Se indlæg
Kulinariske globetrottere - Thailand
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 31/08-2013 17:33
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
En række internationalt kendte kokke og madskribenter spiser sig igennem verdens mange forskellige madkulturer i jagten på de mest velsmagende destinationer. Undervejs bliver de hver især præsenteret for helt særlige regionale og lokale retter og for de historiske, kulturelle og religiøse traditioner, som knytter sig til maden. Kokken Merrilees Parker rejser til Thailand, som er hjemsted for nogle af verdens stærkeste og mest krydrede ingredienser. Her besøger hun nogle af landets mange markeder, laver mad i et gadekøkken og tilbringer natten hos en lokal familie. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Crafack |
Lagt på d. 01/09-2013 13:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 108 |
Sød lille udsendelse, med generel intro til Thailandsk mad. Specielt kan jeg godt lide det positive indtryk der gives af gadekøkkenerne. Det er min oplevelse at mange førstegangs-besøgende er bange for gadekøkkenerne, hvilket i min optik er synd. Jeg har i hvert fald fået de fleste af mine gode madoplevelser på en plastskammel på fortovet :-) Eneste minus ved udsendelsen, syntes jeg, er at den giver indtryk af at der ikke er nogen sprogbarriere (hvis man bare taler engelsk). Specielt i gadekøkken-sammenhæng syntes jeg det kan være svært at kommunikere med andet end fagter (jeg er åbenbart elendig til at udtale navne på Thaimad :-) I to af opskrifterne i videoen anvender de "sweet roasted chilipaste". Er det det samme som Nam Prik Pao? Hvilket mærke skal jeg vælge hvis der er flere i butikken? /Crafack |
|
|
marn |
Lagt på d. 02/09-2013 14:51
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
crafack Kan da kun give dig ret hvad gadekøkkener angår,, de gange jeg og konen har været derude har vi næsten altid brugt disse muligheder, dels fordi det er billigt, men så sandeligt også fordi det smager skide godt !! Selvfølgelig har vi også spist på restaurant men foretrækker det andet. Og jeg ved da at når vi besøger familien står de da ikke og laver mad, nej de henter det ved gadekøkkener og markeder og varmer det og supplerer med ris og grøntsager... Ja sproget kan godt være irreterende når man skal bestille maden, det har jeg haft mange sjove episoder ud af.... Jeg vil dog sige at jeg ikke bryder mig om alle de forbandede fluer der tit sidder på maden disse steder,,men hva,,jeg har ikke været syg de gange jeg har været derude.. |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 03/09-2013 11:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Er enige med jer omkring gade køkkener, Det er en skam der er så mange der er bange for dem. Har jo set flere gange igennem tiden at nogle advare imod dem, og siger at spise man der er det lige med man får dårlige mave og ens ferie er ødelagt. Det er som så meget andre der skrives om Thailand ikke sandt.. Dårlige mave kan fås ved gade køkkener eller de støre restaurant, eller ved man selv lave maden, sådan er det nu engang, både i Thailand og hjemme i Danmark. Men vil man opleve de gode smags oplevelser, Ja så skal man altså fordi disse gade køkkener, det fås bare ikke ved de støre restaurant, da de bare ikke kan ramme det som de små gade køkkener gøre, ja ja det synes jeg altså, og har det fint med at andre synes noget andre, synes bare det er pjat at sige til folk at deres ferie er 100% ødelagt hvis de prøver de gade køkkener.. Dem jeg har haft med, efter jeg har fortalt dem jeg har spist sådan steder hele min tid her, og har haft modet på at prøve dem, ja de bliver skam bidt af den gode smag fra gade køkkener. Og give man så lige lidt tips til dem om hvad de selv skal se efter inden de bruger et nyt gade køkken, Ja så har de modet på at afprøve det selv når de rejser videre. |
|
Spring til debat: |