Se indlæg
 Udskriv debat
Bo i Thailand
jenshenrik
Jeg overvejer at flytte fra Danmark til Thailand.
Og sælge min bolig i DK.
Jeg er pensionist. Men får "kun" grundbeløbet.

Beskattes jeg ved fraflytning både med Stats Amt og kommuneskat?
(Hvilket jeg går ud fra)

Derfor: En anden mulighed er at finde en billig bolig til leje i DK.
Melde flytning til denne adresse.
Og bo der 6 mdr. årligt.
Evt. som delebolig med ligesindede, der har samme "drømme".
Hvis de findes?

God week-end

jh

hugoboerge
jenshenrik skrev:

Jeg overvejer at flytte fra Danmark til Thailand.
Og sælge min bolig i DK.
Jeg er pensionist. Men får "kun" grundbeløbet.

(Hvilket jeg går ud fra)

Derfor: En anden mulighed er at finde en billig bolig til leje i DK.
Melde flytning til denne adresse.
Og bo der 6 mdr. årligt.
Evt. som delebolig med ligesindede, der har samme "drømme".
Hvis de findes?

God week-end

jh

mht skat er det gennemsnittet for alle kommuner i DK

milex
Det er ligegyldigt hvor din bopæl er.

Du vil altid blive beskattet af folkepensionen samt andre pensions-udbetalinger du måtte have i Danmark.

Mai Mii Gik
En ting er huske på ved at flytte til Thailand, er heldbred forsikring...
Har man mange sygdomme, ikke ved godt helbred, samt er man "gammel" kan det være meget svært at betale sig fra en god forsikring, måske være helt umulige at finde et selskab man kan tegne en sådan forsikring ved..

Ud over det, er Thailand igang med at finde rammerne for tvungen heldbred- forsikring til alle de vil ind i Thailand, opholde sig her, Så hvad det ende med, kan vi kun vente og se..
Så det er MÅSKE en udgift man skal påtænke sig, selv om man har/havde planer om egen forsikring...

Ang skatte % kan jeg oplyse at for mig er jeg faldet fra 40% til 36% efter jeg er flytte til Thailand, ikke at det give det store, men tager alt med. Surprise

bentmj
Mai skriver " Thailand er igang med at finde rammerne for tvungen helbreds-forsikring".
Spis nu lige brød til, dette emne har været oppe i tidligere tråd.
Var det ikke en eller anden ombudsmand som kom med dette forslag? Er det kommet op i Parlementet?

Pas nu på ikke at gejle det op til noget det ikke er, for er der noget konkret fremme blandt politikkerne i Parlementet i Thailand så kom med det for vi har intet hørt eller læst her, så kom med nogle facts? Har du noget om dette emne må du gerne komme med det her for det har sikkert interesse for mange, på forhånd tak.

Husker du tråden fra sidste år da Dk talte om at ændre førtidspensionen for folk som bosætter sig uden for EU fra januar 2013, trådstarteren gejlede det op til at folk nu snart ville stå i kø for at rejse hjem til DK, kunne næsten høre hvordan han frydede sig, se det blev også til noget som det ikke var for det var de nye udrejsende som alle nu er klar over. Nogle som er rejst hjem pga. dette tiltag? Næppe, men nogle er sikkert blevet i DK.

hugoboerge
bentmj skrev:

Mai skriver " Thailand er igang med at finde rammerne for tvungen helbreds-forsikring".
Spis nu lige brød til, dette emne har været oppe i tidligere tråd.
Var det ikke en eller anden ombudsmand som kom med dette forslag? Er det kommet op i Parlementet?

Pas nu på ikke at gejle det op til noget det ikke er, for er der noget konkret fremme blandt politikkerne i Parlementet i Thailand så kom med det for vi har intet hørt eller læst her, så kom med nogle facts? Har du noget om dette emne må du gerne komme med det her for det har sikkert interesse for mange, på forhånd tak.

Husker du tråden fra sidste år da Dk talte om at ændre førtidspensionen for folk som bosætter sig uden for EU fra januar 2013, trådstarteren gejlede det op til at folk nu snart ville stå i kø for at rejse hjem til DK, kunne næsten høre hvordan han frydede sig, se det blev også til noget som det ikke var for det var de nye udrejsende som alle nu er klar over. Nogle som er rejst hjem pga. dette tiltag? Næppe, men nogle er sikkert blevet i DK.

Der er nu noget om det alligevel. Aarsagen er de mange turister som bliver indlagt og som ikke har forsikring, saa der er noget skriveri i aviserne. Evt paataenker man at paalaegge en ekstra lufthavnsafgift per passager. Der gaar garanteret et stykke tid foer man kommer op med noget konkret eftersom TIT. Under alle omstaendigheder som bosiddende her og med et dokument der beviser at man er daekket (maaske ikke for alt) skulle der ikke vaere noget at bekymre sig om som jeg ser det.

maichai
Jenshenrik skrev

(Hvilket jeg går ud fra)

Jeg mangler godt nok nogle år før jeg kan få folkepension jeg ved jeg kun får grundbeløbet
Read the rules Men jeg har da altid hørt at man kan slippe for kommuneskatten hvis man fraflytter DK men statskat og 8 % sundhedsbidrag kan man ikke slippe for med en pension fra DK Er det ikke rigtigt eller hvad ? Ma n får jo heller ikke sin folkepension fra kommunen men fra pensionsstyrelden (udbetaling Danmark )
Mvh. Maichai
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

hugoboerge
maichai skrev:

Jenshenrik skrev

(Hvilket jeg går ud fra)

Jeg mangler godt nok nogle år før jeg kan få folkepension jeg ved jeg kun får grundbeløbet
Read the rules Men jeg har da altid hørt at man kan slippe for kommuneskatten hvis man fraflytter DK men statskat og 8 % sundhedsbidrag kan man ikke slippe for med en pension fra DK Er det ikke rigtigt eller hvad ? Ma n får jo heller ikke sin folkepension fra kommunen men fra pensionsstyrelden (udbetaling Danmark )
Mvh. Maichai

Og skatteprocenten er gennemsnittet af alle Danmarks kommuner (kommuneskat) plus statsskat samt det saakaldte "sundhedsbidrag" som man ikke faar en dyt ud af.

Mai Mii Gik
Vil nu er første behandling af sagen omkring tvunget helbredforsikring jo over, og de er nu igang med at finde ud af hvordan det hele skal stikkes sammen, så jeg tro det kommer snart..

http://pattayatod...e-for-all/

Dette er bare et link, søg på google og flere pop op..

Som man kan læse her, samt andre stede på nettet, er de påbegyndt at afkræve gebyr for det uden for Thailand når der ansøger Visa..

Den snakkes jo også om at kravene for langtids ophold skal sætte op, hvilken nok ikke er godt nyt for vores folkepensionister, de er lige ved eller tæt på grænsen for at kan opfylde kravene som det er i dag..

Så er der snak om at geniføre tvunget læge tjek, hvor der bestemmes om man må være her eller ej, da man skal havde "godt heldbred".

Jo ikke sjov for Hr. Olsen på 77 år i Thailand, der er ved skidt heldbred at får at vide han han X dage til at forlade Thailand og hele hans liv her, og måske efterlade en Thailandsk familie her, selv om han og familien har det okay, Da hans familie ser efter ham..

Longway
Tvungen forsikring er okay, men at de maaske vil stramme reglerne for hvem som kan bo her er totalt langt ude...det er thailand i en noeddeskal, nogen gange maa jeg sq ta' mig til hovedet.

At der maaske skal strammes op, jamen det komme jo kun korruptionen til gode.....

Fremmedefjendsk land !

Hammer
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Spring til debat: