Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Andet familieliv
 Udskriv debat
Hvor gamle`?
Peder1968
Grin

sula
Var på stalden og spise havde min stedsøn med på ja dengang 14 år der var en af servitricerne som sagde til sønnen på Thai om jeg var hans suger daddy (havde selv lige fortalt han var min søn ) knægten fortalte det grinende på vej hjem .

Næste dag var jeg der alene konen og knægten gik et andet sted og spiste så jeg havde glæden af den samme trunte en gang mere og med en hel film i hendes øjne og væremåde om hvad hun traode der var sket da vi var gået fik hun spurgt med slet skjult ironi i stemmen hvor er din søn så idag sagde så han og mutter var gået et andet sted og spise kunne se det troede hun ikke en hylende fis på.

så 3 dag travede vi alle 3 afsted og skulle spise på stalden godt nok med at der gad de ikke spise men med kom de og konen sad alligevel og hyggede sig da trunten kom og skulle have ordren på mad og drikke så med lidt humor sagde mutter så at knægten var min boy toy der vendte trunten godt nok det hvide ud af øjene.

Indtil mutter sagde den var god nok det var mor, søn og far der var afsted så blev tonen en del bedre fra trunten og der blev grinet da de hyggede sig med historien om de andre dage.

Bjarne
Jeg var nok ikke vendt tilbage hverken én eller flere gange. Der findes andre udmærkede spisesteder i Bangkok med opskruede priser, men med høvisk betjening.

sula
Bjarne skrev:

Jeg var nok ikke vendt tilbage hverken én eller flere gange. Der findes andre udmærkede spisesteder i Bangkok med opskruede priser, men med høvisk betjening.

Ja det gør der og priserne er ikke de mindste i stalden men hvad det var jo bare til at grine af bagefter

hugoboerge
Bjarne skrev:

Nu da traaden er drejet over i det kulinariske kan jeg bekraefte at i alle de mange aar jeg er kommet paa Stalden har faaet en saerdeles god betjening.

Jeg synes ikke at priserne er opskruede paa nogen maade, men det er smag og behag.

Spisesteder er der nok af, men hvis menuen skal vaere dansk, saa er der kun een loesning og det er Stalden.

Her til aften var vi paa "Ratstube" ved Goethe Institutet i naerheden af den danske ambassade paa Sathorn soi 1. Stuvende fuldt med thaiere der noed "kah moo" og det store tyske poelsebord.

Glimrende sted og kan varmt anbefales.

For nu at komme tilbage til emnet:
Med hensyn til alder er min kone yngre end jeg selv men eftersom hun har et barnebarn saa kan man ikke sige hun er en ung knallert paa 20 - 30 aar.

flyer
hugoboerge skrev:

Bjarne skrev:

Nu da traaden er drejet over i det kulinariske kan jeg bekraefte at i alle de mange aar jeg er kommet paa Stalden har faaet en saerdeles god betjening.

Jeg synes ikke at priserne er opskruede paa nogen maade, men det er smag og behag.

Spisesteder er der nok af, men hvis menuen skal vaere dansk, saa er der kun een loesning og det er Stalden.

Her til aften var vi paa "Ratstube" ved Goethe Institutet i naerheden af den danske ambassade paa Sathorn soi 1. Stuvende fuldt med thaiere der noed "kah moo" og det store tyske poelsebord.

Med hensyn til alder er min kone yngre end jeg selv men eftersom hun har et barnebarn saa kan man ikke sige hun er en ung knallert paa 20 - 30 aar.

hugoboerge, den fik du kamuflerert meget godt hehehe....

Ang. mad, forstår jeg ikke at I gider spilde penge på dansk mad i Thailand, har prøvet det et par gange, men det kan de sgu ikke lave, hverken på stalden eller andre steder i Thailand...

Jeg syntes selv at det bedste, er at spise på de små gade køkkener, Pat saio, lap moo osv... og et glas koldt vand og det koster ikke ret meget, ved godt jeg ikke bor fast i Thailand og det kan da godt være den dag det sker, at jeg kommer til at savne dansk mad og vil nøjes.... men tror nok at jeg vil foretrække at lave det selv, hvis man altså kan skaffe de rigtige råvare, I know off topic

God weekend

Sol over Vestegnen og snart fyraften
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Longway
Sjovt at se at visse folk lader sig pisse paa, og saa alligevel bukker, skraber, nejer og wai'er, samt slikker den person/er som lige har vaeret modbydelig.

At man saa daekker sig ind med, jamen det var da sjovt....Sjovt, HVOR ?

Har i ingen stolthed ?

I'm not a buffalo !

Hammer
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Draaben
Sjovt at se at visse folk lader sig pisse paa, og saa alligevel bukker, skraber, nejer og wai'er, samt slikker den person/er som lige har vaeret modbydelig.

At man saa daekker sig ind med, jamen det var da sjovt....Sjovt, HVOR ?

Har i ingen stolthed ?

I'm not a buffalo !

Hammer

?????
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.

Longway
Draaben.

Proev at laese indlaeg 84 & 102.
Mvh. Chiliposen.

Nahm
@flyer,

Ang. mad, forstår jeg ikke at I gider spilde penge på dansk mad i Thailand, har prøvet det et par gange, men det kan de sgu ikke lave, hverken på stalden eller andre steder i Thailand...

Jeg syntes selv at det bedste, er at spise på de små gade køkkener, Pat saio, lap moo osv... og et glas koldt vand og det koster ikke ret meget, ved godt jeg ikke bor fast i Thailand og det kan da godt være den dag det sker, at jeg kommer til at savne dansk mad og vil nøjes.... men tror nok at jeg vil foretrække at lave det selv, hvis man altså kan skaffe de rigtige råvare, I know off topic

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fuldstændig enig her !

Find de rigtig gode råvarer og lav det selv, og hvis man engang bliver fastboende, så ville jeg ej heller gå på restaurent hver dag, for at lave maden selv med gode råvarer, det er nu det bedste Smile, og det gælder da alle ens måltider.
Mvh,
Nahm

Longway
Alt dansk mad kan kreeres her i Thailand......og saa slipper man ogsaa for at blive mistaenkeligtgjort paa diverse spisesteder. 555555

Nat i Bkk.

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

Robert Kronberg
Utroligt, så megen debat der altid kan komme ud af, at nogen æder dansk mad i Thailand.

Nogle spiser ris, pizza eller spaghetti på restauranter i Danmark; og andre spiser kartofler, nudler eller sushi på restauranter i Thailand.

De fleste, som bor i Thailand, spiser nok deres aftensmad hjemme til dagligt (da de færreste gider spise ude hver dag), men hvis der arbejdes, så står den nok på et let thai-måltid eller måske en sandwich til frokost.

Ofte virker det i danske fora, som en rigtig dansker i Thailand, kun spiser ris.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Nahm
@Robert,

Ofte virker det i danske fora, som en rigtig dansker i Thailand, kun spiser ris.

Virker det virkelig sådan synes du ?

Men jeg kan da se du skriver de fleste fastboene spiser derhjemme, som du vel også gør, og forhåbentlig også morgenmaden uden for mange 7 eleven ting Smile

Jeg er jo bare turist i Thailand, og kan se at alt det hotel "mad" ikke er sagen, og ofte "morgenmaden" er virkelig ringe, deres sukkerfyldte syltetøj og hvide magre brød, samt fortyndet juice i forskellige former, er jo ikke godt for vores kroppe....vi vil også gerne have nogle proteiner ...rigtig mange helst...
Mvh,
Nahm

Robert Kronberg
Hej Nahm,

Nu ved jeg ikke, hvor andre danskere spiser deres aftensmad, da det ikke er noget, som vi snakker om (jeg gør i al fald ikke), men jeg gætter på, at de fleste spiser hjemme, da det er yderst trivielt at spise ude hver dag, uagtet restaurant eller gadekøkken.

Okay, vi kan få thai-maden eller kineser-nudler bragt fra en af naborestauranterne, hvilket koster ingenting.

Idag har jeg ædt stegt kylling med pomfritter og brun sovs, hvilket konen har købt et eller andet sted i nærheden. Personligt mener jeg ikke, at brun sovs og kylling nødvendigvis passer sammen, men sådan er det der, hvor hun køber det.

Hilsen, Robert

Nahm skrev:

@Robert,

Virker det virkelig sådan synes du ?

Men jeg kan da se du skriver de fleste fastboene spiser derhjemme, som du vel også gør, og forhåbentlig også morgenmaden uden for mange 7 eleven ting Smile

Jeg er jo bare turist i Thailand, og kan se at alt det hotel "mad" ikke er sagen, og ofte "morgenmaden" er virkelig ringe, deres sukkerfyldte syltetøj og hvide magre brød, samt fortyndet juice i forskellige former, er jo ikke godt for vores kroppe....vi vil også gerne have nogle proteiner ...rigtig mange helst...

Longway
Mange steder faar man en glasseret sukkerkylling, nae Robert, steg din kyllinhg selv, lav din sovs selv og skift dine fritter ud med alm. kartofler, og spis det sammen med det agurksalat som du selvfoelgelig har lavet....... :-)
Mvh. Chiliposen.

Robert Kronberg
Nope, det er ikke en glasseret sukkerkylling, men en "kyllingesteak" med en ret god sovs. Det er købt i en thailandsk restaurant, så thaiere spiser altså også dumt farang-mad.

Men ellers kan konen også lave semi-vestligt mad - når jeg siger semi-vestligt, så er det, fordi megen mad i Laos ofte er et mix mellem fransk og thailandsk mad, så hendes frikadeller er ikke helt dansk, men næsten.

Hvis jeg selv begynder at lave mad, så laver hun ballade og begynder at blande sig.

Hilsen, Robert

Longway skrev:

Mange steder faar man en glasseret sukkerkylling, nae Robert, steg din kyllinhg selv, lav din sovs selv og skift dine fritter ud med alm. kartofler, og spis det sammen med det agurksalat som du selvfoelgelig har lavet....... :-)

Nahm
@Robert,

lyder godt, du har nok styr på kosten så,
det er også meget MEGET vigtigt hvis man bor i Thailand, man skal absolut ikke gå på restaurent altid, det er vigtigt selv at styre hvad man spiser...fx. deres "morgenmad" på mange hoteller er helt og andeles værdiløs...og senere på dagen på en restaurent hvad giver de dig der ????? suppe og ??

Godt jeg har sat mig ind i kost mm. jeg vil ikke ende som en "grønsag" i Thailand...men det er der desværre mange der gør, de plejer nemlig ikke deres krop, og de ved ikke hvad den kræver, derfor dør mange falanger i LOS i for tidlig alder- desværre..
Mvh,
Nahm

Mai Mii Gik
lyder godt, du har nok styr på kosten så,
det er også meget MEGET vigtigt hvis man bor i Thailand, man skal absolut ikke gå på restaurent altid, det er vigtigt selv at styre hvad man spiser...fx. deres "morgenmad" på mange hoteller er helt og andeles værdiløs...og senere på dagen på en restaurent hvad giver de dig der ????? suppe og ??

Altså, bestil dog et hotel med kæmpe morgen buffet, 12-20 forskellige retter mad til morgen, så kan man vælger som det passer en...
Skulle man finde et hotel med dårlige morgenmad. så ud på vejen og et hav at andre muligheder dukker op...

Ang suppe senere på dagen fra restaurant det bestemmer du jo 100% selv, det er jo dig der afgiver order til tjeneren om, hvad du vil spise, så ser ingen grund til at skyde den del af skylden på andre en dig selv..

Godt jeg har sat mig ind i kost mm. jeg vil ikke ende som en "grønsag" i Thailand...men det er der desværre mange der gør, de plejer nemlig ikke deres krop, og de ved ikke hvad den kræver, derfor dør mange falanger i LOS i for tidlig alder- desværre..

Tro nu godt de fleste Dansker ved hvad der er godt for ens krop, og hvad kroppen har brug for..
Men der er jo del der vælge det fra, og lever livet lidt hårdt her ned, og det tro jeg mere er grunden til det at de ikke kan holde i længen...
Om der dør mange unge Farange i Thailand pr år pga det, skal jeg være usagt, men synes nu at når man læser om unge der dør i Thailand, er der som regel andre faktor med ind over.....

Jeg selv er stor tilhænger af maden her ned i Asien, alle de forskeligge landes smag og måde at lave maden på, er mere end nok for mig...
Dansk mad har jeg skam prøvet, men sider hver gang og er ked af jeg gjorde det, Så er altså stoppet med det...Så savnet af Dansk mad er forsvundet for mig, og tro ikke på, det kommer igen...

hugoboerge
flyer skrev:

hugoboerge skrev:

Bjarne skrev:

hugoboerge, den fik du kamuflerert meget godt hehehe....

God weekend

Sol over Vestegnen og snart fyraften

Menuen herhjemme bestaar hovedsageligt af Thai mad ligeledes naar jeg gaar ud til frokost. Men saadan ca. hver anden maaned faar jeg lyst til den danske buffet paa Stalden saadan er det.

Spring til debat: