Se indlæg
 Udskriv debat
Køb fiskegrej i Thailand.
Humi
Hej

Jeg er begyndt at fiske i Danmark og tænkte på om det kunne betale sig at købe noget udstyr på min næste ferie i Thailand.
Køb af fiskestang og hjul i DK kan hurtigt blive dyrt, så er der noget at spare ved at købe det i Thailand?

Jeg har søgt lidt på nettet og kan se der er søer i Thailand som ligner lidt Put and take søer i DK, men med store tropiske fisk. Jeg søger en smule lettere grej til de danske havne, P&T og åerSmile

kimkingo
Hej Humi.
Det kan ikke betale sig at købe det i Thailand. Man kan på forskellige markeder (Blå marked o.lign) Købe glimrende stænger og hjul for 200- til 300-. Så hvorfor have besvær med at slæbe det.
Knæk og Bræk.
Sunflower

Humi
Jeg tænkte også på at bruge det lidt dernede. For at fange og se de lokale fisk i den nær liggende å og søSmile
Hvis det er den blå avis du mener. Så kan det ikke betale sig at købe brugt, da fragten kommer ovenpåSmile

rexulus
Hej jeg har fisket lidt i de lokale søer ved vores hus i nong kungsri, i karasin regionen,har fisket med lidt af hvert, spionere,jigs og wobler men fanger intet på det. Har først fanget fisk da jeg begyndte at fiske som de lokale, medefiskning med deres specielle federe med forskellige brød eller ris blandingen. Det er en slags fjeder lignende dims med flere kroge på, som man klemmer sin brød/risblanding i.den lokale fiske butik kan sælge dig alt til at blande med. Jeg har købt en fiskestang her i Thailand , tror den kostede 650 bagt, og tager hjul med hjemmefra, da jeg ikke har kunnet opdrive fire Line hernede. Linerne hernede er til at fange hvaler med tror jeg. De lokale fiskere er altid imponeret over falangens lange kast.fire Line kan sikkert købes i de større byer ved kysten,men næppe hos den lokale her i nordøst.på thaivisa.com under fiskeri kan du finde opskrifter på brød/ris blandingen. Knæk og bræk rexulus

rexulus
Skulle stå spinnere i første linjeSmile

Anonym Bruger
finere fiskeliner fås i robertsons sports afdelinger, bare spørg efter fiskeliner de ligger gerne gemt lidt af vejen.

Humi
Du skulle vel ikke kunne linke til ris og brød opskriften. Jeg er ikke helt skarp til eng og kan ikke finde rundt på den sideSmile måske kunne man bruge den fred fisk her hjemme. Sunflower

Jeg har tit gået forbi små boder ved markeder. Men grejet har været til det tungere fiskeriSmile

rexulus
Hej jeg ved ikke hvordan man linker, men er er vejen dertil, thaivisa, så skal du scrolle ned til sports,hobbys and activités, der er et punkt der står fishing in Thailand, og på side 2 ved opslag nr 7 står der bait in Thailand, der er der en del opskrifter, desværre alle på engelsk, men du kan måske oversætte dem med Google. Ingredienser og mængder må Google da kunne oversætte. Men ellers tag konen/veninden med i fiske butikken, og fortæl at du gerne vil fiske med deres lokale grej, så kan de nok vise hvad du skal købe, de sælger brødblandingerog forskellige smagsstoffer og diverse dufte til at blande i. Hvis der er søer i dit område, er der helt sikkert også en lokal fiskeshop,thaierne er vilde med at fiske. Hvis du snakker med mændene hvor du bor,kan du sikkert også tage med dem,de vil gerne lære fra sig, især hvis du har lidt øl og lao Kai i fisketasken. Knæk og bræk

lindy
Her er mange opskrifter.

http://www.thaivi...ait-again/
Smile

Spring til debat: