Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Vaccinationer og medicin
 Udskriv debat
Insulin i Thailand
Lung Per
Jeg er desværre blevet sat på insulin, tager Novomix 30 i aftalte mål. Desværre kan jeg ikke få Novomix 30 eller andre Novo insuliner i Thailand.

Der må være andre danske diabetikere i Thailand. Hvad gør I?

Hvilken insulin kan jeg få i Thailand?
Kan jeg købe det på apoteket med min danske recept?
Hvad koster det?

Jeg tager afsted i vintersæsonen og bliver derude ca. 5 måneder. Det er lidt megen insulin at slæbe med i kufferten, og jeg er også bange for den ikke kan holde en tilpas lav temperatur i flyet og den videre transport fra Suvanabuhmi op til landsbyen.

Nogen der har erfaringer og gode råd?

På forhånd tak Smile

Skeptikeren
godt nok 17 år siden jeg stoppede i NN, efter 17 år med bl.a. Insulin som speciale, men en kollega der har besøgt mig adskillige gange var her ude for at holde foredrag for personale og læger omkring Insulin. Jeg har da set Novo-Nordisk insuliner på diverse Pharmacia de har da sågar Novopenne.

Skal over og købe min medicin i Fascino i dag så vil jeg spørge og sende en ny meddelelse her.

Jeg har desværre mistet al kontakt til mine gamle kollegaer i Bangkok så jeg er afskåret fra at hente hjælp - men - jeg ville, hvis jeg var dig tage kontakt med hovekontoret i Bagsværd og bede dem om at oplyse hvor og hvilke produkter der er tilgængelige i Thailand.

Du kan ikke bruge danske recepter, men du kan ved at opsøge en thailandsk læge få en til al medicin. Hvis du bruger Fascino sparer du 5% på alt køb.

Ja opbevaring er et problem, jeg var i sin tid med til at udvikle en køletaske til insuliner og væksthormoner, de blev meget populære rundt om, men de var nu kun til ca. 14 dages forbrug. men jeg har da rejst sammen med nogen der skulle have til ca. 1 mdr. de fik det pakket i en Styropor med køleelementer og godt forseglet, et såkaldt medicincertifikat førte dem direkte gennem tolden.

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Skeptikeren
Der er åbenbart nogen der har bildt dig noget ind. Fascino havde Novo Mix 30 prisen er lidt pebret syntes jeg 1.750 for en box med 5 ampuller. Men selvfølgelig iflg. nogen hjemme i DK lever vi som grever og baroner så det er pebernødder med den pension vi får, er dog lykkelig for at kunne nøjes med en Type 2,det koste så omkring 3.-5000 om måneden (uden tilskud fra nogen).

Du behøver ikke recept, kan gå lige ind fra gaden sagde de, men de havde ingen liste over filialer i Thailand så nu må nok Google Fascino. Kender så ikke til om andre Farmacia har produktet. Du bliver medlem når du går ind i en forretning og beder om det, og det giver som sagt 5% på alt.

De har før haft det officielle Medicinkatalog liggende fremme, men ikke i dag, så om de har andre Novo-Nordisk produkter ved jeg ikke.

Held og lykke fra

Somrak

Mai Mii Gik
Måske planlægge 1 dag i Bangkok når du/i ankomme til et smut forbi et af de hospitaler her, og får en aftale med lægen,mediciner på stedet...
Han ville kunne oplyser dig om de har det du har brug for, ellers har de sikkeret et andet product med samme indhold...Som du kan bruge her nede...

Da Thailand har mange problemer med folk der har, får sukkersyge igennem en årrække nu, er jeg ret sikker på de har insulin du kan købe her, men som sagt, måske bare en anden navn, men med samme indhold....

Håber du finde ud af det...

Skal ikke selv ind på mit hospital for i næste måned, og lægen jeg skal til har ikke special i Medicine, Men vil da gerne prøve at forhøre mig, hvis det er ??
Det kan du jo lige give lyd omkring...

Longway
Onkel Per.

jeg kan maaske svare dig lidt senere, jeg skal lige have mit 1. aars tjek i dag, jeg har en mistanke om at mit blodsukker er for hoejt...Jeg vender tilbage efter en tur paa Bkk. hospital...
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
1viggovax
insulin
du kan på større apoteker for eks i indkøbscentre bestille insulin dog med forudbetaling og til afhentning 3 dage senere og der er et katalog fra nova nordisk du kan tjekke det er det rigtige du bestiller husker ikke prisen men der kan købes ampuller og så må du også købe en sprøjte som kan anvende ampulen og nåle kan købes eller du kan bruge dem du har fra dk
jeg vil sige at du sagtes kan bringe insulin fra dk til 6 mdr. i alm kuffert dog på køl så hurtigt som muligt og du behøver ikke medicin pas til insulin
er du usikker så send mig en pm
er selv bruger i gennem ca 20 år
hyggehejsa

vandango
Hvad med at ringe til Novo Nordisk i Bangkok, de må da kunne give dig et godt råd?

http://www.dancha...php?id=176

Lung Per
Takker for de mange gode svar. Har spurgt hos NovoNordisk i Bagsværd som henviste mig til deres Bangkok kontor som jeg mailede. Fik kun et intetsigende svar. Sikkert fra en Thai som ikke forstod engelsk. Vil nu prøve at ringe derud. Vil selvfølgelig helst have penne, ikke sprøjter.
Smile

Lung Per
Skeptikeren skrev:

godt nok 17 år siden jeg stoppede i NN, efter 17 år med bl.a. Insulin som speciale, men en kollega der har besøgt mig adskillige gange var her ude for at holde foredrag for personale og læger omkring Insulin. Jeg har da set Novo-Nordisk insuliner på diverse Pharmacia de har da sågar Novopenne.

Skal over og købe min medicin i Fascino i dag så vil jeg spørge og sende en ny meddelelse her.

Jeg har desværre mistet al kontakt til mine gamle kollegaer i Bangkok så jeg er afskåret fra at hente hjælp - men - jeg ville, hvis jeg var dig tage kontakt med hovekontoret i Bagsværd og bede dem om at oplyse hvor og hvilke produkter der er tilgængelige i Thailand.

Du kan ikke bruge danske recepter, men du kan ved at opsøge en thailandsk læge få en til al medicin. Hvis du bruger Fascino sparer du 5% på alt køb.

Ja opbevaring er et problem, jeg var i sin tid med til at udvikle en køletaske til insuliner og væksthormoner, de blev meget populære rundt om, men de var nu kun til ca. 14 dages forbrug. men jeg har da rejst sammen med nogen der skulle have til ca. 1 mdr. de fik det pakket i en Styropor med køleelementer og godt forseglet, et såkaldt medicincertifikat førte dem direkte gennem tolden.

Somrak

Mange tak. Hvor ligger Fascino? Teksten på deres website er på Thai, og det kan jeg desv ikke læse Sad
Ved du om de har en shop i Burinam, Surin, Sa Kaew eller deromkring?
Mvh
LPer

hugoboerge
Lung Per skrev:

Takker for de mange gode svar. Har spurgt hos NovoNordisk i Bagsværd som henviste mig til deres Bangkok kontor som jeg mailede. Fik kun et intetsigende svar. Sikkert fra en Thai som ikke forstod engelsk. Vil nu prøve at ringe derud. Vil selvfølgelig helst have penne, ikke sprøjter.
Smile

Det er soendag idag og i morgen er det ogsaa helligdag i Thailand, saa proev igen paa tirsdag. Selvfoelgelig har Novo kvalificeret stab i Bangkok.

Longway
Jeg fik ikke saa meget viden ved mit aarlige tjek, mit sukkertal ligger paa 172, det svare til omkring 6 i dansk maalestok.

6. skulle vare okay, er der nogle som ved noget ?
Mvh. Chiliposen.

Kim Ludvigsen
Longway skrev:6. skulle vare okay, er der nogle som ved noget ?

Det kommer lidt an på, hvilket tal du har fået oplyst. Hvis det er langtidsprøven (HbA), så skal man helst ligge på mindre end 6,5.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Lung Per
Longway skrev:

Jeg fik ikke saa meget viden ved mit aarlige tjek, mit sukkertal ligger paa 172, det svare til omkring 6 i dansk maalestok.

6 mm (millimol) er perfekt.

Longway
Mange tak onkel Per, det var paent af dig at svare....Det er jo rart at vide hvad tallet betyder..
Mvh. Chiliposen.

OleH
Longway skrev:

Du er jo nødt til at vide helt nøjagtigt, hvad det er for en måling, der er foretaget, før du kan vurdere, om dit blodsukker er for højt.
Jeg har lige set efter på nogle af de målinger af blodsukker, jeg har fået gjort i Thailand, og på alle de skemaer er det FBS (Fasting Blood Sugar) der måles, og referenceværdierne (normalområdet) er angivet til 70-110 mg/dL.
Hvis dit FBS er 172 mg/dL, er det da vist meget højt !
Ifølge en omregningsside, jeg fandt på nettet, svarer 172 mg/dL til 9,546 mmol/L
Men igen, du er jo nødt til at finde ud af, om det er FBS, der er målt.
(Mit eget ligger på ca. 82 mg/dL)
Redigeret af OleH d. 11/08-2013 18:43

Longway
hej Ole.

Det er netop FBS. som staar i min journal..Jeg vidste ikke hvad det stod for, saa mange tak...
Mvh. Chiliposen.

sula
Det med måling af blodsukker og om det er for højt min læge sagde 6 var for højt

Skeptikeren
Lung Per, Fascino har filialer mange steder men om de har der hvor du bor ved jeg ikke. Men hvis du alligevel skal ringe til NN Bangkok så ring også til hovedkontoret for Fascino.

Men når de har ampuller har de vel også de tilhørende penne. Jeg har da set dem udstillet i forretningerne, i Pattaya har de 3 salgssteder. Kender ikke productsortimentet af i dag, men dengang jeg kom på (omkring 1990-92) kontoret i BK havde de da hele konceptet, både Nordisk Insulin og Novo. Det tog jo nogle år før sortimenterne var integreret i hinanden.

Jeg har heller ikke mere mine gamle lærebøger fra tiden på Nordisk Gentofte men husker da at blodsukker skal tages så tidlig på morgenen som mulig og fastende, må ikke overstige mmol/l 3-6, og det er så igen afhængig om du lige inden du påbegyndte fasten spiste noget sødt, om dit blodtryk er OK o.s.v., o.s.v.

En ting er absolut vigtig: Få tjek på dine Kolesteroltal!!! Ved ikke hvor du bor i DK, men har du kontakt med Steno Diabetescenter i Gentofte?

Somrak

Longway
Grunden til jeg blev tjekket, det var fordi jeg havde en mistanke, Jeg har ofte lidt kvalme, tisser meget og mit urin lugter af paenuts, maaske jeg lige skulle finde et andet hospital, ja 2 svar maa vaere bedre endt 1........Ved godt at det lyder lidt ulaekkert, men man maa jo passe paa sig selv....
Mvh. Chiliposen.

Skeptikeren
Longway, nu har du jo under tidligere alias 'er aldrig lagt skjul på dit spiritusforbrug. Alt hænger sammen. Men skummende, sødligt-lugtende urin er et dårligt tegn. Ligesom en ulidelig træthed er et klart symptom. Bangkok Hospital, som jeg kom på da jeg havde penge, har en fantastisk ekspertise omkring netop Hjerte/kar. De er dyre men gode. Diverse blodprøver, konsultation m.v., ca. 3.000 Baht per gang. En type-2 kan være svær at diagnosticere, og dermed farlig for man ryger hurtigt op på en decideret sukkersyge med dagligt forbrug af Insulin.

Desværre må jeg nu ty til andre for at finde min balance, og den svigter somme tider, så vigøren fra før er stærkt nedadgående.

Men Udbetaling Danmark påstår at min pension rigeligt rækker til fuld medicinering og hospitalscheck, så min ansøgning om ekstra tilskud er afslået, men anket - hvor de har den viden fra ved jeg ikke, men der må jo være læger (danske) tilknyttet evalueringerne.

Somrak

Spring til debat: