Se indlæg
Farang døde i Thailand juli måned
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 03/08-2013 19:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Ikke fordi de fortjener det, men lad mig alligevel komme politiet lidt til undsætning med hensyn til basejumperne: Omstændighederne i Thailand - ikke mindst i partyområderne - kan godt forklare en højere selvmordsrate end sædvanligt. Ligesom vi også ser flere selvmord i den vestlige verden ved juletid. Det kan være kærestesorger, eller det kan fx være en depression, der forstærkes af, at alle andre morer sig. |
|
|
twixies |
Lagt på d. 04/08-2013 02:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
Kim Ludvigsen skrev: Ikke fordi de fortjener det, men lad mig alligevel komme politiet lidt til undsætning med hensyn til basejumperne: Omstændighederne i Thailand - ikke mindst i partyområderne - kan godt forklare en højere selvmordsrate end sædvanligt. Ligesom vi også ser flere selvmord i den vestlige verden ved juletid. Det kan være kærestesorger, eller det kan fx være en depression, der forstærkes af, at alle andre morer sig. Kim, jeg kan godt følge dig. Jeg er selv uddannet psykolog. Jeg har mødt mange fastboende faranger. Jeg vil ikke generalisere, men oplever ofte de mennesker jeg møder, lider af socialt fobi, depressation og mindre sindssyge sygdomme.mange har voldelige sider i sig, og ser verden på en negativ måde. De holder sig for sig selv i små landsbyer og kommer ud engang imellem, men taler ofte ikke med andre faranger. Derudover oplever jeg rigtigt mange fra England, Australien, Irland, Holland er kommet til Thailand for at drikke billigt, og især englænderne har store adfærdsproblemmer med vold til følge. Mennesker som sidder alene i en lille farmer landsby, isoleret , taler ikke sproget og drikker deres daglige ration af alkohol i kedsomhedes lys.Hvis personer som dem mister den daglige rutine kan det udvikle sig. Livet er, hvad vi gør det til.
Livet er som vi tænker over det. Livet er, hvad vi ønsker, det skal være. |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 04/08-2013 03:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
Ja altid rart med nogle psykologiske forklaringer, men hvorfor skal alkohol altid blandes ind i folks levevis, hvis de vælger at bo på landet. Jeg sidder i en farmer landsby og er isoleret det jeg ønsker, så skal vi ikke glemme, at psykologer ved bedre end vi selv gør, det er mit liv, min krop og mine ønsker og dem stoler jeg mere på en psykoanalyser. |
|
|
twixies |
Lagt på d. 04/08-2013 05:54
|
PeterS skrev: men hvorfor skal alkohol altid blandes ind i folks levevis, hvis de vælger at bo på landet. Kan fortælle dig Peters, det er skam ikke kun på landet det sker. Jeg mødte en englænder for nogle måneder siden, som kom til bar området, hvor jeg bor. Jeg var høflig og sagde pænt goddag, og han spurgte hvorfor alle barere var lukket, da han havde kørt meget lang for at hygge sig. Jeg fortalte ham pga. Af buddha dag, var det ikke muligt at købe alkohol. Han blev total agressiv og skældte og smældede , over hvorfor det ikke blev skrevet eller fortalt nogen steder . Jeg fik den store tur over hans egne frustationer. I min verden fortæller det mig, han ikke havde den store viden omkring kulturen hernede. Han havde Boet her 5 år Men husk Peters, jeg skrev jeg ikke ville generalisere , men oplever mange steder. Derudover vil jeg fortælle dig den ikke var skrevet om dig, og kan ikke forstå du føler dig ramt, som du beskriver Redigeret af twixies d. 04/08-2013 06:19 Livet er, hvad vi gør det til.
|
|
PeterS |
Lagt på d. 04/08-2013 06:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
I min verden fortæller det mig, han ikke havde den store viden omkring kulturen hernede. Han havde Boet her 5 årWink Ja må give dig ret han ikke havde fattet en brik, når han ikke kunne skaffe noget spiritus, det er ikke noget problem på alkohol frie dage i Thailand. At gøre dumhed til et speciel farang problem er nok noget forenklet. For mig er der mange der mister jordforbindelsen så snart flyet er landet i lufthavnen i Thailand. Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvorfor så mange mister deres sunde fornuft når de ser og hører noget thai? |
|
|
flyer |
Lagt på d. 04/08-2013 06:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
PeterS skrev: I min verden fortæller det mig, han ikke havde den store viden omkring kulturen hernede. Han havde Boet her 5 årWink Ja må give dig ret han ikke havde fattet en brik, når han ikke kunne skaffe noget spiritus, det er ikke noget problem på alkohol frie dage i Thailand. At gøre dumhed til et speciel farang problem er nok noget forenklet. For mig er der mange der mister jordforbindelsen så snart flyet er landet i lufthavnen i Thailand. Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvorfor så mange mister deres sunde fornuft når de ser og hører noget thai? Det er nok fordi Thailand lige siden 2. WW har været et stort horehus, mon ikke det er sådan det er startet og især i PTY og sidenhen har fænomenet bredt sig til de andre "badebyer".... Jeg syntes også det er ærgeligt at folk mister deres måske sunde fornuft og faktisk ser lidt ned på folk som beskæftiger sig med Thailand. Alkoholproblemerne bliver jo ikke mindre af at der er billigt sprut og damer, pludselig er folk jo blevet 5 gange rigere (købekraft) og så skal den have på alle tangenterne og når andre er fattigere end en selv har man jo ret til at, ja faktisk pligt til at behandle dem dårligt. Men thaierne kan skam også det med sprut og damer, tænk hvor mange der dør alkoholpåvirket hver eneste dag i det skønne land.... For ikke at nævne hvor mange der ryger i svinget under songkran..... Blå himmel over Vestegnen Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
twixies |
Lagt på d. 04/08-2013 07:36
|
PeterS skrev: I min verden fortæller det mig, han ikke havde den store viden omkring kulturen hernede. Han havde Boet her 5 årWink Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvorfor så mange mister deres sunde fornuft når de ser og hører noget thai? Ja der er et godt spørgsmål. Jeg vil prøve at forklare en situation som jeg kender på tætteste hold og måske kan vi se nogle lighedstegn. En englænder ved navn X på 41 år rejser til Thailand og skal hygge sig i pattaya. Hans baggrund er følgende. Han er vokset op i en lille landsby nord for London, i de typiske kularbejder/ sociale huse. Han har levet sammen med sin far og mor hele livet og har aldrig været gift eller haft fast kærste. Faren er død, og har kun hans mor og søster tilbage. Hele hans liv fra han var 16år arbejdet hårdt, som bygnings arbejder, midlertidligere arbejdspladser, men aldrig fast tilknytning til en arbejdsplads for længere perioder og har igen uddannelse. Hans hverdag bestod af arbejde og pubs. Han ønskede at bo hjemme da han kunne opspare penge, for rejser, pubs osv. Og betalte 20 pund om ugen i husleje mad osv. Han gør meget i styrketræning og opsøgte altid gerne slagsmål på pubben. Han elsker smerte og er tatoveret over hele kroppen. Selv hans penis er tatoveret med navnet på kæresten han har fundet i Thailand. Når han keder sig drikker han sig gerne fuld for at flygte væk fra virkeligheden og opleve lykkelige følelser, men taler nedsættende om sin kærste osv med trusler om vold. En mand med kort lunte når han er fuld, og bild som et lam uden alkohol. Han er gambler og spiller gerne for store beløb. Han ankommer til Thailand og finder sig denne kærste på en bar i pattaya som er 19 år på det tidspunkt. De lever livet rejser, fester masser af alkohol. Er her i 6 måneder og rejser derefter tilbage til England grundet penge mangel. I mellemtiden fortæller bliver kæresten hun er blevet gravid med hans barn, og som vestlig kultur tager han ansvar for sin kærste og kommende barn. Han har været på besøg hos hendes familie og hun fortalte ham om dette nye hus hun byggede, som de skulle bo i når han kom tilbage. Huset havde kun grundplan bygget Han sender penge hvert uge til hende, 8000 bath, for køb af udstyr til deres nye barn, lægebesøg osv Efter 8 måneder vender han tilbage til Thailand og tager bussen op til hende. Hun skal føde om 3 måneder. Han glæder sig til at få familie, da han har savnet dette. Da han ankommer til huset som næsten er færdigbygget nu finder han ud af det er forældrenes hus. De har fået bil, motorcykler og bor fast i huset, og baby tøj er der en pose af. Han spørger hvad hun har brugt alle de penge til og hun fortæller hun har brugt dem til bygge huset færdigt. De skændes så det brager. Tiden kommer til fødsel, og vi er på sygehuset og hun får en dejlig pige. Desværre et thai barn og personalet siger højlydt på thai til hende, det aldrig har været et farang barn. Men X forstår ikke thai. Jeg spørger forsigtigt X om han syntes det ligner et farangbarn, men svarer ikke på spørgsmålet. Han skyper tilbage til sin mor og stolt viser sin nye datter frem. De skændes efterhånden rigtigt meget og piges mor er meget bekymret for hende, da han er voldelig, og en dag fortæller højlydt på engelsk til ham han kun er en pengemand. Moren griner lidt af situationen. Han rejser tilbage til England og kommer her næste måned for at købe jord i hendes navn på 1.6 mill bath, da han vil dyrke gummi træer Osv osv osv. Jeg tror denne mand ikke ønsker at se realiterne i øjnende, da det vil brase han illusion om endelig at få en familie. Hvad tror du Peters Livet er, hvad vi gør det til.
|
|
Longway |
Lagt på d. 04/08-2013 08:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Der findes ogsaa typen som er langt vaere en ham som nyder en kold. Ham som maaske har et firma i dk. det halter lidt, han tager saa paa ferie i thailand, foere sig frem med de helt store armbevaegelser, finder en lille " krampe " om de kan tale sammen ? det er ligemeget, hun er smuk, dog dum som en doer, han flytter saa fast til thailand, binder slipseknuden og starter noget boligsalg, det gaar ad helvede til, men han gemmer sig bag sine dyre solbriller, han gaar til " TALKS " maenger sig med kolorten og andre asociale elementer.....Moeder man den store business mand, ja saa er man ham ikke et blik vaerdig, man er naermest en bums i hans oejne. Han reklamere stolpe op og stolpe ned for hans forretning, bumsen reklamere ikke, men bumsen tjener dog mere en hvad den store mand end kan droemme om. Ak ja, saadan er vi alle saa forskellige, og heldigvis for det........Men i mine oejne kan slipsemanden fucke af. Hilsen Bumsen ! Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 04/08-2013 08:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Ha ha en røver historie, det er da lige fra stambordet fra den lokal.. han kommer efter 8 måneder, og hun skal føde 3 måneder senere = 11 månder, ja ja hun er blevet gravid med hans barn, og som vestlig kultur tager han ansvar for sin kærste og kommende barn. Tro du har meget at lære om folk her i Thailand, der er rigtige mange Thai med FaRang barn uden hjælp fra faren, og kun pga disse Thai kvinder ikke ved hvordan de skal gøre for at ansøger om børnepenge fra faderen hjemland, "slipper" disse mænd for deres pligter.... Og ingen grund til at tegne sådan et billede for en person baggrund, det er ikke baggrunden der er skyld i folk opføre sig sære her i Thailand, de kommer fra social lag... Hvis han dog vælge at gøre som du skriver, til trods for at det ikke er hans barn, Ja så gøre han jo noget godt for hende og barnet, samt hendes familie.. Det er jo mange FaRang her nede der er rigtige gode for deres Thai kæreste (kone) med barn/børn fra tidelig... |
|
|
twixies |
Lagt på d. 04/08-2013 08:09
|
Mai Mii Gik skrev: Ha ha en røver historie, det er da lige fra stambordet fra den lokal.. han kommer efter 8 måneder, og hun skal føde 3 måneder senere = 11 månder, ja ja hun er blevet gravid med hans barn, og som vestlig kultur tager han ansvar for sin kærste og kommende barn. Tro du har meget at lære om folk her i Thailand, der er rigtige mange Thai med FaRang barn uden hjælp fra faren, og kun pga disse Thai kvinder ikke ved hvordan de skal gøre for at ansøger om børnepenge fra faderen hjemland, "slipper" disse mænd for deres pligter.... Og ingen grund til at tegne sådan et billede for en person baggrund, det er ikke baggrunden der er skyld i folk opføre sig sære her i Thailand, de kommer fra social lag... Hvis han dog vælge at gøre som du skriver, til trods for at det ikke er hans barn, Ja så gøre han jo noget godt for hende og barnet, samt hendes familie.. Det er jo mange FaRang her nede der er rigtige gode for deres Thai kæreste (kone) med barn/børn fra tidelig... Jeg ved det skam godt, behøver ikke lære og det er ikke en røverhistorier, da han er ven af mig Livet er, hvad vi gør det til.
|
|
Longway |
Lagt på d. 04/08-2013 08:28
|
Til mit indlaeg 28. Jeg mener at lever man saadan, ja saa er man jo ogsaa doed, uanset puls eller ej ! Dead man walking......... Jeg under alle succes, men naar man saa evt. faar succes, saa mister mange jordforbindelsen, akkurat som mange "glaedespiger " her i landet, naar de har faaet en farang paa krogen, saa glemmer de hvor de oprigtigt kom fra...lidt ulaekkert.......... Redigeret af Longway d. 04/08-2013 08:45 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
Longway |
Lagt på d. 04/08-2013 09:39
|
[img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/946907_302717159861382_1859394574_n.jpg[/img] is not a valid Image.
Mvh. Chiliposen.
|
|
patirak |
Lagt på d. 04/08-2013 09:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Jeg tror generelt baggrunden for de fleste "base jumps" er: 1) Druk og stoffer Manden er totalt fuld/skæv og skal vise hvordan han kan balancere på gelænderet på altanen. Eller han læner sig måske ud, for at se om hans favorit Go-Go bar nedenunder stadig er åben. 2) Ulykkelig kærlighed Manden finder ud af, at hans kæreste har andre "sponsorer" og at hendes bror faktisk er hendes mand. Eller måske finder han kærestens ID-kort og finder ud af hun rent faktisk er en "han" og han forstår nu pludselig hvorfor "hun" har så store fødder. 3) Manglende penge Manden finder ud af, at uden penge så gider hverken hans farang-venner eller hans søde thai-kæreste at have mere med ham at gøre. 4) Tab af ansigt Manden er bange for at rejse hjem og dermed "tabe ansigt" i forhold til familie og venner, som tidligere har advaret ham gentagende gange mod at bruge alle hans penge på at købe et hus i kærestens navn. Efter at være blevet smidt ud "hjemmefra", ser han ingen anden udvej et at lave et "base-jump". 5) En hjælpende hånd Manden står på altanen, nyder vejret og ryger en smøg, da han pludselig mærker nogen give ham et hårdt skub bagfra. Han når lige at tænke over om det var kæresten eller hendes "bror" der gjorde det, inden han rammer asfalten. 6) Sindsyge Kombinationen af druk og piller bliver for meget og manden begynder at tro at han kan flyve. (Naturligvis efter at han har købt et hus i kærestens navn) |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/08-2013 10:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Den "hjælpende hånd" kommer nok procentuelt ind som nummer 1. Men, præcis denne dødsårsag, er et mareridt for Thailandske myndigheder og turist organisationerne, som gør alt for at skjule sandheden. Derfor, vil den officielle og i aviserne fremstillede version, som regel hedde: Manden troede han kunne flyve...! |
|
|
patirak |
Lagt på d. 04/08-2013 10:23
|
twixies skrev: PeterS skrev: I min verden fortæller det mig, han ikke havde den store viden omkring kulturen hernede. Han havde Boet her 5 årWink Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvorfor så mange mister deres sunde fornuft når de ser og hører noget thai? Ja der er et godt spørgsmål. Jeg vil prøve at forklare en situation som jeg kender på tætteste hold og måske kan vi se nogle lighedstegn. En englænder ved navn X på 41 år rejser til Thailand og skal hygge sig i pattaya. Hans baggrund er følgende. Han er vokset op i en lille landsby nord for London, i de typiske kularbejder/ sociale huse. Han har levet sammen med sin far og mor hele livet og har aldrig været gift eller haft fast kærste. Faren er død, og har kun hans mor og søster tilbage. Hele hans liv fra han var 16år arbejdet hårdt, som bygnings arbejder, midlertidligere arbejdspladser, men aldrig fast tilknytning til en arbejdsplads for længere perioder og har igen uddannelse. Hans hverdag bestod af arbejde og pubs. Han ønskede at bo hjemme da han kunne opspare penge, for rejser, pubs osv. Og betalte 20 pund om ugen i husleje mad osv. Han gør meget i styrketræning og opsøgte altid gerne slagsmål på pubben. Han elsker smerte og er tatoveret over hele kroppen. Selv hans penis er tatoveret med navnet på kæresten han har fundet i Thailand. Når han keder sig drikker han sig gerne fuld for at flygte væk fra virkeligheden og opleve lykkelige følelser, men taler nedsættende om sin kærste osv med trusler om vold. En mand med kort lunte når han er fuld, og bild som et lam uden alkohol. Han er gambler og spiller gerne for store beløb. Han ankommer til Thailand og finder sig denne kærste på en bar i pattaya som er 19 år på det tidspunkt. De lever livet rejser, fester masser af alkohol. Er her i 6 måneder og rejser derefter tilbage til England grundet penge mangel. I mellemtiden fortæller bliver kæresten hun er blevet gravid med hans barn, og som vestlig kultur tager han ansvar for sin kærste og kommende barn. Han har været på besøg hos hendes familie og hun fortalte ham om dette nye hus hun byggede, som de skulle bo i når han kom tilbage. Huset havde kun grundplan bygget Han sender penge hvert uge til hende, 8000 bath, for køb af udstyr til deres nye barn, lægebesøg osv Efter 8 måneder vender han tilbage til Thailand og tager bussen op til hende. Hun skal føde om 3 måneder. Han glæder sig til at få familie, da han har savnet dette. Da han ankommer til huset som næsten er færdigbygget nu finder han ud af det er forældrenes hus. De har fået bil, motorcykler og bor fast i huset, og baby tøj er der en pose af. Han spørger hvad hun har brugt alle de penge til og hun fortæller hun har brugt dem til bygge huset færdigt. De skændes så det brager. Tiden kommer til fødsel, og vi er på sygehuset og hun får en dejlig pige. Desværre et thai barn og personalet siger højlydt på thai til hende, det aldrig har været et farang barn. Men X forstår ikke thai. Jeg spørger forsigtigt X om han syntes det ligner et farangbarn, men svarer ikke på spørgsmålet. Han skyper tilbage til sin mor og stolt viser sin nye datter frem. De skændes efterhånden rigtigt meget og piges mor er meget bekymret for hende, da han er voldelig, og en dag fortæller højlydt på engelsk til ham han kun er en pengemand. Moren griner lidt af situationen. Han rejser tilbage til England og kommer her næste måned for at købe jord i hendes navn på 1.6 mill bath, da han vil dyrke gummi træer Osv osv osv. Jeg tror denne mand ikke ønsker at se realiterne i øjnende, da det vil brase han illusion om endelig at få en familie. Hvad tror du Peters Jeg tror rigtig meget i Thailand, når det drejer sig om faranger handler om "benægtelse" og "fortrængning"... Mange ser Thailand som en drøm og et paradis. Men efterhånden som hverdagen indfinder sig, så må de "fortrænge" virkeligheden for at holde drømmen i live. Mange ser på deres Thai-kæreste og enten benægter eller fortrænger hendes fortid i f.eks. bar-branchen eller som freelancer. Mange faranger går afsted med barpiger og har sex med dem, mens de "fortrænger" virkeligheden - nemlig at de betaler for hende og hun faktisk ikke ville være sammen med manden, hvis han ikke betalte. Mange faranger tror de er Thailænderne overlegne, indtil de finder ud af at mange thailændere er langt mere velstillet end de selv er og nogensinde bliver. Mange faranger tager til Thailand for at finde "den perfekte kone", men indser ikke at hvis de ikke kan score en kone i Danmark og få det til at fungere med hende, så bliver det mindst ligeså svært med en Thai-kone. Ingen kvinder i hele verden gider "taber"-mænd. Igen må de fortrænge virkeligheden for at kunne leve drømmen. Det er denne fortrængning og Thailands selvlavede illusion om at være et paradis, der gør at drømmene så nemt kan briste. Hvor tit ser man ikke farang-mænd, der går helt "agruk" når de først flytter til Thailand? De skifter religion og synes pludselig det er fedt at sidde på gulvet og spise med fingrene. De gør alt for at leve drømmen og blive så Thailandske som overhovedet muligt. Men sandheden er, at de vil altid være "faranger" og derfor også altid være anderledes i Thailændernes øjne. Når det så en dag går op for dem, at alt ikke er så fantastisk som de troede og at en hverdag i Thailand også har mange udfordringer, så kan drømmen hurtigt briste og nederlaget kan ramme endnu hårdere end hvis de var derhjemme. For som Farang er de pludselig alene og omgivet af alle dem som endnu ikke har indset at det hele blot er en "illusion" og et "drømmeland". Det kræver masser af personlige ofringer og hårdt arbejde at udleve ens "drøm" om at leve og bo i Thailand. Det kræver ikke kun penge, men også en unik evne til at tilpasse sig og indordne sig - uden at man mister ens sunde fornuft og ikke mindst ens egen personlighed og kultur. Har man levet "drømmen" i Thailand i et stykke tid og er man tvunget til pludselig, at skulle vende hjem til kolde Danmark, så kan den tur også være et hårdt slag. For Thailand er på mange måder et "drømmeland" og et fantastisk sted at opholde sig. Men det kræver altså også hårdt arbejde både arbejdsmæssigt og på det personlige plan at udleve drømmen og leve i "drømmeland". Så at folk indimellem tager "springet" er måske forståeligt nok. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/08-2013 10:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Patirak... Du er skarp i dag hva...? Nej, du har helt ret. Flot præsenteret |
|
|
patirak |
Lagt på d. 04/08-2013 10:40
|
Har ikke så travlt på arbejde i dag, så skal jo lave noget for at få tiden til at gå Vedr. Thai-kvinders hukommelse... så har du helt ret vedr. ATM-koder. Dog har de sjovt nok enormt svært ved at huske noget, når man spørger ind til deres fortid... Lader til at det kun er korttidshukommelsen der fungerer... |
|
|
twixies |
Lagt på d. 04/08-2013 10:41
|
patirak skrev: twixies skrev: PeterS skrev: I min verden fortæller det mig, han ikke havde den store viden omkring kulturen hernede. Han havde Boet her 5 årWink Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvorfor så mange mister deres sunde fornuft når de ser og hører noget thai? Ja der er et godt spørgsmål. Jeg vil prøve at forklare en situation som jeg kender på tætteste hold og måske kan vi se nogle lighedstegn. En englænder ved navn X på 41 år rejser til Thailand og skal hygge sig i pattaya. Hans baggrund er følgende. Han er vokset op i en lille landsby nord for London, i de typiske kularbejder/ sociale huse. Han har levet sammen med sin far og mor hele livet og har aldrig været gift eller haft fast kærste. Faren er død, og har kun hans mor og søster tilbage. Hele hans liv fra han var 16år arbejdet hårdt, som bygnings arbejder, midlertidligere arbejdspladser, men aldrig fast tilknytning til en arbejdsplads for længere perioder og har igen uddannelse. Hans hverdag bestod af arbejde og pubs. Han ønskede at bo hjemme da han kunne opspare penge, for rejser, pubs osv. Og betalte 20 pund om ugen i husleje mad osv. Han gør meget i styrketræning og opsøgte altid gerne slagsmål på pubben. Han elsker smerte og er tatoveret over hele kroppen. Selv hans penis er tatoveret med navnet på kæresten han har fundet i Thailand. Når han keder sig drikker han sig gerne fuld for at flygte væk fra virkeligheden og opleve lykkelige følelser, men taler nedsættende om sin kærste osv med trusler om vold. En mand med kort lunte når han er fuld, og bild som et lam uden alkohol. Han er gambler og spiller gerne for store beløb. Han ankommer til Thailand og finder sig denne kærste på en bar i pattaya som er 19 år på det tidspunkt. De lever livet rejser, fester masser af alkohol. Er her i 6 måneder og rejser derefter tilbage til England grundet penge mangel. I mellemtiden fortæller bliver kæresten hun er blevet gravid med hans barn, og som vestlig kultur tager han ansvar for sin kærste og kommende barn. Han har været på besøg hos hendes familie og hun fortalte ham om dette nye hus hun byggede, som de skulle bo i når han kom tilbage. Huset havde kun grundplan bygget Han sender penge hvert uge til hende, 8000 bath, for køb af udstyr til deres nye barn, lægebesøg osv Efter 8 måneder vender han tilbage til Thailand og tager bussen op til hende. Hun skal føde om 3 måneder. Han glæder sig til at få familie, da han har savnet dette. Da han ankommer til huset som næsten er færdigbygget nu finder han ud af det er forældrenes hus. De har fået bil, motorcykler og bor fast i huset, og baby tøj er der en pose af. Han spørger hvad hun har brugt alle de penge til og hun fortæller hun har brugt dem til bygge huset færdigt. De skændes så det brager. Tiden kommer til fødsel, og vi er på sygehuset og hun får en dejlig pige. Desværre et thai barn og personalet siger højlydt på thai til hende, det aldrig har været et farang barn. Men X forstår ikke thai. Jeg spørger forsigtigt X om han syntes det ligner et farangbarn, men svarer ikke på spørgsmålet. Han skyper tilbage til sin mor og stolt viser sin nye datter frem. De skændes efterhånden rigtigt meget og piges mor er meget bekymret for hende, da han er voldelig, og en dag fortæller højlydt på engelsk til ham han kun er en pengemand. Moren griner lidt af situationen. Han rejser tilbage til England og kommer her næste måned for at købe jord i hendes navn på 1.6 mill bath, da han vil dyrke gummi træer Osv osv osv. Jeg tror denne mand ikke ønsker at se realiterne i øjnende, da det vil brase han illusion om endelig at få en familie. Hvad tror du Peters Jeg tror rigtig meget i Thailand, når det drejer sig om faranger handler om "benægtelse" og "fortrængning"... Mange ser Thailand som en drøm og et paradis. Men efterhånden som hverdagen indfinder sig, så må de "fortrænge" virkeligheden for at holde drømmen i live. Mange ser på deres Thai-kæreste og enten benægter eller fortrænger hendes fortid i f.eks. bar-branchen eller som freelancer. Mange faranger går afsted med barpiger og har sex med dem, mens de "fortrænger" virkeligheden - nemlig at de betaler for hende og hun faktisk ikke ville være sammen med manden, hvis han ikke betalte. Mange faranger tror de er Thailænderne overlegne, indtil de finder ud af at mange thailændere er langt mere velstillet end de selv er og nogensinde bliver. Mange faranger tager til Thailand for at finde "den perfekte kone", men indser ikke at hvis de ikke kan score en kone i Danmark og få det til at fungere med hende, så bliver det mindst ligeså svært med en Thai-kone. Ingen kvinder i hele verden gider "taber"-mænd. Igen må de fortrænge virkeligheden for at kunne leve drømmen. Det er denne fortrængning og Thailands selvlavede illusion om at være et paradis, der gør at drømmene så nemt kan briste. Hvor tit ser man ikke farang-mænd, der går helt "agruk" når de først flytter til Thailand? De skifter religion og synes pludselig det er fedt at sidde på gulvet og spise med fingrene. De gør alt for at leve drømmen og blive så Thailandske som overhovedet muligt. Men sandheden er, at de vil altid være "faranger" og derfor også altid være anderledes i Thailændernes øjne. Når det så en dag går op for dem, at alt ikke er så fantastisk som de troede og at en hverdag i Thailand også har mange udfordringer, så kan drømmen hurtigt briste og nederlaget kan ramme endnu hårdere end hvis de var derhjemme. For som Farang er de pludselig alene og omgivet af alle dem som endnu ikke har indset at det hele blot er en "illusion" og et "drømmeland". Det kræver masser af personlige ofringer og hårdt arbejde at udleve ens "drøm" om at leve og bo i Thailand. Det kræver ikke kun penge, men også en unik evne til at tilpasse sig og indordne sig - uden at man mister ens sunde fornuft og ikke mindst ens egen personlighed og kultur. Har man levet "drømmen" i Thailand i et stykke tid og er man tvunget til pludselig, at skulle vende hjem til kolde Danmark, så kan den tur også være et hårdt slag. For Thailand er på mange måder et "drømmeland" og et fantastisk sted at opholde sig. Men det kræver altså også hårdt arbejde både arbejdsmæssigt og på det personlige plan at udleve drømmen og leve i "drømmeland". Så at folk indimellem tager "springet" er måske forståeligt nok. Velskrevet og netop min pointe Livet er, hvad vi gør det til.
|
|
vandango |
Lagt på d. 04/08-2013 10:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Tak for en god og underholdende tråd, er kommet hjem skide træt fra nat. For 2 dage siden var jeg til et Thai/Dansk bryllup, hvor var de smukke de to unge mennesker, mine dejlige naboer. - nul sinsot. Kunne ikke afspadsere pga. sommerferie. Dagen efter var der motorræs på Bellahøj, ligesom i dag hvor racerløbene startede ved 8.30 tiden. Bor lige op ad Bellahøj, gud hvor er jeg træt. Men jeg takker for denne tråd, hvor er det dejligt at kunne sidde og grine, og være så træt og slidt. Jer DTW'er opfører jer som "spader" i denne tråd, tak for det, i er sgu alle ok. Kh. Vandango. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 04/08-2013 11:34
|
10 April 2013 The body of a 57 Year old American was found in his South Pattaya rented apartment on Wednesday and Police suspect he died in suspicious circumstances. Police Colonel Suwan, the Pattaya Police Chief, was the first on-scene at the Sombat Apartments in Pratamnuk Soi 4, and inspected the body of Mr. xxxxxx who, according to his Thai Work Permit, was the Managing Director of Punk Media Company which is listed as a publishing company registered at an address in Jomtien. A long knife wound across his chest was evident and his naked body was on the floor in the apartments study. Around the room was signs of a disturbance and numerous blood stains. There was also evidence of drug usage after the Colonel spotted a rolled-up 20 Baht note and a plastic card covered in white powder. Large amounts of prescribed medication was also seen. The owner of the apartment found Mr. xxxxxx and others at the complex did not see anyone coming or going from the apartment for some time. A post-mortem examination is now underway which will include a toxicology report to confirm the exact cause of death. Police are currently unsure if a third-party was involved in the death or if the drug taking may have caused Mr. xxxxxx to fall into a crazed state which led to his eventual death. The investigation continues. Elsker politiets evne til at holde et "åbent sind" og gennemtænke alle muligheder. Her er jo tydeligt tale om en mand, som har taget stoffer og derefter hakket sig selv ihjel med en stor kniv. Der har helt sikkert ikke været andre i rummet |
|
Spring til debat: |