Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Billet købt med kreditkort i et andet navn ( Thai airways )
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 10/09-2013 16:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Er der nogle der ved hvor strenge de er i Kastrup ved check-in når man har købt en billet til Bangkok med en andens kreditkort ? Billetten er købt via sas.dk og der står intet på den elektroniske billet om regler for køb med kredit kort, men tjekker man bookingen på Thai web-site står der at kreditkort holderen er den der skal flyve Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Frank |
Lagt på d. 10/09-2013 17:36
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Prøv at kigge her: Link til vejledning. Consent Form regulations New Regulations for passengers who are not Credit Card or Visa/MasterCard debit card owners: You can sponsor an electronic ticket to anyone upon payment, following the below instructions, which is strictly recommended. 1. Credit Card or Visa / MasterCard debit card owners must contact any THAI city ticketing offices only during office hour at their nearest locality in person and present the following documents; Credit Cards or Visa / MasterCard debit card used in the purchase ID or passport matching that of the owner of the credit card Completed and signed Consent Form. 2. After the documents have been verified and approved, THAI shall provide you booking reference. 3. THAI reserves the right to deny boarding to the travelling passengers, if the above mentioned procedures and regulations have not been complied with. * Your credit card or Visa/MasterCard debit card/ID information will be strictly confidential, and will be destroyed once the payment process has been completed. |
|
|
HCA |
Lagt på d. 10/09-2013 17:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
taxidriver990 skrev: Er der nogle der ved hvor strenge de er i Kastrup ved check-in når man har købt en billet til Bangkok med en andens kreditkort ? Billetten er købt via sas.dk og der står intet på den elektroniske billet om regler for køb med kredit kort, men tjekker man bookingen på Thai web-site står der at kreditkort holderen er den der skal flyve Jeg har flere gange købt til andre end mig på mit kort, og jeg har aldrig nogensinde haft problemer desangående. |
|
|
flyer |
Lagt på d. 11/09-2013 08:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
taxidriver990 skrev: Er der nogle der ved hvor strenge de er i Kastrup ved check-in når man har købt en billet til Bangkok med en andens kreditkort ? Billetten er købt via sas.dk og der står intet på den elektroniske billet om regler for køb med kredit kort, men tjekker man bookingen på Thai web-site står der at kreditkort holderen er den der skal flyve De er meget strenge, har prøver at min ex blev afvist i gaten pga. hun havde fået mit efternavn i sit pas og på billetten var hendes "gamle" efternavn, men da det var en id-billet fik vi hjælp af paspolitiet som udstedte en erklæring på at der var tale om en og samme person.... Men Taxidriver, har du ikke fået en elektronisk billet hvor der står dit navn, det er jo navnet på billetten og i passet der skal være overens. Sol, men truende skyer fra SØ over vestengen Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
HCA |
Lagt på d. 11/09-2013 09:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Flyer du blander jo to ting sammen. Det er som at blande appelsiner og æbler. |
|
|
Gamba |
Lagt på d. 11/09-2013 09:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 191 |
Jeg blev selv afvist en gang fra HKT med billet købt med min kones kredit kort. Det kunne reddes i sidste øjeblik ved at kunne oplyse kort Navn og konto nummer med ccv kode. Men det går nok ikke hver gang.
|
|
|
patirak |
Lagt på d. 11/09-2013 11:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Kreditkortejeren bør gå ind på flyselskabetskontor og få verificeret at billetten står i et andet navn end kreditkortet. Tag ikke chancen i lufthavnen. Jeg er før blevet bedt om at vise kreditkortet som billetten er købt med. |
|
|
flyer |
Lagt på d. 11/09-2013 11:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Nåh... Gør jeg det... Jeg svare bare på Taxidrivers spørgsmål og nævner bare at de er strege i CPH og opdager de ikke det i check-in gør de det måske i gaten, men uddyb bare din bekymring, sådan at jeg også forstår.... Kan da lige nævne at jeg ofte har købt billet til konen uden at jeg har været med, ingen problemer.... har dog ikke været inde at tjekke bookningen hos Thai Høj sol over Vestegnen Redigeret af flyer d. 11/09-2013 11:44 Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/09-2013 13:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Jeg mindes ikke at jeg nogensinde er blevet krævet af fremvise kreditkort på rejsen. Tror ikke chancen er særlig stor. |
|
|
angolubov |
Lagt på d. 11/09-2013 16:37
|
Begynder Antal indlæg: 13 |
håber da ikke der er nogen problemer da min billet er betalt af en anden(bankoverførelse) |
|
|
kirsten64 |
Lagt på d. 11/09-2013 16:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Jeg mener at bankoverførsel betragtes som kontant, så der kan vel ikke opstå problemer, eller?? Jeg kan huske et par venner vi rejste med engang, ikke havde det kreditkort med, som billetten var købt på og der var en del problemer, kan ikke huske hvorfor, men efter et stykke tid og nogle telefonopkald, kom de med. |
|
|
natty |
Lagt på d. 11/09-2013 20:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Har tænkt lidt over problemstillingen, og den er ikke helt så enkel. Jeg er selv blevet afkrævet kort oplysninger ved check-in, dvs. skulle vise det kort som billetten var købt på ved check-in. Alt efter hvordan man bestiller billetten, ligger den nogen gange fysisk på betalings/kredit/bonuskortet, også selvom man printer en elektronisk billet ud. Jeg har fået at vide, og som Frank dokumenterer, at ved betaling med et kort som ikke er pålydende den rejsende, skal man kontakte det lokale Thai-kontor eller som ejer af kortet selv møde op ved check-in sammen med den rejsende. Nu er der så den ekstra finte ved Taxisdrivers spørgsmål, at billetten er købt på sas.dk, hvor det er muligt at købe en billet på et andet kreditkort end den som rejser. Så hvilke regler skal man følge, SAS eller Thais? Jeg er selv nysgerrig, men der er vist ikke andet at gøre, end at tage knoglen og forklare situationen, begge steder, så løses det nok. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Gamba |
Lagt på d. 11/09-2013 21:53
|
Tror alle flyselskaber har de samme regler med kreditkort. På nogle kan man ved bestilling afmærke om kreditkort ejer rejser med eller ikke. Hvis der svindles med kredit kort er det firmaet der hænger på beløbet hvis de ikke fysisk har haft kortet i hånden . I Thailand har de for to år siden ændret muligheden på vores ATM at kunne trækker penge uden at have kortet fysisk. Ved bank overførsel og ID billetter er det uden problemer da det er overførens eller bankens problem.
|
|
|
Tar |
Lagt på d. 12/09-2013 00:46
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Jeg blev nægtet check ind i år af Thai i CPH da det kort jeg havde købt billetten med var ændret af min bank, problemet blev løst ved at banken havde en afdeling i lufthavnen og jeg fik en liste med alle de kort nummer jeg havde haft. om det var gået lige så let i Bangkok ved jeg ikke og heldigvis skulle de ikke se kort der. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 12/09-2013 11:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Jeg giver Patirak ret, er der betalt med visa eller MasterCard, så skal kortet forevises. Har lige oplevet det i søndags med Nok air. Thai billet er betalt ved bankoverførsel = lang tid i forvejen. Så problemet kan måske klares ved at medbringe en kopi af det anvendte kort. Men spørg hellere selskabet du skal flyve med. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 12/09-2013 12:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
Det er ikke generelt at man skal vise sit betalingskort. Var i Juli i Thailand, turen betalt med Visakort. Jeg/vi skulle ikke vise betalingskort da vi fløj med Emirates, ej heller da vi fløj med Air Asia til og fra Chaing Mai. Der var heller ingen spørgsmål selvom min hustru fløj et par uger senere hjem end os andre, der blev ikke spurgt om at se kort selvom det var betalt med mit kort. Så det er altså ikke generelt. Mvh. Niels |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/09-2013 12:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Enig, spørg selskabet. Det er forskelligt fra selskab til selskab, og hertil kommer, at det er forskelligt, hvordan medarbejderne ved check in håndterer kravet. Det er næsten helt thailandsk - selvom det er en praksis, der bruges i selskaber over hele verden. Kravet er nogle gange absolut ikke i selskabernes interesse, men en eller anden kontorfidus har vel overbevist dem om, at det skal være sådan. Eksempel: Jeg er aldrig blevet bedt om at præsentere kortet ved rejser med Turkish Airlines. Men når man bestiller via deres hjemmeside, får man ikke lov at bestille, hvis kortet udløber før hjemrejsedagen. Man sender altså kunderne direkte over i konkurrenternes arme på grund af en tåbelig regel, som man alligevel ikke håndhæver ved check in. De fleste andre brancher kan godt finde ud af at tage mod betaling uden at skulle se kortet fysisk. Nethandlen ville være ikke-eksisterende, hvis alle havde samme krav. |
|
|
Gamba |
Lagt på d. 12/09-2013 13:02
|
Jeg tror reglerne er generel men det er ikke altid det bliver checket. Men det er en chance man tager hvergang hvis man ikke sikret sig. Jeg har altid kopi af min kones kreditkort informationer og gifte papir med mig når hun køber billet til mig og jeg rejser alene.
|
|
|
latour82 |
Lagt på d. 12/09-2013 13:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
Så er det godtnok mange steder disse regler ikke håndhæves. Jeg bruger gladeligt mit Visa eller Mastercard når jeg har nået det månedlige forbrugsmax. på visakortet. Der bestiller jeg da hoteller på f.eks Agoda osv. jeg kan ikke mindes andre steder end når jeg køber og rejser på Dsb Orange herhjemme, hvor jeg skal vise betalingskortet. Har aldrig vist det på vores efterhånden betragtlige antal Thailandsrejser. Men rigtigt nok spørger Agoda altid ved netbestilling om jeg er indehaver af kortet, men har aldrig oplevet i praktis at skulle vise kort ved Check Inn. Niels |
|
|
DeeJ |
Lagt på d. 12/09-2013 13:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 195 |
Har lige oplevet det i søndags med Nok air. Jeg købte en billet til min kone med Nok air via deres hjemmeside for et par måneder siden. Her skulle/kunne jeg hakke en checkbox af i tilfælde af, at jeg købte billetten til en anden. Så kan de i denne situation jo ikke forlange at se noget kort ved checkin. vh Dan |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |