Se indlæg
Snavs i bag / Snavs paa vaeg.
|
|
Longway |
Lagt på d. 06/08-2013 10:37
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Det er helt fint at man kan spule enden ren, men noget jeg ikke helt forstaar, det er, at bor man som jeg i et hus i 3 plan, ja ved hver trappe er der et gelaender, men hvorfor skal thaier altid stoette sig op ad vaeggen ogsaa med dere smaabeskidte og stoevede fingre.......De samme hvis man skal ha' en haandvaerker paa og de skal op paa loftet, den plade de saa fjerne er saa helt sort naar de er faerdige, kan de ikke laere at tage enten handsker paa, eller blot vasker deres haender inden de gaar og gramser.......Lidt det samme med vinduer og glasdoere, nej man bruger da ikke haandtaget osv. nej man planter kloer 5 midt paa glasset..det giver da ogsaa nogen fede aftryk... Sol over Bkk. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
maik |
Lagt på d. 06/08-2013 11:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
Hurra for thaiernes berømte renlighed
|
|
|
Longway |
Lagt på d. 06/08-2013 13:02
|
Maik. Jeg vil dog mene at den personlige hygiejne er i top, men naar det kommer rengoering af et hjem, saa er det sq da saadan lidt " Harsip Harsip " det kan til tider pisse mig af, men nu har jeg saa laert, skal der goeres julerent, ja saa maa jeg goere det selv ! Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
handy |
Lagt på d. 06/08-2013 13:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Longway skrev: Det er helt fint at man kan spule enden ren, men noget jeg ikke helt forstaar, det er, at bor man som jeg i et hus i 3 plan, ja ved hver trappe er der et gelaender, men hvorfor skal thaier altid stoette sig op ad vaeggen ogsaa med dere smaabeskidte og stoevede fingre.......De samme hvis man skal ha' en haandvaerker paa og de skal op paa loftet, den plade de saa fjerne er saa helt sort naar de er faerdige, kan de ikke laere at tage enten handsker paa, eller blot vasker deres haender inden de gaar og gramser.......Lidt det samme med vinduer og glasdoere, nej man bruger da ikke haandtaget osv. nej man planter kloer 5 midt paa glasset..det giver da ogsaa nogen fede aftryk... Sol over Bkk. Ja min kones hus ligner også noget der er løgn efter det blot har været i brug 10 md der hvor de opholder sig mest og hvor de går ind og ud af huset men der er så også 3 børn....men skægt nok for de lort på fingeren skal de i bad men sådan noget ser de ikke |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 06/08-2013 13:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Longway skrev: Det er helt fint at man kan spule enden ren, men noget jeg ikke helt forstaar, det er, at bor man som jeg i et hus i 3 plan, ja ved hver trappe er der et gelaender, men hvorfor skal thaier altid stoette sig op ad vaeggen ogsaa med dere smaabeskidte og stoevede fingre.......De samme hvis man skal ha' en haandvaerker paa og de skal op paa loftet, den plade de saa fjerne er saa helt sort naar de er faerdige, kan de ikke laere at tage enten handsker paa, eller blot vasker deres haender inden de gaar og gramser.......Lidt det samme med vinduer og glasdoere, nej man bruger da ikke haandtaget osv. nej man planter kloer 5 midt paa glasset..det giver da ogsaa nogen fede aftryk... Sol over Bkk. Desvaerre tog jeg ikke et foto, men jeg havde engang haandvaerkere i huset i Jakarta og det lykkedes een af dem at anbringe sit fodaftryk paa loftet. Kun een fod dog. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 06/08-2013 13:42
|
her er et par billeder af vores 1'ste sal, ja, jeg er ved at indrette et kontor, det skal nok blive paent, men proev at se de beskidte aftryk ved lugen til sikringer og ned af trappen..Grrrrrrrrrrrrr.... [img]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/999727_345436385589459_463302570_n.jpg[/img] is not a valid Image. [img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1012703_345436442256120_166156336_n.jpg[/img] is not a valid Image. [img]https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/945804_345436358922795_671257690_n.jpg[/img] is not a valid Image. [img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/944744_345436375589460_1588819135_n.jpg[/img] is not a valid Image. Ha ha Hugoboerge, fodaftryk paa loftet........... Mvh. Chiliposen.
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 06/08-2013 14:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Nå det nu ikke betyder det store for en del Thai hvordan det ser ud i deres hjem, så kan det jo være svært for dem at vide, hvis man som Farang ønsker det på en anden måde, hvis man ikke fortæller thaier det.. Jeg selv har ikke de problemer der beskrives her, da jeg fra dag 1, tog styring og fortalte hvordan jeg er vil havde det, og sørget for at alle var klar over det.. Og var de uenige kunne de jo bare forlade mit hus, og blive væk..Men valgte de at blive var det altså efter mine regler... Og derfor har der ikke været problemer med noget som helst..Ud over et par finger på vinduet og glasdøren, som jo er gjort ren igen på få min... Ang håndværker har jeg ikke prøvet det, har haft brug for dem 5-6 gange, og hvert sted jeg har bo og brugt dem, har de altid gjort 100% rent efter sig selv, sørget for at vaske væg eller loftplader efter det de har lavet... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 06/08-2013 15:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Mai Mii Gik skrev: Ang håndværker har jeg ikke prøvet det, har haft brug for dem 5-6 gange, og hvert sted jeg har bo og brugt dem, har de altid gjort 100% rent efter sig selv, sørget for at vaske væg eller loftplader efter det de har lavet... Har kun erfaret eet firma der har vaeret i stand til at goere rent efter sig (hver dag) samt lave et 100% godt kvalitetsarbejde. Firmaet hedder SB Furniture og vi brugte dem til at lave indbyggede skabe i alle sovevaerelser ovenpaa. Jeg var dybt imponeret. Firmaet kan anbefales. |
|
Spring til debat: |