Se indlæg
 Udskriv debat
Asiatique
jc
Er der nogen af Jer, som har besøgt Asiatique, der ligger i ØK's gamle lagerbygninger og savværk? Er det værd at bruge tid på eller er det bare et nyt hip-sted?
Boet i Bangkok 1980-1983.

dutling68
det er bare et nyt hip sted vi var der en times tid så var vi smutted igen Til hest..ikke et sted vi kommer igen men det var da meget hyggeligt men det er de same boder som alle andre steder...men bare dyre......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

sank
Smile Det er da ok at besøge for en ose tur ? men mange fine restauranter i den lidt dyre ende, og mange butikker men ikke billige ting, men ligger jo fint helt ud til floden syd for Taksin broen, flot stort Pariserhjul hvor man har en flot udsigt over byen i klart vejr. Der går en båd fra Taksin færgested ? der er tale om at Expresbåden skal sejle der ned ? men elles skal man skifte, kommer man metro og er godt gående så syd på ca. 1½ km. eller hop på en af de busser der køre den vej.
Redigeret af sank d. 21/08-2013 09:27

Mai Mii Gik
Synes det var en god aften da vi var der inde..

Flot sted, masse af se på, og masse af mulighed for mad i alle prislag..
Jeg var bare med der henne, men synes det var lidt "sjovt" at læse historie omkring det, at der var en Dansker med ind over langt tilbage i tiden..
I sær ved aften tid, er det altså mega flot at kan side der og nyde noget godt mad med udsigt over floden...

Vi sprang over Pariserhjul da de ville have dobbelte pris for os Farang, og det kun var for 10 min...

Der var fuldt hus så at sige, både af Thai og folk fra andre lande.
Vi fandt et sted med steak og fisk at spise, for 4 personer, med 5 sodavand til lidt over 800 baht total for os 4 personer. Synes det var en fair pris sådan et sted....

Her er lige det jeg så skrevet om stedet på plakater der inde...(taget fra nettet)

Back in the 1900s

During the reign of King Chulalongkorn, Asian countries were under threat of invasion from the European superpowers. With great foresight, King Chulalongkorn took the initiative to raise Siam to the level of leading countries of the world and decided to establish relations with Denmark. Included in this process was the construction of a pier belonging to the East Asiatic Company, a business dedicated to the export of teak wood and owned by
Mr. Hans Nille Andersen, a Danish national. This pier signaled the beginning of international trade between the Kingdom of Siam (the former name of Thailand) and European nations and was the key to Siam maintaining the sovereignty and independence it enjoys to this day.
Today, that same area which the East Asiatic pier occupies is being restored to its original glory under the name “ASIATIQUE The Riverfront,” the first and the biggest lifestyle project in Asia on the banks of the Chao Phraya River, and soon to become Bangkok’s trendiest landmark.

hugoboerge
jc skrev:

Er der nogen af Jer, som har besøgt Asiatique, der ligger i ØK's gamle lagerbygninger og savværk? Er det værd at bruge tid på eller er det bare et nyt hip-sted?

Mig bekendt daekker det ikke savvaerksomraadet men kun lagerarealet. Dog skal det siges at restauranten Baan Khanitha har til huse i det der tidligere var savvaerkskontoret.

Webmaster
Til dem som ikke lige ved hvad Asiatique er, så fandt Tingtong en fin video frem i en tidligere tråd.
Den tråd kan ses HER
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
jydetampen
jeg kan sige vi havde en dejlig og hyggelig aften der og ja der en mange af de samme varer og måske også lidt dyrere,vi var der en hverdag aften og det var fint ikke så mange mennesker ,der var plads til ånde og rigtig ose.men synes man skal turen i pariserhjulet,for det er en flot skyline.
Vi fik en god middag med belgisk øl og kunne nyde en brise fra floden og der var live musik så der røg måske en ekstra øl ned,men alt i alt rigtig hyggeligt sted og der er gratis båd fra taksin broen tur/retur men check lige sidste afgang er vist kl 23?????

Spring til debat: