Se indlæg
Kontakt med Udbetaling Danmark?
|
|
PeterS |
Lagt på d. 16/08-2013 05:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
Nu er problemet jo nok også, at vi slet ikke har samme problemer, dem af os der lever herude på kun grundbeløb har faktisk ikke flere penge end hvad en førtidspensionist mister ved at være samboende. Så skeptiker mit bud er at de meget meget få folkepensionister der lever her på kun grundbeløb højest er mellem 5 og 10 stk. Og for mig er det meget svært for jeg har intet imod førtidspensionister får deres penge, men jeg kan godt få lidt ondt i røven af deres klager om reelt enlige, når og hvis man ved det ikke er rigtig. Så vi bliver aldrig en samlet enhed og vi kan jo konstatere at kontrol teamet har været deres løn værd herude, om det så er retfærdig er en anden snak, for det mener jeg helt klart ikke. Alle pensionister om de er før eller folkepensionister burde have mindst samme pension, det er helt galt, at der kan være 40.000 baht eller mere forskel på 2 danskere der bosætter sig i Thailand, hvor den fattige bare har været så uheldig at være født for tidlig. |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 16/08-2013 06:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
PeterS, du har helt ret, den samme konklusion er jeg nået frem for længst. Men når kun ganske få andre vil bakke os få op, vil tingene aldrig ændres. Alene de få der har deltaget i div. tråde om dette emne er jo til at tælle på en hånd. Og ikke nok med at en førtids får flere penge fra staten så må han/hun også tjene ekstra hvis de kan finde et job, og så kan de oven i købet bare holde deres kæft, så er de penge jo skattefrie. Fik jeg også 12.000 om mdr. skulle de ikke høre et kvæk fra mig. Men jeg tror ikke kontrolteamet opnåede det de ville, jeg tror det blev lukket ned fordi det er umuligt at undersøge, hvis du ikke går rundt og banker på dørene og så bliver det jo dyneløfteri. Jeg fortalte jo her for et stykke tid siden om en gut her fra byen, som havde den frækhed at ringe mig om som en god gammel ven, og faktisk håne mig fordi jeg ikke havde æret klog nok til at beholde en adresse i DK. Da jeg fortalte ham hvad jeg mente om bedragere, blev han tavs, og pudsigt nok hans samlever/kone gennem mange år, som jeg mødte jævnligt rundt i byen, hun har åbenbart flyttet indkøb til en anden del af byen. Reaktionen her på sitet var en hel del ubehagelige indlæg, dels her, dels privat hvor jeg blev truet på livet hvis jeg blev ved med at fremture og fik benævnelsen stikkersvin stukket ud. Og dit råd om at kontakte Skat om mine manglende fradrag, så er det da gjort for længst, uden resultat, simpelthen ingen svar på henvendelser. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 16/08-2013 07:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Der er jo mange side af den her sag.. En person der har været på arbejdsmakret i 40-50 år før denne går på folkepension har jo haft en klar fordel frem for den person der er blevet førtidspensionist i en tidelig alder.. Denne person har jo arbejdepension igennem sit arbejde, privat pensioner, forsikring der bliver udbetalt, og masse af år at spare op i...Hvis denne ikke selv vælger det fra af egen fri vilje.. De samme fordele har den "unge" førtidspensionist jo ikke.. Der er også en del folkepensionister her nede der hyle lidt over grundbeløber og deres ATP er for lille, MEN spørge man så ind til om de da ikke har haft forskellige former for pensioner, pension opsparing osv. i deres arbejdsliv, er Svaret jo fra nogle at det har de SELV valgt fra.. Andre har fået dem udbetalt, og ved så den ikke kommer hver måned.. I begge tilfælde er det klart deres helt egen skyld.. Men jeg synes da helt klart at folkepensionister skal havde samme beløb som i Danmark, indenfor EU..... Her i Thailand og andre lande udenfor Danmark/EU Og har da ondt af peters hvis han kun har det en førtidspensionist mister ved at være sammenlevende, men tro det er endnu en and.. Førtidspensionist satser.. Enlige 208.176 kr. Gift/samlevende 176.952 kr. Forskellen er så 31.224 kr. Brutto.. Folkepensionist grundbeløb 69.648 kr. Brutto.. Dertil kommer så ATP samt pensioner der udbetales... Så mon ikke peters svar skal tages med en del vogne læs salt.. |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 16/08-2013 08:00
|
Ja så starter den igen. At der kan være forskellige grunde til man ikke har nogle private pensioner der bliver udbetalt må og kan vel godt være en privat sag, men straks bliver det lavet om til en løgn, at man ikke har andet end folkepension. Og jeg kan da godt se at den førtidspensionist der har som enlig et beløb på 208.176 mod den enlige folkepensionist med 69.648, er næsten lige. 17.348 bruto mod 5.804 altså en forskel på 11.544 gode danske kroner. Er der nogen der vil bytte ? Og jeg klager ikke, men føler forskelsbehandlingen er til, at få øje på, selv for en blind. |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 16/08-2013 08:23
|
peters, du komme med noget der bare ikke passer, den kan du ikke komme uden om..... At du vil havde samme satser for en førtidspension og folkepensionist er også sær i min verden, det ene er noget man optjener efter efter arbejdeliv, med masse af muligheder for at spare op, og man bliver underretter om at spare op da en folkepension ikke er nok i sig selv, det er jeg blevet, og også mine forælder, som mon ikke også i andre har fået det at vide i jeres arbejdsliv... At i måske har lavet nogle valg i livet som i mærker nu, ja det er altså kun jer selv at takke for det... Førtidspension er en hjælp til den der ikke kan klaret et arbejdeliv mere.... Et noget andet ting end folkepension, vel i min verden er det en forskel... Jeg vil gerne slå fast igen, at beløb for folkepensionister så jeg gerne ens i Danmark og ude af Danmark/EU.... Samt beløb til førtidspensionister skal også være det sammen i Danmark og ude af Danmark/EU... |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 16/08-2013 08:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Og så er der den lille krølle, at førtidspensionister bliver til folkepensionister, når de når den rette alder (for tiden 65). Med den nye titel følger også nye takster på de ydelser, de modtager. Peter
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/08-2013 09:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Og endnu en krølle: Førtidspensionister, der flytter til Thailand nu, får heller ikke hele beløbet med sig. Så dem der hyler op om forskelsbehandling har da opnået noget.
|
|
|
milex |
Lagt på d. 16/08-2013 10:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
@skeptikeren, http://www.penst....-2012.ashx er nyere end den statistik du henviser. Og går du ned i bilaget til dokumentet vil du se at der i 2012 var 262 folkepesionister og 256 førtisdpensionister registreret i Thailand. Hvad du så iøvrigt vil bruge de tal til ved jeg ikke. Ligesom jeg heller ikke fatter din bemærkning og fattigdoms-grænser. Har jo intet med sagen at gøre. De gange jeg har haft kontakt til SKAT har jeg altid fået prompte svar, kontakter dem via deres hjemmeside efter login med Nemid. Selvfølgelig skal de forskellige styrelser svare på henvendelser efter rimelig tid, men principielt forvalter de jo blot de regler der er vedtaget af vore politikere. Så det er nok dem man skal skyde på. Er da også selv udsat for urimeligheder, synes jeg, blot fordi jeg er født i et forkert år. Har dog intet med folke-/førtidspension at gøre. Man kan så gøre det et livs-projekt - formodentlig forgæves - at kæmpe for en ændring. Må indrømme det gider jeg ikke. Enhvers hverdag/økonomi er jo forskellig, og der vil aldrig komme en situation hvor alle er tilfredse!. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/08-2013 10:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Kloge ord fra dig, Milex. Kontakt med off. myndigheder via Nemid, skal afføde en respons. Ellers kan man altid bruge anbefalet brev, det bliver logget og registreret. Og der er ingen vej udenom at besvare et sådant. Jeg er dog uenig med dig i een henseende. Jeg synes aldrig det er forgæves at kæmpe for en sag, ligegyldigt hvorledes odds ser ud. Og med fare for at gentage mig selv, så er jeg aldeles harmdirrende over den forskel der bliver udøvet, overfor pensionister, bosat i EU kontra fx. Thailand. Det kan jeg slet ikke have, jeg tænker på, at det kunne have været mine egne forældre. Skal de ikke have lov til at nyde deres otium på lige vilkår med dansk baserede fæller? Hvem skylder vi vores velfærd, uddannelse, sundhedssystem etc. etc. ? Svaret er simpelt: hårdt arbejdende tidligere generationer, som jeg personligt har den største respekt for, og som jeg titulerer som "De" fordi jeg har oplevet at de sætter pris herpå. @Skep. Jeg har ikke glemt projektet. mvh rinpoche |
|
|
maichai |
Lagt på d. 16/08-2013 10:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Jeg synes nogle herinde bevæger sig godt og grundigt væk fra emnet om at Udbetaling Danmark ikke gider svarer når man henvender sig til dem enten pr mail eller pr brev Alt det med folkepensioner, grundbeløb,invalidepensioner osv. har jo kørt på utallige tråde her Men det store problem her er at man ikke gider eller vil svarer borgerne, fra Udbetaling Danmarks side. Dette gælder jo ikke bare os der bor i Thailand det gælder i høj grad også borgere der er bosat i DK og resten af EU Her har vi igen tale om en offentlig institution som er blevet en stat i staten i vores såkaldte demokrati i Danmark Med Venlig Hilsen Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 16/08-2013 11:12
|
peters, du komme med noget der bare ikke passer, den kan du ikke komme uden om..... Og hvad er det?, jeg bruger de tal der findes som du selv lagde på siden. Mai Mil Gik, hvis du bare vil fortælle at folk selv er skyld i deres lille folkepension, ja så har du da ret. Det meste skyldes deres fødselstidspunkt. Og der er andre fattige, læs selv http://danskfolke.../_9853_171 Og ja desværre udenfor tråden. |
|
|
John |
Lagt på d. 16/08-2013 11:36
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hørte lige om dette i Radioen Pressede danskere må vente næsten et år i klagesager Artiklen kan ses her: http://www.inform...ram/469197 john@dansk-thai.dk
|
|
|
Havmand |
Lagt på d. 16/08-2013 11:53
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
Jeg har lige modtaget svar på min klage til Udbetaling Danmark. 11.04.2013 modtog brev ang. partshøring. Afsendte brev indenfor svarfrist 29.04.2013 modtog svar på mit brev om partshøring. Et meget ubehageligt og arrogant svar med nogle grimme beskyldninger om, " mod bedre vidende og uretmæssigt at have modtaget pension" og tilbagebetaling blev iværksat. 25.05.2013 indsendt anke over deres afgørelse indenfor svarfrist. 19.06.2013 modtog brev om modtagelse af min anke 16.08.2013 modtaget brev om, at jeg har fået medhold i min klage. Brevet er skrevet i en meget pæn og sober tone. Så Hvis man venter længe nok kan man også opnå et svar og i en ordentlig tone. Jeg synes bare at en sagsbehandling, som tager ca. 4 måneder er uacceptabel. Når det drejer sig om denne nye institution bør de vise sig fra den pæne side og bruge en acceptabel tone overfor borgerne. Med venlig hilsen Havmanden |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 16/08-2013 12:36
|
Bare for at afslutte det peters, så skrev du... Nu er problemet jo nok også, at vi slet ikke har samme problemer, dem af os der lever herude på kun grundbeløb har faktisk ikke flere penge end hvad en førtidspensionist mister ved at være samboende. Forskel er jo som beskrevet 31.224 dkr for førtidspension, og grundbeløbet for folkepensionisten er 69.648 dkr, så nej dette er ikke korrekt... Kan den lange ventetid være pga de ikke bruge de samme folk, som der det hed pensionstyrelsen (sikringsstyrelsen) ?? Ved der er flere der bo her nede, der klaget/anket den gang det hed Pensionstyrelsen.. Og de fik svar efter 4-6 uger om udfaldet, som vil er en okay tidsfreds for sådan noget ?? |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 16/08-2013 14:53
|
Ja helt ærlig, vi har for meget og de svarer helt fint. Ironi kan være brugt, for en debat om det der har været fremme her i tråden med både besvarelser og den lille pension til folkepensionister er helt utrolig, at nogen kan være uenig med dem der klager. |
|
|
armitarm |
Lagt på d. 16/08-2013 14:53
|
Begynder Antal indlæg: 14 |
Her har i mig igen........(kurt thorsen) Har være igennem kontrol møllen fra Wassana Dedduangrum fra Ambassaden. Efter to breve skulle jeg oplyse en masse ting samt bevise at jeg var reelt enlig, de skulle have kopi af Bank bog i Thailand for at se hvad der foregik på kontoen, den konto bruger jeg kun til at passe på de kontanter som jeg hæver fra min Dansk konto. Jeg skulle skaffe 6 måneders konto udskrifter fra Nykredit Bank hvor min pension bliver indsat, dette var det sværeste da jeg ikke har net bank ej heller nemid, men da min bank var super flinke har de hjulpet mig med alle de ting så jeg fik et fint brev fra dem som så kunne sendes videre til Kontrol teamet. Så var der det med at bevise at jeg er reelt single eller enlig, det er jeg og jeg fik resortet hvor jeg bor til at skrive et fint brev med stempel som bekræfter at der ikke bor andre end mig på adressen. Samt kunne jeg vedhæfte kontrakt med kun mit navn på. Her er så det jeg finder stærkt provokerende, hvad fanden bilder danmark sig ind at anklage folk for at lyve, du bor i Thailand så du er der kun for at bo sammen med en lille smuk pige, vi tror ikke på du er single, menesker omkring mig fra England,russland og Frankrig synes danmark må være total knald i låget en pension der er høj hvis du er alene og mindre penge hvis du vil have en kæreste. Hvis man bor i Danmark hvor der er højere indtægt forstår jeg godt dette men her i Thailand hvad tjener de 300 baht som arbejder om dagen. 7000-10000 i feks. Tesco per måned. Jeg forstår godt DK ikke gider lege den glade giver for hele verden men en realistisk nedsættelse af pensionen der passer til den indtægt den pågældende kvinde reelt kan tjene burde være mere fair. Der burde ikke være forskel hverken på ny og gamel pension alle skulle have det samme. Og singel eller ej, hva rager det Danmark om hvem der sover under dynen. Mit spørgsmål kunne også gå den anden vej hvor mange besøg må man have af sin "veninde" før det betragtes som samlevende skal der indføres knippekort eller chip i armen der via computeren kunne sende de ønskede info til kontrol teamet. Danmark vil så gerne sende signal om at vi er så large over for homo seksuelle selv H.K.H Kronprisen deltager i den debat i medierne. De kan få børn nu og sagtens bo sammen. Men Lever man stille af en faktisk ret beskeden inkomst på 10300 kr efter skat skal man igennem hele kontrol systemet fordi man måske har en kæreste. Det virker sygt specielt når man som jeg ikke har en pige kone eller kæreste. Jeg føler heller ikke det store behov for at gøre noget ved det eller prøve at finde en god pige, med de danske regler i hovedet. Jeg fik en fin opringning fra Fru. Grum (Wassana Dedduangrum) meget venlig dame som nok godt havde fattet at der ikke var mere at komme efter. Det er sjovt hvad et par fattige alkoholikere kan lave af snot for os andre, specielt at de snakker om moral. Nogle er jo stadig små kriminelle selv i Thailand og er her uden at have papirene i orden. Men det er jo ok. Det er så let at side i Chang leo kogeren og lukke snot ud om hvor uretfærdigt det hele er, jeg synes faktisk det er uretfærdigt for dem. Jeg fatter heller ikke at jeg skal betale skat af min pension, jeg føler mig godt snydt. Med mit brækkede ben i gips i Thailand visa runs på krygger. Hvem dækker det ja det gør jeg selv og sådan er det bare. har da en lille forsikring men den dækker kun hospital ikke taxa eller genoptræning eller svie og smerte dyre rejse omkostninger ifb med visa run. Så danmark Livet i Thailand er dejligt. Nu kommer der nok en masse kommentarer om at jeg nok godt kunne arbejde hvis jeg ville fra Alkoklubben og ved i hvad det ville jeg faktisk gerne hvis jeg kunne få lov, men at spilde år efter år på institution hvor der intet sker absolut intet på grund af abdulla og abdalla som er så vigtige for Danmark at der ikke er resurcer til en der faktisk vil finde en løsning på sine problemer. Nu er løbet kørt for kontrol freaksne. Jeg bor i Thailand Skal godt nok leve som single af 17-18000 resten af livet og har man været her længe nok kan det godt lade sig gøre selv med brækket ben. Det vil jo koste mange penge at etablere mig igen i Danmark. Og her er så problemet det kræver en invistering som skal opvejes i forhold til mine muligheder og kompetancer. Jeg forstår ikke Danmark jeg fatter ikke at man bare giver op, i mange mange år har jeg talt med alle mulige godt uddannede mennesker som skulle åbne og vise vej tilbage til livet, men det var kun snak snak og snak aldrig en rigtig mulighed kun snak og snak. Tiden er jo gået så man bliver mere og mere ligeglad og vender sig til denne behaglige alt for nemme tilgang til penge, hvis det ikke var for sport så var jeg sgu nok død. Men fik jeg jobbet i morgen til en ordentlig løn og et job jeg kunne klare og blive i mange år så skulle Danmark nok få et fint brev om at sætte pensionen på standbye. Inden det sker vil jeg nyde min pensionstilværelse her i smukke Thailand og håbe på de infører turpas i Tivoli for voksne. Arm i Tarm |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 17/08-2013 03:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Ludvigsen, fatter ikke din negativitet, hvis vi (jeg) ikke hylede op så skete der jo intet, men tror du virkelig at de få røster her på sitet skulle være medvirkende til at regeringen har ændret i politikken? NÆPPE!!! Hvis noget har haft indflydelse så er det opdagelsen af alle snydepelsene. Mai Mii Gik, nu er der jo for det første forskel på årgange, og ansættelsesforhold når man taler om muligheden for selvpensionering. Jeg selv startede da beskedent som nygift men opgav da jeg ville overføre beløbet til en ny police i et nyt selskab, og de så fortalte at der ingen penge var på opsparingen???? Sådan gik det også med forsikringer via div. job, hver gang blev de afsluttet uden at jeg fik noget ud af det. Først i 70 blev der vedtaget nogel lovændringer der gjorde at man kunne flytte fra selskab til selskab uden noget tab. Da Nordisk Gentofte i sin tid fusionerede med Novo (89-90) fik man etableret en kontakt med et rådgivningsfirma (så vidt jeg husker hed det Dansk Pensionsrådgivning) de anbefalede meget kraftigt mig og de fleste af mine kollegaer til kun at tegne os for en del af vores løn indtil vi var 65 henhv. 67. Og så indregnet en sygeordning. Så da jeg blev syg fik jeg en månedlig udbetaling indtil jeg blev 65. Og dermed i de par år en meget lav invalidepension fra staten, så vidt jeg husker noget med 1.100 DKK, da jeg blev 67 blev den sidste pension udbetalt kontant og de penge brugte jeg så dels til at købe hus for her (i fruens navn) og dels gemt på en konto il at støtte den lille pension fra DK, den konto + den jeg havde her i TH blev ribbet af nogle forbandede arabere fra Algier i 2011. Så din tese om at det er selvforskyldt holder ikke helt vand. "Kurt Thorsen" en dejlig (grum) historie fra virkelighedens verden, jeg selv fik ikke nogen afgørelse efter min samtale med damen i BK, Men det betragter jeg jo som en typisk reaktion fra Embedsvældet i DK. Somrak PS! Familien har lige inviteret fruen og mig på spareribs i aften, (jeg skal selv lave dem efter min egen recept), de vil fejre vores 12 års bryllupsdag, så mon ikke de også kommer med en Beer Chang eller 2. Fruen serverede æg og bacon her til morgen, solen skinner, fuglene kvidrer, og en sagte vind får palmerne til at vifte,så det er fandeme svært at finde argumenter for at rejse til DK's kulde og arrogance. Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 17/08-2013 07:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Skeptikeren skrev: Ludvigsen, fatter ikke din negativitet, hvis vi (jeg) ikke hylede op så skete der jo intet, men tror du virkelig at de få røster her på sitet skulle være medvirkende til at regeringen har ændret i politikken? NÆPPE!!! Så hyleriet er nødvendigt for at få ændret politikken, men hyleriet kan ikke få ændret politikken. Din logik halter. Politikerne påpegede netop den uretfærdige forskelsbehandling mellem pensionister og førtidspensionister som årsag til, at man nedsatte pensionen for førtidspensionisterne. Altså fuldstændig samme argument som hylerne er kommet med - bare med den modsatte virkning. Men jeg tror nu heller ikke, at det er indlæggene herinde, som har påvirket dem. Der er nok ikke så mange af politikerne, der læser med her. De har nok hørt argumentet om uretfærdig behandling andre steder eller fået direkte henvendelser med det. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 17/08-2013 07:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
@skeptikeren. Her et citat fra din egen bog. Mine penge var begyndt at blive små, jeg havde trukket for meget fra Danmark. Kan kun bebrejde mig selv over mit umådeholdende forbrug af livets goder, så da tiden nærmede sig for fornyelse af mit årsvisa var der ikke penge nok på min bankbog her. Så stop dit hykleri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 17/08-2013 08:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Skeptikeren skrev. PS! Familien har lige inviteret fruen og mig på spareribs i aften, (jeg skal selv lave dem efter min egen recept), de vil fejre vores 12 års bryllupsdag, så mon ikke de også kommer med en Beer Chang eller 2. Fruen serverede æg og bacon her til morgen, solen skinner, fuglene kvidrer, og en sagte vind får palmerne til at vifte,så det er fandeme svært at finde argumenter for at rejse til DK's kulde og arrogance. ja det må være med en dårlig smag i munden at sidde og nyde livet i Thailand på svindel,det kan man kalde arrogance. |
|
Spring til debat: |