Se indlæg
 Udskriv debat
ENDNU EN KVAJER FRA THAI TRAVEL
fckguld
Har gennem årene købt rigtig mange billetter hos thai travel , i år 18 stk til mig og familien , de sidst par gange har der været fejl på - ikke betalt lufthavns afgift , så jeg kunne ikke forlade bangkok lufthavn, da jeg kom fra phuket- min fast track var også forkert- den 27 skal jeg afsted , på billetten gav de mig et sæde, men på check my trip havde jeg ikke det sæde- fik dem til ordne det. bestilte samtidig 6 billetter til jul og nytår efter aftale med bob, næste dag skriver jeg at jeg kommer betaler, han svare ikke- jeg kontakter thai travel og taler med Don , han siger bob er syg, han siger der ikke er booket noget til mig, men han vil ordne det, men ringer dagen efter siger alt er udsolgt.
Tør slet ikke tælle alle de billetter jeg haft købt hos dem, men sætter aldrig mine ben i deres butik mere.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Girobank
Har bestilt billetter ved Thai travel i 20 år uden en eneste fejl.

Så det er da beklagelig, det du har været ude for.

Mon ikke der kan findes ud af noget fornuftigt.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Anonym Bruger
Jeg er lidt nysgerrig efter hvorfor i ikke bare køber biletterne på nettet? De sidste mange gangejeg har skulle afsted har thaitravel været meget dyrere end net priserne.

Det eneste jeg kan se er at der er noget med evt sædebestilling og så rejser der varer længere tid end en måned.

DeeJ
TomDK skrev:

Jeg er lidt nysgerrig efter hvorfor i ikke bare køber biletterne på nettet? De sidste mange gangejeg har skulle afsted har thaitravel været meget dyrere end net priserne.

Det eneste jeg kan se er at der er noget med evt sædebestilling og så rejser der varer længere tid end en måned.

Vi bestiller som regel 1½ måned til min kone på nettet hver sommer, så sidste argument udgår.

vh Dan

HCA
Det må være vanens magt, for efter diverse søgemaskiner er blevet populære, kan de ikke matche priserne.
Men i gl. dage kunne man reservere flybilletterne og så betale en måned før afrejse, men det er heller ikke muligt mere.

msr - Martin Rasmussen
Jeg har købt mange billetter hos Thai Travel gennem tiden - både til os selv og mange andre. Nogen gange med ultra kort varsel til afrejse, og altid har jeg fået en god service

Nogen gange er det lidt billigere at købe på nettet, men personlig betjening, pointregistrering, sædevalg og indenrigs billetter med datoer i midten af rejsen til meget små penge kan ikke købes på nettet ( vi skal altid videre til Krabi - men ikke samme dag vi kommer til Bangkok, og vi/jeg tager ofte nogle dage i Bangkok på vej hjem ) det plejer at koste 2 - 300 kr. Pr. Person for returbilletter, de gange jeg har købt dernede har jeg givet omkring 5000 thb for en retur til Krabi

Den kampagne der er i øjeblikket synes jeg heller ikke kommer op på diverse søgemaskiner - så vores julebilletter kostede det halv af hvad jeg kunne finde dem til på nettet, det var dog Kitty der gjorde det store arbejde denne gang, og i mine øjne gør hun det også godt..

Det der undre mig er at Thai ikke frigiver alle de billetter de har, i stedet for at udbyde dem dyrt, for så alligevel at skulle sælge dem billigt i sidste øjeblik.. Ved ikke om det altid er sådan, men i foråret var det dyrt, og da højsæsonen gik igang var det pludselig flere tusinde kr. Billigere

Lidt frusterende når man havde købt i god tid.

http://www.winepusher.dk
fckguld
TomDK skrev:

du har de ikke billigere, men de tager kontanter.

Anonym Bruger
fckguld skrev:

Det er naturligvis rart hvis man har sorte penge eller er en af de ekstremt få der aldrig har fået sig et dankort.

Frank
TomDK skrev:

Når vi har købt billetter via rejsebureau, så har vi fx booket 6 måneder i forvejen, men først betalt ca. 4 uger før afrejse. Det kan være at foretrække, hvis man lige skal spare op til billetterne, eller som en afbestillingsforsikring. Især hvis man har købt biletter til de forreste pladser.

fckguld
TomDK skrev:

fckguld skrev:

Det er naturligvis rart hvis man har sorte penge eller er en af de ekstremt få der aldrig har fået sig et dankort.
nej men tit har jeg flere venner med og slipper for de først overfører til min konto , eller at skulle booke over flere kort, der er jo begrænsninger på et visa kort for transaktions størrelse pr måned.

Anonym Bruger
fckguld skrev:

nej men tit har jeg flere venner med og slipper for de først overfører til min konto , eller at skulle booke over flere kort, der er jo begrænsninger på et visa kort for transaktions størrelse pr måned.

Ja sådan er vi så forskellige, For mig er det ret ubelejligt hvis jeg pludseligt skal til og hente kontanter. Men derudover så er begrænsningen på vise overførsler kun noget der gælder i udlandet. Her i Danmark kan du frit betale alt det du vil. Min største visa/dankort hævning er på 192.000 kr.

Anonym Bruger
TomDK skrev:

fckguld skrev:

Ja sådan er vi så forskellige, For mig er det ret ubelejligt hvis jeg pludseligt skal til og hente kontanter. Men derudover så er begrænsningen på vise overførsler kun noget der gælder i udlandet. Her i Danmark kan du frit betale alt det du vil. Min største visa/dankort hævning er på 192.000 kr.

Nu bliver jeg nysgerrig...

Du kan hæve 192.000.- kr på dit Visa Dankort hvis du ønsker det. Korrekt.?

Så må du ha' en aftale med banken om at du kan hæve så højt et beløb, eller måske slet intet loft. Korrekt.?
Jeg har til trods for dækning af højt beløb på min konto, kun mulighed for at hæve kr. 20.000.- pr. dag
Og det er jeg glad for.

Tænk hvad der sker, hvis dit kort falder i forkerte hænder en dag. Ubegrænset hævning!!!
Har den tanke aldrig "strejfet dig.?

Girobank
Indlæggene passer efterhånden ikke til trådens over skrift.

Har dog aldrig hørt at man kan sætte loft på et visakort, som bruges som betalingsmiddel.

Noget andet er hævninger i automaterne.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Anonym Bruger
DK skrev:

Ja bortset fra at jeg ikke kan hæve beløbet i kontanter, så er det ikke noget problem. Jeg kunne også købe for 1 million hvis det skulle være.

Så må du ha' en aftale med banken om at du kan hæve så højt et beløb, eller måske slet intet loft. Korrekt.?

Nej det er standard på alle visakort

Jeg har til trods for dækning af højt beløb på min konto, kun mulighed for at hæve kr. 20.000.- pr. dag
Og det er jeg glad for.

Tror du ikke der er tale om kontanthævninger?

Tænk hvad der sker, hvis dit kort falder i forkerte hænder en dag. Ubegrænset hævning!!!

Nej den tanke har ikke strejfet mig for jfr loven om betalingskort (formoder den hedder noget ligende det) dækker banken tab hvis kortet mistes, kun hvis du har medvirket til svindlen eller bevidst undladt at melde kortet stjålet kan du blive gjort ansvarlig for beløbet.

til min historie om de 192.000 kr jeg brugte på dankort så var det et bilkøb og havde jeg nu været svindler ville bilforhandleren kun modtaget en lille del af pengene. Jeg mener det er noget med at de første 2000 kr får butikken dækket uanset hvad, beløb derover er tabt. Så skal du bruge den slags beløb kunne jeg forestille mig at de fleste vil have bekræftet fra banken at der er dækning. Men i de 2 nye biler jeg har handlet har de ikke tjekket med banken.

Anonym Bruger
Girobank skrev:

Indlæggene passer efterhånden ikke til trådens over skrift.

Noget andet er hævninger i automaterne.

Yes, tråden er skredet...

Har dog aldrig hørt at man kan sætte loft på et visakort, som bruges som betalingsmiddel, siger du.
Nhæ, hvem siger det.?

Var det ikke kontant hævninger, der var oppe og vende.? Og det som jeg kommenterede.

Anonym Bruger
TomDK skrev:

DK skrev:

Ja bortset fra at jeg ikke kan hæve beløbet i kontanter, så er det ikke noget problem. Jeg kunne også købe for 1 million hvis det skulle være.

Nej det er standard på alle visakort

Og det er jeg glad for.

Tror du ikke der er tale om kontanthævninger?

Nej den tanke har ikke strejfet mig for jfr loven om betalingskort (formoder den hedder noget ligende det) dækker banken tab hvis kortet mistes, kun hvis du har medvirket til svinJeg tror at jeg forstår dig nu...

Du blander nemlig tingene sammen. Der er altså forskel på at købe og hæve penge.!dlen eller bevidst undladt at melde kortet stjålet kan du blive gjort ansvarlig for beløbet.

til min historie om de 192.000 kr jeg brugte på dankort så var det et bilkøb og havde jeg nu været svindler ville bilforhandleren kun modtaget en lille del af pengene. Jeg mener det er noget med at de første 2000 kr får butikken dækket uanset hvad, beløb derover er tabt. Så skal du bruge den slags beløb kunne jeg forestille mig at de fleste vil have bekræftet fra banken at der er dækning. Men i de 2 nye biler jeg har handlet har de ikke tjekket med banken.

Jeg tror at jeg forstår dig nu...

Du blander nemlig tingene sammen. Der er forskel på at købe på et visa kort og hæve penge på samme.!

Når du siger at din hævning var på 192.000.- er det forkert.
Du har købt for 192.000.-

Girobank
DK, jeg tror vi to ved det, men ordene skal jo helst være rigtige.

betalingsmiddel og hævninger er 2 forskellige ting.

Jeg mener dog stadig, at der ikke er loft over ved brug af visa som betalingsmiddel.

Men alt er muligt herinde.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Anonym Bruger
DK skrev:

Jeg tror at jeg forstår dig nu...

Du blander nemlig tingene sammen. Der er forskel på at købe på et visa kort og hæve penge på samme.!

Når du siger at din hævning var på 192.000.- er det forkert.
Du har købt for 192.000.-

Det er lidt at fluekneppe det. Men det var jo derfor jeg ændrede min formulering, men jeg troede det var lidt oplagt at jeg ikke hævede 192.000 i kontanter. Det var trods alt en diskussion om at betale noget på nettet og jeg skrev i mit indlæg at det var ubelejligt at skulle hæve kontanter.

Men når det er sagt så er din hævning på 20.000 om dagen da ret høj. Jeg kan hæve 10.000 kr i min banks automater i åbningstiden, men vist kun 2000 i andre automater. Jeg kan hæve 20.000 om måneden i udlandet.

vandango
Hævning over 2000 om dagen, var det ikke noget man aftalte med sin bank.

Syntes at jeg læste det i en tråd for nogle år siden.

Kim Ludvigsen
Ud over at der er forskel på hævning og betaling, så er der også forskel på dankort og Visa. TomDK har betalt med dankort - ikke Visa.

Med hensyn til Visa, så er der en hævegrænse pr. dag på cirka 2.000 kr. og der er en månedlig hævegrænse/forbrugsgrænse på 20.000 kroner.

Hæver man i bankens egen automat kan man muligvis få lov at hæve mere, og har man et rent Visa-kort - altså uden dankort - kan der også være andre grænser.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Spring til debat: