Se indlæg
PRISKRIG TIL BANGKOK
|
|
Toby |
Lagt på d. 04/08-2013 18:30
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
Skal man til Bangkok og skal afsted i dec. bør man se tiden an og måske ha' is i maven...Det siges at der er en priskrig på vej..Hvis man kan overkomme at tage et stop på ca. 2 timer kan der allerede nu købes billetter fra Billund, Hamborg med bla. KLM til 5000 t/r. Airfrance, Emiraterne ligger lige i hælene..Dog havde Emiraterne priserne helt ned på 4400 med et kort stop i Dubai for nogle dage siden...Og med bl.a. SAS' s Norwegian's udmeldinger om at tage markedsandele må der jo ske noget derfra..Thai ligger som sædvanlig et stykke fra disse priser....Der er selvfølgelig andre på markedet..så hvem ved... |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 04/08-2013 19:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Jeg vil se frem til en priskrig. På mine rejsedage ligger priserne væsentligt over priserne sidste år. Jeg har helt måttet skippe mit sædvanlige selskab, Turkish Airlines, for her er priserne med en mellemlanding i Istanbul pænt højere end de direkte ruter med SAS/Thai Airways.
|
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 04/08-2013 21:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Det siges at der er en priskrig på vej......... Hvem siger det?????????? HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
bcnhunter |
Lagt på d. 06/08-2013 13:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 52 |
Thai Airways direkte i november/december 5731kr (cph-bkk...t/r)
Thai 4ever.....
|
|
|
bcnhunter |
Lagt på d. 06/08-2013 13:39
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 52 |
Toby skrev: Skal man til Bangkok og skal afsted i dec. bør man se tiden an og måske ha' is i maven...Det siges at der er en priskrig på vej..Hvis man kan overkomme at tage et stop på ca. 2 timer kan der allerede nu købes billetter fra Billund, Hamborg med bla. KLM til 5000 t/r. Airfrance, Emiraterne ligger lige i hælene..Dog havde Emiraterne priserne helt ned på 4400 med et kort stop i Dubai for nogle dage siden...Og med bl.a. SAS' s Norwegian's udmeldinger om at tage markedsandele må der jo ske noget derfra..Thai ligger som sædvanlig et stykke fra disse priser....Der er selvfølgelig andre på markedet..så hvem ved... Thai Airways direkte i november/december 5731kr (cph-bkk...t/r) Sparet tid = sparet penge..... Thai 4ever.....
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/08-2013 15:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Da kun, hvis man kan bruge den sparede tid til at tjene penge. Men forskellen mellem direkte og med stop er ikke ret stor i øjeblikket. Og hos nogle går forskellen den forkerte vej. |
|
|
Tumut |
Lagt på d. 06/08-2013 17:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Jeg fandt billet Billund-Bangkok-Billund afrejse 30 marts 2014 hjem 22 april 2014 Det er med KLM derned og Air France hjem Det ser ud til det hedder 23 kg bagage og fri drikkevarer på turen udrejse 14 timer og 20 min (Amsterdam) hjemrejse 17 timer (Paris) men hvis man tager i forhold til vi er 3 personer der skal tage toget fra Jylland til København, synes jeg prisen og tiden er god. Nu skriver I at der måske er priskrig på vej, men jeg tror næsten ikke priserne ryger under 12800 kr for os 3 (2 voksne og et barn på 11 år). Mine 2 spørgsmål, Tror I ikke det er nært det billigste med afgang til Thai Nytår og med kun 1 stop fra Billund eller direkte fra København. KLM og Air France hvordan er de i forhold til SAS og hvad er HOP Regional ( det er fly fra Paris til Billund) |
|
|
Tumut |
Lagt på d. 06/08-2013 17:15
|
Tumut skrev: Jeg fandt billet Billund-Bangkok-Billund afrejse 30 marts 2014 hjem 22 april 2014 Det er med KLM derned og Air France hjem Det ser ud til det hedder 23 kg bagage og fri drikkevarer på turen udrejse 14 timer og 20 min (Amsterdam) hjemrejse 17 timer (Paris) men hvis man tager i forhold til vi er 3 personer der skal tage toget fra Jylland til København, synes jeg prisen og tiden er god. Nu skriver I at der måske er priskrig på vej, men jeg tror næsten ikke priserne ryger under 12800 kr for os 3 (2 voksne og et barn på 11 år). Mine 2 spørgsmål, Tror I ikke det er nært det billigste med afgang til Thai Nytår og med kun 1 stop fra Billund eller direkte fra København. (hvis København skal prisen være billigere end 11300, da togbilletter koster 1490 kr) KLM og Air France hvordan er de i forhold til SAS og hvad er HOP Regional ( det er fly fra Paris til Billund) |
|
|
Tumut |
Lagt på d. 06/08-2013 17:37
|
Og så har jeg lige et spørgsmål. Hvis man nu kan spare 85 kr på billetterne på ticket eller flybillet i forhold til KLM hjemmeside eller Airfrance side, kan man sagtens gøre det eller mister man noget ved det |
|
|
natty |
Lagt på d. 06/08-2013 19:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
@tumut, andre kan måske fortælle hvordan KLMs og Air Frances hjemmeside fungerer, men ja man kan miste noget ved at købe hos bureauer som tickets og flybillet, og det for at spare et par håndører. Det eksempel jeg kan give er to forskellige rejser med SAS oversøisk. Den ene købte jeg igennem et online-bureau og der skulle jeg tilvælge, en eller anden fancy VIP-pakke, med penge, så jeg kunne vælge sæde og specielle ønsker som mad osv. Disse skulle så sendes som forespørgsler. Ellers kunne jeg først vælge/ændre sæde ved online check-in eller i lufthavnen. Den anden købte jeg på sas.dk, her kunne jeg gratis vælge sæder ved bestilling/betaling, ændre dem senere online, da jeg så at nogle bedre sæder var blevet ledige, og da en af de medrejsende var allergisk, sende mad ønsker til dem. Der var endda 24 timers fortrydelsesret på billetten. Som sagt ved jeg ikke hvordan KLM/Air France fungerer, men på min rejse med SAS, kunne jeg absolut ikke se nogen fordel ved at købe billetten igennem et online-bureau, da prisen var næsten ens. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 06/08-2013 19:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Ja jeg kan f...... ikke finde billige billetter i dec. Skal til Thailand 20 eller 21 dec. til 4 jan. Fra Billund eller Hamburg, Pris ca. 11.000 kr. pr næse. |
|
|
JesperK |
Lagt på d. 06/08-2013 19:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 104 |
Tumut skrev: Og så har jeg lige et spørgsmål. Hvis man nu kan spare 85 kr på billetterne på ticket eller flybillet i forhold til KLM hjemmeside eller Airfrance side, kan man sagtens gøre det eller mister man noget ved det Det ekstra du får ved køber igennem et rejseburereau, er dækning af rejsegaranti fonden. Men det kræver du også køber nogle overnatninger i samme order som flybilletterne. |
|
|
natty |
Lagt på d. 06/08-2013 19:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
kimkingo skrev: Ja jeg kan f...... ikke finde billige billetter i dec. Skal til Thailand 20 eller 21 dec. til 4 jan. Fra Billund eller Hamburg, Pris ca. 11.000 kr. pr næse. Hvis du absolut skal afsted på de nævnte datoer, må du bare finde dig i det, du rejser jo i den absolutte højsæson, over jul og nytår. Det er jo ikke anderledes end med charterrejser i perioden, der skal man jo også nærmest være ude 12 måneder før, for at få dem til en "rimelig" pris. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Druwor |
Lagt på d. 06/08-2013 20:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 208 |
natty skrev: Ja jeg kan f...... ikke finde billige billetter i dec. Skal til Thailand 20 eller 21 dec. til 4 jan. Fra Billund eller Hamburg, Pris ca. 11.000 kr. pr næse. 8.900 med Aeroflot Russian Airlines fra København, så er der da sparet lidt Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 06/08-2013 20:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Konen kan desværre ikke få fri pga. uddannelse, så vi har intet valg. Og skal vi rejse fra København, (Gider ikke tog, da konen altid skal have en masse med hjem) Så koster det benzin, bropenge samt parkering. Så bliver det squ dyrt alligevel. Men tak for tipset. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/08-2013 08:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Tumut skrev: Mine 2 spørgsmål, Tror I ikke det er nært det billigste med afgang til Thai Nytår og med kun 1 stop fra Billund eller direkte fra København. Jo det ville være et godt bud på den billigste pris. Det billigste jeg nogensinde har set biletter til Thailand til er omkring 3800 kr og det var da finanskrisen rasede på sit højeste og I lavsæsongen I slut maj. Så den pris er et rigtigt godt bud på noget af det laveste du kan finde. Det kan måske blive lidt billigere men næppe noget du kan spare over 500 kr på. Tumut skrev: KLM og Air France hvordan er de i forhold til SAS og hvad er HOP Regional ( det er fly fra Paris til Billund) Nu har jeg aldrig fløjet med SAS på langdistance og KLM har jeg kun fløjet business med. Jeg var dog med Air France til Thailand I 2007 og det var faktisk ret godt. Flyene kunne sammenlignes med Thai blot med lidt mindre plads (men same som SAS og thai på de nye fly). Personalet husker jeg som meget hjælpsomt da de feks tog sig tid til at flytte folk rundt så vi fik en ekstra plads med babyseng (dog kun til en af os) da vi rejste med vores 6 måneder gamle søn. |
|
|
handy |
Lagt på d. 07/08-2013 17:18
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Austrian har billetter til 4800 fandt en til en ven fra 6 dec til 3 feb det må siges at være billigt højsæson og dem med korteste ventetid halvanden time ud og knap 2 timer mener jeg det er på returrejsen Travel period: September 1, 2013 - March 31, 2014 Booking: August 5, 2013 - August 13, 2013 Minimum stay: 5 Night or 1 Sat. night Maximum stay: 3 Month |
|
|
Tumut |
Lagt på d. 08/08-2013 14:12
|
Tusind tak for alle svarene Vi har bestilt igennem Air France (ville først med KLM, men Air France havde en dansk telefonlinie man kunne ringe til, så jeg kunne få svar på alle spørgsmålene). Vi gav 4280 kr pr person og købte ved Air France, 23 kg bagage pr person 12 kg håndbagage pr person, vi har valgt sæder på alle fly med undtagelse af paris Billund, da der ikke er nummeret pladser. Fri mad og drik på flyet Her er billetterme lørdag 29 marts 2014 billund-Amsterdan-Bangkok 14 timer og 20 min med KLM tirsdag den 22 april Bangkok-Paris-Billund 17 timer præcis med Air France Hvis vi tager senere afsted end 31 marts, så stiger billetterne med 1000-3000 kr pr person bare den ene vej, så derfor slog vi til nu. Bliver nu sjovt, det er første gang jeg er i Thailand til Songkran. |
|
Spring til debat: |