Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Viden søges
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 08/09-2013 21:24
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 39 |
Er der mon nogle af jer kloge mennesker herinde der ved hvordan man lettest (og lovligt) kan få opholdstilladelse i Thailand? Jeg overvejer at flytte derned sammen med min søn, som så skal gå enten på privat eller int. skole. Jeg har pt. ikke arbejde dernede men vil gerne flytte derned og bo sammen med min thailandske kæreste. Kan nogen det overhovedet lade sig gøre? På forhånd tak - og personlige holdninger til mit forhold osv er ikke det jeg er ude efter |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 09/09-2013 04:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Nu skriver du intet om din alder, eller om du har en "formue". Da dette måske kunne bruges til et forlængelse på retirement delen. Går ikke ud fra du har en pension med da du skrive om at arbejde her nede, men jeg kan jo tage fejl....Da man jo godt må arbejde på en pension.. En måde at starte på KUNNE være på ED-Visa, hvor du kan lære sprog, at lave mad eller andet !!! Og så bruge den tid til at finde noget arbejde.. Både på retirement og Ed må man IKKE arbejde.... Ang arbejde vil jeg tro andre kan give bedre råd, ved dog det ikke er helt så nemt igen. Dog vil jeg anbefale at hvis du finde arbejde at få i din kontrakt at din arbejdsgiver SKAL sørger for work permit delen for dig, Ved rigtige mange har problem med den del, og derfor ikke gøre det efter loven krav..... Husk også at få i kontrakten at du indbetale til Thailand syge sikkering delen (kan ikke huske det korrekt navn) da efter 5 år på den mener jeg det er, hvis man selv blive ved med at betale ind, selv uden arbejde, stærdig bliver dækket, det kunne være en god fremtid ting at gøre..... Ang skole for dit barn, er det nok svært at råde, da der er stor forskel på dem, og "bare"forbi man betale meget ikke betyder at skole er god, så håber andre VED mere om det, kan jo læse på nettet at folk betale store summer for den del her nede for deres børn. Har du tænkt på forsikring delen for dig selv og dit barn ?? Da det nok er en god ting at huske på til du får et arbejde og igennem arbejde får forsikring til dig selv og dit barn... Ellers vil jeg da bare ønske dig/jer en god fremtid i går i møde... |
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 10/09-2013 19:11
|
Havde ikke tænkt at min alder havde noget at sige, men kan godt se det med pensionsdelen.. Der er dog en hel del år til det bliver aktuelt for mig, og formue det har jeg desværre heller ikke. Må indrømme at jeg er helt blank på regler, muligheder osv derfor lavede jeg dette indlæg i håb om at der var nogen som var mere erfarne end mig. Så nej forsikringer havde jeg slet ikke skænket en tanke, men er vel nødt til at finde et arbejde dernede først så? |
|
|
Longway |
Lagt på d. 10/09-2013 19:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Undskyld Camilla, men det lyder som en doegnflue, at du er rimelig blank er okay, men at du ikke har skaenket noget saa vigtigt som forsikring, det siger mig, at du maaske ikke er helt klar nok til at drage ud i verden. Hvad havde du dog taenkt hvis du eller barn blev syg ? det koster nemt 1 mio. baht. Privat eller Int. skole, det ville du aldrig nogensinde kunne betale dig fra, det koster spidsen. Du kan maaske faa et laerejob, eller et call centerjob, men til en ringe loen, og chancen for at du bliver taget i roeven, den er stor......... En laereloen, jamen der et hvad en god skole koster....... Jeg er ked af at vaere saa negativ, men i dette tilfaelde har jeg ikke andre muligheder, jeg vil ikke stikke blaar i dine oejne.. Forsikring, saa skriver du at du nok er noedt til at finde et arbejde foerst, NEJ, det er i omvendt raekkefoelge !!!!!!!!!!!!! At man som farang er garanteret en loen paa xxxxxxx, forsikring osv, ta' det med et gran salt TIT ( THIS IS THAILAND ) Mit raad maa vaere, spar lidt penge op, og start noget op selv sammen med din kaereste. Held og lykke ! Redigeret af Longway d. 10/09-2013 20:00 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
lung |
Lagt på d. 10/09-2013 20:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
Nu skriver du jo ikke noget om din kæreste evt kan forsørge jer, det vil jo gøre det lidt lettere, er du ung er forsikringer ikke så dyre ennda... med hensyn til opholdstilladelse ved jeg at det er nemmere for en pige der bor sammen med en Thai Mand, som omvendt. Reglerne er ikke de samme, men det er der måske andre der ved mere om.. klø på, der er mange andre unge mennesker der kan klare sig i Thailand på den ene eller den anden måde, mulighederne er mange. Jeg kender ialt fald flere der klarer sig.. lung |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 11/09-2013 01:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Camilla hvor gammel er du, ja undskyld jeg spørge, men der er noget med at man SKAL havde bo i Danmark i XX antal år for at været sikkeret folkepension, ellers skal du jo påtænke dig, at den ikke komme en dag du bliver gammel... Hvilken baggrund har du til at arbejde, har du de rettet kursus, papir til f.eks et lære job ? Eller hvad havde du tænkt dig at arbejde med ?? Da er rigtige mange ting man IKKE må arbejde indenfor i Thailand... På "Thai Labor Department Website" kan du se hvilken job du må i Thailand. Men smide lige listen for nede i min besked til dig her, så andre også kan se den. Du skal også huske på at ved arbejde her nede, at bliver du fyret, blive din Work Permit annulleret, og du har derfor kun 7 dags ophold i Thailand, inden du skal ud af landet efter nyt Visa, så nok klogt der altid er penge til sådan en tur.... Forsikring er nok noget du bare skal havde tjek på inden du kommer.. Jeg vil da også anbefale XX.XXX til XXX.XXX Danske kr på en kontor der hjemme til hvad nu hvis der sker dig eller drengen noget, så i er sikker på at kan komme hjem, det er ikke noget du SKAL havde, men jeg synes det er vigtig.. Hvis du som kvinde er GIFT med en Thai mand er det korrekt at det er "nemmere" at få married visa, efter hvad andre Farang kvinder skriver på nettet.... Her er listen: 1.- Labour work except labour work in fishing boats under the next category below. The said work which is forbidden to aliens shall not apply to aliens who have entered into Thailand under an agreement on hire of labour concluded between the Government of Thailand and other nations, and also aliens whose status has been prescribed as legal immigrant and who possess a residence certificate under the law governing immigration. 2.- Agriculture, animal husbandry, forestry or fishery, except work requiring specialized knowledge, farm supervision, or labour work in fishing boats, particularly marine fishery. 3.- Bricklaying, carpentry, or other construction work. 4.- Wood carving. 5.- Driving motor vehicles or vehicles which do not use machinery or mechanical devices, except piloting aircraft internationally. 6.- Front shop sales and auction sale work. 7.-Supervising, auditing, or giving service in accountancy, except occasional internal auditing. 8.-Cutting or polishing precious or semi-precious stones. 9.- Haircutting, hairdressing, or beautification. 10.- Cloth weaving by hand. 11.- Mat weaving or making utensils from reed, rattan, jute, hay, or bamboo. 12.- Making rice paper by hand. 13.- Lacquer work. 14.- Making Thai musical instruments. 15.- Niello work. 16.- Goldsmith, silversmith, or gold/copper alloy smith work. Stone work. 17.- Making Thai dolls. 18.- Making mattresses or quilts. 19.- Making alms bowls. 20.- Making silk products by hand. 21.- Making Buddha images. 22.- Knife making. 23.- Making paper or cloth umbrellas. 24.- Making shoes. 25.- Making hats. 26.- Brokerage or agency except in international trading. 27.- Professional civil engineering concerning design and calculation, systemization, analysis, planning, testing, construction supervision, or consulting services, excluding work requiring specialized techniques. 28.- Professional architectural work concerning design, drawing/making, cost estimation, or consulting services. 29.- Dressmaking. 30.- Pottery. 31.- Cigarette rolling by hand. 32.- Tour guiding or conducting. 33.- Hawking of goods & Thai typesetting by hand. 34.- Unwinding and twisting silk by hand. 35.- Clerical or secretarial work. 36.- Providing legal services or engaging in legal work, except arbitration work; and work relating to defense of cases at arbitration level, provided the law governing the dispute under consideration by the arbitrators is not Thai law, or it is a case where there is no need to apply for the enforcement of such arbitration award in Thailand. |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 11/09-2013 07:06
|
Antal indlæg: 1145 |
Reglerne for en mand gift med en thailænder og en kvinde gift med en thailænder er ikke ens, og gifter du dig med en thailandsk mand vil du være langt bedre stillet. Bed din kæreste om at henvende sig til myndighederne her og bed om vejledning. Kvinder er langt bedre stillede end mænd hvad visum og retten til at arbejde angår hvis de er gifte med en thailandsk statsborger.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 15/09-2013 10:54
|
Man er jo nødt til at starte et sted og da jeg ikke har erfaring med at være udenlands i længere tid (længste FERIE 3 uger) så er der mange ting jeg ikke ved. Det er ikke det samme som at jeg ikke er klar, for det er jeg, men alt det formelle osv er først noget jeg er begyndt at undersøge nu hvor der er en grund til det. Men ja du har nok ret i at det bedste ville være at starte noget op selv dernede. Så skal startkapitalen bare lige spares op Lung: Nej min kæreste kan på ingen måder forsørge både mig og min søn, medmindre han finder et andet job i hvert fald. Han får lige pt. 6000 baht om måneder + drikkepenge. Han bor lige nu gratis og får også mad fra hans arbejdsgiver så for ham er det ok når det kun er ham selv hans skal forsørge men hvis vi kom rækker det jo slet ikke. |
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 15/09-2013 11:01
|
Ja man skal have boet i DK i 3 år fra man fyldte 15 til man når pensionsalderen og det kan jeg vist roligt sige ja til, så det skulle der ikke være problemer med, medmindre de selvfølgelig ændre reglerne inden. Den liste du har sat ind er det ikke snarere det man IKKE må lave som udlænding?? Og tak for alle jeres konstruktive råd. Jeg vil få ham til at kontakte myndighederne dernede. Jeg er selv i kontakt med ambassaden i DK lige pt. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/09-2013 11:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
CamillaV skrev: Ja man skal have boet i DK i 3 år fra man fyldte 15 til man når pensionsalderen og det kan jeg vist roligt sige ja til, så det skulle der ikke være problemer med, medmindre de selvfølgelig ændre reglerne inden. Det er ikke 3 år. Det er 40 år, hvis du skal have fuld pension. Færre år betyder, at der skæres i pensionen. |
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 15/09-2013 11:22
|
Kim dette er taget fra Borger.dk : Læs om folkepension Fold alle ud Kan jeg få folkepension? Du kan få folkepension, fra du er mellem 65 og 67 år afhængigt af, hvornår du er født. Du skal som hovedregel også opfylde tre betingelser: være dansk statsborger have fast bopæl i Danmark have boet i Danmark i mindst tre år fra du fyldte 15 år, til du nåede pensionsalderen. Det er dog ikke altid nødvendigt at opfylde de tre betingelser. Der kan gælde særlige regler for dig, fx hvis du bor i udlandet, er EU-statsborger eller er flygtning. Det kan du læse mere om på siden om generelle betingelser for pension: Som jeg læser det står der 3 år? |
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 15/09-2013 11:29
|
Det er reglerne hvis man bor i DK når man skal have folkepension. Hvis man f.eks bor i Thailand (og har dansk indfødsret) skal man have boet i DK i mindst 30 år mellem man er 15 og alderen for folkepension og det er der selvfølgelig lige nogle år til jeg opfylder, så den del skal jeg selvfølgelig også tænke på. Men det bliver altså ikke det der sætter en stopper for at opfylde mine drømme. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/09-2013 11:29
|
CamillaV skrev: Man er jo nødt til at starte et sted og da jeg ikke har erfaring med at være udenlands i længere tid (længste FERIE 3 uger) så er der mange ting jeg ikke ved. Camilla, jeg er en gammel, håbløs romantiker, men alligevel ... Har du overvejet at starte med en længere "ferie"? Fx 3 måneder, 6 måneder eller sågar 1 år? Det kan have nogle fordele med hensyn til tilknytningen til Danmark, ligesom du kan få prøvet forholdet af. Både for din skyld og for barnets skyld. Der kan være rigtig stor forskel på korte ferier og så at være sammen fuld tid. Ville du bryde op for at flytte sammen med en dansker, du havde mødt på nogle få korte ferier i Skagen? I dette tilfælde bør du være meget mere påpasselig end med et forhold til en dansker på et dansk feriested. Kulturen er meget anderledes, og hverdagen kan være meget anderledes end ferien. Og det bliver absolut ikke nemmere af, at der er et barn indblandet. Du har vist ikke skrevet noget om barnets alder, men hvad med skole og de muligheder, han vil have i Thailand kontra i Danmark? Jeg kender flere, der ikke kunne drømme om at lade deres børn vokse op i det thailandske skolesystem. Hvad med hans kammerater og forholdet til familien - og faderen? Tager du springet, så skal du som det allerførste have tegnet forsikring for jer begge. Som andre har nævnt, kan det gøres forholdsvis billigt, når I ikke er så gamle som mange af os andre gamle nisser. Kommer en af jer til skade, kan det blive rigtigt dyrt uden forsikring - og det kan endda være forskellen mellem liv og død. Thailand er ikke Danmark! Hverken med hensyn til sundhedssystem eller mange andre ting. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/09-2013 11:34
|
Ja, for at du er berettiget til pensionen. Men hvis fx kun har boet i Danmark i 4 år efter det fyldte 15. år, så får du kun 4/40-dele af pensionen, altså 10 procent. Har du boet i 8 år i Danmark, får du 20 procent. |
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 15/09-2013 11:52
|
Kim Ludvigsen skrev: Camilla, jeg er en gammel, håbløs romantiker, men alligevel ... Har du overvejet at starte med en længere "ferie"? Fx 3 måneder, 6 måneder eller sågar 1 år? Det kan have nogle fordele med hensyn til tilknytningen til Danmark, ligesom du kan få prøvet forholdet af. Både for din skyld og for barnets skyld. Der kan være rigtig stor forskel på korte ferier og så at være sammen fuld tid. Ville du bryde op for at flytte sammen med en dansker, du havde mødt på nogle få korte ferier i Skagen? I dette tilfælde bør du være meget mere påpasselig end med et forhold til en dansker på et dansk feriested. Kulturen er meget anderledes, og hverdagen kan være meget anderledes end ferien. Og det bliver absolut ikke nemmere af, at der er et barn indblandet. Du har vist ikke skrevet noget om barnets alder, men hvad med skole og de muligheder, han vil have i Thailand kontra i Danmark? Jeg kender flere, der ikke kunne drømme om at lade deres børn vokse op i det thailandske skolesystem. Hvad med hans kammerater og forholdet til familien - og faderen? Tager du springet, så skal du som det allerførste have tegnet forsikring for jer begge. Som andre har nævnt, kan det gøres forholdsvis billigt, når I ikke er så gamle som mange af os andre gamle nisser. Kommer en af jer til skade, kan det blive rigtigt dyrt uden forsikring - og det kan endda være forskellen mellem liv og død. Thailand er ikke Danmark! Hverken med hensyn til sundhedssystem eller mange andre ting. Ja det har jeg vist ikke fået skrevet, men ja meningen er ikke at jeg fra den ene dag til den anden vil rive mig og min søn op med rode og flytte derned. Jeg ved godt at der er stor forskel på at være sammen når jeg er der i 14 dage og på at være sammen til hverdag. Så det er min plan at tage et længere "ferieophold" inden jeg evt tager springet. Men jeg er bare gået i gang med at finde information om regler og muligheder i god tid. Jeg har hørt at det thailandske skolesystem ikke kan måle sig med det danske og havde til at starte med tænkt mig at han skulle på en int.skole men det har jeg jo så fundet ud af koster en formue, så jeg er lidt på herrens mark, medmindre jeg kan finde et godt betalt job (ikke at jeg selv tror på den). Måske et lidt dumt spørgsmål men nu stiller jeg det alligevel. Skal forsikringerne tegnes herhjemme med et dansk selskab eller i thailand? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/09-2013 12:06
|
CamillaV skrev: Ja det har jeg vist ikke fået skrevet, men ja meningen er ikke at jeg fra den ene dag til den anden vil rive mig og min søn op med rode og flytte derned. Ok, det er lidt beroligende. Der er stadig rigtig meget, der kan gå galt, men det er en fordel, hvis man kan bevare realitetssansen. Havde du ikke haft et barn, ville jeg sige go for it, selvom risikoen for, at det går galt, er stor (undskyld, men det er den altså). Du ville få en oplevelse ud af det i stedet for at sidde og tænke, hvad nu hvis. Og jeg er som sagt en gammel romantiker. Men når der er et barn indblandet, skal man ikke kun tænke på sine egne drømme. CamillaV skrev: Jeg har hørt at det thailandske skolesystem ikke kan måle sig med det danske og havde til at starte med tænkt mig at han skulle på en int.skole men det har jeg jo så fundet ud af koster en formue, så jeg er lidt på herrens mark, medmindre jeg kan finde et godt betalt job (ikke at jeg selv tror på den). Problemet med skolesystemet er, at det generelt ikke er gearet til at udvikle børnene, og at man ikke stræber efter at opnå viden og slet ikke selvstændig tankegang. Det gælder også de internationale skoler, men det er klart værst i det almindelige skolesystem. Det er for øvrigt ikke kun skolesystemet, der lider af dette, det gennemsyrer hele systemet. I Danmark kan en medarbejder fortælle chefen, at det her er ikke optimalt, kan vi ikke gøre sådan i stedet. Sådan noget siger man normalt ikke til chefen i Thailand. I stedet får tingene lov at sejle. CamillaV skrev: Måske et lidt dumt spørgsmål men nu stiller jeg det alligevel. Skal forsikringerne tegnes herhjemme med et dansk selskab eller i thailand? Fordelen ved at bevare tilknytning til Danmark er, at du i starten kan nøjes med en rejseforsikring. Den bør være billigere end en forsikring for en fastboende. Rejseforsikringen kan tegnes i Danmark, mens en forsikring for fastboende skal tegnes i Thailand eller hos et internationalt selskab, der tilbyder den slags. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 15/09-2013 13:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Jeg maa sige at Kim giver nogle saerdeles relevante bemaerkninger. Som han selv siger saa er han ogsaa en gammel romantiker. Jeg er ked af hvis jeg udtrykker mig som vaerende "kold og kynisk" men som jeg ser det saa kan det eventyr ikke gaa i opfyldelse. Der er mange faktorer der spiller ind og de fleste er allerede naevnt. 1. Opholdstilladelse (maaske ED visa ?) 2. Forsikring (kan vaere utrolig dyr afhaengig af alder, men for 2 personer) 3. Skolegang (almindelig skolegang koster ogsaa, boeger, uniformer osv) 4. Kaerestens maanedsloen som angivet THB 6,000.- lyder ikke korrekt naar der tages i betragtning at minimum nu er THB 300.- per dag. Selv med minimumsloennen paa THB 300 vil det vaere umuligt at forsoerge en farangkvinde og hendes barn. Jeg vil blot sige held og lykke til CamillaV hvis og naar hun kaster sig ud i eventyret. Mon ikke det er en bedre ide at faa kaeresten til Danmark ? Mvh |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/09-2013 14:23
|
Antal indlæg: 3779 |
At der er en mindsteløn på 300 baht per dag betyder ikke, at alle overholder den. 6.000 baht per måned med fri kost og drikkepenge er heller ikke helt galt, men heller ikke helt godt. Jeg tror, at Camilla mere skal kigge på budget end på regler i første omgang. Forsikringer er nævnt, der kan tegnes i hvilket som helst land, men nok er billigst i Thailand. Skole, ja, en international skole koster en bondegård. Bolig, hvis det skal ligne lidt noget dansk og med mindst to soveværelser, så løber det lidt derop ad, alt efter hvor i Thailand det er. Dertil kommer air-con, hvis du ikke kan undvære det. i Bangkok vil jeg nok mene, at man vil få vanskeligt ved at finde noget (møbleret) meget under 20.000 baht med brug af air-con. Flybilletter til ferie i Danmark - de er dyrere end rejser til Thailand. Kan nemt koste 40.000-45.000 baht. Thailand er billigt, men det er dyrere at bo i Thailand, end man tror. Dertil kommer omkostninger i forbindelse med visum af den ene eller anden slags, og det er jo for to personer. Oven i hatten kommer den lille løn på 6.000, som kæresten har. Det kan nemt ende med, at han skal have et tilskud, direkte eller indirekte. Den officielle mindsteløn for udlændinge, der er en del af en familie, er 40.000 baht, eller 50.000 baht ved visum-forlængelse, og jeg skal ikke kunne sige, om det er nok til jer. Dog formoder jeg, at du også får nogle børnepenge med til Thailand. Hvis du ikke havde et barn, og nu ved jeg ikke, hvor gammelt det er, så ville det være nemmere. Men du skal nok starte med at få styr på skole-tingen. Jeg formoder i øvrigt, hvis barnet går i skole, at barnet kan få ED-visum, og så kan du muligvis få et forældrevisum, men disse regler er jeg ikke inde i. Jeg har dog mødt kvinder, der hævdede, at de brugte denne metode. Det ville også være den nemmeste og billigste. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 15/09-2013 14:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Jeg tror det rette ord er et "reality check". Men nu har CamillaV da faaet en del gode raad. |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 16/09-2013 17:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
hugoboerge skrev: Ja 6000 THB dækker mad for 200 THB. om dagen og hvad så, ville ikke frivilligt sende min søn til Thailand , selvom jeg kan betale en international skole. Nej Camilla tænk tanken til ende. Jeg maa sige at Kim giver nogle saerdeles relevante bemaerkninger. Som han selv siger saa er han ogsaa en gammel romantiker. Jeg er ked af hvis jeg udtrykker mig som vaerende "kold og kynisk" men som jeg ser det saa kan det eventyr ikke gaa i opfyldelse. Der er mange faktorer der spiller ind og de fleste er allerede naevnt. 1. Opholdstilladelse (maaske ED visa ?) 2. Forsikring (kan vaere utrolig dyr afhaengig af alder, men for 2 personer) 3. Skolegang (almindelig skolegang koster ogsaa, boeger, uniformer osv) 4. Kaerestens maanedsloen som angivet THB 6,000.- lyder ikke korrekt naar der tages i betragtning at minimum nu er THB 300.- per dag. Selv med minimumsloennen paa THB 300 vil det vaere umuligt at forsoerge en farangkvinde og hendes barn. Jeg vil blot sige held og lykke til CamillaV hvis og naar hun kaster sig ud i eventyret. Mon ikke det er en bedre ide at faa kaeresten til Danmark ? Mvh De fleste jeg kender , der er emigreret - lever som vej lus( undskyld, men sandt) DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |