Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
udlån privat
|
|
HCA |
Lagt på d. 01/09-2013 22:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Er der en herinde der kan fortælle lidt om, hvad det går ud på når fx ti personer skyder 3000 baht ind i en pulje og, man så kan låne et beløb fra den pulje. Hvordan får man overskud ud af det, i mine øre virker det lidt risikabelt at gå med i en sådan ordning, for det er vel bare engang en person ikke kan betale, så er hele ens indskud røget sig en tur, eller hvad ? Men hvordan foregår det i virkeligheden? |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/09-2013 22:57
|
Antal indlæg: 3779 |
Det lyder ikke helt lovligt. Faktisk lyder det ulovligt. Så hold dig væk. Hilsen, Robert HCA skrev: Er der en herinde der kan fortælle lidt om, hvad det går ud på når fx ti personer skyder 3000 baht ind i en pulje og, man så kan låne et beløb fra den pulje. Hvordan får man overskud ud af det, i mine øre virker det lidt risikabelt at gå med i en sådan ordning, for det er vel bare engang en person ikke kan betale, så er hele ens indskud røget sig en tur, eller hvad ? Men hvordan foregår det i virkeligheden? |
|
|
HCA |
Lagt på d. 01/09-2013 23:04
|
Ja det er jeg nu heller ikke i tvivl om, at det er. Men min kæreste er blevet tilbudt det, så derfor søger jeg info omkring selve forretningsgangen i det her. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/09-2013 23:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Det benyttes bl.a. i u-lande som en slags minibanker i små landsbyer, og det fungerer faktisk helt fint til at hæve levestandarden. Jeg kan forestille mig, at der er indbygget konsekvenser, hvis man ikke betaler. Thaier er måske ikke just kendt for at tænke så meget på morgendagen og konsekvenser, så en thailandsk udgave er nok en noget mere farlig ting at skyde penge i.
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/09-2013 23:20
|
Antal indlæg: 3779 |
Man overlever nok at miste 3.000 baht, men det er ulovligt. Hilsen, Robert Kim Ludvigsen skrev: Det benyttes bl.a. i u-lande som en slags minibanker i små landsbyer, og det fungerer faktisk helt fint til at hæve levestandarden. Jeg kan forestille mig, at der er indbygget konsekvenser, hvis man ikke betaler. Thaier er måske ikke just kendt for at tænke så meget på morgendagen og konsekvenser, så en thailandsk udgave er nok en noget mere farlig ting at skyde penge i. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 02/09-2013 06:50
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Det har været oppe flere gange herinde og er populært blandt nogle thai'er. Men kort sagt hold snotten og pigen væk fra det. Her er lidt læsestof: - Hvad er cheer ( Spil ) - Rente Spi - Penge spil/udlån - Thai Lotto spil Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 02/09-2013 07:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Jeg er helt enig, hold snotten vaek...Er kvinden saa dorsk at hun falder i en saadan gang shit, saa hold dig fra hende ligesaa.... Robert. Vi kan alle taale at miste 3000. men hvorfor skal man dog fodre et begaerligt moegdyr og risikere en masse ballade Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
HCA |
Lagt på d. 02/09-2013 07:58
|
Mange tak for at give indsigt i det udlånsspil. Både dem der er kommet her og dem i PB. Mange tak. De gode råd er taget til efterretning, og har straks øst min visdom til min kæreste |
|
|
buick |
Lagt på d. 02/09-2013 08:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
Det kaldes share og som alle skriver hold hende langt væk fra det og hvis du kan hold hende langt væk fra de såkaldte venninder som vil have hende med. Share benyttes stort set kun imellem de spillegale thaier og forgår således. 10 personer skyder et beløb ind hver måned f. eks 1000 kr Den første måned får hende som har startet spillet de 10.000 kr Den anden måned kan de 9 som er tilbage hver sige hvor meget de vil betale i "rente" for at få de 10.000 kr den som så vil betale mest f.eks 500 kr får så de 10.000 kr og skal så derfra hver måned lægge 1000 kr + 500 kr. Den 3 måned er der så 10.500 kr i puljen så højeste byder får 10.500 kr men skal selv betale den rente hun har vundet med hver de sidste 7 måneder f.eks 600 kr. Den 4 måned er der så en pulje på 11.100 kr Hvis alle betaler så giver det den sidste en rigtig god gevinst men det er jo kun hvis alle betaler og da det for det meste er spillefugle som køre mange Share spil så vælter korthuset jo somregl PS dog føre thaierne en næsten mafiaagtig jagt på hinanden hvis der ikke falder betaling, min x (ludoman) ente med talrige knivstik fra en veninde da hun ville opkræve hos en som ikke betalte Hun lever dog i dag og har intet lært |
|
|
maichai |
Lagt på d. 02/09-2013 09:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Jeg har faktisk lige en historie her fra real life En Thai mand her oppe hvor jeg bor meldte sig ind i en sådan låneforetning han indbetalte 3000 bath og et par uger efter lånte han så 50000 bath renterne for en måned udgjore 20 % det vil sige efter en måned måtte han af med 60000 for sit lån efter 2 måneder måtte han af med 72000 bath osv osv nu skyndte han sig imidlertidigt efter en måned at låne de 60000 bath af mig og kom ud af det på en pæn måde de første 3000 var også tabt det var for at få lov til at låne sagde de til ham han er nu ude af sin gæld til mig han kom 3 måneder efter og gav mig mine 50000 bath og indisterede på at give mig yderlige 4000 bath for at jeg fik redet ham ud af knipen så vi gav ham og konen mad øl og Laokao som tak for de 4000 bath Men set i bagspejlet af denne historie kunne det have blevet rigtigt dyrt for ham og hans famillie så rigtigt hold jer og jeres koner væk fra de smarte udlånere MVH. Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/09-2013 10:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Nu, hvor vi har fået belyst den thailandske udgave, synes jeg, I lige skal have lov at læse om, hvordan ideen fungerer i Afrika: http://videnskab....ere-rigere |
|
|
buick |
Lagt på d. 02/09-2013 11:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
Det lyder mere som almindelig udlån og ikke som Share i share skulle han af med et fast beløb + evt fast rente beløb hver måned ikke noget som stiger for hver måned maichai skrev: Jeg har faktisk lige en historie her fra real life En Thai mand her oppe hvor jeg bor meldte sig ind i en sådan låneforetning han indbetalte 3000 bath og et par uger efter lånte han så 50000 bath renterne for en måned udgjore 20 % det vil sige efter en måned måtte han af med 60000 for sit lån efter 2 måneder måtte han af med 72000 bath osv osv nu skyndte han sig imidlertidigt efter en måned at låne de 60000 bath af mig og kom ud af det på en pæn måde de første 3000 var også tabt det var for at få lov til at låne sagde de til ham han er nu ude af sin gæld til mig han kom 3 måneder efter og gav mig mine 50000 bath og indisterede på at give mig yderlige 4000 bath for at jeg fik redet ham ud af knipen så vi gav ham og konen mad øl og Laokao som tak for de 4000 bath Men set i bagspejlet af denne historie kunne det have blevet rigtigt dyrt for ham og hans famillie så rigtigt hold jer og jeres koner væk fra de smarte udlånere MVH. Maichai |
|
|
mobbe |
Lagt på d. 02/09-2013 15:15
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
HCA skrev: Mange tak for at give indsigt i det udlånsspil. Både dem der er kommet her og dem i PB. Mange tak. De gode råd er taget til efterretning, og har straks øst min visdom til min kæreste Kan kun sige og det ved alle der bor her i DK, at det foregår meget her om det kun er her i Københavnsområdet, hvad jeg ikke tror for thaierne elsker som bekendt spil og penge Kender nogle der har mistet, men det er ikke alle der lærer af det, nogle har også falang involveret. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 02/09-2013 15:23
|
Nu kan det da godt vaere at folk vil kalde dette noget surt galde..........Men naar saa mange thaier gambler om money i danmark, hvor i thailand har farang saa lige moedt hende, der lyder i mine oere ikke helt stuerent...............eller ? ( kast bare med knive, jeg duker mig ) Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 02/09-2013 15:28
|
Longway skrev: Nu kan det da godt vaere at folk vil kalde dette noget surt galde..........Men naar saa mange thaier gambler om money i danmark, hvor i thailand har farang saa lige moedt hende, der lyder i mine oere ikke helt stuerent...............eller ? Op i r.... med hvor folk har mødt hinanden og f... hvad folk har gjort før. Det vigtige er om de har det godt sammen nu. Jeg tillader mig lige at bringe et lille citat, endda et citat af noget du selv kom med for få timer siden: Longway skrev: Vi kan alle fejle, og vi kan alle rette os................ Hav en god dag og prøv at hjælp og rådgiv hinanden i stedet for at udstille sig selv som ufejlbar. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 02/09-2013 15:38
|
Vi er da helt enige i at man kan rette sig, der saa desvaerre visse som ikke vil/kan rette sig. Jeg skyder ikke aa nogle, men jeg kendte bla. en thai danmark, hun var blevet saa forgaeldet ang. renter og games, hun maate flygte til england....det er en del aar siden, det er da trist. Og nej, at sige o i R.... med hvor man finder sin kone, alt kan selvfoelgelig lykkes, men visse steder har man altsaa stoerre ods end andre steder........det er da soleklart. Jeg ved at man bliver slagtet aa det jeg skriver, det er dog fakta ! Hvorfor er dette saa farligt at komme ind aa ? God aften til alle........ Mvh. Chiliposen.
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 02/09-2013 18:28
|
Longway skrev: Vi er da helt enige i at man kan rette sig, der saa desvaerre visse som ikke vil/kan rette sig. Jeg skyder ikke aa nogle, men jeg kendte bla. en thai danmark, hun var blevet saa forgaeldet ang. renter og games, hun maate flygte til england....det er en del aar siden, det er da trist. Og nej, at sige o i R.... med hvor man finder sin kone, alt kan selvfoelgelig lykkes, men visse steder har man altsaa stoerre ods end andre steder........det er da soleklart. Jeg ved at man bliver slagtet aa det jeg skriver, det er dog fakta ! Hvorfor er dette saa farligt at komme ind aa ? God aften til alle........ Det er skam ikke farligt at komme ind på, men utroligt bræk-fremkaldende at din seneste og nuværende profil nu også skal bruges til at sætte dig selv op på en pedestal. Hvor mange profiler har du ikke efterhånden brugt på at fremhæve dig selv og Ning og i farten træde på stort set alle ? Hvis din nuværende profil ogsa skal bruges til at fremhæve dig selv og dit perfekte forhold, så sig lige til for så skal du nok få en hundekiks og en los i røven ud her fra siden af. Nu er du advaret. Du har ikke goodwill til at fortsætte det fis uanset om du er døddrukken eller ej. Forstået ? - ADMIN - Med venlig hilsen
|
|
Longway |
Lagt på d. 02/09-2013 18:32
|
Forstaaet ! Doeddrukken er jeg dog ikke.Ning har jeg nu heller ikke naevnt....Svinet folk til har jeg heller ikke, jeg skriver saamaend bare om hvordan det kan gaa i et forhold, men foelehornene er nu trukket ind...Beklager hvis jeg har saaret en enkelt eller to, det var ikke min mening.... Men pyt med nu med det, dette emne vil jeg saa ikke dikutere mere........ Hundekiks forventer jeg ikke i en debat, ej heller et spark i roeven, jeg haabede blot paa feetback.......... Doem mig bare paa min fortid, jeg kan baere det ! Godnat fra Bkk. Redigeret af Longway d. 02/09-2013 18:57 Mvh. Chiliposen.
|
|
maichai |
Lagt på d. 02/09-2013 18:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Buick skrev Det lyder mere som almindelig udlån og ikke som Share i share skulle han af med et fast beløb + evt fast rente beløb hver måned ikke noget som stiger for hver måned Nej der er ingen som spørger man lægger bare 20 % på og næste 1 20% på af rentes rente og næste 1 20% på af rentes rente I Danmark kalder man den slags for ågervirsomhed eller Rocker indtægter MVH Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 03/09-2013 02:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
Share benyttes stort set kun imellem de spillegale thaier og forgår således. Helt forkert, Share benyttes overalt i det thailandske samfund af alle der ikke kan gå i banken og få et lån. Alle markedspladser bruger systemet og det giver gode penge til dem med mindst behov for at låne. Det er svært at give gode grunde til ikke at være med når og hvis et indskud på 10.000 over eksempelvis giver 6.500 i fortjeneste. På markedspladserne kører Share på 10 uger. Hvilken bank giver et så stort afkast til folk der ikke engang selv kan låne? Mange bønder bruger Share til, at finansiere deres så sæd. Der er da en mulighed for en gevinst i Share og ikke som deres ulovlige spil med numre, som alle deltager i, der scores gevinsten af bagmanden, i Share får man penge, hvis ingen dropper ud. Share er vel det sted der tabes mindst penge, af alle de spil og gode forretninger thaier benytter. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |