mange venner her nede, der arbejder indenfor forskellige ting, og mange af dem har været udsat for det.. Nogle får deres penge, andre ikke... God vind herfra... |
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 19/09-2013 20:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 39 |
hugoboerge skrev: Jeg undskylder, men gad vide om CamillaV eventuelt kunne vaere en "troll" ? Damen siger hun har vaeret i Thailand nogle gange og som saa maa man da vide hvordan leveomkostningerne er osv. og herefter forstaa at THB 6,000 raekker ikke saerlig langt. Havde egentlig ikke tænkt mig at skrive mere på dette indlæg da jeg efterhånden har fået en del gode råd. Men nu er jeg nødt til at spørge hvad en "troll" er?? Jeg ved udemærket at min kærestes løn på 6.000 baht ikke rækker til os, derfor skal jeg jo ligesom også have et job som jeg skrev til at starte med, måske har du ikke læst mit oplæg ordentligt! Og tak til Kim Ludvigsen for at "forsvare" mig. Jeg kan så fortælle at grunden til at jeg ikke har fortalt mere uddybende om mig selv, min kæreste og søn er at jeg har lyst til at udlevere mig selv og ikke mente at det var nødvendigt at skulle skrive alder, osv. for at få råd. |
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 19/09-2013 21:08
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 39 |
Mai Mii Gik skrev: CamillaV har du tænkt på om du måske skulle tage 6-12 måned i Thailand selv først, og lade drengen blive hjemme og blive passet af familien eller drengen Far hvis det er mulige ?? Er godt klar over det kan være hårdt uden drengen, Men måske bedst for ham at han ikke bliver flyttet før du ved om det overhovedet kan lade sig gøre, det du gerne vil igang med..Kom jo lidt an på hans alder... Kom her ned og prøv det af, se hvordan det er, og om det overhovedet er mulige for dig (jer). På den måde prøver du at være her lidt mere end en ferie, lære lidt om livet her nede, lære om dine job muligheder, Visa og en hel del mere... En lille ting at huske på ang arbejde, det her er Thailand og ikke Danmark, det vil jeg vil sige er, at nogle gange sker der at man ikke får sin løn i 1-2 måned, kan man så ikke blive enige og det går i hårknuder, ja så skal afprøves ved arbejdsretteten, ja så kan det tage tid, så der skal altså være lidt penge på kistebunden... I den tid kan man blive fyret, og derved ryger ens Visa, da man så kun har 7 dage til at finde ud af hvad man så skal, inden man skal en tur ud af landet.. Ikke for at skræmme dig, har bare mange venner her nede, der arbejder indenfor forskellige ting, og mange af dem har været udsat for det.. Nogle får deres penge, andre ikke... God vind herfra... Tak for rigtigt godt indlæg. Det er også den konklusion jeg selv er kommet frem til. Da jeg lavede indlægget var jeg lige kommet hjem fra derfra og var stadig helt høj af kærlighed. Men nu er realiteterne efterhånden ved at synke ind og det er ved at gå op for mig at sansynligheden for at jeg ville komme til at tjene nok til at sende min søn på int.skole er meget lille så jeg må nok indstille mig på at vente til han er færdig med folkeskolen før jeg kan flytte derned. Jeg havde helt fra start tænkt mig at jeg ville rejse derned først og prøve det af inden jeg evt. skulle rive min søn ud af de trygge rammer herhjemme, så jeg kunne prøve af om mig og min kæreste overhovedet kan få en hverdag til at fungere, og så jeg havde noget tid til at finde bolig, job, skole osv. Det kræver bare jeg kan få overtalt min mor til at være "barnepige" i en længere periode. Hun er mildest talt ikke begejstret for at jeg har fundet kærligheden på den anden side af jorden, så det med at få spurgt om noget så stort det er squ svært... |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 19/09-2013 21:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Camilla, en troll er en person som skriver indlæg for at få andre til at reagere. Troll'en er ikke selv er interesseret i svarene - udelukkende i den ballade der opstår. Det kan fx være grove indlæg med påstande om, at der ikke døde jøder i 2. verdenskrig, eller det kan være tilsyneladende naive indlæg. I dette forum ville en troll fx med succes kunne skrive, at han havde fundet en thaipige på sin 14-dages ferie. Hun elsker ham meget højt, og nu vil han bygge et hus, som de sammen kan leve i - han skal bare lige have at vide, hvordan han billigst muligt overfører pengene til hende fra sin danske bank. Rart at høre, at du er ved at komme ned på jorden. P. S. Det med alder og andre forhold er fordi, den slags kan have noget at sige, så det, som kan være et godt råd i ét tilfælde, måske er mindre godt i et andet. Der er fx forskel på, om sønnen går i børnehave, eller om han går i 9. klasse. Ligesom viden om din uddannelse vil hjælpe med forslag om, hvad du kan tjene penge på dernede. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 19/09-2013 21:56
|
Saa havde jeg maaske lidt ret i indlaeg 4. ang. en lille doegnflue......men det skal der ogsaa vaere plads til, vi kan alle blive ramt af stemningen, men ved naermere eftertanke..ahhhh........alt kan virke lyseroedt, men naar man begynder at stikke spaden i jorden, saa er mulden maaske en anelse mere haard en forventet. Men jeg haaber da at du Camilla med tiden finder en loesning, saa du kan vaere sammen med din kaereste og kan tage fuld vare paa dit barn her i thailand.. Man skal aldrig gi' op, man skal til tider blot overvejer om tiden er moden... Mvh. Chiliposen.
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/09-2013 05:34
|
CamillaV skrev: hugoboerge skrev: Jeg undskylder, men gad vide om CamillaV eventuelt kunne vaere en "troll" ? Damen siger hun har vaeret i Thailand nogle gange og som saa maa man da vide hvordan leveomkostningerne er osv. og herefter forstaa at THB 6,000 raekker ikke saerlig langt. Havde egentlig ikke tænkt mig at skrive mere på dette indlæg da jeg efterhånden har fået en del gode råd. Men nu er jeg nødt til at spørge hvad en "troll" er?? Jeg ved udemærket at min kærestes løn på 6.000 baht ikke rækker til os, derfor skal jeg jo ligesom også have et job som jeg skrev til at starte med, måske har du ikke læst mit oplæg ordentligt! Og tak til Kim Ludvigsen for at "forsvare" mig. Jeg kan så fortælle at grunden til at jeg ikke har fortalt mere uddybende om mig selv, min kæreste og søn er at jeg har lyst til at udlevere mig selv og ikke mente at det var nødvendigt at skulle skrive alder, osv. for at få råd. @CamillaV, som foreslaaet tidligere, proev at faa din kaereste til Danmark, lad ham komme ind som turist i foerste omgang eller noget i den retning saa i kan finde ud af om Danmark er et sted for ham. Undskylder at jeg naevnte at du kunne vaere en "troll" men der sker tryllerier engang imellem og din avitar er det ikke Klokkeblomst med en tryllestav ? Held og lykke i fremtiden. Mvh. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |