Se indlæg
Kontakt med Udbetaling Danmark?
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 13/08-2013 04:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Eller rettere burde overskriften være: Manglende Kontakt! Jeg ville gerne høre om andre har oplevet den nedladende arrogance fra denne del af etaten. Det var ikke meget beder da de hed Sikringsstyrelsen, men siden de er flyttet og har fået nyt navn er det blevet helt galt. Jeg har været i kontakt med dem flere gange ang. en ansøgning om forhøjelse af min pension, vedlagt diverse dokumentation om mine leveomkostninger her i landet. Fik så langt om længe et svarbrev (næsten 2 mdr. efter) med afslag lydende på at med mit grundbeløb + ATP burde jeg have rigeligt til at leve godt, mit ægteskab belaster iflg. brevet ikke min levefod, tværtom vi er jo to til at dele????? Af brevet fremgik det at jeg da kunne anke sagen, men inden 14 dage, da brevet kom var de 11 dage allerede gået. Så min anke blev selvfølgelig sendt per mail. Det er nu en måned siden og jeg har stadig intet hørt. Aner ikke om de har modtaget min anke og hvad der videre skal ske? Har rykket for svar 2 gange uden respons! Det der undrer mig mest er dog at man ikke vil kommunikere per Mail eller E-post. I lang tid havde de som svar på mail, en linje der fortalte at dette var et automatisk svar og at man kun kunne sende mail én gang om ugen. Senere er den linje fjernet, så jeg føler mildest talt at denne styrelse har udviklet sig i retning af Skat Danmark som jo fik nogle ordentlige hak i tuden og har måttet fyre flere chefer. Det lugter langt væk af Embedsmisbrug og magtbrynde. Kunne derfor være rart om man kunne finde andre her der har været ude for et samme, så kunne man samlet indsende en klage til ministeren og til ombudsmanden. Måske de jurakloge her på sitet kunne oplyse om hvad der er ret og rimeligt i behandling af landets borgere. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
handy |
Lagt på d. 13/08-2013 08:14
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
http://www.foa.dk...ng-Danmark Ja de er svære at trænge i gennem til var ellers selv så glad da jeg tænkte nu kunne alt da kun blive bedre en pensionsstyrelsen som jeg selv har spildt timer i telefonen omkring min flytning til Thailand |
|
|
maichai |
Lagt på d. 13/08-2013 09:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Ja jeg oplever det samme her i over 3 måneder har jeg gentagende gange prøvet at kontakte dem på deres sikker mail men har aldrig modtaget et svar fra dem Udbetaling Danmark er simpelhend en stat i staten der nægter at svare deres mail Det sidste jeg har prøvet er at sende 2 enslydende breve til dem men dem tvivler jeg også på at jeg får svar på Jeg har ledt efter om der er nogle uvildige klagemuligheder men kan ikke finde nogen Men det er under alt kritik at de ikke gider svarer i det mindste Med venlig Hilsen maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 13/08-2013 15:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
det er jo ikke nogen hemmelighed at de danske styrelser ikke gider at svare deres borger, sådan var det også i sin tid ved udlændingestyrelsen / integrationsministeriet indtil ombudsmanden kom ind i sagerne så blev der meget hurtigt lavet om på det. så mit råd gå til ombudsmanden jo flere jo bedre. http://www.ombuds... Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
maichai |
Lagt på d. 13/08-2013 18:59
|
Tg 950 skrev så mit råd gå til ombudsmanden jo flere jo bedre http://www.ombuds... Fedt link Jeg har lige skrevet en klage Så nu må vi se om jeg får et godt svar her det kan jo ikke blive værre MVH. Maichai Redigeret af maichai d. 13/08-2013 19:08 Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
bentmj |
Lagt på d. 14/08-2013 11:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Jeg har også et lignende udestående med Cirkus UdbetalingDanmark, deres arrogance er helt utroligt. Jeg har rykket i min sag 3 gange og intet er sket, de er skide ligeglade. Arrogance, chikane, modvilje oma. helt utroligt. Jeg vil sende en klage til ombudsmanden, men hvilke andre muligheder kan der være? Er der en øverste chef i UdbetalingDanmark eller Pensionsstyrelsen som kan være en mulighed? Andre klageinstanser? Nogen som har mailadd eller link? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 14/08-2013 14:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
bentmj skrev: Jeg har også et lignende udestående med Cirkus UdbetalingDanmark, deres arrogance er helt utroligt. Jeg har rykket i min sag 3 gange og intet er sket, de er skide ligeglade. Arrogance, chikane, modvilje oma. helt utroligt. Jeg vil sende en klage til ombudsmanden, men hvilke andre muligheder kan der være? Er der en øverste chef i UdbetalingDanmark eller Pensionsstyrelsen som kan være en mulighed? Andre klageinstanser? Nogen som har mailadd eller link? Jeg har engang tilladt mig at forespoerge hvordan man er fremkommet til et bestemt beloeb. Den forespoergsel blev besvaret med et "angreb" - "Du har i dit brev oplyst at de beloeb vi har brugt ikke er korrekte". Utroligt. |
|
|
Anita |
Lagt på d. 15/08-2013 02:59
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Et meget høfligt spørgsmål om hvordan man klagede over en afgørelse, resulterede i at jeg to uger senere modtog en mail hvor der stod at min klage var sendt videre ! Mit spørgsmål var grundet et skøn fra Pensionsstyrelsen der mener at jeg er samboende og derfor modregner ca. 20.000 Bht pr måned, og det har de gjort i 6 måneder nu. |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 15/08-2013 03:55
|
Ja Anita, det var et af de argumenter jeg ankede, hvorfor er det "billigere" at være samboende, udgifterne må alt andet lige da være de dobbelte for husholdningen, men de vil kun høre om boligudgift som jo bevislig er billigere når man er 2, så det er 2 forskellige ting de blander sammen. Jeg er dog blevet fortalt af herboende at nogle har opnået ekstra tilskud - fra 1.200 DKK og op per måned - uden anden dokumentation end den jeg har givet, så nogen får andre gør ikke. Men det gør jo ikke sagen lettere at der stadig er nogle der udnytter systemet med fiktive adresser i Danmark eller Spanien eller...??? Jeg har nu forespurgt Danmarks Statistik om antal af herboende danske pensionister/førtidspensionister etc. mener de MÅSKE gemmer sig bag argumentet om at de er overbebyrdet med arbejde, og det fører så til et andet spørgsmål: Hvor finder man oplysninger om antallet af medarbejdere i Udbetaling Danmark, hvordan er ledelsesstrukturen, hvordan er fordelingen af medarbejdere inden for de enkelte instanser? Igen, sidder der kun 2 forkølede ældre matroner og en afdanket kontorchef der alle er onde i sulet over at vi tillader os at leve ude i Østen? Eller er det som jeg hele tiden har troet et spørgsmål om magt og chikane? Kan sagtens forestille mig at mange medarbejde kender til familiemedlemmer der bor her og er onde i sulet, jævnfør de 2 andre tråde om familieproblemer i DK contra Thai! Jeg har i min anke også givet nogle eksempler på leveomkostningerne her contra i DK. Ved godt der er turister der kommer her og syntes alt er fantastisk billigt, men sandheden er dog at sammenligner man diverse dagligvarer så er mange ting meget dyrere, nogle er i samme prisleje, og ganske få er billigere. Så argumentet Styrelsen bruger at vi er privilegerede holder ikke en sølle Satang. Og de vil slet ikke høre på forklaringer om medicinpriser og sygeforsikringer. Jeg mener vi alle burde sende klage til ombudsmanden og måske i samme skriv informere Ministeren. Det vil jeg i hvert fald gøre, når jeg har fået svar på ovenstående. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 15/08-2013 04:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Ja Anita, det var et af de argumenter jeg ankede, hvorfor er det "billigere" at være samboende, udgifterne må alt andet lige da være de dobbelte for husholdningen, men de vil kun høre om boligudgift som jo bevislig er billigere når man er 2, så det er 2 forskellige ting de blander sammen. Vil tro disse regler er er lavet sådan når man er 2 sammen i Danmark, at begge har en form for indtægt, da de regler jo er lavet med basic i Danmark, altså 2 med indtægt til at dække de udgifterne... Så er det koste det dobbelte at være 2, er jo kun sandt hvis den man finde ikke hjælpe til med en indtægt...Og da Dansker jo har form for indtægt, er det vil okay, eller ?? |
|
|
farang47 |
Lagt på d. 15/08-2013 08:12
|
Begynder Antal indlæg: 9 |
Mai Mii Gik skrev: Ja Anita, det var et af de argumenter jeg ankede, hvorfor er det "billigere" at være samboende, udgifterne må alt andet lige da være de dobbelte for husholdningen, men de vil kun høre om boligudgift som jo bevislig er billigere når man er 2, så det er 2 forskellige ting de blander sammen. Vil tro disse regler er er lavet sådan når man er 2 sammen i Danmark, at begge har en form for indtægt, da de regler jo er lavet med basic i Danmark, altså 2 med indtægt til at dække de udgifterne... Så er det koste det dobbelte at være 2, er jo kun sandt hvis den man finde ikke hjælpe til med en indtægt...Og da Dansker jo har form for indtægt, er det vil okay, eller ?? Du kan ikke sammenligne på den måde, for hvis du er samboende med een i DK, som ingen indtægt har, så kan du udnytte vedkommendes personfradrag. Det kan du jo ikke i TH. |
|
|
maichai |
Lagt på d. 15/08-2013 08:17
|
Anita skrev Et meget høfligt spørgsmål om hvordan man klagede over en afgørelse, resulterede i at jeg to uger senere modtog en mail hvor der stod at min klage var sendt videre ! Anita var det udbetaling Danmark du skrev til så undre det mig at du har fået et svar for jeg har som sagt prøvet at skrive til dem mange gange både høfligt og uhøfligt men aldrig har jeg modtaget et svar i mit tilfælde er det spørgsmål og ikke klager jeg har sendt til dem MVH. Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 15/08-2013 09:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
farang47 skrev: Mai Mii Gik skrev: Ja Anita, det var et af de argumenter jeg ankede, hvorfor er det "billigere" at være samboende, udgifterne må alt andet lige da være de dobbelte for husholdningen, men de vil kun høre om boligudgift som jo bevislig er billigere når man er 2, så det er 2 forskellige ting de blander sammen. Vil tro disse regler er er lavet sådan når man er 2 sammen i Danmark, at begge har en form for indtægt, da de regler jo er lavet med basic i Danmark, altså 2 med indtægt til at dække de udgifterne... Så er det koste det dobbelte at være 2, er jo kun sandt hvis den man finde ikke hjælpe til med en indtægt...Og da Dansker jo har form for indtægt, er det vil okay, eller ?? Du kan ikke sammenligne på den måde, for hvis du er samboende med een i DK, som ingen indtægt har, så kan du udnytte vedkommendes personfradrag. Det kan du jo ikke i TH. Jo det kan du også i Thailand, hvis du er gift og konen ikke arbejder. |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 15/08-2013 10:04
|
Det er jo rart PeterS at du ved det, men Udbetaling Danmark ved det åbenbart ikke. Jeg har gjort opmærksom på det + at Skat DK har givet mig status som grænsegænger som heller ingen indflydelse har fået på min pension. Men de svarer som skrevet ikke på mine mails. Jeg har på opfordring fra andre sendt en fuldmagt til dem om at jeg accepterer mails og E-post - ingen reaktion!!!! Syntes efterhånden sagen lugter en hel del som Skat DK der lige har nogle chefer + ansatte oppe og forklare sig for retten. En hel anden ting der undrer mig er, at man for nogle måneder siden kunne læse i danske aviser at det nu var besluttet at Fattigdomsgrænsen var hævet til 120.000 - det gælder åbenbart ikke for gamle danske pensionister der lever uden for EU/EØF? Hvad siger sitets jurakyndige, er det lovligt det de gør i Udbetaling Danmark, at undlade at svare borgerne? Hvad blev der af sagen med kontrolteamet i BK? Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
|
|
PeterS |
Lagt på d. 15/08-2013 10:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
Skeptiker, nu hjælper det jo ikke noget, at blive sur på alle andre fordi du ikke kan komme igennem hos UBD. Hvis du ikke har konens fradrag er det jo skat du skal have fat på skat igen igen. Som her hvor jeg henvendte mig til skat for ca. 3 mdr siden og ville have en forklaring på, hvorfor jeg som pensionist i flere år har fået trukket AM bidrag. De er også ret tavse. Men det er som med ældrechecken der er til fattige pensionister, og som de skriver, de findes også kun indenfor murerne. |
|
|
bentmj |
Lagt på d. 15/08-2013 12:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Hvor kunne det være rart hvis en af de hårde drenge fra Ekstra Bladet læste denne tråd og borede lidt i sagen, måske ville der komme meget mere frem, og måske ville der så blive ryddet lidt op i UBD. Det er lidt uhyggeligt at det foregår i det som mange mener er et "perfekt" demokrati, føj. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 15/08-2013 13:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
Fra borger.dk: "" Hvis du er utilfreds Udbetaling Danmark gør sit bedste for at give dig en god service. Men hvis du har forslag til forbedringer eller er utilfreds, har ATP en kundeambassadør, du kan kontakte. Det er ATP, der driver Udbetaling Danmark, og derfor er det ATP’s kundeambassadør, du skal skrive til. Du kan kontakte kundeambassadøren, hvis din sag handler om: •folkepension •førtidspension •boligstøtte •barseldagpenge •familieydelser. "" https://www.borge...freds.aspx http://www.atp.dk...sadoer.htm |
|
|
Anita |
Lagt på d. 15/08-2013 13:58
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Ja vi bliver behandlet dårligt, men jeg tror vi ved omtanke kan ændre den omstændighed ! Det var helt ærligt befriende (selv om det koster mig mange penge hver måned), at læse at ikke kun jeg er i klemme i systemet og er underlagt en afdeling af staten der handler på må og få, og handler efter egen overbevisning. Jeg har længe tænkt mens jeg venter på at min 'klage' bliver behandlet, at det vi nu flere er udsat for, minder utroligt meget om episoden med SKAT. Jeg har siddet med mange ideer om at gøre opmærksom på problemet med os uregerlige og umulige der tillader os at trodse janteloven og bosætte os uden for DK. Men fornuften har vundet hver gang jeg har været tæt på at skrive til en journalist fra et af dagbladende hjemme, for min lille ensomme stemme der ikke giver de store ryk i antal læsere, er som et skud med en BB gun mod en elefant. Men nu der tilsyneladende er flere end mig der bliver kanøflet af Pensionsstyrelsen/ Udbetaling Danmark, er det måske tiden hvor vi hvis vi står sammen, kan råbe nogle mennesker op ? Med det mener jeg at vi får ALLE uanset hvor nervøse og bange vi måtte være for systemets straf, en gang for alle står sammen og får rystet posen, for vi skal ikke gemmes væk og behandles anderledes end danskere hjemme der er en del af systemet, hverken af regeringen, deres politik, eller af enkeltpersoner i etaten der mener og tror at de kan gøre hvad de lyster, vi kan og vi vil blive hørt hvis vi griber det rigtigt an. Vores protester fra hver vores computer i hver vores landsdel af Thailand tæller ikke i det store billede, men er vi samlet vil vi være stærkere! Så min bøn/mit håb, er at tråden her kan blive et sted hvor danskere herude kan samles uden at nogen taler dårligt om andre deltagere i tråden uanset hvilken viden man måtte have, det her handler om sammenhold og en værdig behandling og intet andet! Vi skal derhen hvor ALLE der bliver behandlet forkert af systemet vi har kontakt med, tilkendegiver at de vil deltage i en samlet aktion og klage der vil blive sendt til journalister på samtlige dagblade hjemme, der skal selvfølgelig gives fuldmagt til aktindsigt i samtlige sager for at understrege at det er alvor uden at enkeltsager bliver fremhævet, det her handler om at vi rent faktisk er mange der lever uden for Danmarks grænser der bliver dårlig/forkert behandlet uden muligheder for at få en fair behandling. En busbillet til Bangkok næsten uanset hvor man bor i Thailand, er ikke så forfærdelig dyr, kunne denne billet ikke bruges til at mødes på vejbanen uden for ambassaden med vores eventuelle familie og bagage og tilfældigvis komme til at stoppe enhver trafik, sikke dog en tumult det kunne give hvis trafikken bliver stoppet samtidig med at de behørigt kontaktede journalister samtidig tager billeder af os medens vi overdrager en protesterklæring, og hvem siger egentlig at den danske ambassade er den eneste der får besøg af os ?? Det giver læsere......... Der er mange muligheder, men en ting er klar, hvis vi skal høres er vi nødt til at gøre noget der bliver set og hørt, ovenstående kunne være et godt scenario for et opråb, tænk hvilken skandale det ville være for Danmark hvis der pludselig stod en forsamling af protesterende danskere foran den amerikanske ambassade, selvfølgelig med adviserede journalister tilstede, tju hej en opmærksomhed det ville give. Giver ovenstående ikke noget resultat med hensyn til den diskriminerende behandling vi er udsat for, har vi måske som et biprodukt fået etableret nye venskaber med andre herboende danskere, det er da også værd at tage med. |
|
|
milex |
Lagt på d. 15/08-2013 14:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Skeptikeren skrev: Jeg har nu forespurgt Danmarks Statistik om antal af herboende danske pensionister/førtidspensionister etc. mener de MÅSKE gemmer sig bag argumentet om at de er overbebyrdet med arbejde, og det fører så til et andet spørgsmål: Somrak http://www.penst....-2012.ashx |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 16/08-2013 03:53
|
Milex, tak for det, men fik nøjagtig det samme retur fra Danmarks Statistik og det siger ikke meget. Man kan læse i skema 3 fra 2011, at der bor 439 pensionister i Thailand, men ikke hvordan de opdelt, kun at det er Folkepensionister og Førtidspensionister. De "belaster" det danske samfund med i alt 39.826 mill. det vil sige at man i gennemsnit skulle have 90.720 efter mine udregninger. Det svarer så nogenlunde til det jeg får, nemlig 88.414 DKK. Men når man nu ved at Førtidspensionister får fra 12.000 og op, så kan man jo hurtigt regne ud at der må være ganske få Folkepensionister på grundløn, og det fører så til Anita. Anita, jeg deler så absolut dine drømme, men har for længst erkendt at de kun kan blive Utopiske. Vi havde her på sitet for nogle år siden en Pensionist tråd, kun ganske få deltog, og den blev meget hurtigt skudt i sænk og mobbet af netop de som har ondt i røven af vor "store" pension og at vi tillader os at leve et rimeligt godt liv under palmerne frem for i en kold institution i DK. Jeg vil absolut fraråde at lave nogle aktioner foran ambassaden i BK, det vil vi aldrig få tilladelse til af politiet, og hvilke journalister fra DK tror du ville tage den lange tur for at skrive en historie om de få pensionister - ingen kan jeg betro dig. Desværre. Vi var nogle stykker i denne pensionisttråd der hver for sig skrev breve til alle dagblade i DK, Radio og TV m.m.fl. Ikke én reagerede, de få der langt senere kom herud, var fra diverse magasiner og så selvfølgelig Ekstrabladet, og alle som én endte de med at skrive om ludere og lommetyve. Det danske samfund har afskrevet os, lige som størstedelen af befolkningen. Vi er nogle tudemikler, som en her på sitet kaldte mig, hun var helt kontant om at jeg sku da bare kunne flytte hjem hvis jeg var så utilfreds. Så skide være med relationer til thaifamilie og livet som man har opbygget her. Næh, man kan bare flytte til syden, altså inden for EU/EØF så får man i hoved og røv og det er helt legitimt, ingen får kastet møg i hovedet af den grund. Jante har mange ansigter. Så der er efter min mening kun én vej, skriv til Ombudsmanden og ministeren, (hvem er for øvrigt ansvarlig nu efter rokaden?) Men igen - desværre - tror jeg ikke der er mange der vil gøre opmærksom på dem selv. Mennesker er jo nogle underlige væsener, de er for det meste konfliktsky, når de ikke kan gemme dem under pseudonymer, mange er stadig så autoritetstro fordi de er opdraget sådan dengang de var unge. Jeg går nu i gang med at sammenfatte endnu et skriv til ombudsmand og minister, så må vi se om det fører til noget denne gang. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
|
Spring til debat: |