Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Visa-run ved Turistvisa m. 3 entries.
mangoman
Et enkelt sporgsmaal ang. turistvisa m. flere indrejser lyder i alt sin korthed:

"Skal man rejse ud, via international lufthavn i dette tilfaelde, eller er det godt nok at passere en landegraense, til f.eks Laos eller Cambodia, og returnere dagen efter. " Paa forhaand tak for svar,

Smile min foerste indrejse udloeber d. 15. aug.

lilleper
du kan bare tage en lande grænse og i cambodia kan du mod et gebyr på 300 thb gå tilbage i Thailand lige efter du færdig med visa husk at tage et billed med til visa og det koster 1400 thb med det hele hvis du vil hjem samme dag

THansen
lilleper skrev:

du kan bare tage en lande grænse og i cambodia kan du mod et gebyr på 300 thb gå tilbage i Thailand lige efter du færdig med visa husk at tage et billed med til visa og det koster 1400 thb med det hele hvis du vil hjem samme dag

Den officielle pris for et turist visum til Cambodia er 20 USD. Jeg er dog i Poi Pet altid (3 gange) blevet opkrævet 20 USD + 100 Baht som jeg har betalt selvom jeg godt har været klar over at de 100 B er gået til tekassen. Det medbragte billede har i alle 3 tilfælde været overflødigt.

Der er ikke noget officielt gebyr for at vende tilbage samme dag. Jeg er en enkelt gang blevet præsenteret for et gebyr på 100 B ved udrejse fra Cambodia men 'slap' for at betale efter et bestemt og lidt højlydt NO.

lilleper
jeg var gennem chong chom grænsen 7 gange i løbet af vinteren og der tar de ikke dollars kun baht

ved godt det med 20 dollars men gider ikke problemer ved grænsen pga små penge og gider ikke blive i cambodia i 24 timer så jeg betaler bare hvad de kræver

mangoman
Mange tak for hurtigt og klart svar til THansen og lilleper. Jeg var personligt moedt op paa imigration, i Dan Kwian, (khorat), for et par dage siden for at forhoere mig. Damen her forstod ikke, tilsyneladende at mit flotte nye indklaebede Thai-visa, i mit pas var noget saerligt, men begyndte med at forklare mig standarden med: "hvis jeg forlod landet ved en landegraense fik jeg 14 dage ved returen,.. og ved udrejse via int. nat. lufthavn ville jeg faa 30 dage". Jeg begyndte ikke at diskutere det med Hende, jeg var ret overbevist om at Hun tog fejl eller misforstod noget, og forlod bare stilfaedigt kontoret. Jeg er jo ikke interesseret i en ny frist paa bare 14 dage, naar jeg allerede hjemmefra har betalt for tre gange 60 dage. Smile Wink

sula
har været over ved græsen til Laos ved nong kai der får man kun 14 dage hvis man går over har altid fået besked på at man skulle flyve frem og tilbage hvis man skal have 30 dage.

Robert Kronberg
Hej sula,

Den regel gælder kun, hvis man ikke har visum.

Hilsen, Robert

sula skrev:

har været over ved græsen til Laos ved nong kai der får man kun 14 dage hvis man går over har altid fået besked på at man skulle flyve frem og tilbage hvis man skal have 30 dage.

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Robert Kronberg
Hej THansen,

Jeps, det er noget, som de finder på. Der er ingen regel om, hvor lang man man skal blive i Cambodia.

Dog har jeg også engang betalt dette "gebyr" for min kone, da jeg blev forvirret.

Hilsen, Robert

THansen skrev:

lilleper skrev:

Den officielle pris for et turist visum til Cambodia er 20 USD. Jeg er dog i Poi Pet altid (3 gange) blevet opkrævet 20 USD + 100 Baht som jeg har betalt selvom jeg godt har været klar over at de 100 B er gået til tekassen. Det medbragte billede har i alle 3 tilfælde været overflødigt.

Der er ikke noget officielt gebyr for at vende tilbage samme dag. Jeg er en enkelt gang blevet præsenteret for et gebyr på 100 B ved udrejse fra Cambodia men 'slap' for at betale efter et bestemt og lidt højlydt NO.

http://www.danishschool.dk/thailand/
mangoman
Tak for svarene Sula og Robert Kronberg.
Jeg proever dennegang "lykken" ved overgangen til Cambodia i Poi Pet saa, det er ikke saa langt borte fra hvor jeg nu opholder mig i naerheden af Khorat.
Jeg har en gang krydset ved Nong Khai og besoegte ogsaa Vientianne i et par timer. Det tog al lyst fra mig til at tilbringe mere tid i Laos, end det tog at komme tilbage til graensen og retur til Thailand.

Byen var saa luftforurenet at jeg fik det direkte daarligt, skulle bare hurtigst muligt vaek derfra. Og jeg paadrog mig en influenza-lignende infektion i luftvejene.

Saa er alle de hjaelsomme "agenter" ved graensen til Cambodia trods alt nemmere at haandtere, nu ved jeg hvordan deres "hjaelsomhed" fungerer, hvis man indlader sig, jeg har set Angkhor Wat og vil skyndsomt vende tilbage til Thailand Wink

Spring til debat: