Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Visum ved længere ophold
Hero
Jeg har læst lidt ang. visum. Det lader ikke til, at man er berettiget til at få et visum af længere varighed m.m man tilmelder sig sprogskole eller er over 50 år.

Hvordan får jeg mulighed for 3 evt. 12 måneders visum?

På forhånd tak.

Mai Mii Gik
Non-Imm O Visa multi-entry kan du hvis du gøre der rigtige være i landet på i 15 måned total, men en tur over grænsen hver ca 90 dag, Med den sidste indrejse lige før dit Visa udløber..

Har ikke selv haft problem med at få Non O der hjemme, eller i lander tæt på Thailand da jeg i sin tid brugte den metode uden at opfylder kravene, Men det er måske ændret i dag...

Tourist Visa 2 eller 3 (Double Entry / Multiple Entry) Entry gøre som du kan opholde dig i landet i 90 dag af gangen, 60 dage på Visa, og forlænge med 30 dage på Immigration, over grænsen og du kan gøre det igen...
Ved dog ikke om man kan få det Visa i Danmark, da jeg selv har brugt Non O.

Ang sprogskoler, Nu har jeg mødt en del her nede, der er på sådan et Visa, UDEN at de faktiske går i skolen, Da mange skoler bare sælge Visa delen, og er total ligeglade med skole delen, det er jo ikke 100% efter loven regler, så det lader jeg op til dig selv at afgøre..

Der er sikkeret andre mulighed, men det er lige dem jeg kende til..

Hero
Det bedste løsning er nok "Non imm O"

Jeg må ringe til Hvide Sande i morgen, for at høre om de vil give mig "Non imm O"

Også selv om jeg ikke opfylder kravene.

Du skal have tak Smile

Hero
Der udstedes desværre ikke "Non immigrant O" til folk som ikke opfylder kravene. Det var beskeden fra konsulatet.

Jeg må gå ad skolevejen. Eller blive "gammel" før tid Grin

Mai Mii Gik
Ja det var jo trist, der er nok blevet "strammet" op , som på så mange andres lande Ambassader / Konsulater som man kan læse om på nettet..

Du kan jo altid bruge Tourist Visa hvis det er, det er jo 90 dag pr indrejse 60 dage normal visa plus 30 dags forlængelse på
Immigration inden en tur over grænsen og forfra...

Men vil ønske dig god tur når tiden kommer..

lindegaard
Hero skrev:

Der udstedes desværre ikke "Non immigrant O" til folk som ikke opfylder kravene. Det var beskeden fra konsulatet.

Jeg må gå ad skolevejen. Eller blive "gammel" før tid Grin

er der andre regler gældende hvis man er over de 50 ??
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

Longway
Turist visa kan bruges, dog ikke som foer, der kunne det bruges i flere aar, men strammer man balderne, saa kan man vel snige sig op paa 1 aar......

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Kim Ludvigsen
lindegaard skrev:

Ja, så kan man få et "pensionist"-visa. Det gælder for flere indrejser á 90 dage i næsten 1 år. Man kan rejse ind på den sidste dag i perioden og dermed strække gyldigheden til næsten 1 år og 90 dage. "Næsten" dækker over, at sidste indrejsedag er 1 eller 2 dage før årets udløb.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
PeterS
Der er ikke noget der hedde pensionist visa, men er man over 50 kan man få non O

Longway
Laeg maerke til at ordet pensionist er omkranset af " "
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Draaben
lindegaard skrev:

Ja, så kan man få et "pensionist"-visa. Det gælder for flere indrejser á 90 dage i næsten 1 år. Man kan rejse ind på den sidste dag i perioden og dermed strække gyldigheden til næsten 1 år og 90 dage. "Næsten" dækker over, at sidste indrejsedag er 1 eller 2 dage før årets udløb.

Det bedste hvis man er over 50, er at rejse herned på et 30 dags stempel, når du så kommer, skal du et smut til konsulen og få en bekræftelse på at du har en indtægt på 60,000 bath før skat (skal vise din forskuds opgørelse fra skat) koster 800 Baht, derefter kører ud til immigrationen, her laver du så dit visa om til et 3 måneders visa 2000 Baht, så laver du det om igen til et retirement visa, med det samme 1900 bath, så får du automatisk 15 måneders visa 12 + 3 = 15 måneder, hvis du tænker på at rejse hjem før dit visum udløber SKAL du have et re-entry permit hvilket betyder du kan rejse ud af landet og ind igen uden dit visa dør koster 1000 baht.

Ved godt det lyder besværeligt, men du spare en masse penge, at gøre det på den måde. Du undgår at skulle forlade landet hver 3. måned, men du skal rapportere til immigrationen hver 3. måned og er gratis og tager Ca. 20 min.

Et års visa fra DK. koster omkring 900 og du skal forlade landet hver 3. måned (visa-run)

Sådan funger det i hvert tilfælde på Phuket, ved ikke om andre områder i Thailand forgår på samme måde.Smile
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.

holmholm
Hvad er så det nemmeste/billigste hvis man vil være i Thailand i 6 måneder ?

Vi bor ikke tæt på en grænse.

Kim Ludvigsen
holmholm skrev:

Hvad er så det nemmeste/billigste hvis man vil være i Thailand i 6 måneder ?

Vi bor ikke tæt på en grænse.

Nu har du lige kunnet læse, at sådan noget som alder fx kan have betydning, så du ville nok få bedre hjælp, hvis du fortalte, om du/I er over eller under 50 år.

Andre relevante oplysninger kan også hjælpe, fx om du er gift med en thai eller har thai børn.

Om du skal arbejde eller holde ferie.

Om du/I har lyst til at lære thai i en sprogskole.

Hvis du/I skal foretage visa-run, kan afstanden til en grænseovergang være relevant - eller afstanden til en lufthavn, hvor du måske kan få billige billetter til et andet land og retur. Og ligeså, hvor mange "I" er.

Kort sagt, der er mange faktorer, der kan spille ind, så det er umuligt at give dig et fornuftigt svar uden flere oplysninger.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
milex
Draaben skrev:

lindegaard skrev:

Det bedste hvis man er over 50, er at rejse herned på et 30 dags stempel, når du så kommer, skal du et smut til konsulen og få en bekræftelse på at du har en indtægt på 60,000 bath før skat (skal vise din forskuds opgørelse fra skat) koster 800 Baht, derefter kører ud til immigrationen, her laver du så dit visa om til et 3 måneders visa 2000 Baht, så laver du det om igen til et retirement visa, med det samme 1900 bath, så får du automatisk 15 måneders visa 12 + 3 = 15 måneder, hvis du tænker på at rejse hjem før dit visum udløber SKAL du have et re-entry permit hvilket betyder du kan rejse ud af landet og ind igen uden dit visa dør koster 1000 baht.

Ved godt det lyder besværeligt, men du spare en masse penge, at gøre det på den måde. Du undgår at skulle forlade landet hver 3. måned, men du skal rapportere til immigrationen hver 3. måned og er gratis og tager Ca. 20 min.

Et års visa fra DK. koster omkring 900 og du skal forlade landet hver 3. måned (visa-run)

Sådan funger det i hvert tilfælde på Phuket, ved ikke om andre områder i Thailand forgår på samme måde.Smile

Kan man ikke bare få det lavet i Danmark?

Draaben

Det kan du sagtens, men så SKAL du forlade Thailand hver 3. måned.

PeterS
Draaben skrev:

Det kan du sagtens, men så SKAL du forlade Thailand hver 3. måned.

Nu har vi lige været igennem visum debatten, så mon ikke du skulle læse den tråd.

Og har du et non O fra danmark kan du lave 1 års visum, men har du ikke non O skal du
ud af landet for at få non O.

Draaben
PeterS det er noget sludder du skriver. måske skulle du selv læse visum debatten.

men har du ikke non O skal du

PeterS
Draaben skrev:

PeterS det er noget sludder du skriver. måske skulle du selv læse visum debatten.

men har du ikke non O skal du

Nå.

På basis af et ”Non-Immigrant” visum kan man søge om opholdstilladelse til Thailand (gives for max. 1 år ad gangen). Ansøgning indgives til immigrationsmyndighederne før indrejsestemplets udløbsdato (se immigrationsmyndighedernes adresse i Bangkok til højre i menuen).

milex
Det bliver man jo så ikke meget klogere af.

Jeg opfylder alle betingelser for 'Non-Immigrant' visum.

Er over 55 år -har de penge på kontoen der skal til/eller løbende pension der skal til for at opfylde betingelserne for 'retirement' visa.

Så skal jeg vel ikke på visa-run, men blot rapportere hver halvfemsenstyvende dag til immigration.

Robert Kronberg
Du søger non O i Danmark på baggrund af alder og penge/pension.

Efter 2 1/2 måned i Thailand søger du forlængelse på 9 måneder, og medbringer respektive papirer fra den danske ambassade, eftersom du er på pension.

Hver halvfemsenstyvende dag adresse-indberetter du personligt eller per brev, hvis du ikke har gjort det ved en indrejse i mellemtiden. Ønsker du at rejse ou og ind i Thailand igen, så skal du lige huske at få re-entry visum (single eller multiple).

14 dage før dit forlængede visum er ved at løbe ud, så søger du om yderligere 12 måneder med samme papirer fra ambassaden, og sådan gør du år efter år.

Hilsen, Robert

milex skrev:

Det bliver man jo så ikke meget klogere af.

Jeg opfylder alle betingelser for 'Non-Immigrant' visum.

Er over 55 år -har de penge på kontoen der skal til/eller løbende pension der skal til for at opfylde betingelserne for 'retirement' visa.

Så skal jeg vel ikke på visa-run, men blot rapportere hver halvfemsenstyvende dag til immigration.

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: