Se indlæg
Spørgsmål vedr. 1 års visa til schengen
|
|
handy |
Lagt på d. 09/06-2013 05:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
De har nu været så flinke at udstede 1 års multi til min kone da vi skal en tur hjem til DK på ferie her om et par uger...det er så gyldigt fra 23-06-13 til 22-06-14 er det så lige som os den anden vej med at vi for 90 dage på et non o hvis vi rejser ind inden sidste dato i passet,at hvis vi tager til Danmark sommeren 2014 og hun blot rejser ind i Schengen senest den 22-06 at hun så for 90 dage ved indrejse eller skal hun være ude af lågen senest den 22-06....kunne være dejligt at sparre den der hyggetur til Bangkok Da en ferie i 2014 også kun vil foregå med indrejse i juni mht skoleferie m.m i Danmark....God søndag måske mig der er lidt blank har været inde på ny i Danmark der kan ikke finde ud af om der skal søges forlængelse inden udløb og eller om det kan foregå i DK håber der er nogle der kan hjælpe der er i hvert fald god tid om ikke andet.... |
|
|
zapper |
Lagt på d. 09/06-2013 05:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Hun skal være ude af Danmark senest 22-06-2014. Husk du kan søge visa til din kone for 3 år. |
|
|
handy |
Lagt på d. 09/06-2013 05:45
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
zapper skrev: Hun skal være ude af Danmark senest 22-06-2014. Husk du kan søge visa til din kone for 3 år. anede det ikke før i år da vi stod på ambassaden så det gør vi så næste år øv øv.... |
|
|
nafalang |
Lagt på d. 09/08-2013 11:28
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
zapper skrev: Hun skal være ude af Danmark senest 22-06-2014. Husk du kan søge visa til din kone for 3 år. Hvordan kan man soge visa for en 3.aarig periode.Saa sparer min veninde jo turen til BKK og jeg sparer den tusse. Min veninde har besoegt mig to gange sidste aar, og 5 gange ialt.og nu skal vi soge igen, saa hun kan komme til oktober. ps... kan jeg indlevere invitationen via nyidanmark og nem id |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 12/08-2013 09:38
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
nafalang skrev: zapper skrev: Hun skal være ude af Danmark senest 22-06-2014. Husk du kan søge visa til din kone for 3 år. Hvordan kan man soge visa for en 3.aarig periode.Saa sparer min veninde jo turen til BKK og jeg sparer den tusse. Min veninde har besoegt mig to gange sidste aar, og 5 gange ialt.og nu skal vi soge igen, saa hun kan komme til oktober. ps... kan jeg indlevere invitationen via nyidanmark og nem id du / i skal være gift ( sammen ) ægteskabet skal være verificerede / legaliseret via den danske ambassade samt det thailandske udenrigsministerium, ( munkevielser gælder ikke ) du kan godt bruge online version via nem id ved invitation. ( VU2 online ) Onlineblanketten kræver NemID Du skal logge ind og signere invitationen med NemID. På nemid.nu kan du læse om, hvordan du bestiller, aktiverer og bruger NemID. Læs mere om NemID. Sådan gør du: 1.Log på med digital signatur (NemID) 2.Start invitationen 3.Indtast information om værten – dig, der inviterer 4.Indtast information om visumansøger – personen, der skal have visum 5.Indtast information om besøget 6.Indtast og vedhæft eventuel yderligere information om besøget 7.Signér invitationen med digital signatur (NemID) 8.Videregiv invitations-id til visumansøger Brug af invitations-id Når du har 'signeret' invitationen, vil du automatisk få oplyst et invitations-id. Hvis den visumpligtige udlænding (visumansøger) indgiver sin visumansøgning på en dansk repræsentation (ambassade eller generalkonsulat), skal du videregive invitations-id'et til visumansøger. Han/hun kan herefter gå på repræsentationen og indgive sin visumansøgning. På repræsentationen skal ansøger oplyse invitations-id'et. Visumansøgningen vil derefter automatisk blive koblet sammen med din invitation, inden repræsentationen går i gang med at behandle visumsagen. Hvis ansøger indgiver sin visumansøgning på en repræsentation, som ikke er dansk, men som repræsenterer Danmark i det land, hvor ansøger bor, kan invitations-id'et ikke anvendes, fordi repræsentationen ikke har adgang til online-invitationen. Du skal i stedet sende en kopi af den udfyldte invitation til ansøgeren. Udlændingestyrelsen anbefaler, at du underskriver invitationen i hånden, inden du sender den til ansøgeren. Ansøgeren skal medbringe invitationen på repræsentationen. Du kan åbne en kopi af invitationen via Min Side, når du har udfyldt og indsendt invitationen. Du skal være opmærksom på, at invitationen kun er gyldig i 6 måneder fra det tidspunkt, hvor du har indsendt invitationen. http://www.nyidan...earch=True ( VU2 online ) Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 16/08-2013 23:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
TG950 skrev: tak man lærer lidt hver dag.
nafalang skrev: zapper skrev: Hun skal være ude af Danmark senest 22-06-2014. Husk du kan søge visa til din kone for 3 år. Hvordan kan man soge visa for en 3.aarig periode.Saa sparer min veninde jo turen til BKK og jeg sparer den tusse. Min veninde har besoegt mig to gange sidste aar, og 5 gange ialt.og nu skal vi soge igen, saa hun kan komme til oktober. ps... kan jeg indlevere invitationen via nyidanmark og nem id du / i skal være gift ( sammen ) ægteskabet skal være verificerede / legaliseret via den danske ambassade samt det thailandske udenrigsministerium, ( munkevielser gælder ikke ) du kan godt bruge online version via nem id ved invitation. ( VU2 online ) Onlineblanketten kræver NemID Du skal logge ind og signere invitationen med NemID. På nemid.nu kan du læse om, hvordan du bestiller, aktiverer og bruger NemID. Læs mere om NemID. Sådan gør du: 1.Log på med digital signatur (NemID) 2.Start invitationen 3.Indtast information om værten – dig, der inviterer 4.Indtast information om visumansøger – personen, der skal have visum 5.Indtast information om besøget 6.Indtast og vedhæft eventuel yderligere information om besøget 7.Signér invitationen med digital signatur (NemID) 8.Videregiv invitations-id til visumansøger Brug af invitations-id Når du har 'signeret' invitationen, vil du automatisk få oplyst et invitations-id. Hvis den visumpligtige udlænding (visumansøger) indgiver sin visumansøgning på en dansk repræsentation (ambassade eller generalkonsulat), skal du videregive invitations-id'et til visumansøger. Han/hun kan herefter gå på repræsentationen og indgive sin visumansøgning. På repræsentationen skal ansøger oplyse invitations-id'et. Visumansøgningen vil derefter automatisk blive koblet sammen med din invitation, inden repræsentationen går i gang med at behandle visumsagen. Hvis ansøger indgiver sin visumansøgning på en repræsentation, som ikke er dansk, men som repræsenterer Danmark i det land, hvor ansøger bor, kan invitations-id'et ikke anvendes, fordi repræsentationen ikke har adgang til online-invitationen. Du skal i stedet sende en kopi af den udfyldte invitation til ansøgeren. Udlændingestyrelsen anbefaler, at du underskriver invitationen i hånden, inden du sender den til ansøgeren. Ansøgeren skal medbringe invitationen på repræsentationen. Du kan åbne en kopi af invitationen via Min Side, når du har udfyldt og indsendt invitationen. Du skal være opmærksom på, at invitationen kun er gyldig i 6 måneder fra det tidspunkt, hvor du har indsendt invitationen. http://www.nyidan...earch=True ( VU2 online ) DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
Spring til debat: |